Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové rychlíky budou InterPanteři. České dráhy na ně dostanou dotace

České dráhy a Škoda Vagonka ve středu poprvé představily nové nízkopodlažní soupravy pro rychlíkové spoje. Elektrické jednotky, které vychází konstrukčně ze současných vlaků RegioPanter, budou mít se svým předchůdcem i podobné jméno: InterPanter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z96d20e43n20ě17k 63J22o24n67á82š 9851949876980

Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.

+1/−2
30.4.2015 12:05

J35a61k36u11b 90Š27a31f59a96n56d48a 7755217671361

Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.

0/−8
30.4.2015 7:27

R76a65d52e98k 77J61a59n16a73t55a 9145736644872

U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.

Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.

+5/0
30.4.2015 9:13

J80a65r94e35k 93K84a20l90i82v75o18d74a 7476233861706

Krom toho si myslím, že Panteří jsou aerodynamičtí celkem slušně...

+5/0
30.4.2015 10:13

J41a52k53u86b 90Š26a42f94a20n46d74a 7545617551851

Nicméně spotřebu to zvyšuje. A bude to zvyšovat i hluk. Nehledě na to, že to vypadá hrozně.

0/−3
30.4.2015 10:26

R53a66d71e26k 89J52a50n27a82t25a 9845826764892

Tady máte jeden německý vlak pro srovnatelné linky (regional express):

http://previews.123rf.com/images/elec/elec1411/elec141100129/33435793-Regional-express-train-in-Frankfurt-am-Main-station-Germany-Stock-Photo.jpg

Jak vidíte, čelo je aerodynamické zhruba stejně. U vlaku (o nízké rychlosti) je i aerodynamický hluk zanedbatelný. Hlavní díl hluku jde od kol a kolejnic (proto stačí i nízká protihluková stěna, jen u nás se z nemyslných důvodů staví vysoké)

+4/0
30.4.2015 10:49

J12a24r46e29k 12K24a61l29i77v95o64d32a 7986243561196

Tak nejenom že jsou aerodynamičtí, ale myslím, že i pohlední.

+1/0
30.4.2015 13:21

V65l38a37s88t64i18m75i95l 95K27o89c34u69r70e15k 4436653140174

Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????

0/−6
30.4.2015 4:07

J31o37s35e58f 41H34o34n87e74š 7601662520353

Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně

+2/−7
29.4.2015 20:59

J69a73n 59K56o54b87ě35r93s48k49ý 1320846331363

Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.

+7/0
29.4.2015 21:01

J58i16ř90í 31P66r93a17ž35á80k 9390782951632

Dostane dotace také Regio Jet?

0/−11
29.4.2015 17:11

J39a29n 10H44o38p73p 7647642957202

Proč by měl RegioJet dostávat dotace?

+8/−1
29.4.2015 17:18

J58i87ř77í 78P22r81a86ž13á73k 9170972741812

A proč mají dostávat dotace pouze České dráhy? Rovnost podmínek pro podnikání musí být zaručena.

0/−2
29.4.2015 17:32

J83a39n 10K58o27b44ě91r30s76k57ý 1330946741483

Už dnes na těchto rychlících jezdí klimatizované vozy, takže soukromníky nepotřebuje.

+1/−5
29.4.2015 17:46

J14i92ř20í 67P70r61a95ž42á42k 9880252941522

???

+1/0
29.4.2015 17:52

J92a36n 14K87o65b64ě47r26s15k38ý 1250476301143

Napsal jsem to špatně: už dnes tady jezdí klimatizované vozy se zásuvkami atd. Soukromník by přinesl pouze nutnost kupovat si více jízdenek, protože hodně cestujících přestupuje na Kroměříž, Holešov, takže ve finále by to bylo zhoršení. A na dotacích zde nevidím nic špatného, vždyť se dotovaly i nákupy nových autobusů.

+2/−5
29.4.2015 18:25

J89i80ř39í 53P82r46a43ž82á19k 9630492361222

Kdyby se mohly dotovat pouze vybrané subjekty, tak bysme se státního monopolu Českých drah niky nezbavili. To bude zase prohraný soud se soukromými dopravci.

+1/−1
29.4.2015 18:32

J84a50n 96K20o42b32ě90r97s92k71ý 1690666401373

Nejsem proti soukromníkům, ale dokud nebude vyřešen jednotný tarif tak to radši monopol ČD než chaos. Navíc konkrétně Regiojet o svém zájmu provozovat lokálky pouze mluví, skutečnost je jiná.

+6/0
29.4.2015 18:42

J31a98n 63K93o30b50ě57r16s61k12ý 1440426571183

Pane Lacný znáte snad tu trať, že jsem si vysloužil mínus ? Tady se soukromník opravdu nehodí (dokud nebude jednotný tarif).

0/0
29.4.2015 21:00

J20i26n50d48ř39i52c61h 74Š17k27o82p25e39k 4165951180695

rovnost je, RJ má možnost si o dotaci požádat taky.

+3/0
29.4.2015 20:09

J86a52n 18J21e82m54e69l28k85a 1645780

Je to divné, komunismus. Do všeho cpát dotace. Někdo dostane, někdo ne.. Když LE a Regio si mohou koupit za své..

+1/−5
29.4.2015 17:35

J88a93n 75K98o73b81ě86r76s31k31ý 1370866751553

Regiojet i LE jezdí na svoje riziko (stejně jako ČD na trati Praha-Ostrava). Srovnávat trasu Praha-Ostrava s touto tratí je jak srovnávat hrušky s jabky. Jakýkoliv soukromník zde by jen přinesl cestujícím nutnost kupovat si více jízdenek (na cestu Kroměříž-Olomouc fakt super). Ne, díky nechceme, zvlášť když už teď zde jezdí klimatizované vozy se zásuvkami a 1. třídou.

+6/−1
29.4.2015 17:45

A90l46a20n 15Ř21e50p19k52a 4425576

Když bude jezdit tratě v závazku veřejné služby, tak proč ne :) A Jančura by chtěl, jen ho tam zatím nepustili a někde zase ze soutěží vycouval on :D

+1/0
29.4.2015 18:39

J89i48n95d37ř71i80c29h 53Š86k81o84p23e51k 4825501560295

musí si dát žádost o dotaci, jako jakýkoli jiný subjekt v případě nenárokových dotací.

+1/0
29.4.2015 20:09

M29i85r48e59k 64Z42á65v90o18d58n23ý 7742237680468

Jednoduché. Až si požádají u EU o dotaci z nějakého operačního programu :))

+2/0
29.4.2015 20:17
Foto

B61r28o19n34i84s58l14a50v 11G83a10b92r70y77š 2942369631

InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi. :-)

Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.

+14/−1
29.4.2015 15:18

A63u31g89u66s93t 96F35o16r40m45á62n31e16k 6785739220486

To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.

0/−21
29.4.2015 13:02

R61a32d73e26k 70J69a24n44a46t74a 9645496934232

Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy

+10/0
29.4.2015 16:29
Foto

M23i31l58o20š 91H78o78v66o30r83k28a 2530223516297

Není to nic neobvyklého, takhle to běžně funguje všude ve světě. Je to dopravní infrastruktura pro občany, stejně jako například silnice - tudíž v zájmu veřejném. Jsem pravičák, ale nesouhlasím s ultrapravicovým pohledem na svět, že vše by mělo být ponecháno trhu, to bychom pak mohli mít i soukromou policii či soudy, že?

+3/0
30.4.2015 11:19

J94a15n 35K79o31b26ě71r62s47k91ý 1610756311563

Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).

+20/−1
29.4.2015 12:29

P32e70t66r 46N32e49c10h56a67n81i43c69k93ý 7113896978270

Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.

+10/−2
29.4.2015 12:41

J56a71r25e51k 69K38a68l72i96v50o68d21a 7276393121576

Ať nedopadnem jak v Polsku, kde se v tom nevyzná ani pr...

+6/0
29.4.2015 15:20

P20e97t22r 61N17e89c12h29a47n46i53c46k61ý 7313696718480

Tam je pikantní to, že jsou hned dva státní dopravci ;-D A do toho ještě kopec jiných podle vojvodství

+7/0
29.4.2015 15:25

J74a15r13e15k 14K61a41l96i72v35o97d40a 7456503511406

No právě. ťu často příspěvky poláků na Youtube a jinde a ti jen chrochtají blahem když vyrazí k nám. Za prvé láce (pro ně), za druhé jednotný tarif.

+1/0
29.4.2015 16:00

J22a83n 13S76ů46r19a 4655693953142

To není jedovatá poznámka, to je holý fakt.

0/0
29.4.2015 14:21

J33a83n 31H21o74r80a 6957711516

Holý fakt je, že část financí poskytne Brusel, to další je z pohledu vašeho tradičního psaní "jedovatá poznámka", mistře;-)

+2/0
29.4.2015 15:26

J34a98n 51K15o46b79ě63r43s63k13ý 1870116951113

Já bych tedy prosil vysvětlit jaký by byl na této trati přínos soukromníka ? Já si troufám tvrdit že by tam byla pouze místo cedule ČD nějaká jiná. Tím to pozitivní končí. Řekl bych že tak minimálně 30 % cestujících z těchto rychlíků přestupuje někam dál (Holešov, Kroměříž, Zlín), kteří mají traťovou jízdenku nebo aspoň IN25 (ti pravidelní). Kupovat dvě jízdenky abych se dostal z Olomouce do Kroměříže by bylo opravdu terno :-/ A vyhledávač občas nabídne spojení osobákem do Hulína nebo občas rychlíkem. Těmi rychlíky často jezdím, takže vím o čem mluvím. Navíc už teď zde jezdí kvalitní vozy s klimatizací, zásuvkami, 1.třídou. Co víc mi tady může nabídnout soukromník ???

+5/0
29.4.2015 15:41

J15a49n 47S66ů94r12a 4645483423192

Nemusí to být soukromník, mohou to být České dráhy, ale na základě řádné veřejné soutěže.

+1/−1
29.4.2015 15:44

J10a38n 56K74o61b60ě27r44s72k97ý 1270416691773

Soutěžit je hezká věc, ale až budou vyřešeny problémy co jsem psal výše.

+2/0
29.4.2015 15:53

J66a95n 81S74ů12r65a 4185123363822

V Libereckém kraji vám to nevadí?)

0/0
29.4.2015 15:53

J26a70n 37K23o11b68ě85r85s65k41ý 1150176321873

Vadí.

+3/0
29.4.2015 16:00

N81i13k85o52l38a96j 83M72a78l69í10k 5974293890451

Na všechno snad nemusí být soutěž, ne?... už se to s těma soutěžema na vše trochu přehání...

Chápu, že ČD nejsou státní podnik, ale jsou akciovka vlastněna státem - přijde mi naprosto přirozené, aby si stát, kam potřebuje, dosadil svou firmu (pokud teda dodá kvalitu jako jiné soukromé firmy, což třeba v tomto případě si myslím, že splní) ...

+4/0
29.4.2015 21:03

J76a10n 96S11ů73r58a 4895333133432

a podle čeho se určuje, na co má být soutěž a na co ne? mě přijde naprosto přirozené, že si stát jako zákazník vybírá nejlepší nabídku.

+1/0
29.4.2015 22:49

N13i21k40o75l37a71j 58M72a93l92í98k 5784643730391

No, obecně soutěž by nemusela být na věci, které si stát dodá sám.

Stát taky nevyhlašuje soutěž to, kdo vytiskne novou sérii bankovek, protože vlatní tiskárnu... atd.

Spíš jen prostě nastavit takové pravidla pro ČD, aby nepotřebovali konkurenci a přesto poskytly kvalitní služby. Vlaková doprava by se prostě neměla přiblížit systému autobusové. To je můj názor... Budu-li vlastnit více firem, v každé 100 % akcií. A pokud budu potřebovat v jedné firmě plnit zakázku, kterou dokáže vykonat jiná moje firma, logicky si ji tam prosadím (a to i kdyby to nebyla nějvýhodnější nabídka podle mě).

+2/0
30.4.2015 13:55

J97a52k91u66b 23Š12a49f95a49n88d41a 7175157571391

A že stejně neprosazujete jednotný tarif i s autobusy? Přesednout z vlaku na autobus a muset si kupovat jinou jízdenku vám nevadí?

0/−2
30.4.2015 7:17

J91a79n 82K19o34b84ě53r96s50k96ý 1500346351953

Vadí, je to špatně. Ale u vlaku to zatím funguje tak proč to měnit. Aby to bylo pro cestující horší ????

+2/0
30.4.2015 11:00

J46a96n 45J33e71m75e15l96k65a 1885400

Tak co podkopava vlaky je cena mhd. Cena jednotliveho listku navic s kufrem prodrazi jizdu. Srovnani ceny na km u vlaku a mhd je zajimavy a to jeste dostanou dvojnasobek dotaci mesta.

+2/−1
29.4.2015 23:00

J63a25n 89K85o95b64ě52r24s64k11ý 1280956551493

Záleží jak kde. Tady v Olomouci je MHD velmi levná.

0/0
30.4.2015 11:07

M53i54c54h51a69l 72P77a23v98l13á91t 9943833434819

Ano, je spousta veci, ktere je treba vyresit. Jenze neni vule je resit a misto toho se konzervuje soucasny neuspokojivy stav. Co nejdelsi smlouvy, neustale odkladani jakychkoli trznich prvku,..

0/−2
30.4.2015 17:40

K33a93r23e92l 77U69r69b62a20n 2534414961199

Jakou dostane na vlaky dotaci Jančura?

+1/−8
29.4.2015 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.