Diskuze

České dráhy hlásí návrat do zisku, dluhy narostly o pět miliard

Hlavní byznys Českých drah, železniční osobní doprava, přestává být tak ztrátová. Státní železniční dopravce v tomto segmentu loni snížil ztrátu. Z více než dvou miliard klesla na 865 milionů korun, celá skupina se dostala do zisku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O pět miliard zaťali hloub sekyru a bez započtení úroků jsou v zisku? Kdyby měli úrok jen ve výši 1% pak z 36 miliard je to 360 milionů. To znamená 36 milionů na každého občana ČR. Za ty peníze by se každý mohl půl roku válet u moře a druhy půlrok v Alpách. A ještě by mu zbylo.  Tomu říkám hospodaření.

1 4
možnosti

? Úroky jsou miliarda. Jakých x miliónů na hlavu?

0 0
možnosti

T33o48m 83J33u86r52e69č63k96a

30. 4. 2015 19:14

K tomu dluhu - viz text na ct24.cz:

"Celkové zadlužení skupiny České dráhy pak nadále roste. Zatímco v roce 2013 činil konsolidovaný dluh 34,6 miliardy, loni už to bylo 36,8 miliardy. Na České dráhy z toho připadá více než 31 miliard korun, zbylých pět miliard jsou dluhy ČD Cargo. Čistý dluh je však podle mluvčího drah Radka Joklíka nižší, protože čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále nevyužil a drží je na bankovních účtech."

0 0
možnosti

J13a85n 46L70a16k43o95m44ý

30. 4. 2015 13:42

Ztráta téměř miliarda a když přijdou o lokálky na jihu Čech, tak se chtějí bránit co to jde a řvou do médii něco o péči řádného hospodáře. Jak může řádný hospodář skončit se ztrátou skoro miliardy korun

3 1
možnosti

Protože hlavním cílem a.s. není vytvářet zisk, ale zajišťovat dopravní obslužnost

2 3
možnosti

Tak zisk stoupnul na necelou miliardu a dluh se zvýšil o 5 miliard ? Tomu říkají úspěch ? Asi jsem blbej,ale takovémuto účetnictví tedy nerozumím ...

Vlastně tak trochu ano - nejde o nic jiného,než aby si management mohl opět rozdělit milionové prebendy ...

2 4
možnosti

Ano, účetnictví nerozumíte. Viz níže, nejste první s tímto "objevem".

1 1
možnosti

M30a35r70t89i16n 18Š19u55l81c

30. 4. 2015 12:38

Chápu to tedy správně, že když je osobní doprava ČD ve ztrátě a přitom na většině tratí jim stát či kraje dorovnávají prokazatelnou ztrátu a ceny ČD by měly být stanoveny tak, aby výsledek by přinejhorším na nule, tak vlastně jezdí ve veřejném závazku za podnákladové ceny? A nebo tu ztrátu dokážou vytvořit na komerčních linkách (Praha - Ostrava) a dorovnávají jí ze zisku z nákladní dopravy? Což by ovšem znamenalo, že jezdí za podnákladové ceny na komečních linkách...

2 0
možnosti

"Ukazuje se, že se zákazníkům daří prodávat dražší jízdenky na delší vzdálenosti." - Já si nemůžu pomoct, ale ta věta mi zní divně, i když to v nějakých pravidlech asi bude obhájeno

0 0
možnosti

ČD mají velikou budoucnost - poté, co se na dálnici v některých úsecích bude moci jezdit 150 km/h (reálně 180, protože prekročení do 30km/h mimo obec je jen za 2500Kč a 2 body)  budou všichni rozumní lidé jezdit vlakem.

0 0
možnosti

ČD dluží 36 miliard, protože kupují nové vlaky. To by zase ti stejní co tady nadávají, nadávali že ČD jezdí se starými vlaky ;-D

9 0
možnosti

A kolik z těch 36 šlo na vlaky? ;-)

1 0
možnosti

J62o14s68e80f 56J83a98n29e89k

30. 4. 2015 10:48

Takže v zisku jsou pouze díky levnější elektřině a naftě a vyšším úhradám od státu a krajů ;-D

3 1
možnosti

Tomuhle jsem se musel vzdycky smat. Jak muzu byt v zisku, kdyz mam vetsi dluh ?. To jsem si na ten zisk pujcit ?Ani to nebudu cist.

1 9
možnosti

Velice jednoduše. Víz níže. A hybaj zpátky do školy.

2 1
možnosti