Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD vyloučilo italské stavaře i ze třetího tendru na opravu D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo italskou stavební společnost Serenissima Costruzioni i ze třetího tendru na modernizaci dálnice D1. V soutěži na modernizaci úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím společnost podala cenovou nabídku o 150 milionů nižší než byl odhad samotného ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a15v15e29l 86O52b16d48r64ž76á75l98e52k 6926204358492

Zajímavá firma ... u jedné zakázky dají nekompletní nabídku, která neodpovídá zadání - a diví se, že byla vyřazena.

U další nereagují na výzvu k vysvětlení ceny - a diví se, že byli vyřazeni.

A to mi připadlo, že neumět zpapírovat výběrko si může dovolit jen malá firma u zakázek ve stovkách tisíc. Ale, že to bude případ i zahraniční firmy u milionových věcí, mne překvapuje.

+1/−1
29.4.2015 9:54

J40i70n24d23ř66i68c38h 88Š65k61o12p41e55k 4205431980745

přesně tak.

A přesto budou někteří populisticky křičet, že byli vyřazeni kvůli nejnižší ceně.

Nebyli.

0/−1
29.4.2015 20:02

J22a27n 32H45á95l21a 8575565540597

takže ten rozdíl mezi cenou Italů a Strabagu/Eurovie měl jít na úplatky. Tomu říkám vejvar milé ŘSD.

+1/0
29.4.2015 8:59

L54i37b16o57r 19H66e39g25l79a16s 5329166455759

Levnější? Neexistuje - pěkně to postaví podvodníci ze Strabagu, Eurovie a za vyšší cenu - "tak, jak jsme se domluvili na tajné schůzce již koncem roku..."

+6/0
29.4.2015 7:22

P39e31t90r 13C16i19b66u41l10k76a 1796927129148

duvodem bylo, ze Italove nechteli podmazavat

+2/0
29.4.2015 7:11

J44o59s66e65f 22P19i82t61á59k 2132925748258

Itolové mají jinou technologii jednak jinak můžou stavět podkladní nosnou vrstvu a jednak často používají studený asfalt, který je jen 3-4 cm silný. To se jasně nehodí české asfalto betonové dohodě. Zde platí jako jinde ve střední evropě silnice po 7 letech nusí jít do opravy. Jinak se tu všichni neuživíme.

+3/0
28.4.2015 23:44

J93i63n92d51ř16i80c55h 15Š74k29o53p50e45k 4925231370385

jseš si jistý, že použitá technologie není dána projektem ? Že ji může upravovat jen tak uchazeč ?

0/0
29.4.2015 20:03

J77a25n 63S35l80o30v48í66k 3939357910768

naše dálnice jsou betonové.

0/0
30.4.2015 14:29

A70l86e20š 41L92i71s77o16v35s73k21ý 9559978692392

Tak tak, odmítli do rozpočtu zahrnout úplatečné. a to se v Mafiastánu neodpouští!

+4/0
28.4.2015 22:45

P23e25t75r 25S69k34o31k35a76n 3209899233429

A proc radsi nedali vysvetlit tem dalsim "vyssi cenu" . To mi prijde logictejsi.

+3/0
28.4.2015 22:22

M53a84r21e54k 63K37o13s41t42e18l52e31c45k30ý 6133136148

Toho bohdá nebude, aby se české dálnice levně a kvalitně stavěly!

+5/0
28.4.2015 22:18

M18i36r21e90k 35T51u28r20e32č52e49k 4613422310122

ŘSD poznalo hned, ze tam neni par stovek miliónků jako "všimné"...

+8/0
28.4.2015 21:10

M57a45r62e49k 62O65p 9919693650963

Soudruh Bureš chtěl ušetřit na státních zakázkách stovky miliard a tak odmítá každého kdo by to mohl dokázat. Co koblihy, spokojeni?

+6/0
28.4.2015 20:24

M79a16r33t93i34n 13Z28a32c72h 5124630122502

Je přece nepřípustné, aby se ukázalo, že firmy na západ od našich hranic, dokážou stavět totéž o mnoho milionů levněji. To by pak místní hráči neměli dost financí na korupci...

+10/0
28.4.2015 20:16

P28a43v92e44l 41O83b62d79r10ž86á49l72e98k 6676624498482

A která z firem Skanska, Eurovia, Strabag... je "naše" a která "ze západu"?

0/0
29.4.2015 8:53

J25a65r54o92s55l44a93v 25J97o49s31e39f 5692290480554

ŘSD to udělalo správně!!To by tak hrálo, aby nějací taloši nám podráželi naše "vysoutěžené" ceny!!

+12/0
28.4.2015 19:51

M15i68c30h60a84l 12N27o79v29á82k 6306340445649

Tak předpokládám, že těch 150 mil. je ta provize za "zprostředkování":-) Jinak neměli by spíše vysvětlovat vyšší cenu pánové z ostatních firem?:-)

+15/0
28.4.2015 19:28

J81a33n 85O96p56i56s 3713988972285

že by se Ital nechtěl dělit?[>-];-)

+8/0
28.4.2015 19:25

T72o14m66á56š 46V42l50a97c47h 6714151704115

ŘSD asi neví, jakým tempem a kdo staví dálnice v Itálii a nikdy to neviděli. Kdo jí projížděl v létě tak ví, že za plného provozu například třetí pruh vedle a nové úseky, staví rychlostí i 100 km za rok. Ale na rozdíl od stavařů v Čechách staví ve dne i v noci. A můžete si myslet o Italech cokoliv, ale staví rychle a snad i dobře. Nezaznamenal jsem za 8 let cest dolů na jih, že by se nový úsek do roka či dvou opravoval. A rozdíl minus 10 % oproti konkurenci? Čeho se bojí? Že by jim těch 10 % nepřistálo do kapsy. Kde máme pana Babiše a jeho podnikatelské řešení tendrů? Od čeho jsou smlouvy? Italové by ŘSD měli žalovat. ;-O

+16/0
28.4.2015 19:03

J27a50n 70K76a49č61e82r 4130299219163

Nedokážeš zdůvodnit nižší cenu a máš průser.;-D Stát je ten nejhorší hospodář! ;-ORv

+15/−1
28.4.2015 18:07

J11i16n31d26ř15i80c95h 83Š86k33o69p40e73k 4925921340585

a co je na tom divného ?

Pokud firma potvrdí, že nabídková cena obsahuje opravdu všechny náklady nutné pro realizaci díla, nikdo nikoho nevyloučí

+4/−2
28.4.2015 18:10

J28i66n61d51ř19i25c46h 39Š80k98o35p61e38k 4915531910595

ty se nebudeš ptát, když ti bude prodejce nabízet nové auto za 3/4 jeho reálné ceny, když všichni ostatní prodejci budou víš ??

+1/−2
28.4.2015 18:22

P55a39t21r33i92k 65Z74i31m83a 2777577192957

Jenže reálná cena je to, co nabízejí Italové, a ostatní nabízejí cenu o 1/4 vyšší... Tak proto.

+2/0
28.4.2015 19:40

J82i56n37d33ř83i61c59h 64Š90k89o84p86e33k 4815701320585

otázkou je, co je reálná cena. Zda je to rozmezí, ve kterém se pohybují všichni zbylí uchazeči nebo ten nejlevnější s cenou výrazně nižší než nabízí zbytek

0/0
29.4.2015 20:02

F41r25a47n24t47i62š22e34k 35H11o85r30á35k 2472889296834

Hmm - a nechtěl jste snad napsat, že ostatní prodejci budou výš? Anebo jen nechápete smysl textu, který jste napsal?

+1/0
28.4.2015 22:31

J25i77n33d14ř17i91c42h 94Š63k49o36p46e68k 4835141980355

ano, mělo být výše

0/0
29.4.2015 20:00

P45a41v71e81l 45O93b24d97r57ž59á72l44e65k 6516944668492

V tomhle směru se stát naopak poučil - aby nejrůznější vykukové nesbírali zakázky s podstřelenými cenami, nerozkopali dálnici, nevyinkasovali první faktury a pak nezačali vydírat s víceprácemi.

Pravda je, že leckdy je dost problém zjistit objektivně "normální" cenu na trzích, kde se ceny určují "podle ksichtu" - třeba v telekomunikacích. U stavařů ale nějaké cenové normy existují.

+1/0
28.4.2015 18:29

Š65t92ě97p53á33n 33D15o29l82e23ž85a87l 3652271808315

Viz mimořádně nízká nabídková cena dle §  77 zákona o veřejných zakázkách

0/0
28.4.2015 18:45

A10n11t56o57n12í79n 82N18á16d58v41o68r60n97í96k 1407782292274

a tak to já docela chápu je to celkem rozumný přístup, příliš nízká cena může být velkým problémem při výstavbě, mě je divná jiná věc. V pozemní stavařině jsou běžné slevy oproti ceníku někde mezi 20-30%, tady jsme sice v dopravě ale nevěřím že je v tom nějaký velký rozdíl, přesto se najde jen jedna firma která je pod touto hranicí a druhá je na této hranici a ostatní jsou ještě nad ní, to mi smrdí nějakou dohodou zúčastněných stran

0/0
28.4.2015 20:12

M21a10r80t22i18n 65S62u61c80h38á19n91e42k 2903221641506

Ital vyhrát nemůže, bo jeho dálnice vydrží moc dlouho. Nedej bože, aby se přichlásil Chorvat! Srovnejte nové úseky D1 (normálka to drnca!) a chorvatskou dálnici po letech.... Nízká cena nemůže být moc nízká, protože by nezbylo na krabici s vínem. EUROVIA svoji kvalitu ukázala na mostech u Ostravy :-) Každý šunt je třeba brzo opravit a to je potom nová krabice s vínem ;-D

+11/0
28.4.2015 17:57

J48i18n46d85ř19i88c47h 73Š91k45o67p83e25k 4555181460985

kvalita zahraničních firem nebude důsledkem jejich dobrosrdečnosti a poctivosti, ale důsledné kontroly

+3/0
28.4.2015 18:00

P69a30v28e88l 48O90b49d27r12ž79á95l66e97k 6766474428562

Zatímco, když vyhraje němec, švéd, francouz ... tak tohle nehrozí?

0/0
28.4.2015 18:32

P91e69t81r 40M12e21j43z47l26í30k 8938774641810

Celé je to o tom, že vítěz je (jak bývá v kraji zvykem) už určen dopředu a celé "výběrové řízení" se tomu musí přizpůsobit. Nemažete, klepe to

+8/0
28.4.2015 17:57
Foto

M11a54r42i31a91n 46T60i98š27e96r 1684161186

Jezdím často do Itálie a jejich dálnice jsou absolutně super, kam se ty naše na ně hrabou. Vyloučení kvůli nízké ceně je výsměch a otevřená drzost..

+27/0
28.4.2015 17:38

J50i16n92d67ř30i51c67h 63Š47k64o68p67e19k 4845501320705

1) kvalita italských dálnic neznamená, že každá italská stavební firma je proto automaticky dobrá

2) nebyla vyloučena kvůli nízké ceně, ale proto, že byla vyzvána ke zdůvodnění a neposlala ve lhůtě nic

+4/−3
28.4.2015 17:42

P54e49t46r 97M94e21j65z55l55í95k 8948914521830

Dneska mi v krámě odmítli zdůvodnit, proč tam stojí rohlík korunu pade a ne třeba dvacku. Darebáci, už tam ani nepáchnu

+6/−4
28.4.2015 17:54

J70i94n13d91ř41i32c62h 73Š35k95o27p62e89k 4735631820605

srovnání teda hodně slabé

Dodavatel rohlíků pro tebe není vázán zákonem o zadávání veřejných zakázek, takže ti nic zdůvodňovat nemusí

+3/−3
28.4.2015 17:59

P20a76v56e52l 29O68b19d55r93ž37á22l73e54k 6716714948792

Pokud máte zákonem nakázáno vybírat dodavatele rohlíků výběrovým řízením a tahle nabídka byla výrazně levnější, než ostatní ... a nebyli vám schopni zdůvodnit proč - tak tam opravdu nakoupit nesmíte.

Přesněji můžete, ale počítejte s tím, že ostatní pekaři Váš výběr napadnou u ÚOHS a ten Vám ten nákup zakáže.

+1/0
28.4.2015 18:35

K96a71r15e91l 19H98o17d80u23r 7491793419316

Tohle je fakt kocourkov. Nevěřím tomu, že by to bylo horší než Eurovia. A do té chvíle, než se vyzkouší jiný, papírově levnější, tak nemůžeme soudit. Proč to nerozdělí na menší kusy a nezkusí si je? To by bylo jediné férové řešení. Ale to se obávám je to poslední, na čem je zájem... Tedy zájem těch zainteresovaných...

+11/0
28.4.2015 17:12

J90i90n71d44ř84i24c95h 41Š51k36o92p45e46k 4945501980795

protože rozdělení stavby stavbu prodlužuje

A pokud uchazeč nevysvětlí nabídku, dle zákona ho vyřadit musí

0/0
28.4.2015 17:42

K34a55r67e20l 75H91o76d68u11r 7771483709166

Nebudete mi věřit, ale trochu o zakázkách a výběrových řízeních něco málo vím. A napíšu to asi takhle: když se chce, spousta věcí jde. A ať tím nebo druhým směrem. A v tomto případě je ten směr dost zřejmý.

+3/0
28.4.2015 18:02

J29i39n23d72ř45i30c11h 20Š86k57o97p47e55k 4455221550715

můžu věřit, nemusím, sám se v oblasti taky pohybuji

Takže je jasné, že když na jedné stavbě má pracovat X nezávislých firem (tzn. ne generální dodavatel a jeho subdodavatelé), tak je práce částo dost těžké sladit tak, aby se nezdržovaly

0/0
28.4.2015 18:06

J14i66n81d42ř25i34c73h 21Š25k98o94p75e83k 4465571690445

navíc u silnic je problém s tím, že obalovny vlastní pár firem, takže konkurence jaksi nemá z čeho stavět, případně dostane balenou za takovou cenu,že nemá šanci na výhru

0/0
28.4.2015 18:07

K17a63r32e72l 58H29o96d69u46r 7961683719306

To nerozporuji. Jen popisuji daný stav věci a to, že není vůle to měnit. I když by to šlo. Ale není zájem.

0/0
28.4.2015 18:28

J56i63n22d38ř73i80c88h 72Š13k14o49p61e30k 4305161430125

vůle změnit je, ale když není zájem na straně uchazeče, těžká práce potom.

Jako myslet si, že splácám nějakou nabídku(více či méně odpovídají zadání) s nejnižší cenou, na výzvy k objasnění reagovat nebudu (zbytečné) a musím to vyhrát, je prostě naivní

+1/0
28.4.2015 18:30

A21n49t77o20n38í58n 33K98a54t46z83e71r 8782363146480

Bylo by,ale nzbylo by nic do kapsičky,že páni čeští zloději!!!!!Rv[>-]Rv

0/0
28.4.2015 19:00

P94a52v40e63l 55N72o76v79á71k 7132589816219

by me zajimalo proc se ty souteze delaji, kdyz to stejne delaji porad ti stejni...

+14/0
28.4.2015 16:45

P38e98t90r 36T43y85č28k92a 6195282159872

To by tak hrálo aby tady nějaký Ital narušoval zaběhnutý systém.

+17/−1
28.4.2015 16:44

P38e28t43r 15T10y34č76k45a 6225352769742

Jinak těch 150 mega byla nejspíš provize zaměstnanců ŘSD.

+11/−1
28.4.2015 16:45

K79a56r47e72l 96N48e34t98o51l86i25c47k92ý 4451443498

Žvaníte nesmysly.

0/−8
28.4.2015 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.