Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A380 je výjimečný stroj, ale bez člověka se neobejde, líčí český pilot

Světové nebe brázdí přibližně 150 obřích dvouposchoďových letadel Airbus A380, ovšem do kokpitu se za 10 let provozu vypracoval jediný Čech, 44letý David Hecl. „Mám velké osobní přání létat s A380 do Ruzyně pravidelně,“ říká v rozhovoru pro Víkend MF DNES pilot, který „velrybu“ řídí u aerolinek Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a74n 13Š24e39v63č31í37k 7213483157176

no,je to borecR^-takových více a bude líp

0/−1
4.5.2015 9:00

J48i16ř90í 39L79i72b75e41r 6408560470882

Takových lidí si vážím. Něco umějí, a dobře. Prospívají svojí šikovností nám ostatním. Což se o Ovarovi říct nedá... :-(

+4/−5
3.5.2015 19:12
Foto

K53a51m11i38l 25Ř78e32h43á89k 4449304555789

Nechápu, proč urážíte svého otce. Asi vás špatně vychoval, nebo jablko nepadlo daleko od stromu?

+5/−3
3.5.2015 22:28

J16i60ř67í 81L74i91b97e26r 6648930150902

Kromě toho, že trollíte, jsem z Vašeho příspěvku žádnou relevantní informaci nepojal. Kdybych byl synem Ovara I., tak bych v této republice chodil study kanály, ale asi bych raději bydlel někde jinde. ;-D

+2/−1
3.5.2015 22:50

G51e97o22r49g 60K90o22m36b24e70r86e61c 9914211416261

Jj, opravdu dobry stroj. Dnes jsem se s nim vratil z SFO. LH, hodne mista, tiche a dokonaly servis jak se na nemeckou spolecnost slusi.

+1/0
3.5.2015 18:02

A70l27e14x84a44n60d73r 21K17o59s65t63k48a 8712888576954

Rozdíl mezi dronem a tímto je jen těch 400 lidí na palubě. A dron občas někde jen tak spadne a nic se neděje. Jenže na palubě nezabije nikoho a na zemi i v nejhorším případě způsobí relativně malou škodu.

+2/−8
3.5.2015 13:09

M47i73c80h19a92l 38M53i18l29l63e45r 9726152889622

to je ale hodne neajpny prispevekRvRvRv

+6/−2
3.5.2015 13:58

J60a81r54o46s89l29a55v 90F34r11a41n10t34i58š86e52k 80B39r65ü54m47m59e16r 1771876593760

Proč? Vždyť je to pravda. Ztráty vojenských dronů, kvůli např. ztrátě spojení, jsou relativně velké, ale vzhledem k tomu, že to nestojí ničí zdraví, či život, tak se to veřejně neřeší. Od toho ty drony byly také zavedeny, aby mohly do nebezpečnějších oblastí kdykoliv je potřeba.

+1/0
5.5.2015 9:46

E25d95u37a48r11d 70B13l12a66z27e51k 1663750905815

To není český... pilot, ale pilot (původem) z Česka! Zaměňujete neustále příslovečné určení místa s (nacionálním až (nebezpečně) nacionalistickým) přívlastkem... ;-€

+1/−21
3.5.2015 10:10

L56a18d61i38s28l59a41v 21M63i43k49a 1441249104754

Nebezpeční jsou spíše různí Blažkové, aktivisté aspol.

+19/−1
3.5.2015 10:17

E76d57u39a51r40d 94B95l62a39z39e31k 1553300355385

Nebezpeční jsou NACI-onalisté! NACIonalismus vede celé národy do válek! Demonstrace v Brně nyní 1.5. vám to doufám potvrdila!? Naopak Blažkové varují před takovými extrémy a předsudky!

0/−18
3.5.2015 10:23

E71d88u62a65r13d 96B25l59a41z27e82k 1843720145605

Dodatek- ale neúčastním se jich! Jsem totiž individualista :-) Tedy jakýpak aktivista??? A aktivista je v jakékoliv aktivitě (např. za osvobození politických vězňů, nebo za záchranu nějaké vzácné! flory či fauny) pro vás automaticky tedy obecně negativní postava???8-o ...

0/−11
3.5.2015 10:26

S35t87a12n89i49s93l37a34v 59P86ř59i55b31y97l 1959148201856

Blažku, Blažku - z Vás musí mít doma manželka radost :-)

+13/0
3.5.2015 10:31

K34a70r60e80l 58F95r77i60t97z 4971347568202

Závidíte, že má pan Blažek manželku a vy jenom psa?;-D

+1/−12
3.5.2015 10:38

S32t57a77n13i42s52l39a84v 44P44ř64i13b77y52l 1509938611446

Já hlavně nezávidím jeho manželce :-)

+12/0
3.5.2015 10:52

K23a72r97e48l 42F10r54i39t15z 4221887948392

Pan Blažek vám vašeho psa také nezávidí...;-)

0/0
3.5.2015 17:55

F98r12a76n36t97i52š93e62k 60S79k10u88p36l95í76k 7792522361662

Jak se vlastně jmenoval ten magor, co odpálil ten barák ve Frenštátu?;-)

0/0
26.5.2015 20:12

K45r62y21š83t21o83f 24L77a58n13í47k 1279950485155

a proto nam do evropy politici stehuji pul afriky a u nas aspoň podporuji mnozeni cikanu, protože tyhle narody v evrope do zadnych valek nepujdou a domorodce proste vysaji přes jejich vlastní pravidla.

0/0
3.5.2015 21:12

K64a10r11e26l 52F50r66i80t61z 4911977588162

A na víc tento pilot není z Česka, ale z Moravy...;-)

+2/−10
3.5.2015 10:33

J14a77n 59V61á84c31l59a75v87í28k 3652526821749

Nemotáte Čechy a Česko?

+13/0
3.5.2015 11:27

K45a59r23e62l 14F49r31i40t75z 4781367838262

OK. Je tedy z Moravska...;-)

+2/−2
3.5.2015 17:53

J77a81n 58Š91e23v35č18í73k 7803533847426

Není z moravska.pokud vím,tak republika je ČESKO a ne čechy a skládá se historicky z čech a moravy:jen tak pro upřesnění.A běžte někam nacionalisti z čech i moravy!!!

+1/0
4.5.2015 9:04

M73a88r39t76i81n 44K73o68z74á31k 4304480399927

Je nějaká diskuze, kam tohle nepíšete? To je nějaká vaše posedlost?

+4/0
3.5.2015 11:39

K18a83r72e11l 79F35r11i15t80z 4921397368512

Ne, není...;-)

0/−1
3.5.2015 18:00

M26i74r11o64s16l38a30v 40Z60i91k63m93u43n62d 7249503564603

Když není český (s největší pravděpodobností občan České republiky) absolvent (patrně) českých škol s češtinou jako mateřštinou, jaký je to pilot ?

Je to snad pilot "domovské země letecké společnosti" ? Jak je to pak v případě pilotů společnosti  SAS ....

+1/0
3.5.2015 13:13

J19i62ř30í 26K33o10c79u72r59e41k 6675184455478

To záleží na tom, jestli má české občanství, nebo už jenom národnost původem z česka. :-P

A tohle je ještě jednoduchý případ. Takový János Von Neumann byl ... byl matematik. To jediné lze o něm napsat aniž by člověk riskoval nedostatečnou korektnost.

+1/0
3.5.2015 13:32

T55o91m56á92š 72K66n24a20i18f61l 6573910187160

a na ten blábol jsi přišel kde, chudáčku?

0/0
3.5.2015 17:07

R45o71m85a64n 34K42r29a72t31o10c51h11v84í42l 6776887726514

Ta fotka je fotomontáž?

+1/−3
3.5.2015 10:06

O56n26d47ř50e16j 30I76l88e45k 4987537675688

V A380 uceňuju i přes obrovský množství pasažérů dostatečný místo mezi sedadly, s mými 196 cm to bývá občas problém.

+4/−2
3.5.2015 10:02

S40t90a72n36i86s54l13a83v 12P27ř81i70b56y51l 1719818801416

Nejde ani tak o typ letadla, ale jak si to tam která letecká společnost poručí naskládat.

+10/0
3.5.2015 10:06

M29i88c15h45a91l 68M94i65l64l86e44r 9956302299632

pokud se leta s Emirates, doporucuji sedadlo v prednim oddeleni economy, kde je rozestup o 2 palce (5cm) vetsi

+4/0
3.5.2015 10:22

K40a20r19e21l 16P90a43n69c67e54r 7971650798594

Kdyz lelkuji v prostoru za pilotni kabinou, tam kde se chodime projit pri dlouhem letu a letusky nosi obcerstveni pilotum, se podivuji proc nas tak prohlizeji na letisti, kdyz  trenovany borec (unosce) by k pilotum vnikl bez problemu.

0/0
3.5.2015 9:38

F78r15a16n64t66i34š78e63k 94S98k14u41p31l89í26k 7482152961622

Možná právě proto.

0/0
26.5.2015 20:13
Foto

K16a25m40i62l 69Ř74e50h84á28k 4469904925139

Mne by zajímalo, jestli si "autor" ten "rozhovor" nevycucal z prstu.

+1/−17
3.5.2015 9:15

D24a15n84i80e37l 41K63r94o83n76e24r 7194174736687

na zaklade ceho mate ten pocit?

+8/0
3.5.2015 10:12

T53o52m28á48š 11K12n72a43i47f51l 6463880267480

někteří lidé (jako vy) nemají na práci nic lepšího, než prudit a prudit...

+1/0
3.5.2015 17:07
Foto

K59a26m14i16l 11Ř27e25h14á44k 4209724425669

Dobrý večer.

Předem děkuji za mínusy. Smutné je to, že je mi to fuk.

Nyní k věci - pro pana Kronera. Jde o celý článek, kdy vážně pochybuji, že by pan pilot odpovídal tak "divně" na otázky pana "redaktora". Např. -Počítač tam není jeden, jsou jich desítky. Konkrétní číslo vám neprozradím,......

Buďte si jisti, že pan pilot zná naprosto přesně počet a funkce jednotlivých "počítačů". Buď te si naprosto jisti, že pan pilot zná A380 , jak se s trochou nadsázky říká - do posledního šroubku. Jinak by u Emirates nezískal práci.

To by létal tak max. u nějaké low cost.

Jinak takových "divných" vyjádření je tam několik. Proto si dovolím tvrdit, že pan "redaktor" si rozhovor buď vymyslel, nebo zkreslil.

Pro pana Knaifla - vy také "píšete" takové hodnotné škváry?

0/−3
3.5.2015 21:56

J31a48n 26G52o62t11t80l41i75e27b 2514905100506

A to že pilot nezodpověděl otázku na přesný počet počítačů vám připadá jako největší (nejdůležitější) argument pro to, že celý článek je vymyšlený?

Mě to spíš přijde, že pilot na rozdíl od vás je schopen odlišit podstatné věci od nepodstatných a pro účely rozhovoru se nad tím dál nezabýval. Dá se předpokládat, že kdyby na to měl tužku, papír a 5 minut času, tak by Vám to řekl. Ale to asi nebylo cílem otázky a už vůbec nebylo smyslem rozhovoru zkoušet pilota z takovýchto technikálií.

0/0
4.5.2015 0:07

P70e46t38r 90C52e46r55v34e59n19y 1133160565

ale prd, u emirates pracuje jako pilot, ne technik, kolik to ma pocitacu je pro nej dulezity stejne jako kolik je pouzito nytu na kridle. Nehlede na to ze to co on vidi pri ovladani jako jeden pocitac muze byt fyzicky az tri pocitace...

+1/0
4.5.2015 14:39
Foto

K53a48m18i18l 74Ř68e45h51á94k 4319984825879

Je vidět, že o dané věci nemáte nejmenší povědomí. Ale moudrosti z vás padají, jedna báseň. Plzeňské geny?

0/−2
4.5.2015 23:30

P45e17t83r 97C62e24r10v75e53n66y 1153290305

jojo zatimco vy jste zkusenej pilot emirates  ;-D

+1/0
5.5.2015 11:13

M95i20c96h87a16l 48M55i53l36l92e66r 9196752329632

poznamku "Zkrátka nádhera. Máme tam spoustu místa a letoun je tak tichý, že kolikrát slyšíme, jak se baví cestující v první řadě za zavřenými dveřmi kokpitu. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesky-pilot-airbusu-a380-rozhovor-d4c-/eko-doprava.aspx?c=A150430_132220_eko-doprava_rny"

povazuji za trosku prehnanou.

 V A380 Emirates se hned vedle dveri do kokpitu nachazeji 3 zachodky a mezi nimi male schudky vedouci na plosinu foyeru. Tam konci z druhe strany take velke schodiste do 1.patra letadla s oddelenimi prvni tridy a business. Foyer je prakticky neustale pouzivany palubnim personalem i pasazery z economy, kteri tudy chodi na zachody, chodi se do foyeru protahovat / cvicit behem dlouheho letu a take se bavit mezi sebou. Zvlast pri tech dlouhych 14 hodinovych letech!

A380, Verze 1, ktera obvykle leta na zminovanych spojenich do Australie,  ma odstup od kokpitu zvlast velky, protoze mezi nim a zacatkem kabiny pro pasazery je prepazka se dvema dalsimi zachody. Viz plan letadla

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380.php

Aby piloti v kokpitu mohli slyset o cem si povidaji pasazeri v prvni rade economy, museli by zanedbat hluk ze zachodu z obou stran foyeru i konverzaci ve foyeru  a slyset az co je za dalsi prepazkou.

A380, verze 2 prvni radu sedadel vic priblizuje kokpitu, viz

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_B.php

protoze vynechava druhou prepazku se zachody, ale presto je mezi nimi a kokpitem foyer a 3 zachody.

 Rekl bych, ze konverzaci pasazeru je mozne slyset do kokpitu pouze ve verzi 2 a v dobe, kdy plati narizeni zapnout pasy a pasazeri ani nikdo jiny nepobiha po foyeru.

0/−7
3.5.2015 8:56

M98i75c25h39a18l 63M11i48l50l61e56r 9886152809982

jinak rozhovor dobry a zajimavy. R^

Manzelcina kamoska ma manzela -kapitana Emirates, ktery take leta s A380, casto na lince Dubaj- Sydney - Auckland.

+4/0
3.5.2015 8:59

P80e12t88r 53V71e34s53e17l25ý 2599378433186

Nemáte pocit, že jste hnidopich? Říká vám něco nadsázka?

+10/0
3.5.2015 9:11

M23i26c87h85a91l 46M75i77l51l74e20r 9666932719562

pocit nemam.

Nadsazka by v danem kontextu vypadala trochu jinak.

Pokud se ti nelibi, co jsem napsal, muzes prekonat svou touhu po hnidopisstvi a odejit o dum dal;-)

0/−8
3.5.2015 9:13

M35i58c59h50a72l 37M21i63l30l31e59r 9396542679982

prispevek obsahujici fakta je obvykle nejvic shazovan temi

1)komu vadi vetsi znalosti nekoho jineho,

2)v kom to vyvola z nejakych duvodu pocit zavisti

3)stouralum, kteri radi z principu oponuji tomu, co sami neznaji

0/−4
3.5.2015 10:36

J79a80n 29G92o34t33t72l70i95e68b 2144305380376

A nepřipadáte si vy spíš jako ten šťoural? Vzhledem k tomu, že šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot? I přesto, že můžete mít částečně třeba pravdu? Dyť na tom rozhovor vůbec nestojí ne?

BTW. Na konci svého dlouhého referátu jste si na dvou řádkách odpověděl, že to s trochou štěstí možné je.. Takže vám gratuluji k myšlenkové onanii a sděluji vám, že jste nemusel snížit karmu o všechna ta mínuska, jejichž rozborem jste si tu téměř  sám vytvořil celé vlákno a mohl si tak ušetřit aspoň 15minut svého času..

+1/0
3.5.2015 23:57

M77i86c77h62a96l 80M65i10l86l70e79r 9126622669632

"šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot?";-D Dobry for. Kdyz jsme u toho casu - mohl sis usetrit ten svuj, protoze na rozdil od tebe ja vim co pisi.

V tom zminovanem foyeru jsem byl behem mych letu mnohokrat a z vlastni praxe vim, kolik se tam da slyset a ODKUD. I z mista na plosince nad levymi schudky z foyeru, odkud vedou vlevo dvere na zachod a vpred dvere do kokpitu, kdyz jsem nekolikrat stal asi 50cm od dveri do kokpitu.

Jak rikam, jedina teoreticka moznost slyset z kokpitu rozhovor pasazeru z predni rady sedadel by byla pouze u verze 2 a jen v dobe, kdy vsichni sedi pripoutani.  To take by predpokladalo, ze dvere do kokpitu by byly ponekud tenke a forove - a to se mi nezda. Ale nejspis se mohlo jednat o rozhovor letusek, ktere maji sva sedadla ve foyeru, upevnene na stene pod temi 3 zachodky.

Takze jako zertik od pana kapitana ano, ale jako skutecnost ne. Stojim tedy pri tom, co jsem rekl nahore - trosku prehnane tvrzeni.

0/−1
4.5.2015 7:38

J41i16ř31í 19H51n94ě39d46ý 1106466335613

vsude byl a od kokpitu ma klice! vas bych chtel mit na palube, az se piloti otravi jidlem. vase praxe a fakt, ze jste stal 50cm od kokpitu, to je neco uzasneho! ;-D

+3/0
4.5.2015 8:49

M87i62c80h68a16l 81M36i52l44l81e76r 9576862439782

napsal nekdo, kdo si ani neprecetl o co jde. Nebo nepochopil.;-D

Tak jeste jednou a zvlast pro tebe po lopate.;-D

Kdyz nekdo stoji primo prede dvermi kokpitu (a ne pouze jednou), ma velmi dobrou predstavu jak moc je/neni odtatmtud slyset co si rikaji pasazeri v prvni rade kabiny, ktera je pres foyer a jeste navic za prepazkou. Mohu te ujistit, ze za normalniho provozu VUBEC nic.  Vzhledem k tomu, ze pan kapitan ani nestal na te plosince, ale byl v kokpitu ve svem sedadle a ze material dveri do kokpitu neni zadny forovy papundekl, ale je to solidni a navic oceli vyztuzene, pak cloveku dojde, ze kapitan jen zertoval.

Ze sveho mista by mohl nanjevys slyset pokud by nekdo vytrvale rval hruzou. Nebo kdyby letusky hodne hlasite mluvily ve svych sedadlech pripevnenych na stene u zachodu nejblizsich kokpitu.....a to jeste jenom v nekolika momentech.

0/0
4.5.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.