- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.
Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.
U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.
Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.
Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????
Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně
Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.
InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi.
Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.
To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.
Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy
Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).
Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.
Nedávno tady byl o tom článek, kolik desítek milionů bere Jančura od státu jen na trase Praha - Ostrava. Je to násobek toho, co tam předtím braly ČD.
Hm, z popisu to vypadá, že na klasická kupé asi můžeme zapomenout. Aneb modernější neznamená nutně čistčí či pohodlnější.
Jak pro koho. Já třeba přeferuju velkoprostor.