Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové dálnice i obchvaty. Stát miliardami dohání zpoždění v projektování

Ředitelství silnic a dálnic chce letos rozdělit mezi projekční firmy na přípravu nových tahů přes dvě miliardy korun. Úřad se tím chce oproti předchozím letům lépe připravit na možné evropské dotace a dohnat zpoždění v přípravě nových staveb. Mezi ty hlavní patří dostavba dálnice D11 či oprava nevytíženější tuzemské tepny, dálnice D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16a15t93r23i59k 97P95í39c14h70a58l 4162776777

No a pak přijdou ti šašci ochránci,že tam žije nějaký mraveneček a je po srandě.Jak u nás,nejdražší křečci v Evropě a furt stavba stojí.

0/0
29.4.2015 10:54

M17a86r37i14e 37D60a16n57č74á89k32o23v38á 5335638733756

konečně se začíná řešit Přerov! každý den tu jsou brutální kolony, ucpané celé město, mrtě kamionů, směrem na Olomouc se pomalu nedá vyjet z města..hurá, tak snad už se to konečně začne stavět :-)

0/0
29.4.2015 9:57

M85a56r59e92k 16Z85a42h58r84a23d34i19l 6684269875951

Jen si tu všechnu tu půdu zabetonujme, hlavně ať se dobře jezdí - pokud možno všude rovně... :-P:-/ ...

0/−7
29.4.2015 9:56

M31i10c30h84a46l 72B79r34ň58á40k 6134894457698

Tak si tez pridam par problemu z meho regionu:

R52 - ze dve mesta, ktera maji dokupy 2 miliony obyvatel a regiony snad 3 miliony, jeste v 21.stoleti nespojuje dalnice, je uveritelne snad opravdu jen v Cesku.

R43 - Ze hlavni tah na sever je stale jen dvouprouda silnice, kde se KAZDY pracovni den tvori 10 a vice kilometrove kolony rano a vecer, to je take k popukani.

No a pak mame nasi krasnou I/42, specialne cast VMO Zabovreska, kde se vam ve meste, kde se behem pracovniho tydne pohybuje kolem 700 tisic lidi, propojuje dve tri a misty az ctyrproudovky asi kilometrovy usek, ktery ma... hadate spravne, jeden pruh tam a jeden zpet. Otazka za sto ekologu zni: copak nam tu asi kazdy den mimo nocnich hodin vznika?

+2/0
29.4.2015 9:51

J72a74n 39P93e72t58r27u84s 2102115947541

vsak uz se to pocesku resi, Rka odted budou Dcka ;-D

0/0
29.4.2015 10:43

L52i47b81o48r 15O73d44s26t17r32č43i88l 9399223765356

Bych si na stavbu dálnic pozval ty, co staví dálnici na jihu Srbska, jeden rok narovnají terén a druhý rok už se po ní jede, jinak kdo tama v posledním roce jel, tak to jakým stylem připravují terén pro dálnici na jihu v horách je úchvatné R^

+4/0
29.4.2015 9:46

Z44d75e81n51ě22k 25R49á58č78e73k 8535383782464

je fakt, že priorita je Praha a okolí. Třeba z Brna na Vídeň R52[>-] se nic neděje a Rakušáci už budou na hranicích.

0/0
29.4.2015 9:36

M10i28c88h90a30l 42B52r19ň34á38k 6554294627508

Tak dá to rozum, důležitější je například to prodloužení R4 od Příbrami někam do polí (kdyby to aspoň vedlo na hranice...), než dálničně spojit regiony (Dolní Rakousy, JM, Vídeň), kde žije dohromady 4,5 milionu lidí...

0/−1
29.4.2015 10:08

J41a50n 64S59l81o91v49í33k 3299527420368

staví se to, co je bez protestů. To bohužel R52 není.

0/0
29.4.2015 11:57

P96e32t68r 41D30v15o47ř69á31k 9244987472910

A nebyla prodleva kvůli zdržení územního plánu Jihomoravského kraje? Nicméně Hašek rád zapózuje při zahájení stavby na rakouské straně ;-D

http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=6548

0/0
29.4.2015 10:52

Š44t82e34f51a53n 95F92r62i98č26a 7382188923566

Ale to zdržení ZÚR JMK někdo zavinil. Přitom stačilo připravit ZÚR JMK v souladu se zákonem. Pokud budou tranzitní dálnice, bez špetky zdravého rozumu, umísťovány do obydlených lokalit, na odpor dotčených obcí to narazí vždy. Rv

0/0
30.4.2015 7:11
Foto

J85a95n 75K98a45d58r93a44b29a 7507915182499

Mě by stačilo, kdyby někdo postavil konečně po 40 letech slibů obchvat Znojma. Teď mi jezdí pod oknem přes 20 tisic aut denně a moc k žití to tu není...

+2/0
29.4.2015 9:36
Foto

J80a91n 28K27a50d27r67a47b18a 7257815742569

...jen Znojmo je bohužel pr.d.el světa, takže se na to tady jaksi prdí a nikoho to tu nezajímá... takže máme třeba lepší železniční spojení s Vídní než Prahou. Což mi příjde smutný...

0/0
29.4.2015 9:38

J48a72n 97M15a39c32e37k 3584601722553

A Pražskej okruh vyřeší kdy kdo?;-O Jezdí tam ke stovce tisíc aut denně v kolonách a my budeme projektovat Jaroměř- Trutnov?

+4/−1
29.4.2015 9:09

M24a62r88i96e 98D63a83n58č45á55k22o70v80á 5985878903346

jasně, Praha pupek světa!!!

0/−5
29.4.2015 9:59

O19n77d80ř92e33j 88B19u30r46s23a 6201683796907

Ono by se to melo dělat podle důležitosti, tj. u silnici dopravy podle hustoty provozu, takže ano, pražský okruh je opravdu důležitější než pár kilometrů v poli.

+4/0
29.4.2015 10:30

D30a28v71i13d 87B37e69n47e54š 8418320399113

Politici postupují cestou nejmenšího odporu. Proti Pražskému Okruhu stojí Běchovičáci, Suchdoláci, ekomagoři atd....

Takže je snadnější postavit dálnici někde v poli.

+3/0
29.4.2015 11:51

J36o12s26e16f 51T41r12ö49g82l 8919612896736

O tom to samozřejmě je - kdyby se pražský okruh projektoval v poli a ne přímo u Prahy (v případě Suchdola přímo v Praze), tak by proti němu odpor nebyl. A ten odpor není jen tak neodúvodněný - v Suchdole i Běchovicích se např. plánovalo vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo, tj. oblast, kde lze legálně překračovat hlukové limity. V Běchovicích alespoň vznikl projekt na odhlučněnou křižovatku Dubeč, v Suchdole ale nic. Zpracovatel EIA nebyl schopen vyhodnotit synergii znečištění z letecké dopravy stávající (nato po případném rozšíření letiště) s exhalacemi z okruhu a i tak mu vyšlo, že jižní varianta okruhu přes Suchdol je akceptovatelná jen v případě, že Superseverní (okolo Libčic) stavět nelze. Tato podmínka se při přípravě okruhu vytrvale ignoruje. A jako úřednický bonus byla trasa okruhu vpravena do územního plánu jako "malá změna", což pochopitelně zrušil odvolací orgaán.

Přístup schvalovacích orgánů navíc nepřispívá k uklidnění, ale naopak. Kromě zmiňovaného ochranného hlukového pásma byla snaha místo hledání tiššího řešení i posunout obecně platné hlukové limity tak, aby okruh "vyšel".

Okruh má sloužit zejména tranzitní dopravě a pomoci rozvádět dopravu cílovou, nemá být primárně určen pro vnitropražskou dopravu, k čemuž směřují ty městu-blízké varianty. Nakonec i jižní část okruhu mezi D1 a D5 byla odsunuta až za Jesenici (místo plánoaného Jižáku) a funguje to.

Město s těsným obchvatem je v tomto směru v podstatě odříznuto a silnice brání jeho rozvoji. Jako odstrašující případ se lze podívat např. do Mikulova, kde stávající silnice byla původně obchvatem. Pro rozvoj města to bylo nedostatečné, takže nyní je obchvat obestavěn a místní volají po novém. Podobně v Chomutově 13 se stává z tranzitní silnice pomalu městskou. Nebo v Prostějově mají R46 prakticky pod okny také k libosti místních.

+1/0
1.5.2015 11:54

J78a76n 62S49l72o88v64í63k 3919517180958

Jaroměř-Trutnov se teprve projektuje. Okruh by se stavěl třeba hned, kdyby okolo toho nebyly problémy s protesty.

0/0
29.4.2015 11:59

O98n62d64r70e33j 49M69a93r86e82c27e29k 3170678370775

ona Blanka nestačila? Těch tunelo projektů je málo?

0/−9
29.4.2015 9:00

M51i46l36a20n 23N23o57v91á83k 6145670431

obchvat Olbramovic? Mám si to vysvětlit jako oznámení že D3 v tý oblasti nebude dostavěná dřív jak za 30-50 let? (protože jinak ten obchvat nemá moc smysl)

+4/0
29.4.2015 8:11

V74l46a44d60i18m20í51r 77F47i77b59i51g90e95r 5864951591424

No před asi 3 týdny se chlubili že D3 bude hotová celá do 2020 ale nevěřím tomu.

0/0
29.4.2015 8:22

M41i15l61a85n 22N54o24v97á81k 6855140711

jo slibem nezarmoutíš .... to slibovali už na rok 2010 a nějak jsem si nevšiml, že bych do ČB jezdil už 5 let po dálnici ....

+3/0
29.4.2015 8:32

M86i28l81a36n 28N49o47v66á20k 6965250581

do 2020 bude možná tak ten úsek ČB - Veselí n.L. ... přes Středočeský kraj neví ani kudy stavět a aby bylo za 5 let hotovo tak by měli pomalu začínat

+3/0
29.4.2015 8:33

J40o73s86e83f 28T27r36ö61g42l 8509722616816

Tak zrovna v tomto případě se to ví - stavět by se měla varianta přes Posázaví. Hodnoceny byly jen dvě varianty - jedna kopírující cca stávající D1 a I/3 a pak západní varianta přes Posázáví. V hodnocení EIA vyšly obě cca stejně - přes Posázaví s vyššími zásahy do přírody, východní variata s vyššími zásahy na lidi. Vybrána byla západní varianta. Kromě toho hodnocení EIA obsahuje asi 300 připomínek a doporučení, ale jejich naplnění je jedním ze zdrojů nesrovnalostí.

0/0
1.5.2015 12:09

M87a34r89t45i20n 37V65a72c74h90u41l69k64a 3763468578915

nebojte u Olbramovic má Babiš své Čapí hnízdo a tak se tento úsek stal rázem objektem nejvyššího zájmu. Tam se bude stavět co nejdříve, aby se tam dalo dojet včas z Prahy na žranice:-)

+3/0
29.4.2015 8:35

M32i44l89a12n 55N48o66v40á78k 6645590521

no jo, já na to zapomněl ... pak je to jasný ;-D

0/0
29.4.2015 8:49

D38a45v54i29d 54D39u25š57e31k 5101697580857

Čapí hnízdo je ale nad Olbramovicemi...

0/0
29.4.2015 9:04

P64e82t55r 24Č63e49r89v13e50n28ý 3376711782425

Zkuste si někdy ten úsek projet a neplácejte nesmysly. Tento úsek se měl stavět již někdy na přelomu 80. a 90. let, spolu se zbytkem přeložky z Benešova do Votic - je to krásně vidět na provizorním napojení pod Tomickým mostem.

0/0
29.4.2015 9:15

M84i32l15a40n 71N16o30v46á54k 6855500191

čtěte a pak plácejte ... tahle část vlákna se týká dostavby D3 v tom místě

0/0
29.4.2015 9:19

J47o30s10e70f 31M74i40k26u90l65í21k 8254257256

To by ale musel jet pře Budějice. To Čapí hnízdo je z Prahy před Olbramovicemi, takže to nemá smysl z jeho pohledu.

0/0
29.4.2015 9:25

T49o87m26a27s 56A74u96g40u35s25t69y96n 6527656271370

a R35 z HK do Mohelnice vypadá jak?

+6/0
29.4.2015 7:51

J69a73n 53S12o68u12k78u96p 1624414626515

Podle letáků:

Opatovice - Časy - stavba 2016

Časy - Ostrov - začátek stavby 12/2015, pokud bude SP 6/2015 (plán)

Ostrov - Staré Město - ještě není schválen investiční záměr

Staré Město - Mohelnice - není EIA

+1/0
29.4.2015 8:00

P28a20v88e24l 55M46o79r58a38v67e92c 3432509892748

Takže blbě. Toto je imho důležitější než polovina silnic zmíněných v tom plánku.

+7/0
29.4.2015 8:11

J54a61n 76S86o59u72k38u51p 1514714236105

No, nejdůležitější části trasy je úsek Opatovice - Ostrov, z toho pohledu jakž-takž spokojenost. Zbylý úsek měl patrně zastaveny veškeré přípravné prace, jako i u většiny ostatních si můžete jít postěžovat za panem Bártou. 

Ale celkově v rámci staveb musím projevit spokojenost, protože se to po trochu mizerných letech opět trochu hýbe.

+1/0
29.4.2015 8:54

V46l18a29d63i25m22í55r 21F24i36b54i50g16e84r 5684981111794

Plány se plánují blázni se radují. Podle letáků se má začít, ale problémem je že nemají ani vykoupené pozemky:-/

0/0
29.4.2015 8:18

J19a60n 78S37o33u44k85u53p 1124774896685

To je relativně malý problém, protože sice může trvat dlouho, ale taky může trvat velmi krátce, záleží jak se k tomu kdo postaví. Projektová příprava, EIA a záměry jsou vždy otázkou několika let.

0/0
29.4.2015 8:55

V46l52a42d46i43m49í19r 14F76i31b94i77g59e28r 5174351801744

EIA jsem měl na VŠ jako předmět a je to o ničem, prostě se za hodně peněz napíše nějaká jako studie.

0/0
29.4.2015 20:34

J13a39n 50S70o61u61k30u18p 1834834776705

Navíc, celá stavba na výkupech stát nemusí, může se v klidu stavět po onen úsek.. důležité je se dostat do situace, kdy se kopne do země.

0/0
29.4.2015 9:00
Foto

L19u76m30í55r 89K11u18c68h51a29ř 4899954132879

opravím: Ostrov - Staré Město má již dávno schválen investiční záměr a zrovna se tendruje na ŘSD projektantská firma, která zhotoví dokumentaci pro územní řízení a povede inženýrskou činnost nutnou k získání územního rozhodnutí, aby se mohlo začít na 61 km plánované R35 začít vykupovat pozemky, což je hudba dejme tomu 2 let, jak půjdou výkupy se uvidí ...

0/0
29.4.2015 8:40

J65a10n 76S15o37u59k72u37p 1744604276745

Dík, oni ty letáky taky semtam updatují hodně pozdě a nahodile. Tj. je to o ten krok dál.

0/0
29.4.2015 8:56

M90i79r25o34s64l34a35v 16S22u27c56h14y 5380159260210

Stačí se podívat na mapu naší republiky a je vše naprosto jasné -pragocentrismus. Když chcete z jednoho konce republiky na druhý, nemáte téměř jinou alternativu než jet přes Prahu. Dálniční síti totiž zcela chybí vize. Proč už dávno není hotová dálnice z Chebu do Liberce? Proč neexistuje spojka Plzeň - Písek - Tábor - Jihlava? Proč není spojení Liberec - Hradec Králové - Pardubice - Lihlava? Proč není okruh Kladno - Beroun - Benešov - Mělník - Kladno? A tak by se našlo ještě hodně dalších logických tras, které by velmi ulehčily dopravě na přetížených trasách.

+8/−8
29.4.2015 7:34

J33a83n 49S53o67u73k94u30p 1404784556285

Uau...

0/0
29.4.2015 7:47
Foto

T97o81m12á69š 37K24i20r37o53v 1275638645707

S tímto názorem nelze jinak, než souhlasit. Zrovna silnice I/13 z Karlových Varů do Ostrova (a další úseky této silnice v Ústeckém a Libereckém kraji) byly už od prvopočátku takto projektovány. A dále bych přidal "stavbu" Karlovy Vary - Plzeň - Písek - České Budějovice, takto je mimochodem trasována původní (stávající) silnice I/20.

+1/0
29.4.2015 7:57

E96r75i48k 52S72v76o32b42o60d13a 1903218734178

Ale to jsou všechno lokální trasy, které jsou (budou) využívány mnohokrát méně, než třeba Pražský okruh, který stále není.Třeba Vámi zmiňovaná silnice Karlova Vary-Ostrov, jezdím po ní několikrát do roka, v různých dnech i různých časech a vždy je prakticky poloprázdná. Zkuste se někdy přijet podívat na provoz v okolí Prahy. To není o nějakém pragocentrismu, to je prostě realita, kde je jaký provoz.

+7/0
29.4.2015 8:52

P26e84t94r 92D85l78o17u17h39ý 3255861752238

No, provozu v okolí Prahy by právě pomohla např. dálnice Plzeň-Budějovice-Brno (nebo něco v tomto duchu). Spousta tranzitu by nemusela na Prahu, dnes reálně jiná možnost není.

0/0
29.4.2015 10:52
Foto

T93o87m67á16š 29K84i81r70o97v 1565768675127

Já jsem také nemluvil o Pragocentrismu, jen jsem "dával" postřehy z mého rodného kraje. Navíc v Praze to velmi dobře znám, bydlel jsem tam 5 let a velmi dobře vím jaký je tam provoz. Zcela na rovinu říkám, že "Pražský okruh" bych dobudoval jako první:-)

0/0
29.4.2015 14:11

J32a84n 46S77o21u58k63u17p 1924524586335

Přeci jen - jaká konkrétní vize chybí dálniční síti? Není dokončena ani základní páteř sítě a mluvíte o takových věcech jako okruh Kladno - Kladno.. eh.

+7/0
29.4.2015 8:07

T84o63m88á45š 32V65e95s62e37l53ý 5925968700369

okruh zhruba v úrovni Kladno - Beroun - Benešov - Mělník - Kladno by narozdíl od té druhé Jižní spojky (která je už teď ve městě, natož za pár let) ulehčil Praze.

0/0
29.4.2015 9:48

J90a45n 28S37o27u34k83u56p 1324694616145

Na základě čeho soudíte? Míníte, že třeba 15% aut v Praze jsou lidé, kteří jedou z Kladna do Benešova? Samotný dokončený Pražský okruh takovou funkci může plnit taktéž.

0/0
29.4.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.