Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech

Do žádného jiného letadla na světě se nevejde více cestujících. Když přiletí do Česka, jsou ochotny na ruzyňské letiště dorazit desítky tisíc lidí. Deset let po prvním letu Airbusu A380 jsou ale zejména prodejní výsledky pro jeho výrobce za očekáváním a další budoucnost největšího letadla je nejistá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J75i20r45i 26B81i33l30i78n96a 5508820437

Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....

0/0
31.5.2015 8:53

P63a66v57e66l 66V91e98t19e40š83n76í16k 7685468315467

Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".

Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).

A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.

+3/0
28.4.2015 10:29

P66e63t51r 44F65r94ý74d80e60k 7109251159683

B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.

+1/0
28.4.2015 11:20

S29e68i97d36l 86P56e28t97r 1631541505554

S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.

Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.

Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.

Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v  průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*)  Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...

Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává  (vyjma  cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě  o nový typ  do toho něj investoval podstatně méně ..

To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...  :-)

----------------

(*)

4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory  v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..

+1/0
28.4.2015 10:28

P61a50v91e43l 39V57e45t12e82š22n43í97k 7475768675907

Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.

Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.

Boeing dává B747, Airbus A380.

Boeing dává B787, Airbus A350.

Boeing dává B777, Airbus A330.

Boeing dává B737, Airbus A320.

Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.

0/0
28.4.2015 10:38

A76n15t66o75n92i49n 20B24l77a78z80e89k 4128472127181

Boeing ma jeste 767

0/0
28.4.2015 17:21

P10e87t14r 54Ž82á47k 1318512795139

za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...

+3/0
28.4.2015 9:25

M84i17c35h98a87l 19M87i37l31l58e87r 9736622219402

Uzij si to R^

+3/0
28.4.2015 9:38

M76i64c59h76a55l 98M45i19l34l97e58r 9726232189382

PS pokud letis economy s Emirates a mas moznost vyberu, nejlepsi jsou sedadla v nejprednejsim oddelni letadla na dolni palube.

Podle toho kterou verzi, doporucuji od rady 42 nebo 44 do 50.

0/0
28.4.2015 9:42

P82e24t95r 89Ž63á13k 1888772905709

díky, musím se podívat na stránky Emirates, je tam myslím online check-in 24 hodin předem. Ale letím přes cestovku, takže nevím.

0/0
28.4.2015 9:56

M11i74c25h52a30l 35M35i91l23l15e81r 9716742349132

sedadlo je treba vybrat co nejdrive, ne cekat az na on-line check in. Emirates ti to umozni, pokud mas k dispozici (pokud ti cestovka da detaily) kod tve letneky, ktery pouzijes pro Manage a booking. Stranka:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

0/0
28.4.2015 10:01

P49e96t10r 11Ž39á45k 1748282925759

letenky jsem včera vyzvedl na poště, podívám se a zkusím.

Díky

0/0
28.4.2015 11:06

P72e77t71r 56F36r87ý86d68e15k 7539341309653

Na poste? Co to mas za prodejce, me prijde vzdy jen email. Zaroven mi sedadla zamlouva primo prodejce.

0/0
28.4.2015 11:23

Č13e71s32t80m98í13r 56P20r49o70c86h24á16z87k76a 8608340358561

Jestli je to přes cestovku, tak je to asi jiné.

0/0
28.4.2015 11:32

P31e76t57r 56F63r44ý86d26e94k 7139691799773

Aha, pres cestovku jsem nikdy neletel, tak to pak jo.

0/0
28.4.2015 11:36

M28i40c96h38a16l 64M74i25l46l64e32r 9176842429302

tady zalezi na cestovce. Nektera to dela, pro jinou top znamena extra praci navic a nechava aerolinku, aby pridelila zbyvajici sedadla az v poslednich dnech pred odletem. Cestovka, ktera zajistuje sedadla se take obvykle nediva na pohodli pasazera, ale proste zabere a rozdeli pocet sedadel mezi sve klienty.

Pokud chce pasazer urcita sedadla, musi o to cestovku vyslovne POZADAT aby to pro nej udelala, nebo si to zaridit sa. K tomu potrebuje od cestovky bookovaci kod letenky. Na "Manage a booking" sve aerolinky si najde plan letadla pro svuj let a vybere ze zbyvajicich sedadel kde chce sedet.

Pro predbeznou vseobecnou informaci o sedadlech v ruznych druzich letadel/u ruznych aerolinek doporucuji www.seatguru.com

Pro let s Emirates je stranka

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/information.php

Zvolit letadlo a podivat se na rozvrh sedadel. Pak je mozne mluvit s cestovkou konkretne o prioritach a cislech.

Nejlepsi ale je udelat si to sam kde jen trochu mozne.

0/0
28.4.2015 11:37

Č98e19s17t79m28í77r 97P88r54o25c68h45á22z85k60a 8178790898181

On-line check-in dříve než 24 hodin před odletem bývají zpoplatněné. Nevím jak u Emirates.

0/0
28.4.2015 11:30

Č94e74s90t48m54í69r 60P40r84o21c35h49á77z12k66a 8278840958881

Respektive on-line výběr sedadla.

0/0
28.4.2015 11:31

M61i10c30h51a51l 23M47i28l62l39e84r 9576522269752

on-line check-in se obvykle otevre az 24 hodin pred odletem.

Vyber sedadla je mozne udelat jakmile je letenka zaplacena a cim drive, tim lepe.

Pokud se letenka zajistuje pres cestovku, znamena to udelat na cestovku takovy mensi natlak (nenechat se odbyt, pokud by se nahodou vymlouvali) a pozadat o bookovaci kod letenky s tim, ze si pasazer chce sam vybrat sedadla.

0/0
28.4.2015 11:41

Č46e54s17t70m62í20r 66P46r22o76c29h74á89z43k54a 8678750218891

Právě ten výběr sedadla dříve než 24 hodin před odletem bývá zpoplatněný, alespoň podle mých zkušeností.

0/0
28.4.2015 11:42

M38i18c74h33a49l 34M16i50l97l11e10r 9636822339112

zalezi na kazde jednotlive aerolince. Emirates za to neuctuji extra, lowcosty vetsinou ano. Exit row je drazsi nez normalni sedadla.

Napr. u Qantasu - domacich linek je vyber sedadla zdarma, ale na mezinarodnich linkach za nej musim zaplatit AUD 25.

Pokud ale zajistuji letenku provozovanou Emirates pres Qantas, ktery je jejich partnerem a dava letu svuj "codeshare", neplatim nic.

0/0
28.4.2015 11:59

M65i21c19h23a42l 78K94ř62í17s73t31e47k 2562844178701

To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.

+4/0
28.4.2015 9:00

E19d46u61a86r67d 70B31l67a45z55e68k 1673450225235

jediny Cech ;-D ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot!! , ktery je z!!Ceska!? Nebo: pouze jediny pilot!! tohoto modelu,  je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?:-(

 Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech...  ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech... ;-D

+1/−1
28.4.2015 8:44

E46d51u87a76r43d 58B61l77a21z43e54k 1663580275865

nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista :-(- odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)

+1/0
28.4.2015 8:46

J59a65n 90M40o90t26ů30r45e43k 7930892501769

no a už jste došel k pojmu "úplně sám"? :) - to je taky takové přesně vyjádření

+1/−1
28.4.2015 8:53

K86a19r36e27l 94F60r84i94t67z 4171737218562

Taktak. On to také není žádný Čech, ale kluk s Jižní Moravy s moravského Slovácka...;-D

0/0
28.4.2015 11:13

M68i49l53a23n 13U71ř50í58d95i13l 5767144319951

Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.

+1/−1
28.4.2015 8:15

J25o16s54e81f 52K17a83r89f12í17k 7372715976420

Koukám, že umíte otevřít Wiki

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...:-P

+7/−1
28.4.2015 8:30

M90i90l57a27n 29U43ř57í80d90i30l 5907284109281

Titulek zní "největší letadlo" a na Mirju nepotřebuji wiki. Tu zná skoro každý.

0/−3
28.4.2015 9:34

M90i15c58h23a72l 63M68i88l23l34e30r 9136722779462

titulek zni nejvetsi OSOBNI letadlo

+2/−1
28.4.2015 9:44

V46á84c41l72a18v 67P14o54u59s84t87k48a 3440251342

To opravili až teď. Ráno to tam nebylo.

+1/0
28.4.2015 9:45

M90i33l16a65n 98U95ř57í24d97i43l 5727124779331

Teď ano.

0/0
28.4.2015 9:46

M95i25c69h78a43l 53M44i58l54l91e59r 9856592989372

OK

0/0
28.4.2015 9:53

P84e25t34r 72F87r42ý96d95e16k 7779491879703

An225 je Mrija, nikoliv Mirja...

0/0
28.4.2015 11:26

J42o39s44e65f 36K31a62r69f27í68k 7112705896410

To je krááva jako prase;-D

Ale jinak moc pěkné letadlo :)

+4/0
28.4.2015 7:38

L78a24d15i22s46l58a85v 23M28i48k38a 1891899984284

Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.

+10/0
28.4.2015 7:46

J63o10s92e65f 72K26a25r57f93í59k 7372455676670

Tak o tom žádná, 747 je supr letadlo, jinak by se asi nestalo Air Force One (a ano vím, že toto označení má každé letadlo ve kterém je americký prezident, ale asi je jasné, co myslím ;-))

A když už jsme u vzhledu, hodně se mi líbil Concord, když ještě lítal. Vypadal už skoro jako stíhací letoun (a v podstatě byl:-))

+3/0
28.4.2015 8:11

J55a33r12o96m10í28r 81K10r64á13l 4390849284209

Concorde předběhl dobu.  Byl krásný, rychlý a bezpečný, ale bohužel s drahým provozem.

+1/0
28.4.2015 8:17

J95o37s46e41f 63K50a63r67f17í15k 7272255626650

No ono když chce přes oceán za nějaké 3 hodiny tak to asi trošku paliva sežere... A navíc jak známo, čím méně "stejných" letadel tím nákladnější údržba.

+1/0
28.4.2015 8:26

Č21e62s18t23m27í55r 71P25r35o91c88h79á45z62k44a 8888350868961

To letadlo též pojalo málo certujících, tudíž musela být drahá letenka. Takže čistě ekonomická záležitost.

+2/0
28.4.2015 11:24

J14a60n 65B23o95r80e26c13k86ý 8256967795840

747 jako AFO vybrali protože to je Boeing

+1/0
28.4.2015 9:15

M64i25c88h12a94l 25M66i72l47l80e11r 9546512829152

nevybrali protoze to je Boeing.

Pozadovali WB letadlo s minimalne 3 motory a v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby, DC- 10 a Boeing 747. Viz co jsem napsal dole.

+1/0
28.4.2015 9:35

P11e33t27r 78F39r27ý58d14e54k 7499211429103

Dalsi pozadavek na AFO je, ze musi byt z vyrobni linky v USA.

0/0
28.4.2015 12:20

M51i84c98h38a21l 14M25i29l72l42e93r 9196302349652

jiste.

Proto jsem uvedl "v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby"

0/0
28.4.2015 16:41

M79i64c68h54a96l 21M12i63l96l27e50r 9676162209432

Jumbo bylo vybrano jako letadlo pro prezidenta USA uz v osmdesatych letech za doby Reagana. Tehdy zadny Airbus 380 neexistoval jeste ani na papiru.

Jako nahrazku za dosavadni Boeing 707 pozadovali letadlo WB kategorie s minimalne 3 motory. Byly nabidnuty verze McDonnel Douglas DC - 10 a Boeing 747. Zvolili jeho vojenskou verzi Boeing VC - 25.

+1/0
28.4.2015 9:32

M62i82c82h65a31l 62M80i71l42l47e67r 9846372899332

B747 je na pohled nejelegantnejsi, o tom zadna.

Co se ale vnitrku tyce a cestovani s nim, A 380 je podstatne tissi a pohodlnejsi nez Jumbo. Nelze posuzovat jen podle vzhledu.

+1/0
28.4.2015 9:38

M68i19c92h91a34l 89M79i66l44l88e49r 9306122219702

prezdivlou je to "Big Beast" - velke zvire

0/0
28.4.2015 7:48

A46n19t18o39n79i21n 35B63l12a12z98e91k 4358172387361

Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.:-)

+1/−15
28.4.2015 7:21

M73i72c73h57a41l 73M23i85l53l81e26r 9486762819412

Velky problem naplnit A380?8-o

;-D

A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?

Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.

Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.

Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.

Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.

+9/−2
28.4.2015 7:47

M77i60c71h11a58l 75M97i20l21l42e54r 9896882349962

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

Seznam objednavek a dodavek A 380 do konce roku 2014

0/−1
28.4.2015 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.