Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z vedení VW odchází vůdce rodinného klanu Piëch, prohrál mocenský boj

Předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch s okamžitou platností odstoupil z funkce, z rady odchází i jeho manželka Ursula. Piëch tak podle agentury DPA prohrál mocenský boj, který se v největší evropské automobilce v posledních dnech odehrával.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36a37d79i13s59l71a20v 32K77a81l80o57u13s 7705436821550

A já se lekl, že odešel nějaký významný, geniální konstruktér VW.;-D

0/0
27.4.2015 7:44

M28a96r40t87i58n 47L34ž44i29č95a24ř 9435817902174

Odstranit Ferdíka z vedení, to se mi snad jenom zdá 8-o

0/0
26.4.2015 10:13

K85a57m82i40l 40M37o73r39c77i48n14e93k 3806636866776

Vzhledem k věku šéfů VW je celkem jedno, kdo to potáhne, nejsou to mocenské boje, ale boje o strategii směru, kterým se bude koncern udávat a tam je vždy možnost, kdyby se jedna varianta ukázala jako chybná, otočit a nasměrovat se jinam. VW není firma o ,,jedné"hlavě, Němci jsou poučeni z minulosti... a ví co dělají. Proto jsou tam , kde jsou...

0/0
26.4.2015 10:12

L20u39m51í58r 85V80i49t77h88a 2547677396742

Piech dokázal z upadajícího Porsche vlastněného přes Audi Volkswagenem udělat majoritního akcionáře VW. Je jasný, že se těžko loučí... Uvidíme, kam se VW vrtne bez něj.

+1/0
26.4.2015 8:23

F94r87a95n89t72i70š55e87k 12V51r28á53n66a 5629482543531

Tady se ukazuje, proč německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu - lidi nejsou natolik flexibilní jako v anglosaských zemích a velkou roli hrají osobní vazby místo meritokracie.

On totiž ten Piech má pravdu, pokud kritizuje, že VW nemá úspěch na americkém trhu, nepředvedl nic převratného s alternativními pohony a nepodařilo se mu uspět s nějakým SUV. Ta firma tak žije z podstaty a dalo by se v ní mnoho věcí zlepšit, ale top-manažeři tam jsou braní jako bohové s velkou mocí, nikoliv jako spotřební zboží, které pokud nefunguje podle představ, je vyměněno.Rv

+4/−1
26.4.2015 3:13

J53a79r41o28s14l14a40v 42S31k15r17i15v50a85n69e43k 6635810

"zije s podstaty" a proto svadi s toyotou boj o prvni misto na svete ;-) :-D

+4/−1
26.4.2015 8:03

J59o17s13e18f 92V40a88l17a 9860333143283

jak pisu niz,  VW ma proste image "lidoveho vozu"=Volkswagen a vetsina pokusu udelat luxusni karu nebo designovku skonci spatne. Proste topmanagersky vuz se nemuze jmenovat Volkswagen, i kdyz by to byl Phaeton. Eos nebo scirocco taky nezaznamenaly zadny uspech. Ale diky te "lidove" strategii nastane casem tezky boj s Korejci a Cinan a Piech by uz rad zbrojil dopredu

+2/−1
26.4.2015 8:31

J10a32r45o11s86l97a56v 90S83k64r57i51v65a47n82e61k 6655580

Nemyslim si, ze "luxusni kary" pro hornich 10000 jsou neco, co by mohlo takovy koncern uzivit.

+2/0
26.4.2015 8:40

J19o12s79e87f 46V49a44l86a 9110383953273

jenomze oni Cinani budou za 15 let produkovat auta na zhruba stejne urovni, co je dneska VW, ale za polovicni cenu. cili pokud VW neprelozi vetsinu produkci do Ciny tak jak to udelali treba renomovani znackovi vyrobci textilu a bot dnseka, tak v te kategirii beznych vozu nebude uz zitra konkurenceschopny

+1/−1
26.4.2015 9:55

V17á37c12l86a16v 81M15a83š81e45k 5170896752518

Nesmysl, auta se vyrábějí a dál vyrábět budou v regionu jejich prodeje. Logistické náklady jsou někde jinde, než u kecek.

+1/−1
26.4.2015 10:49

J55a66r36o91s16l55a30v 74S94k26r47i21v85a95n65e10k 6965270

Cinske auta, ktere vyhovi vsem standardum rozhodne za polovicni cenu nebudou. Auta nejsou botasky a Cinan, co dela dvanactky za hrst rejze je povera, ktera uz minimalne 20 let neplati.

+4/0
26.4.2015 13:29

J94o65s57e30f 49V78a41l10a 9550813753723

"........německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu" to je trosku smutny humor - ve srovnani treba s UK ekonomikou... 1. Nemecka ekonomika je druhym nejvetsim erporterem na svete ( pred nedavnem ji prvni misto sebrala Cina, a tu take nepovazuji ani trosku za anglosaskou zemi) 2. vsechny ekonomiky, at anglosaske nebo ne, bude chtit polozit CINSKA polostatni ekonomika-proti ni je jedina zbran - cenou vyrobku se proti ni bojovat neda, takze jedine kvalitou, coz zatim jeste Nemci dokazou 3. Az pujde nemecka ekonomika do kytek, tak to se uz v CR bude pestovat jenom repka a brambory, protoze CZ ekonomika je na te nemecke zivotne zavisla - i kdyz by nas pan prezident videl radsi ekonomickou a politickou zavislost na te ruske

0/0
26.4.2015 8:13

F93r89a22n93t92i77š59e18k 31V49r96á41n42a 5849492933941

Německá ekonomika je založená na výrobním průmyslu, který má velké množství nízko placených dělnických, které se musí přizpůsobit levné Asii. Navíc v německé ekonomice chybí ochota (schopnost) riskovat a tak přicházet s novými věcmi. Proto pokud Německo inovuje pouze "shora", což je dost zkostnatělé a nemůže konkurovat dynamické ekonomice anglosaské.

Čína má výhodu v tom, že může využívat obrovské množství levné pracovní síly, a zároveň zisku plynou centrálně státu - a ten pak může skupovat přes CIC lukrativní příležitosti po celém světě a rychle inovovat infrastrukturu. V tomto Německo (Evropa) konkurovat nemůže, protože zisky v Západních ekonomikách plynou soukromníkům.

0/0
26.4.2015 12:35

J18o28s81e48f 88V94a19l93a 9350263573603

nejak to Vase hodnoceni kulha. nmecko ma dneska v EU 5. nejvyssi minimalni mzdu a teoreticky se za mzdu nizsi nez minimalni nesmi nikdo zamestnat, alespon ne ve vetsi tovarne. Dnesni minimalni mzda je zhruba > 8 eur/hod, tzn. 1200 eur mesicne zili tak 29.000 Kc hrubeho. Nevim, jestli se Vam to zda malo.....s tou anglosaskou dynamikou jste mne dostal, snad neexistuje jedno odvetvi ve srovnani UK a D ekonomiky, kde by D ekonomika byla horsi nez ta z UK......a co se tyce Ciny, je jenom otazka, jak rychle tam mzdy porostou, protoze i tam nastane celkem brzi tlak na zvysovani mezd

0/0
26.4.2015 13:04

T15o98m48á97š 31V31a56l98d90e12r 7863490879

Ono se to nezdá. Ale Čína si buduje plynulou strategii v v Evropě už dlouho. Jsou to strojírenské obory, které nejsou tak medializované. Skupují továrny, know-how. Vytvářejí centrální sklady náhradních dílů atd. Rozhodně bych Čínu nepodceňoval. Zvláště když neuznávají  duševní vlastnictví.

0/0
27.4.2015 0:23

J94a54r68o26s87l63a38v 46S15k47r62i93v33a14n93e12k 6105670

To si tu cinu trochu moc idealizujete, uz lecktera vychodoevropska zeme ma nizsi mzdove naklady nez cina. A ten nemecky vyrobni prumysl zalozeny na delnickych profesich - to si asi delate srandu, pokud je to jen trochu mozne, vsechno se v jejich fabrikach automatizuje. A ta cina dnes je na tom podobne, jako japonsko v 60. a 70. letech minuleho stoleti, myslite, ze dnes japonsko nekoho strasi levnou pracovni silou? Cina prochazi podobnym vyvojem, za misku rejze tam nedela nikdo ani dnes, natoz za nekolik desitek let...

0/0
26.4.2015 13:18

J61o12s56e25f 50V57a43l20a 9630913943133

ja chapu oba tabory : Winterkorn sefuje jednomu z nejvykonnejsich podniku na svete, co se tyce generovani zisku. Tech 40.000 zamestnacnu ve Wolfsburgu a okoli se ma neskutecne dobre proti jinym zamestnancum v okoli....i byvali zamesnanci, dneska VW duchoci dostanou jednou za 3 roky noveho Golfa a Winterkornuv plat  >15 mil eur (rocne) nepatri rozhodne mezi nizke. Na druhe strane je majetkova struktura VW hodne socialisticka, tzn. velka majetkova ucast statu ( Niedersachsen) a drobnych akcionaru, takze tam je politicky zajem uchovat zisky v KRATKODOBEM horizontu.  Na druhe strane Piech by chtel modernizovat, ale v oblasti modernizace sel VW hodne casto spatnymi cestami a prodelaval- cili na technologie zitrka ma koncern VW prece Audi. Rekl bych ze spise tam by se mely realizovat nove technologie, protoze dneska ty technologie z Audi uz bezostysne prebira i Porsche ( Audi Q5-Porsche Macan)

0/0
26.4.2015 8:24

A16l41e41š 59C92h50u49d76ý 1463626286248

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z jednoho € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW. Auto by mohlo být o 20% levnější teď hned, není ale zájem. Dobrou noc a sladké, tupé sny.

0/−8
26.4.2015 1:22

F10r61a84n13t96i26š61e95k 90V43r35á46n41a 5799132213811

Cenu určuje vždy to, za kolik si automobilka může dovolit prodat a zákazník koupit. Nic jiného. A zrovna automobilovému průmyslu nelze vytknout, že by nebyl konkurenční.

+7/0
26.4.2015 3:16

J76o10s46e51f 11V41a31l62a 9730213533613

rekneme si to naopak, cenu auta urcuje ne jeho vyrobni cena, ale pouze a jenom trh. Byl bych jako manager hlupak, kdybych prodaval auto nekde hluboko pod trzni cenou. Za druhe - dodavatele jsou dodavateli od toho, aby se sami starali o vlastni produktivitu, platy a eventuelene i o vlastni investice. Cili ergo kopejtko jsou samostatni dodavatele samostatnymi dodavateli od toho, aby mohli byt kdykoli vymeneni za jineho samostatneho dodavatele, pokud pozadovanou ulohu nesplni

+2/0
26.4.2015 10:32

A32l30e97š 83C42h25u87d71ý 1393236466408

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW, ať uz

0/−4
26.4.2015 1:17

J97a22n 71H15r93z28a23n 9464388940693

Jsem zvedav, jestli palicatej Piech prohral bitvu, nebo vzdal valku ? :-/

+1/0
25.4.2015 22:27
Foto

D62a81n72a 98H30a63n50g33e15b18r43a68u22k 7361629972639

No uz odstranil vice lidi, ale ted si asi vylamal zuby. At si uzije duchodu a bude klid.

+1/−1
25.4.2015 23:14

L24u48b51o63m62i16r 52K88u69b25a67t 4547963161330

Jestli má 50,7% hlasovacích práv tak vlastně nemá jak prohrát.

+7/0
25.4.2015 23:30

R37a60d45e11k 69V25o67k18á88l 1880418327634

On je nemá, má je dohromady víc členů jeho rodiny. To není totéž...

0/0
26.4.2015 3:07

L53u58b78o41m30i58r 31K89u52b15a98t 4757293201590

Těch 50.7% hlasovacích práv má Porsche Automobil Holding SE a ta bude ve Volkswagenu vždy hlasovat jednotně. Záleží tedy na tom, jak se mezi sebou dohodnou akcionáři Porsche, tedy zmínění rodinní příslušníci. A nedávalo by moc smysl kdyby podpořilo nějakýho cizáka proti vlastnímu bratru/otci/strýci - to by šli sami proti sobě. Teď je to jen v mezidobí, kdy Winterkorn dokáže ovládnout díky své pozici dozorčí radu, ale nemá naprosto žádné páky na to, aby ovládnul valnou hromadu. Tam už proti rodině Piechových/Porscheových nemá nejmenší šanci.

0/0
26.4.2015 4:18

M48i82l78e18n11a 20N41o61v90a60n37s48k55a 4402627739319

Piech byl tím, kdo porušil příslib svého předchůdce Hahna při vstupu VW do Škodovky. Piech prosadil v rámci VW Group opatření na ochranu pracovních míst v Německu na úkor ČR a Španělska (SEAT). V ČR to proběhlo v návaznosti na ukončení výroby Felicií a zahájení výroby Fábie, když poměr dodávaných komponent pro vůz Felicie byl 70% od českých výrobců a 30% z Německa a pro Fábie se tento poměr otočil. Původní příslib měl posílit a rozvíjet odbyt českých výrobců.

+4/0
25.4.2015 22:02
Foto

M83i87l45a20n 46K35a33t47r84e42n83č54í45k 1351498159174

Nemám nič proti seniorom. Budem mať 52 rokov a sledujem na sebe, že už nedokážem pracovať takým tempom s výkonom, ako kedysi. Ale nedokážem pochopiť, ako si Piech (a napríklad aj Bernie Eclestone) môžu myslieť, že sú ešte vo svojom veku pre nejakú činnosť prínosom... Možno tak pre zvýšenie predaja pampersiek...

+4/−6
25.4.2015 20:41

J68i15ř20í 32N30e53u21m96e86i79s91t20e75r 2592885403771

Třeba http://xman.idnes.cz/nejstarsi-financnik-irving-kahn-da2-/xman-styl.aspx?c=A150309_172916_xman-styl_fro

0/0
25.4.2015 20:49

D90a41v74i49d 11B56o54u70c26h77a56l 8169550359

Nemám nic proti vám, ale možná jejich život nestojí na pamperskách, pití piva a posedávání a jejich profesní kariéra je naučila věci a zajistila jim kontakty, o kterých vy nemáte ani zdání...

+17/−1
25.4.2015 21:00

J87a42n 47Š70e57s63t97á62k 3448339239594

jasněže s jeho příjmama pamprsky vůbec nepotřebuje, když to nestihne, tak jen vezme nový gatě a hotovo;-D

0/−1
26.4.2015 0:50

T55o40m36á19š 82K93n24a67i43f18l 6393670677570

To ze ty mas intelektualne na prodejnpemprsek... Jeste nic neznamená.

0/0
26.4.2015 1:07

M64i61l14o75s64l90a41v 54V14l76c37e87k 1412756780383

Takovy boj bych strasne rad prohral:)))))

+5/0
25.4.2015 19:32

K96a51r36e51l 11J24e43r16o93n61ý90m 6869909787126

Tak a teď dědek prodá 50,7% akcií ťamanům a bude...

+1/−5
25.4.2015 19:29

P79e13t98r 98T46y57č67k67a 6325272109362

Ty akcie drží celá rodina, nikoli jen on.

+3/0
25.4.2015 19:37

K58a80r93e62l 47J88e15r21o87n41ý25m 6559509277976

To jsem si přečetl ale docela bych sázel na to, že pakliže jeho rodina bude tímto ztrácet svůj vliv může přijít tento krok (zejména v kontextu tvrzení že je patriarchou rodiny). Rodina se nakapsuje, protože k čemu je mít akcie bez vlivu ve vedení?

0/−2
25.4.2015 19:39

P80e12t98r 53T63y34č73k56a 6845412769412

Ale je prece znamo ze rodiny Piechu a Porsche se vzajemne moc nemusi.

+2/0
25.4.2015 19:56

J80i38ř82í 13T33e10p86r 4837350105985

Mě překvapila informace, že Piech je vnukem Ferdinanda Porscheho. Já věděl, že existuje dlouholetý souboj Piechů a Porscheů (divný slovo:-(), ale že je to jeden rod jsem nevěděl.

+2/0
25.4.2015 20:01

P53e97t85r 67T24y47č87k52a 6585282599862

Je to jedna rodina.

0/0
25.4.2015 20:37

J65i32ř73í 46N11e84u33m18e30i70s56t33e81r 2152375903551

Padouch nebo hrdina...

+6/0
25.4.2015 20:43

M62i43l71e80n12a 54N54o77v65a59n19s96k87a 4272237319509

Svatý Václav a Boleslav byli taky jedna rodina - bratři.

+1/0
25.4.2015 22:30

J27a79r59o63s84l98a11v 90C77h82u51d61á85č19e19k 7954965956845

Konečně!!

+3/−1
25.4.2015 19:16

P86e16t62r 77U28r68a45m 1342240213417

Rikalo se, ze do formule 1 vstoupi nekdo z koncernu (zrejme Audi) pouze pokud odstoupi jeden z dvojce Ecclestone - Piech

+2/0
25.4.2015 18:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.