Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy hlásí návrat do zisku, dluhy narostly o pět miliard

Hlavní byznys Českých drah, železniční osobní doprava, přestává být tak ztrátová. Státní železniční dopravce v tomto segmentu loni snížil ztrátu. Z více než dvou miliard klesla na 865 milionů korun, celá skupina se dostala do zisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i13ř12í 22V92o22t45o35u48p91a31l 6407569725294

O pět miliard zaťali hloub sekyru a bez započtení úroků jsou v zisku? Kdyby měli úrok jen ve výši 1% pak z 36 miliard je to 360 milionů. To znamená 36 milionů na každého občana ČR. Za ty peníze by se každý mohl půl roku válet u moře a druhy půlrok v Alpách. A ještě by mu zbylo.  Tomu říkám hospodaření.

+1/−4
1.5.2015 9:16

L29a71d94i52s59l76a82v 36S12o82k74o53l 1930402615962

? Úroky jsou miliarda. Jakých x miliónů na hlavu?

0/0
1.5.2015 10:04

R73a46d25e12k 52J34a67n88a83t98a 9595146494852

"36 milionů na každého občana ČR."

Chlape, šest nul sem, šest nul tam?

+2/0
1.5.2015 10:53

R70o17m80a90n 73J12e34s38c31h63k83e 9308375687985

Ať počítám jak počítám na jednoho člověka u nás to dělá 36 Kč.

+1/0
1.5.2015 19:15

T81o82m 37J73u54r15e37č13k48a 6605402875945

K tomu dluhu - viz text na ct24.cz:

"Celkové zadlužení skupiny České dráhy pak nadále roste. Zatímco v roce 2013 činil konsolidovaný dluh 34,6 miliardy, loni už to bylo 36,8 miliardy. Na České dráhy z toho připadá více než 31 miliard korun, zbylých pět miliard jsou dluhy ČD Cargo. Čistý dluh je však podle mluvčího drah Radka Joklíka nižší, protože čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále nevyužil a drží je na bankovních účtech."

0/0
30.4.2015 19:14

J92a54n 37L95a64k94o11m83ý 7781905155334

Ztráta téměř miliarda a když přijdou o lokálky na jihu Čech, tak se chtějí bránit co to jde a řvou do médii něco o péči řádného hospodáře. Jak může řádný hospodář skončit se ztrátou skoro miliardy korun

+3/−1
30.4.2015 13:42

T74o20m62a94s 74A83u35g84u15s55t34y14n 6977226821320

Protože hlavním cílem a.s. není vytvářet zisk, ale zajišťovat dopravní obslužnost

+2/−3
30.4.2015 14:30

M55a49r12t77i19n 78Š11u35l97c 2887299530885

A já jsem si doteď myslel, že zajištění ZDO mají na starosti stát a kraje a najímají si na to dopravce, který pouze jezdí a bere za to peníze k pokrytí prokazatelné ztráty a tím pádem i k vytvoření zisku...;-D

+8/0
30.4.2015 14:33

J17i75ř59í 62V63o91t20o61u29p23a74l 6347419705874

Není účelem vytvářet zisk. Účelem je zajistit pár vyvoleným lehké živobytí.

+1/−1
1.5.2015 9:18

B56o24r23i41s 48P60o80u11z81a35r 5318498215727

Tak zisk stoupnul na necelou miliardu a dluh se zvýšil o 5 miliard ? Tomu říkají úspěch ? Asi jsem blbej,ale takovémuto účetnictví tedy nerozumím ...

Vlastně tak trochu ano - nejde o nic jiného,než aby si management mohl opět rozdělit milionové prebendy ...

+2/−4
30.4.2015 12:59

R74a31d93e27k 19J55a92n70a21t87a 9595626194792

Ano, účetnictví nerozumíte. Viz níže, nejste první s tímto "objevem".

+1/−1
30.4.2015 13:01

B25o69r17i30s 32P85o21u66z50a67r 5718878355507

Ano - účetnictví jsem nikdy nestudoval.Kupodivu jsem se nikdy nezadlužil.Řekl bych,že díky těm,co účetnictví rozumí,jsou státy jako např. Řecko - v neřešitelných dluzích. Opravdu by mě zajímalo,kdo by firmě přistoupil na restrukturalizaci dluhu,kdyby se ukázalo,že se dluh neustále zvyšuje. Jenom stát . A dluh státu se zvyšuje - pořád. Takže si myslím,že máte tak trochu Paroubkovský pohled na věc  --  "Zdroje jsou " - že ?

+1/−1
30.4.2015 13:09

R37a22d52e29k 44J40a34n94a65t78a 9485986764672

Nesrovnáváte snad ČD s Řeckem, že ne?

Dluh ČD je dán zejména investicemi do vozového parku, tj. základního výrobního prostředku. Tyto investice se projevily významným snížením jeho průměrného stáří. Došlo tak ke snížení vnitřniho dluhu (kterým přiliš staré výrobní prostředky jsou) a zároveň také ke zvýšení hodnoty majetku (o ta vozidla, protože jsou nová).

Přirovnal bych to k rozdílu mezi továrnou, která je rekonstrovaná (na úvěr), má nové stroje, a továrnou, která sice nemá dluhy (hurá!), ale je na spadnutí a stroje poruchové. Která na tom je do budoucna lépe?

Mimochodem, ČD mají rating Baa3, Řecko Caa2, tedy o 8 stupňů níže.

+8/−1
30.4.2015 13:24

M63i59l32o67š 45H20o92l60e12č45e37k 7530311179594

Začínáte mě bavit ;-) o tom nemáte páru, jen víte, že je to celý určitě podvod

0/0
30.4.2015 13:37

M16i91l67o27š 79H27o91l53e29č38e23k 7230451319174

To bylo na Borise

0/0
30.4.2015 13:38

B64o31r61i44s 81P32o60u93z73a47r 5918848975967

Musím říci,že mě nikterak neirituje,když se můj účet baví pan Holeček.Zřejmě to bude jen do té doby,než mu secvakne,že management drah se baví na účet nás všech - tedy i na účet pana Holečka.

Většinou to neznám z vlastní zkušenosti ( tedy vyjma německých a rakouských drah),ale když si člověk uvědomí,že v těch zemích,kde nevymýšlejí všelijaké funkce a la drážní ombudsman pro vysloužilé ředitele ZOO,nebo kde by odstoupivšiho ředitele ani nenapadlo si za pár měsíců ve funkci,nárokovat neuvěřitelné benefity - tak v některých těchto zemích už jezdí vlaky třeba 450km/hod,interiér vagonů se s těma našema fluskama nedá už vůbec srovnat,nemluvě o chování personálu,čistotě na nádražích atp.

0/0
30.4.2015 14:26

M37a80r27t13i97n 60N68o80v83o24t44n30ý 3186536101884

Tak a teď si ještě zjistěte dvě věci:

1) Kolikrát více v Německu stát platí DB za 1km

2) Kdo má na starosti koleje (tedy i případnou stavbu VRT). Malá nápověda ČD to nejsou.

+3/0
30.4.2015 14:35

M84i17l47o23š 74H19o49l84e97č21e27k 7300351949294

Mně to je jasné. Já vám jen odpovídám a snažím se vysvětlit, že jde udělat dluh a zisk a jak to funguje a že to nemusí být podvod ani eskamoterstvi. Navíc CD v účtu vykazují ztráta, "ziskovy" jsou jen když nezapoctou hromadu podstatných nákladů. Ten zisk jak uvádějí se označuje EBITDA, normálně se to používá, na tom nic špatného není, jen je třeba vědět, co to přesně znamená. Pak je to užitečný údaj z účetnictví, ale prezentovat to jako finální číslo je manipulace.

+1/0
30.4.2015 14:57

M94a26r48t21i20n 25Š83u61l36c 2687499860415

do budoucna by to bylo dobré, kdyby si osobní doprava ČD dokázala vydělat jak na provoz, tak na splátky úvěrů za nová vozidla a úroků a nemusela to sanovat nákladní dopravou nebo věřit, že elektřina a nafta budou i dál levnější...

0/0
30.4.2015 14:40

T35o37m 31J70u19r65e10č77k19a 6875572515815

Dluh se zvýšil o 5 miliard díky nákupu nových vozidel, které mají životnost minimálně 30 let. Tedy těch 5 miliard je třeba rozdělit na 30 dílů za každý rok. Tedy 166 milionů rok a tohle číslo si porovnejte s tím ročním ziskem. ;-)

+2/0
30.4.2015 13:25

P15a84v76e35l 73M61e88j97s94t19r97i38k 2254363587476

Trosku motate hrusky z jabkama. Pokud chcete mluvit o zivotnosti vlaku na tricet let pak musite pocitat s celkovym dluhem ktery se draham nedari umorovat ale stale se navysuje a to i bez nakupu novych vozidel. Pak musite rozpocitaat tech 36 miliard do triceti let plus pribyvajici uroky a pokud jim opet zdrazi elektrina a nafta tak jim nepomuze ani rozprodavani nemovitosti, ktere mely byt davno prevedeny na SZDC, takhle si akorat CD vylepsuji rozpocet na ukor statu a pripadne konkurence.

+1/−1
30.4.2015 13:35

T96o35m 43J83u21r62e36č12k61a 6295562845405

No koukám, že přes míchání ovoce jste tady odborníkem spíše vy...

0/0
30.4.2015 13:53

M46i73l65o16š 35H47o58l87e73č79e51k 7910321379984

Pavlova úvaha je zbytečně komplexní na vysvětlení toho, co jste chtěl vysvětlit. Já jsem Vás pochopil.

0/0
30.4.2015 14:25

M16i44l60o27š 12H52o74l14e45č88e55k 7120331579774

Příklad : dopravce si půjčí na náklaďák, tím mu vzroste dluh. Začne jezdit a vydělává, je plusu, čili má zisk. Větší než bez auta na dluh. Samozřejmě mu zůstává ten závazek z dluhu, který musí splatit, napíšu to nepřesně, z toho zisku.

+3/0
30.4.2015 13:30

M87a30r51t33i38n 12Š72u89l66c 2487839670545

no jenže ČD v osobní dopravě koupily nové vlaky, vzrostl jim dluh, jezdí s nimi, splácí dluh a nevydělávají a jsou ve ztrátě... v zisku jsou jen díky tomu že náhodou vydělává nákladní doprava a náhodou zlevnily vstupy... ale celkově to není v dlouhodobém horizontu zrovna nejzdravější...

0/0
30.4.2015 14:38

M29i64l19o49š 95H75o58l57e19č63e57k 7340421639604

Já jsem se jen snažil vysvětlit, že jde zvýšit zadlužení i zisk najednou, což zde někteří nechápou.

0/0
30.4.2015 15:10

M89a40r72t78i92n 50Š48u28l98c 2707989840485

Chápu to tedy správně, že když je osobní doprava ČD ve ztrátě a přitom na většině tratí jim stát či kraje dorovnávají prokazatelnou ztrátu a ceny ČD by měly být stanoveny tak, aby výsledek by přinejhorším na nule, tak vlastně jezdí ve veřejném závazku za podnákladové ceny? A nebo tu ztrátu dokážou vytvořit na komerčních linkách (Praha - Ostrava) a dorovnávají jí ze zisku z nákladní dopravy? Což by ovšem znamenalo, že jezdí za podnákladové ceny na komečních linkách...

+2/0
30.4.2015 12:38

P40e40t37r 79N91e90c12h16a94n75i83c68k94ý 7553786758520

"Ukazuje se, že se zákazníkům daří prodávat dražší jízdenky na delší vzdálenosti." - Já si nemůžu pomoct, ale ta věta mi zní divně, i když to v nějakých pravidlech asi bude obhájeno

0/0
30.4.2015 12:20

P55a51v21e59l 17S30o59b85o77t43k29a 5920194

ČD mají velikou budoucnost - poté, co se na dálnici v některých úsecích bude moci jezdit 150 km/h (reálně 180, protože prekročení do 30km/h mimo obec je jen za 2500Kč a 2 body)  budou všichni rozumní lidé jezdit vlakem.

0/0
30.4.2015 11:42

J63a57n 44K28o29b38ě70r65s31k35ý 1670846151703

ČD dluží 36 miliard, protože kupují nové vlaky. To by zase ti stejní co tady nadávají, nadávali že ČD jezdí se starými vlaky ;-D

+9/0
30.4.2015 10:52

M77i33l24o74š 95H72o56l59e49č77e27k 7800541589464

A kolik z těch 36 šlo na vlaky? ;-)

+1/0
30.4.2015 11:08

M72i96r91e51k 47Z40á65v49o65d83n22ý 7542267870668

To nevím. Otázkou je, kdy někdo vymyslí, že vlaky budou jezdit na vzduch :)

0/0
30.4.2015 11:28

M15a87r39t96i44n 20N81o70v71o43t69n85ý 3396636721704

Absolutní většina.

+2/0
30.4.2015 11:50

M91a97r68e38k 82O29p 9539493310223

Tak buďt oabsolutní částka, nebo většina. Spojení těch slov je stejně hloupě jako například "příšerně pěkné", "skoro určitě" apod

0/0
30.4.2015 13:17

M48a12r30t78i83n 89N53o60v48o29t45n43ý 3756746101624

No, myslím si, že absolutní většina lidí pochopila, jak to bylo myšleno, Ope.

+1/0
30.4.2015 14:33

J32o65s18e76f 91J78a72n84e52k 9257421678239

Takže v zisku jsou pouze díky levnější elektřině a naftě a vyšším úhradám od státu a krajů ;-D

+3/−1
30.4.2015 10:48

T64o65m26á57š 41P89o12l85á81č89e18k 8475195276390

Tomuhle jsem se musel vzdycky smat. Jak muzu byt v zisku, kdyz mam vetsi dluh ?. To jsem si na ten zisk pujcit ?Ani to nebudu cist.

+1/−9
30.4.2015 10:46

R93a27d96e15k 16J27a21n76a57t52a 9485626584142

Velice jednoduše. Víz níže. A hybaj zpátky do školy.

+2/−1
30.4.2015 10:52

M46i26l75o87š 93H31o70l14e52č73e87k 7280721239284

A já se musím smát vám :-D jste úplný finanční negramot

+6/−1
30.4.2015 10:54

B97o58r62i83s 55P87o46u18z25a56r 5458178235777

To spíš takoví,jako Vy jsou pěkní demagogové.Já tedy nejsem účetní,ale umím si spočítat svoje náklady. Když mám rozpůjčováno víc,než vydělám,tak jdu prostě do mínusu.Pokud tohle nechápete Vy,tak jste pouze ignorant a eskamotér,který neumí nic jiného,než různé účetní machinace a ekvilibristiky.jenomže tyhle účetní čachry žádný reálný zisk nevygenerují ...

+1/−1
30.4.2015 13:04

M94i81l84o65š 69H15o11l23e26č47e23k 7850291389784

:-D v jádru máte pravdu s tím , když neutahnu dluhy, tak je to špatný. Ale když si půjčím na podnikání a to mi funguje, tak si zvětšim dluh i zisk z něho. Jde si zvětšit dluh i zisk najednou, to není žádné účetní eskamiterstvi, ale selský rozum. Jestli to nechápete, tak si kupte nějakou knížku o podvojném účetnictví a podnikovou ekonomii a čtěte. Jinak účetní výkazy se dají manipulovat, na to je ale spousta metod, jak to odhalit. Většinou se to nevyplatí. Jednu manipulaci předvedli v článku, ten zisk co uvádí je jen v případě, že by ty vlaky koupili zadarmo a budovy a větší majetek taky, k tomu neplatili úroky z půjček a daně. Rád bych vám to vysvětlil, ale v diskusi na to není prostor, musel bych vám to nějak srozumitelně nacrtnout, pokud jak píšete nejste účetní.

0/0
30.4.2015 13:24

B42o92r98i23s 28P94o67u92z74a22r 5958318685407

No pane Holečku - kdybychom byly pár let po ekonomické transformaci železnice,tak bych Vám dal za pravdu.ČD existuje jako samostatná ekonomická jednotka přes 20 let.Vemte si Německo po válce. Neexistoval možná souvislý kilometr kolejí,všechny lokomotivy rozstřílené,nádraží vybombardovaná.jak je sakra možné,že ti,co se projeli už začátkem 70.let německými vlaky,tak nevěřili,kam se před nás posunuli ...?

0/0
30.4.2015 14:35

M80a80r52t75i31n 66N18o27v22o71t98n12ý 3596456751644

Jenže stát tady na nějaké ČD téměř 20 let kašlal a neplatil jim ani za tu dopravu, kterou provozovaly. Ve skutečnosti je to tak, že jsou opravdu teprve pár let po ekonomické transformaci.

+2/−1
30.4.2015 14:40

R26o18m14a25n 25J42e27s22c54h83k29e 9698885447115

Nemáte pravdu. Stát vždy dotoval osobní přepravu ČSD a ČD. A také investice - kdo opravoval tunely na trati Brno - Česká Třebová od 60.let ? Už tehdy se připravovala elektrifikace.

0/0
1.5.2015 19:22

J74i29ř41í 72E71r90b28e21n 1213664706927

No, jestli to také není tím, jak objemné a přitom nízko úročené mezinárodní úvěry to poválečné Německo dostalo, aby se z té poválečné mizérie mohlo vyhrabat jednak za pomoci zahraničních investic, jednak - a to zejména - "domácími nákupy" (například truhlář si raději koupí brambory za tři marky od souseda a ví, že on si u něj zítra objedná skříňku - zato kdyby si koupil brambory za dvě marky ze zahraničí, tak by ty peníze už nikdy nikdo v německé ekonomice neviděl).

Němci se vzmohli především díky tomu, že svůj vlastní výdělek okamžitě reinvestovali do vlastní ekonomiky a dávali si vydělat navzájem, nevozili si do země levné zboží. A to je věc, kterou salónní ekonomové odmítají vidět.

0/0
1.5.2015 0:02

R96o62m81a28n 13J75e66s17c80h15k35e 9238685367675

ČD před 20 lety byl velký podnik s dopravou osobní, nákladní i se železničními tratěmi. Dnes je to holý přepravce osobní přepravy.

Kus práce  se udělal. Jezdí více vlaků a jezdí se rychleji. Alespoň na naší trati Brno - Česká Třebová.

0/0
1.5.2015 19:26

L55a60d77i72s26l47a51v 66P38a87s53t57o52r15e50k 1433317288795

Věta ze článku o vysokém zadlužení Honzo - je vysoké ve srovnání s kým bych se rád zeptal..

0/0
30.4.2015 10:03

D44a92v50i18d 62B61o17u38c74h60a59l 8159140259

Se všemi, kdo dluží méně, než 36 miliard Láďo. A samozřejmě, ve srovnání se všem, kdo bez šance jakkoli se tomu bránit, musí ze svých daní tuhle odborářskou černou díru sponzorovat.

+1/−5
30.4.2015 10:17

R39a50d47e93k 28J28a35n67a74t38a 9705606704252

Zadlužení firmy se neposuzuje v absulutní hodnotě, ale v poměru k aktivům. U ČD je to nyní 57%.

Pro srovnání, např. u Student Agency dosáhl tento ukazatel před několika lety i 95%. Zadluženost Sazky bývala i ve stovkách procent.

+5/0
30.4.2015 10:41

M73a58r86t55i77n 74S84e59d92o97n69a 2445516856909

Odkud cerpate info, ze  Student Agency byla tak zadluzena? Co vim Jancura primarne pronajima nez vlastni, v neposledni rade ktera banka by dala uver, kdyz neni moc cim rucit.

0/0
30.4.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.