Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině

Nejrychlejší vlak na světě, japonský Maglev, překonal svůj vlastní rychlostní rekord. Rychlovlak, který se pohybuje na polštáři magnetického pole, uháněl rychlostí 603 kilometrů v hodině. Původní rekord byl 590 km/h. V budoucnu by měl spojit několik velkých japonských měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e21t31r 54Š92í14p76e16k 5182469469

To chci vidět, jak zastaví, až mu skočí do cesty sebevrah. A tu náladu cestujících ze zpoždění tímto způsobeného....

0/0
23.4.2015 16:21

J96a20r72d43a 95B13r71a68b88e26n17e30c 1840634729546

"Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině"

a kde byli policajti s radarem?

0/0
22.4.2015 10:46

J83i10ř27í 91Š15v91e19h75l10a 1174614622536

Já občas kouknu na starší japonský filmy, kolem roku 1960. To člověk čumí, jak moderní vlaky tam jezdily v té době.

0/0
22.4.2015 3:19

M27a58r45t62i50n 98P55i89s67á32r 6470262534136

taky bych se rád kouknu, pl odkaz ??

0/0
22.4.2015 5:17

J51a68r13o10m69í39r 41K31r32á18l 4280549914289

Třeba http://commons.wikimedia.org/wiki/Shinkansen :-)

0/0
22.4.2015 6:18

J62a66k95u94b 20M16a44t98ě58j83ů 5315222731975

tak shinkansen maj az od roku 1963, nicmene jsem mel tu cest videt vagon z obdobi valky pro treti tridu, kdy se u nas jezdilo na drevenejch lavicich a tehdejsi japonska treti trida vypadala lip nez nase soucasna prvni. gauciky a podobne.

Kdyz jsem videl ty jejich tehdejsi vlaky, tak se clovek prestava divit, ze si troufli zautocit na USA, protoze museli bejt uz tehdy fakt dost technologicky vyspeli

0/0
22.4.2015 11:53

K18a25r38e30l 34N40o26v34á89k 1814698783266

V Japonsku je obezita a další nemoci z chlastu, kouření a pod (diabetes, sterilita, hypertenze) ilegální, tak jim zbyte 50% státního rozpočtu(drahá legrace) na něco jiného, než příživníky

0/−6
22.4.2015 0:00

L74i40b16u56š24e 25V18r14á92n94o68v25á 4617595160658

Jak můžou být nemoci ilegální? A myslíte, že kdo se léčí s diabetem nebo hypertenzí je příživník? Je to trochu na jinou diskuzi, ale dost jste mě tím překvapil.

+2/0
22.4.2015 8:43

L73u43k74á13š 77Š67l82e80h16o55f24e85r 1753189345849

Japonci kouri a chlastaji hodne vysokou ligu, jste trochu mimo...

0/0
22.4.2015 11:50

J63a25k10u23b 66M85a26t69ě23j71ů 5135322431605

japonci zase tak moc nekouri, rozhodne tam clovek vidi kourit min lidi nez u nas (v centrech nebo tam, kde jsou lidi, se kouri ve smoking pointech, takze ma clovek tak nejak prehled, kolik lidi tam je)

0/0
22.4.2015 11:55
Foto

V18o77j65t27ě34c18h 36H13u22b95r 2716325748172

V Japonsku vidí člověk kouřit méně lidí jenom proto, že je tu kouření na ulicích většinou zakázáno. Jinak je procento kuřáků i procento kuřáckých restaurací podstatně vyšší. Úplně běžně si vedle vás zapálí člověk, když jíte v restauraci v centru Tokia oběd.

Způsob pití je rovněž ze zdravotního hlediska horší než u nás, aspoň podle mého názoru. Hrozně populární jsou "all you can drink" dvouhodinové seance, kde se každý snaží vypít nejvíc co nejrychleji. Většina Japonců má oproti nám menší toleranci alkoholu, takže procházka po nástupišti v čase pátečních nebo sobotních nočních flamendrů často znamená slalom mezi potravou v různém stavu "zpracovanosti" na jinak vcelku čistých japonských nádražích.

Ten hlavní rozdíl je asi v tom, že japonská kuchyně je podstatně lehčí (měl jsem sám po roce problémy s Českou kuchyní) a taky možná v tom, že Japonci nejsou takoví chroničtí remcalové jako Češi a žijí trochu optimističtěji.

0/0
30.4.2015 8:33

J69a92n 28N26o85v44á40k 9965448164525

Rekord TGV je 575km/h po kolejích (na žádném polštáři) - to je opravdový vlak.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/112594-rychlovlak-tgv-prekonal-rekord-jel-574-8-km-h.html

+1/0
21.4.2015 23:12

P17e57t58r 43U63r95a78m 1582710933167

Kdo má nejrychlejší vlak na světě? Češi! Trasu ze Studénky do Mostu zvládne za šest sekund a ještě má deset minut zpoždění.

+3/−2
21.4.2015 21:54

V17a20c89l98a76v 37W21a86n26d93e62r50e61r 8538776849152

Prosim opravte me, pokud se pletu, ale podle me nazev MAGLEV patri vlaku, ktery vyrobil SIEMENS pro letiste v Shanghaji....tedy v Cine a ne v Japonsku. Sice jezdi ted uz jen okolo 300 km/h, ale jeste nedavno se s nim dalo normalne frcet 450 km/h. Pak tedy nechapu, proc oznacuji japonsky vlak jmenem MAGLEV

0/−1
21.4.2015 20:54

P57e25t76r 80U31r21a81m 1102770543787

protoze maglev je oznaceni magneticke levitace byl tu davno pred tim nez ho postavili v Shangaji

+2/0
21.4.2015 21:58

J41a75k52u25b 45M74a86t20ě16j94ů 5445622691325

jj, japonci meli prvni nekdy v sedesatych letech (v podstate to nebyl vlak, ale takova koule, na ktery to cely testovali)

0/0
22.4.2015 11:56

J28i35ř22í 93K17o80c20u27r93e53k 6245784385358

Ta obchodní značka je Transrapid.

+1/0
22.4.2015 14:32

M88a78r27e75k 58D65e18m83č28á19k 9355264786895

Stabilně 500 km/h... Když si představím, že bych si z Prahy do Ostravy nebo do Brna ani nestihl vypít kávu a nemohl se dívat z okna, tak takový vlak asi ani nechci :-) 

Do Brna by to trochu lepší koleje chtělo, ale jinak jsou největší rezervy spíš na regionálních tratích, kde už to sice taky nejezdí 25 km/h jako za císaře pána, ale i těch 40 km/h (na lokálních tratích) má k ideálu ještě dost daleko.

0/0
21.4.2015 19:48

J73a97r61o79m23í21r 97K92r55á87l 4830479964319

Hm.  Podle jízdního řádu jezdil můj děda v roce 1936 na naší lokálce (16 km) jen o dvě minuty déle.  S párou a bez pravidelných zpoždění.

0/0
22.4.2015 6:24

J57i58ř71í 30E95r57b83e27n 1263274866207

Jste si jistý tou neexistencí zpoždění před osmdesáti lety? ;-)

Je fakt, že tratě byly tehdy zánovní, na dráze pracovalo desetkrát víc lidí než dnes a i státních peněz se do ČSD nastrkalo dost.

0/0
22.4.2015 22:45

J65i19ř50í 92E83r80b64e40n 1373294546617

Až bude český stát investovat do hromadné dopravy takové prostředky jako japonské císařství (a to i v přepočtu na počet obyvatel, tj. dvanáctkrát méně), tak se vysoké kvality široce dostupné dopravy taky dočkáme...

0/0
22.4.2015 22:42

J97a25n 24O89p85i70s 3873748282215

A my máme zase nejdelší  a nejdražší sklep (blanka).[>-];-)

+2/0
21.4.2015 19:24

J62i70n60d63ř94i82c41h 89M80o45r62á36v10e42k 82M 3155933985666

A největší "tunely" :-P

0/0
22.4.2015 6:24

P42a90v30e39l 26V68e97t42e69š36n40í56k 7975458475977

Budeme moci jezdit v roce 2027 .... v Praze na letiště .... alespoň motorákem?

+2/0
21.4.2015 19:23

J87a32n 33V27á68c57l94a39v72í26k 3452876241579

Autobus pro Vas není dost nobl?

0/0
22.4.2015 16:19

J12a65n 92Z75ř61í78d70k50a31v46e36s84e98l29ý 5546152157

To je paráda, jednou bych to rád viděl i v ČR-EU, jet třeba z Brna do Londýna či Paříže a nebo Barcelony 600km/h, to by bylo super.... :-) A nebo by se takový rychlý vlak mohl rozšířit vůbec po celé Evropě nejen v EU. !! [>-] EU

+2/0
21.4.2015 18:52

J37i64ř93í 83E26r71b74e48n 1723424356107

Mám dojem, že Japonci nemají plná hústa keců o osobní svobodě a nedotknutelnosti osobního majetku proti zájmům společnosti.

Mám dojem, že tam inženýři prostě vyberou technicky nejlepší trasu, dotčeným obyvatelům to oznámí, vyvlastní je za slušné protiplnění a nazdar. Zatímco v Evropě to musí proběhnout kolečkem úřadů, soudů a různých neziskovek, takže dvacet let v pytli...

0/0
22.4.2015 22:47

M52i52c61h53a55l 78M37i90l14l69e85r 9296262809122

o to hure v Cesku. Viz Bechovice.......

0/0
30.4.2015 16:47

P80e42t72r 94V19l28c21e39k 5602595625287

Takový vlak má smysl v ČR jedině v rámci mezinárodním, třeba Hamburk-Berlin-Praha-Wien- Budapest...........ale toho se možná dožijí dnešní děti, ti starší zřejmě nikoliv..:-/

0/0
21.4.2015 17:10

R48a31d10e22k 15J38a25n30a92t83a 9325546734742

Pokud myslíte Maglev, tak ten se v ČR nevyplatí pravděpodobně nikdy, protože takovou hustou obyvatel tady mít nebudem, nejsme úzké souostroví. Nám stačí normální VRT jako jinde v Evropě. I po té se dá jet celkem rychle, rekord dosažený na LGV Est je 574.8 km/h, komerční rychlost 320 km/h.

+3/0
21.4.2015 17:24

J76a24k32u93b 18M64a98t89ě72j67ů 5395692391905

minuly tyden jsem byl v Nagoye v JR Shinkansen muzeu, kde jsou mmj vystavene i ruzne experimentalni vozy, Dr. Yellow a vsechny serie Shinkansenu po 700 series, vcetne predchudce tohoto Maglevu MLX01 a podle informaci, ktere tam psali, tak by mel maglev jezdit jen 300km/h, tzn. jako Shinkansen. Informace v clanku, ze jezdi 320km/h je zavadejici, protoze na trasach JR Central Shinkanseny jezdi "jen" 270 a 300 km/h, zalezi na serii, JR Central provozuje pouze serie 700 (270km/h - tato serie jezdi i na Taiwanu), N700 a N700A (oba 300 km/h) a to je stejna trasa (cast trasy - cela vede az do Osaky, na ktere ma jezdit v roce 2027 maglev. Potom, co se ukonci testovaci jizdy v komercnim provozu, coz bude trvat asi nekolik let, tak se zvysi rychlost nejdrive na 400 a pak by se snad mela zvysit az na 500km/h. Jel jsem i v simulatoru maglevu pri rychlosti 500km/h s realnymi vibracemi a zase takovy luxus to neni. Ma to vyrazne vetsi vibrace nez maglev v Shanghaji (tam jsem jel pouze tim 300km/h) a oproti Shinkansenu je to dost nepohodlne. Stavajici model (MLX100) by mel podle tamejsich informaci byt schopny dosahnout rychlosti pres 1000 km/h.

+1/0
21.4.2015 16:43

L34u40k32a92s 95C26o18d51r 6828692720231

Tak on ani ten japonskej shinkansen neni nic moc. Dost casto jezdim vsema typama cinskejch CRH a kdyz jsem pak sednul v Shin-Aomori do Hayabusa Shinkansenu, tak jsem mel pocit, ze jsem v nejakym zeleznicnim muzeu. Ale spolucestujci se chovali vyrazne civilizovanejc nez Cinani, to se musi uznat.

+1/0
21.4.2015 17:00

M87a65r80t86i58n 50R50u44z53i43c24k37a 1642548636497

Musite brat v uvahu stari, CRH je take od Hitachi, byt ve spolupraci s jinymi firmami a v japonsku uz nejakou dobu rychlovlaky provozuji.

+1/0
21.4.2015 17:21

J40a36k54u75b 67M85a39t68ě52j98ů 5605772571675

ono zalezi, cim jste tam jel. JR Central ma nejstarsi jednotky 700 series, tzn. relativne nove, ale jeste relativne nedavno tam jezdily i puvodni 0 series z roku 1963 a jeste uplne nedavno tam stale jezdily 300 series z roku 1986. Tusim ze od roku 2012 kompletne zrusili na JR Central stare Shinkanseny a jezdi pouze od 700 series a vys (a vetsina jsou nejnovejsi N700 a N700A).

Otazkou je, kdy jste tam byl, ale mam pocit, ze kdyz jsem to studoval, tak na JR East stale jezdi i starsi jednotky. Na JR East jezdi jine Shinkanseny nez na JR Central, protoze od Tokya dolu a nahoru maji jine napeti nebo neco takoveho (50/60Hz?). Mmj. CRH2 je prakticky Shinkansen.

+1/0
21.4.2015 18:07

L72u48k34a44s 50C20o34d91r 6798802290871

Vsak prave proto pisu, ze jsem jel Hayabusou (par let stary jednotky E5, mnohem mladsi nez ty "nejnovejsi" N700).

+1/0
21.4.2015 18:33

J55a79k96u18b 65M40a71t54ě12j52ů 5425282471305

jo, pardon, nejak jsem tu hayabusu prehlid. jj, to mate pravdu. v cine do toho rvou dost velky penize ze statniho, JR jsou soukromy, takze i tim to je dany, ale to neznamena, ze by do toho investovali malo, nicmene maji nejake stropy, na rozdil od cinanu

0/0
22.4.2015 11:58
Foto

V79o50j28t15ě50c88h 65H94u74b50r 2876405198222

E5 jsem se před dvěma lety projel a ten interiér bylo skoro to nejnovější, co jsem na japonských kolejích potkal. Můžete prosím přiblížit, jak skvěle ty čínské jednotky vypadají proti E5? Tady mám nějaké své fotky:

https://picasaweb.google.com/117379143813282762434/20121029E5#

0/0
30.4.2015 9:05

I38v15a44n 74M94a48r96e83k 6874558902

Těžko tento aparát levitující ve vzduchu nazvat klasickým vlakem ! ! !

0/−3
21.4.2015 16:34

J94a47n 85F23r70i95d91r26i13c89h 6545508619743

To už je polovina rychlosti zvuku. Jen tak dál. jednou třeba bude doba kdy to budě běžné.

+1/0
21.4.2015 16:34

L77u97k89á84š 31Š66l76e10h61o41f72e46r 1963529525819

Shinkanseny jsou fajn, ale opravdu bude nekdo v CR platit za jizdenku do Ostravy 5.000,-? V takovych cenovych relacich se totiz Shinkansen pohybuje...

0/0
21.4.2015 15:50

M81i66c39h59a59e93l 28H18a61m79a 1912474922193

Ale zase bych neprehanel...za vetsinu jizdenek nad 300km jsem platil kolem 10k JPY...

0/0
21.4.2015 16:13

L48u60k92á22š 29Š69l97e93h13o33f33e27r 1463339805979

Tokyo - Kyoto vcera stalo 13.000 JPY. Zpatecni cesta tak bez problemu vychazi pres 5.000 CZK.

+1/0
21.4.2015 16:36

R58a93d72e60k 18J72a83n31a24t28a 9145706754692

Ach jo, zas ta ohraná písnička.

Provozní náklady rychlého vlaku jsou nižší, než vlaku pomalého, a pokud je trať zároveň i kratší (což bude případ VRT Praha-brno), tak tuplem.

VR soupravy totiž stojí jen o cca 40% více ovšem dopravce takových vlaků potřebuje 2-3x méně, než když se jezdí pomalu. Takže není důvod, proč by měla jízdenka stát více, kromě důvodu obchodního, tedy že se najde dostatek lidí, kteří budou ochotni vyšší cenu zaplatitl, což je ovšem zcela v pořádku, protože to znamená, že z toho ti lidi mají užitek. V Japonsku stojí cesta vlakem tolik, prostě proto, že je tam vyšší kupní síla. I pomalé vlaky jsou tam drahé, i hotely, restaurace, prostě všechno.

Pokud máte stále problém to pochopit, tam si představte, že by např. Jančura vynalezl super metodu, jak zlevnit jízdné do Ostravy. Zakoupí starý motoráček s maximálkou 80 km/h a bude jezdit schválně nějakou oklikou, po nějaké pomalé trati. Myslíte, že mu to sníží náklady? Ani omylem. Bude potřebovat těch motoráčků hodně, taky víc zaměstnanců, cestujících bude mít méně (kdo by chtěl jet tak dlouho, že...), takže ty náklady nerozpočte na tolik jízdenek.

Spíš než do Japonska se podívejte do Turecka, což je země nám podobnější.

Tam jízdenka Istanbul-Ankara (533 km) stojí 660 Kč, při nákupu v přestihu polovic. Nebo i do té Francie. TGV Ouigo, Paris-Marseile (700 km) stojí od 15 EUR do 70 EUR. I ta nejvyšší cena je míň než benzín, o dálničním mýtu a dalích nákladech na auto nemluvě. Nejnižní cena je pak levnější než cokoliv jiného. A cesta trvá 3 hodiny.

+4/0
21.4.2015 16:15

L86u84k61á68š 32Š34l85e13h39o32f21e82r 1723359365359

Ve vasich uzasnych vypoctech zapominate na nakladnou vystavbu trasy, aleto nevadi... ;-)

+1/−1
21.4.2015 16:38

R75a81d84e79k 81J42a53n29a57t39a 9875196904142

Protože cena za výstavbu se do ceny jízdenek nepromítá téměř nikde na světě. Dopravci platí (a do jízdného promítají) pouze poplatky, které pokrývají údržbu trati a náklady na řízení provozu.

Cena za modernizaci našich "tranzitních koridorů" se do poplatků ani jízdného nepromítla, stejně jako cena za stavbu LGV ve Francii, cena za výstavbu dálnic se nepromítá do mýta (a tudíž jízdného) pro autobusy, atd. Výjimka jsou jen některé úseky soukromých dálnic v Ittálii a Francii (ale tam se pak vybírá mýto 3-4 Kč/km pro osobní auto a moc se to neujalo).

Infrastrukturní investice se berou jako investice státu pro rozvoj ekonomiky. Stát ušetří dlouhodobě na tom, že doprava bude méně nákladna a rychlejší. Mnoho vlaků se pak např. uživí bez dotací, firmy více vydělají protože jejich zaměstnanci stráví méně času na cestě, atd., sníží se nezaměstnanost, protože bude možné dojíždět na větší vzdálenosti atd.

+5/0
21.4.2015 17:00

J51a93r32o37s62l46a42v 83C63h57u72d72á90č42e37k 7964885216945

R^

0/0
22.4.2015 7:44

J87i91ř37í 88E90r88b15e52n 1183494736937

Máte plus za velmi jednoduchý, srozumitelný a přitom výstižný popis ekonomických reálií!

+1/0
22.4.2015 22:51

S97v93a48t27o68p88l49u97k 72S88i43l96n30ý 4322186699628

Tohle není Shinkansen

0/0
21.4.2015 16:18

J86a29k42u97b 96M94a25t58ě66j43ů 5465732411885

to neni pravda, v nedeli jsem se vratil a Kyoto - Nagoya stoji lehce pres 1000 korun a je to 100km. Nutno podotknout, ze necelych 50% ceny je cena za mistenku. Jinak receno, kazdy Shinkansen ma nekolik vagonu non-reserved (cca 2-6, podle konkretniho spoje a typu vlaku - mysleno Nozumi atd.) a daji se do nej koupit listky, kde mate jistotu volneho mista, ale nemate jistotu v tom, kde konkretne to misto bude, takze kdyz cestujete ve dvou, tak si vetsinou priplatite za mistenku (pokud nejedete low-budget). Z toho vyplyva, ze by se dalo do te Ostravy dojet za cca 2000. Jenze pokud to srovname s Taiwanskym Shinkansenem (THSR), tak ten je mnohem levnejsi, protoze ho na rozdil od Japoncu neprovozuje soukroma spolecnost a taky proto, ze nekonkuruje letecke doprave. Tam bychom se dostali na uplne jinou cenu za cestu do ostravy (vyslo by to cca lehce pres 1000 korun)

0/0
21.4.2015 16:20

L74u24k82á77š 73Š95l92e20h37o10f70e96r 1253139925909

Kyoto - Nagoya se fakt neda stovnavat s trasou Praha - Ostrava ;-)

0/0
21.4.2015 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.