Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří zakázka Škody do Německa má problém. Kvůli Deutsche Bahn

Desetimiliardový kontrakt na vlaky pro Norimberk a okolí se začíná Škodě Transportation mírně vzdalovat. National Express, který soutěž na provoz tamějších vlaků vyhrál právě s novými vlaky z Česka, zatím nemá vítězství jisté a musí se o něj soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A68n31n59a 17B76e84z51o27u91c38k97á 9883421570926

To je tak průzračné až je to trapné... Úřady fungují všude stejně koukám i v perfektním NĚMECKU

0/0
4.5.2015 15:57

J20i91r84k34a 89P24a34k59o43s48t24a 9382435826595

No jo, to se dalo čekat, že začnou házet klacky pod nohy.. Na druhou stranu už to, že Škodovka došla takhle daleko se rovná zázraku!

+1/0
4.5.2015 15:53
Foto

M76i20l72o48š 34H50o97v58o21r86k75a 2280923336907

Toho bohdá nebude, aby český výrobce z boje utíkal! Siemens zatahal za šňůrky, protože být potupen na vlastní půdě, to by byla obří ostuda! Moc šancí nedávám, ale věřím, že se o to Škodovka ještě popere!

+2/0
4.5.2015 15:52

M58i38r40o30s51l62a73v 58Z82i50k44m71u26n68d 7619553174433

Na rozdíl od Česka, kde na výběr jiného dopravce - v rámci zlepšení kvality služeb cestujícím  - doplácí cestující, protože "nový dopravce" (na dané trati monopolní) neuznává jízdenky ČD je to v Bavorsku jinak.

V Bavorsku (případně jinde v Německu) existují desítky regionálních dopravců, kteří akceptují jízdenky DB, přesněji řečeno ve stanicích jsou jízdenkové automaty DB, takže "nový dopravce" tam svoje neinstaluje.

Vlaky jezdí jen se strojvedoucím, případně je ve vozidle jízdenkový automat ... jezdí se buď podle tarifu místního "dopravního / tarifního svazu", případně na jízdenky DB ...

+1/0
1.5.2015 12:04

P41a60v86e25l 93O33d51r22a42z72i46l 6234959417350

Jéžiš, to je něco jiného, buď konkurence, nebo spolupráce.

0/0
4.5.2015 11:59

P51e88t84r 97S23k41o96k13a60n 3899969893789

Staci se podivat na nase tendry na opravu D1 - podobna situace.  Prece si statni monopoly nenechaji kazit ceny :-)

+6/0
1.5.2015 7:00

J81i89ř59í 40R67a83m60p71á13č42e44k 5171781383290

ten článek napsal podobnej redaktůrek jako Sůra, ale alespoň neleze a nepindá na diskuzi

0/0
30.4.2015 21:26
Foto

K10a21r68e54l 12H46r73u78š75k57a 2931121438577

No jo, vzhledem k tomu, že v Norimberku je jeden z největších zaměstnavatelů SIEMENS, tak je logické, že tam nesmí vyhrát české vlaky :-/ [>-]

+10/0
30.4.2015 20:44

J35a95n 42M72a40z52ů23r16e54k 2218794628485

řeknu to takhle....škoda jen ochutnává vlastní medicínu...viz. ČD a Railjety, kdy si Škoda "vydupala" stížností zákaz u antimonopolního úřadu.

+7/−1
30.4.2015 19:05

S55v50a90t44o12p77l12u49k 30S51i86l42n17ý 4202826829738

Odbor je mor

+8/−1
30.4.2015 18:33

M80a26r24e76k 17A47s73t15a97l75o85š 5155235420311

EU končí tam ,kde začínají ekonomické zájmy jednotlivých států. Tak na co je ten paskvil. ;-D;-D;-D

+10/−5
30.4.2015 16:09

D82a34v33i35d 65B58o10u65c54h85a14l 8549540409

Na to, aby některé země EU (například Německo a Žabožroutsko) mohly své ekonomické zájmy prosazovat efektivně a pod hlavičkou někoho jiného...

+4/−4
30.4.2015 16:51

A32l42a40n 32Ř80e40p63k48a 4705476

No co, všude si chrání národní (státní) dopravce a domácí výrobce. Jen u nás by někteří nejradši vše zprivatizovali do soukromých a zahraničních rukou Rv

+16/−7
30.4.2015 15:06

L13i26b38u13š11e 25V43r17á18n64o58v81á 4857565260248

Nedivila bych se, že si chrání své dopravce, ale proč nejdříve vyhlásí cizího vítěze a pak ho vyloučí za formální nedostatky?

+4/0
30.4.2015 15:52

J79i60n69d90ř13i92c29h 74Š74k43o55p81e42k 4125671440635

všechno ne. Privatizace na český způsob znamená zisky do soukromých rukou, ztrátu nechat státu

+1/−1
30.4.2015 17:04

S85v32a49t30o95p63l38u51k 96S45i88l80n49ý 4552826169658

Jasně a proto velkou část vlaků DB nakupuje od zahraničních výrobců ;-)

+1/−1
30.4.2015 18:32

J59a12r77o79s44l19a96v 62F38r66a69n61t73i15š96e24k 28B10r34ü76m93m82e95r 1401486163560

Což vede k chudobě, pokud to není obrana proti nefér praktikám

0/0
30.4.2015 18:58

J39i93ř34í 87E71r75b75e52n 1653654826507

Neřekl bych, že je Německo nějak chudá země - a to si prosím ten poválečný rozvoj vydupali tím, že se zaměřili především na vlastní domácí koupěschopnost a podporovali přednostně domácí poptávku po domácích výrobcích. Neměli tam 90-100% podíl dovozu na vyspělých komoditách typu automobilů, elektroniky atd.

Naopak zárukou zchudnutí je úplné otevření takzvaným tržním mechanismům, pokud jsou domácí výrobci technologicky i tržně podseknuti proti větším konkurentům. Vzpomínáte na počátek 90. let, kdy se sem hrnul levný automobilový šrot z celé Evropy, jemuž Škoda, Tatra, LIAZ ani Avia nemohly konkurovat zejména cenově? Třeba v roce 1991 prodala Škoda jen 27 tisíc aut, zatímco ojetin se sem dovezlo pětkrát tolik - takže kdyby VW nezačal Škodu od počátku masivně podporovat, tak by do pěti let krachla! LIAZ to samé, v roce 1991 vyrobil a prodal nějakých 3000 aut, ale ojetých DAFů, MANů, Volv a Mercedesů se sem dovezlo přes deset tisíc!

+6/0
1.5.2015 0:34

M22a51r66t67i96n 68H89o32u39b91a 6653311559588

A nemohlo to byt tím, ze ten komunisticky srot liaz a facko prostě nikdo nechtěl neb i bazar z venku byl lepsi než toto nove?

0/0
1.5.2015 15:57

J39i71ř75í 15K46o41c38u61r66e68k 6135784965858

Žejo. Chtělo by to státního výrobce počítačů a operačních systémů. Vypráískat Microsoft, Redhat a IBM z ČR. Stát to přece umí líp! 8-o

0/0
1.5.2015 20:41

L96e62o40š 57N44a58v21r34á36t25i98l 9713570825275

odborare povesit do pruvanu!!!

+14/−5
30.4.2015 14:45

J47i37ř13í 41S22v46a14š76e59k 9284518223599

Je to otevřené. Není důvod se domnívat, že německý soud nerozhodne spravedlivě.

+1/−2
30.4.2015 14:36

J83o96s64e27f 70D14o35u76d60e18r85a 5954460146447

chichichi;-D

+7/−2
30.4.2015 14:50

J59a16n 73P82r55i44c29h41y10s46t83a48l 8921848803

Tak teprve druhy kontrakt Skodovky pro Nemecko to rozhodne neni.

Skodovka dodavala do Nemecka parni lokomotivy behem 2. svetove valky, potom v 80. letech elektricke dvousystemove lokomotivy pro trat z Decina do Drazdan a nedavno ziskala kontrakt na patrove jednotky.

+3/0
30.4.2015 14:32

J38a92r46e61k 49K39a59l80i11v53o57d50a 7856293261456

To ale bylo NDR s těmi Bastardy.

+1/0
2.5.2015 12:14

M75i41l68a26n 52S54m68o66l25k64a 9659642790853

jak já to té Škodovce přeju aby pohořela za všechno to svinstvo, co dělá u nas v česku...

+10/−9
30.4.2015 14:26

J64o41s91e79f 78Z92a59h84á63l15k98a 4343729388966

Třeba?

+1/−1
30.4.2015 15:40

D93a43v22i82d 11B18o17u33c67h37a83l 8349780459

Třeba když napadla nákup Railjetů Českými drahami, přestože neměla sama co nabídnout jako alternativu? To bylo krystalické svinstvo.

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-railjety-skoda-neukaze-slibovane-vlaky-ani-urednikum-paw-/ekoakcie.aspx?c=A110817_114600_ekoakcie_spi

+10/−1
30.4.2015 16:22

D84a73v94i10d 25B88o25u57c16h49a33l 8859890769

http://www.zelpage.cz/clanky/virtualni-soupravy-ultimata-a-tezkotonazni-pr-tyden-druhy

+1/0
30.4.2015 16:49

M63a26r28t80i39n 68N30o31v52o80t78n76ý 3576186331514

Impérium vrací úder

+12/0
30.4.2015 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.