Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express si stěžuje na České dráhy. Kvůli přelepenému billboardu

Přes čtyři měsíce lákal Leo Express na billboardu u pražského hlavního nádraží cestující na své služby. Minulý týden ale majitel reklamní plochy nečekaně plakát bez jakéhokoliv varování odstranil. Reklamu stáhla společnost Railreklam patřící Českým drahám, se kterými vede Leo Express soudní spor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95r63a40n60t67i85š87e98k 53L89o67s 2290153902856

Leo Expres i Student Agency jsou vyčurané firmy které se vrhly na "podnikání" na lukrativních tratích. Pokud pojedete z Prahy do Zábřehu a pak na Šumperk, Hanušovice nebo Kouty tak vám jsou oba soukromí dopravci na nic, nemáte žádné přípoje. Takhle bych mohl jmenovat desítky a snad i stovky spojení kde nemáte navazující spoje.  to nemluvím o problémech se zajišťováním jízdenek. Takže vybrat si nejvíce vytíženou trať a pak řvát na konkurenci která zajišťuje komplexní servis je ubohé a typicky "čecháčkovsky" vychcané

+1/0
3.5.2015 16:53

M11a15r77t23i62n 98F13r98a33n42t79i81š19e86k 7485220673455

proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence? co to má společného s dominantním postavením na trhu? Jestli nemá Leo jiný důkaz, ať nechodí k soudu, ale na lamparnu.

+2/0
1.5.2015 18:17

J29a74n 11K57o12b62ě18r93s90k56ý 1630346591913

Článek chápu jako za placenou reklamu Leo Expressu.

+2/0
1.5.2015 19:20

J65a39n 75S21ů88r14a 4185953593402

Proč ji tam tedy dceřiná firma ČD na čtyři měsíce umístila a nechala si za to platit?

+1/0
1.5.2015 22:15

M36a35r15t16i89n 66F50r55a60n69t71i20š70e52k 7125240143685

ano, to byla jejich neschopnost, ale rozhodně ne zneužití dominantního postavení.

+4/0
1.5.2015 23:40

J18a56n 44S98ů81r87a 4255793203372

Já netvrdím, že to je zneužití dom. postavení, to je argument LE.

0/0
1.5.2015 23:42

M33a63r36t32i24n 70F30r75a57n12t14i34š15e18k 7725890293555

přesto na moji poznámku, která upozorňuje na nesmyslnost tohoto tvrzení, reagujete.

0/0
1.5.2015 23:53

J67a33n 18S73ů98r49a 4875133943372

reagoval jsem na první část o tom, proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence.

0/0
1.5.2015 23:54

M52a27r89t19i55n 23H32o96l42c49a94t 7105321368669

Nechapu, proc dnes vubec jeste existuje podnik jako Ceske drahy :-/???

+2/−19
1.5.2015 13:06

A11l63a83n 50Ř36e35p91k67a 4695216

Jasně, všechno zprivatizujme.. soukromník umí vždy vše nejlépe ;-D P.S. Zvláštní, že Německo nebo Rakousko mají taky stále svého národního dopravce v rukou státu. ;-)

+14/0
1.5.2015 13:09

M86i28c58h63a85l 43T21o74m92i32n39s21k93ý 9771915857754

ano, a taky jsou jízdenky na vlak v německu hodně drahé Rv

+1/−1
1.5.2015 15:42

P56a79v59e67l 10K81r17á97l 5850149624688

Abys taky někam dojel.

+2/0
1.5.2015 14:56

M11i60c58h30a97l 68T93o72m42i55n15s83k35ý 9391135367894

soukromí dopravci si na rozdíl od českých drah nedovolí vás zákazníka naštvat.

0/−3
1.5.2015 15:43

J68i15ř57í 50C59v45r86č19e52k 8850466510653

A taky si nedovolí jezdit na lokálkách kde se to nevyplatí :D Až mi Leo začne jezdit z Broumova do Starkoče ...

+4/−1
1.5.2015 15:59

J10o39s57e15f 90K71u79b89e95š 9195975229424

Každá lokálka se vyplatí... Máte tam placenou ztrátu od objednavatele...

+1/0
2.5.2015 15:20

J10a74n 75K41o70b78ě79r17s26k97ý 1140276511253

Dovolí, třeba tak že mu úplně zruší spoj a dostaň se na místo jak chceš.

+1/0
1.5.2015 17:59
Foto

B71r21o54n81i56s31l76a55v 74G35a29b48r40y55š 2982729951

To ruší objednatel, ČD jen jezdí.

+1/0
1.5.2015 21:50

E59d38a 26H44a22n43s 5217252676709

Tihle kluci jsou holt na rozdíl od Bati ochotní podnikat, ale všichni hlavně honí dotace, ať pan Jančura kterého tepou za dojení státu na kompenzacích za studenty, druhý je bez dvou za dvacet. Dráhy sice dotace také mají, ale na rozdíl od obou těhle kluků dělají službu všem lidem, u drah se Vám nestane jako mě tuhle, když potřebujete z hodiny na hodinu někam odjet, tak prostě není volné místo nebo maximálně v ultra business class za trojnásobek. Za tu cenu už mohu letět low costem do Berlína. Těžko tak tyto vlaky využije nějaká babička, kterou mladý zavolaj at jim náhle přijede hlídat na odpoledne dítě třeba z Hradce do Ostravy. Skoda že už ty časy podnikatelů typu Baťa skončily a nikdo takový už u nás není.

+14/−1
1.5.2015 13:01

J57a83k41u53b 86K48o56r18e78c 6504360501893

Než si stěžovat na nějaký billboard, měl by se Leoš starat, aby mu fungovali mobilní aplikace. Což se neděje.

+5/0
1.5.2015 12:17

A65l54a10n 49Ř22e32p47k34a 4185526

Stěžovat si na konkurenci je vždycky jednodušší, než něco udělat Rv;-)

+9/−1
1.5.2015 12:30

J11o54s88e35f 79K59u77b43e65š 9885595289704

Sorry, to mělo být + :)

0/0
2.5.2015 15:22

J43a81n 41K98o83b46ě30r31s68k18ý 1470596891213

Značně hloupý článek Rv Leo Express se chová jak malé dítě kterému vzali bonbón. Další ze série článků s cílem přiklonit čtenáře na tu "správnou" stranu. Společně se včerejším článkem o Pubtranu patří do kategorie odpadRv Rv Rv

+8/−7
1.5.2015 11:01

P92e97t92r 30V46e49s40e39l97ý 2979238753586

Sůra, mohou nám voni vysvětlit, co jich vede k tý patologický nenávisti vůči ČD? A můžou nám voni vobjasnit, proč se voni ještě neléčej?

+6/−6
1.5.2015 10:43

M10a17r70t61i40n 47N82o66v67o79t32n62ý 3866866311414

Opravdu? Opravdu už Jan Sůra píše článek o _jednom_ billboardu? To už na ČD opravdu nic jiného nemá?

+10/−9
1.5.2015 10:13

A46l51a75n 89Ř47e83p44k72a 4685236

Co si Novotný zaplatil za článek, o tom se píše ;-D

+5/−1
1.5.2015 10:20

K77a39r13e83l 43J85u18r87d30a 2246978559171

Je jako sup. Ve dne, v noci nespí. Stále bdí, stále bdí

+4/0
1.5.2015 10:34

T21o16m 54K35l28í69č66n58í62k 5190974605565

Kdepak sup, hlídací pes demokracie to je, osmá velmoc...

0/0
1.5.2015 10:48

O46t84t20o 25P71o96s92p26í68š53i62l 4824455467548

A proč by o tom nepsal? Soudný člověk si z toho vyvodí závěry sám. Touto "kauzou" se zesměšnil hlavně Leošek...

+1/0
1.5.2015 14:42

P97e66t16r 42M89a44r63e83š 8910586

Leoš je opravdový zoufalec, když si stěžuje u Idnesu na takovou blbost, prostě pokus o ublížený marketing. A to, že se tím Idnes zabývá, ukazuje, že má taky své zoufalce. Rv

+21/−2
1.5.2015 10:02
Foto

B25r12o12n63i25s30l14a32v 86G48a33b76r14y51š 2102629891

Chtěl jsem napsat úplně to samé. Prostě zoufalý člověk, kterému teče do bot, a už neví, jak by se zviditelnil.

+2/0
1.5.2015 10:14
Foto

K51a61r90e51l 81M32á21d60l94e 6124641704213

Souhlas. A psát "u Hlavního nádraží" je trochu mimoňské. Sice by odtamtud atlet na koleje šutrák dohodil, ale ze žižkovské strany. K nádražní budově to je oklikou pěkný flák cesty. 

A kdyby na místě proběhl nějaký průzkum, kdy by lidé měli odpovědět, jestli na billboardu zaregistrovali

a) neodolatelnou nabídku LEO Expresu

b) snad nějakej vlak, ale nevím to jistě

c) jéžiš, jakej billboard? - toho je všude tolik, že to vůbec nevnímám,

tak by se asi ukázalo, že billboard ovlivní sotva zlomek promile cestujících.

+10/0
1.5.2015 12:12

J82i10ř28í 66S56t93r90a62k53a 9328586602588

C je správněR^

+4/0
1.5.2015 12:59

O97t31t30o 62P64o41s37p54í21š31i10l 4164425787898

Udeřil jste hřebíček na hlavičku... Domnívám se, že na základě tohoto PR článku se o billboardu dovědělo víc lidí než za celou tu dobu, co tam visel...:-)

+1/0
1.5.2015 14:44
Foto

J13a30n 27V49a61l74a65l32í58k 6466949160716

Chápu to tak když by LE byl někde jediným dopravcem a pak by mu tam začala jezdit konkurence za nížší ceny než měl on tak by ty ceny nechal a nezlevnil?

Určitě by zlevnil také a ted hloupě plkají a žalují!!

+14/−1
1.5.2015 9:08

O36l97g38a 42S90v33o34b88o39d42o47v32á 1434667707

Problém je, že ČD zlevnily pod náklady. Za ceny těch jízdenek už se nevyplatilo jezdit a spoje generovaly ztrátu. Což ČD bylo celkem jedno, protože ČD čerpají dotace ve velkém, zatímco LE nebo Student Agency nikoliv.

Takže... Jo, je to problém. Využít příjmy z dotací k tomu, aby likvidovali konkurenci je svinstvo.

+15/−19
1.5.2015 9:43

A77l27a60n 23Ř25e10p59k33a 4155196

Ale prdlajs pod náklady :-P Jančura byl první, kdo zlevnil, ČD se jen brání logicky konkurenci a snížili ceny, ale ne pod její úroveň (nebo snad dráhy jezdili za stovku jako LE, nebo 137 jako RJ?) Jančura moc dobře ví, jak je český zákazník citlivý na cenu a moc by mu vyhovovalo, kdyby dráhy nesnížili cenu, tudíž by s nimi jezdili leda režijkáři co to mají zadarmo a tímpádem by soukromníkům vyklidili trh :-/ 

 Když je ve městě dlouho jen Tesco, otevře se tam pak Kaufland tak Tesco taky zlevní ceny a Kaufland si nestěžuje, že to nesmí že jen chce vyštípat novou konkurenci ;-)

+11/−7
1.5.2015 9:51

P98a82v41e98l 71R25a69t35h65o27u23s91k66ý 6250199541

Ale to Tesco by nesmělo inkasovat dotace z veřejných zdrojů a zároveň vést cenovou válku s konkurencí.

+11/−7
1.5.2015 9:57

P10e72t86r 79M26a27r17š93o53u40n 5855818906706

na trati Pha-Ova, žádné dotace nepobírá (tedy přesněji pobírají všichni 3, a to jiné dotace a sice na studenty)

+4/0
1.5.2015 12:40

O76l74g33a 33S91v49o91b89o67d26o77v96á 1774497577

Se ztrátou jezdí všichni tři, pochopitelně. Rozdíl je pouze v tom, kdo ji kompenzuje. Zatímci v případě RJ a LE jsou to soukromý peníze, u ČD státní. A to pochopitelně není v pořádku, není liž pravda?

+13/−7
1.5.2015 10:05

A84l60a45n 14Ř69e98p85k45a 4355916

Vážně jen soukromé peníze? Oni soukromí dopravci totiž inkasují velké peníze z dotovaného studentského jízdného, snad i víc než kolik braly dráhy před nástupem konkurence ;-) A RJ je prý už v zisku, tedy aspon to tvrdí Jančura.

+10/−2
1.5.2015 10:07

J80a75n 47V54a40l38o86u44c93h 6502487688420

A ty studentské a jiné slevy si vymyslel kdo? Dopravci? Nikoli, stát, a tedy je kompenzuje. Že "berou víc" je jen důsledkem toho, že s nimi (na základě svého svobodného rozhodnutí - či snad zkušeností?) tyto skupiny. Navíc - tato kompenzace je jen dorovnání do "obyčejného" jízdného, čili pokud je základní cena x- Kč, i s dorovnáním se nad součet jízdné+kompenzace=x nedostanete i kdyby vlakem jen studenti.

+3/−3
1.5.2015 11:34

R32a68d61e20k 15J70a11n29a49t67a 9465686794502

Že "berou víc" je především důsledkem toho, že byl provoz na lince Praha-Ostrava převeden z "objednávaného" režimu na "komerční".

Objednávané linky totiž žádné explicitní kompenzace nedostávají, přesto, že slevy poskytovat také musí. Kompenzace je u nich implicitní (zahrnuta v úhradě prokazatelné ztráty). No, a tato prokazatelná ztráta byla na lince Praha-Ostrava-Čadca pohých 7 mil. Kč ročně, tj. tato linka byla "na nule" a zákonné slevy tak de facto finacovali ti, co platili jízdné bez zákonných slev.

+4/0
1.5.2015 11:42

P76a30v70e89l 38K96r41á20l 5730549454368

Ale vy se na vyšší cenu dostanete. Respektive na vyšší vybranou částku. Protože když vám někdo část ceny dotuje, máte možnost tu službu využít víckrát, než kdybyste si ji musel vždy hradit plně sám. Studenti jsou skupina, která je ochotná cestovat často, ale sami by na to neměli peníze. Když stát část peněz doplatí za ně, mohou cestovat častěji (a Jančura tak má víc zákazníků).

0/0
1.5.2015 15:02

R86a89d61e82k 98J18a26n27a22t44a 9185886794742

Za prvé, i kdyby se jednalo o podnákladové ceny (což si nemyslím, protože se posuzují pouze inkrementální náklady, fixů se totiž nevypravením vlaku nezbavíte), tak stále tu máte ten aspekt, že snížení cen při nástupu konkurence je oprávněný ekonomický zájem - o maximalizaci tržeb. O "likvidování konkurence" by se jednalo až v případě, kdyby ČD ceny snížily pod mez, kterou lze považovat za maximalizaci tržeb.

Za druhé, snížení cen ČD bylo jen mírné (i když novináři ). Dřív byla typická cena 320 Kč (s in-kartou, kterou měl takřka každý), akční 230 Kč. Dneska je typická cena 295 Kč, akční "od 200 Kč". Tak mírné, že ho lze klidně ospravedlnit změnou financování - teď totiž stát dopravcům doplácí kompenzace za zákonné slevy (řádově 70 mil. Kč ročně), dříve doplácel prokazatelnou ztrátu (která byla jen 7 mil. Kč ročně). Důchodci dnes už nemají 50% z8konnou slevu. Úsek Ostrava-SKhranice je finacován zvlášť. atd.

Za třetí, nejvíce se "likvidovali" oba soukromníci mezi sebou. ČD nikdy nenabízely ceny kolem 99 Kč, 137 Kč, apod. to nebyla "jejich" cenová válka.

+16/−2
1.5.2015 10:00

P33a72v40e17l 10R85a60t87h20o24u33s59k19ý 6700119221

No, a to se má právě objasnit u soudu.

+1/−1
1.5.2015 10:05

V93e16n73d78u82l21a 67S66z68l37a51u62e38r42o21v81á 7202636727678

"S in-kartou, kterou měl takřka každý" - a kolik pk to bylo bez in-karty. ˇRíkáte jen to, co se Vám hodí do krámu.

0/−5
1.5.2015 11:16

R78a65d53e59k 75J98a79n46a59t48a 9985546254982

My tady řešíme celkové tržby (protože ty jsou pro posouzení "podnákladovosti" důležité) a pro ty je podstatné _průměrné_ jízdné, ne že nějaký zmatený novinář či konkurence řekne "ČD chtěly 420 Kč, hrůza" a všichni tomu věří.

A tu inkartu opravdu měla velká většina cestujících. Však byla levnější než dnes (dnes 990 Kč na 3 roky, tehdy 600 Kč na 3 roky), takže se její cena vrátila po pár jízdách a pak užs ste 3 roky jen šetřil. Pak tu máte ještě další slevy, která byly a už nejsou (50% sleva pro důchodce, výrazná skupinové sleva, SONE za 450, ČDNET po 5 osob za 900). I tyto slevy snižovaly průměrné jízdné.

Jednou ČD prohlásily, že si obyčejné jízdné kupuje pouze 5% cestujících. Takže na průměrné jízdné prakticky nemělo vliv.

+5/0
1.5.2015 11:26

P50a11v24e11l 90R22a15t73h48o71u43s97k58ý 6770139501

20 let tvrdili, že levněji to nejde a hle. Tak buď zneužívali své dominantní (monopolní) postavení tehdy, když jezdili draho a odmítali zlevnit, anebo teď, když najednou zlevnili kvůli konkurenci, i když jsou ve ztrátě, kterou kryjí dotacemi z veřejných peněz.

+5/−13
1.5.2015 9:54

R49a54d96e42k 42J38a62n24a13t82a 9405306174292

Vycházite z bludu. ČD nikdy netvrdily že "levněji to nejde". Naopak, docela levně už jezdily. Už dříve existovaly akční internetové nabídky jako eLiška, existovala výraznější skupinová sleva (už dva lidé platili jen o málo více než jeden), existoval "ČD net" po 5 osob za 900 - takže 180 Kč, špička nešpička, žádné nakupování týden předem, apod., nebo "SONE" pro 2 lidi za 3 děti za 450 Kč. Důchodci to měli i bez inkarty za polovic, dnes jen 25% sleva.

Relativně drahé bylo jen tzv. obyčejné jízdné, koupené pro jednu osobu bez jakéhokoliv přemýšlení na kase těsně před odjezdem. Takže si ho v praxi kupovali jen lidé na služebce (jednoduché k vyřízení + inkartu by neproplatili + každý chce mít k vyúčování svojí jízednku), což je v pořádku, protože nedávat slevu tomu, kdo ji nepotřebuje, to je normální business.

+10/−2
1.5.2015 10:10

J38a96n 46V38a91l19o66u19c71h 6602627158260

...a to v době, kdy na "podnikatelské riziko" jezdilo jen pendolino, jinak bylo vše (globálně, tedy nepřehledně, ostatně náklady na jednotlivý vlak a počet cestujících v něm "nedokáží" ČD vyčíslit dodnes) dosypáváno.

0/−1
1.5.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.