Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express zmenšil ztrátu, klesly mu ale tržby a narostly dluhy

Soukromý železniční dopravce Leo Express loni poprvé otočil svůj provoz do zisku, ale jen pokud do výsledků nezapočítá odpisy a úroky z úvěru. Jinak zůstává ve ztrátě. Ta se ale oproti roku 2013 snížila. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v pátek soukromý dopravce zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š32t58e85f89a23n 66F26r54i31č24a 7502498373916

Oba noví dopravci se vydali na trať Praha - Ostrava s politikou nízkých cen a do obsazeného trhu. Na trati Praha - Ostrava je daný počet cestujících. České dráhy to zvládaly i bez dalších dopravců. Nevydělá nikdo. Jen spousta ostudy. Nechat někoho jen vyzobávat třešničky na dortu není ta správná státní dopravní politika. Je třeba zajistit dopravní obslužnost plošně. Možná by bylo dobré se poučit ve vyspělých evropských zemích, např. Švýcarsku, Německu a dalších.

+9/−2
2.5.2015 15:09

P33a92v49e56l 70M14a88r22e76k 7122439755446

Kazdy spravny sotous z CD nebo MD vi, ze se vyzobavaji ROZINKY, nikoliv jakesi tresnicky!!!

0/0
2.5.2015 15:57

J38a61n 84J42e47m27e17l49k96a 1855650

Naopak. Ceske drahy byly bez konkurence znacne neschopne a ignorantske.

+2/−7
2.5.2015 16:22

J48a46n 98K29o59b50ě14r96s68k45ý 1620976661743

Já jsem tady žádnou zkreslenost ani ignoranství v Pendolinu ani před nástupem konkurence nezažil ;-D

0/0
2.5.2015 17:30

J62a86n 65J55e55m52e24l78k37a 1635690

Pendolíno je značná výjimka ČD dodnes. Přesto byla wifi, palubní portál, levné občerstvení, objednání na místo? Jaké byly ceny.. atd.. Jaké byly ostatní vlaky na Ostrava Praha

+1/−3
2.5.2015 18:51

Š88t75e32f42a86n 94F46r37i10č20a 7712838393716

Pane, jste směšný. Už si to uvědomte. Neexistuje jen trať Ostrava - Praha. Když budu stát na perónu v Horní Dolní, tak mne žádná z těch firem, o kterých tady pějete ódy, neodveze. Jinými slovy, ty firmy absolutně žádný komfort nenabízejí. Mají nanejvýš lokální význam pro lidi z větších obcí, ve kterých svůj produkt nabízí. To, že podají kafe, je spíše z jejich strany omluva.

+5/0
2.5.2015 19:02

J71a15n 73J39e80m39e93l19k79a 1605600

A proč to spojujete? To není třeba spojovat..

0/0
2.5.2015 20:16

K60r92y53š71t86o20f 81L39a40n83í27k 1719190735985

tak samozrejme, a když budu v dolni horni, tak me neodveze ani CD, protože tam nejsou koleje. takze když urcite služby nemůžete využívat, protože je vasem okoli nikdo nenabizi, zakážete je vsem?

0/0
2.5.2015 20:32

J96a56n 13K77o57b93ě82r50s78k83ý 1960966681593

Já se tedy se žádným ignoranstvím nesetkávám. Už dřív existovala Eliška, současné ceny na trati Praha-Ostrava jsou těžko dlouho udržitelné a neodpovídají nákladům. WiFi se plánovala do Pendolina dávno před Regiojetem  a dneska WiFi dostane každý nový vlak, vagón (RegioPanteři, Regiosharky, InterPanteři). Objednávání občerstvení je v Pendolinu bezkonkurenční a nikdo mě každou stanici neotravuje jestli si něco nedám. Vaše neznalost je k pláči.

+2/0
2.5.2015 20:04

J18a25n 70J80e93m50e73l49k88a 1375410

Ale ano, to ignorantství je dodnes vidět na některých jiných tratích. 

A) Absence servisu, wifi, vzhledu (Brno Ostrava), vyšší kvality za příplatek 

B) pohrdání úklidem (dodnes Brno Ostrava i Bratislava Praha nic moc) C) Pohrdání časem (dřív Praha Ostrava mimo SC, Ostrava Frenštát hlavně minule 33km/h, ale i dnes. To samé nejspíš na spoustě jiných menších tratí. Do nástupu konkurence Ostrava Žilina 1:51 dnes 1:36 bez naklápění) 

D) Špatné nákupy, resp opravy a investice (Regionova, opravy vagonů na 140, u sždc topení stamilionů a miliard v podchodech zejména na pomalých tratích místo investic do kolejí a zrychlení. 

E) V minulosti zpoždění v síti ČD.

Hodně tohoto soukromníci řeší..

+1/−2
2.5.2015 20:36

J53a55n 53K10o95b98ě40r55s42k47ý 1160126121663

Regiojet má největší zpoždění. LE a ČD jsou na tom naopak velmi dobře.

+2/0
2.5.2015 20:57

K52r74y87š88t22o22f 78L32a67n55í89k 1249330345845

u CD pouze Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:15

J17a28n 70K33o12b49ě82r53s78k52ý 1510646311533

Ne i obyčejné rychlíky, Ex, EC. Zpoždění jsou většinou způsobeny výlukami.

+2/0
2.5.2015 21:17

K15r22y14š13t51o74f 84L59a75n25í62k 1309860975195

mam zkušenost jen s nekterymi, ale takovy landek prijede do prahy téměř pokazde se zpozdenim, zatímco LE, jedouci ve stejnou dobu, nacas nebo o par minut drive.

0/0
2.5.2015 21:33

Š80t74e16f69a34n 29F45r77i10č26a 7932978943456

Pane Jemelko, Vaše představa, že na tratích musí být jen vzhledné vlaky je, s ohledem na dlouhou životnost vagonů v řádu několika desítek let, velmi naivní. Při optimálním rozložení investic i při ideální údržbě budou na tratích vždy vozy různého stáří i vzhledu. Je tedy otázkou rozhodnutí, na kterých tratích preferovat vozy nejnovější, a na kterých provozovat ty starší. Otázka rychlosti na tratích je jiná záležitost, ale je zřejmé, že tratě potřebovaly zásadní obnovu, které se jim dostalo s výstavbou železničních koridorů. Zde tedy není žádná zásluha soukromníků. Otázka wifi pak souvisí s technologickým vývojem, který je na železničních tratích otázkou teprve posledních let.

+1/0
3.5.2015 1:00

J47a57n 90J35e26m54e50l86k72a 1585480

Je to o tom jak se o vozidla staráte a jak si je hlídáte - Regio personál neškrtá, naopak.  A třeba před 10 lety byl úklid ČD na mnoha tratích špatný. Teď se to někde hodně zlepšilo. Pendolíno bylo vždy jiné. A když ČD nebyly schopny a dodnes někde nejsou schopny nabídnout ani rozumnou první třídu jako alternativu za příplatek..

0/0
3.5.2015 11:24

A34l40a13n 17Ř13e24p51k72a 4715146

RJET možná personál neškrtá, ale taky u nich co jsem taky slyšel nikdo dlouho nevydrží, o práci pro SA/RJ se na netu nepíše většinou nic moc dobrého ;-) Osobně preferuji jistou práci a ne že budu každý třeba půl rok jinde, ať už mě vyhodí protože se jim nebudu hodit, nebo tam bude hnusná atmosféra ve které se nebude dát pracovat Rv

0/0
3.5.2015 20:17

K46r80y39š12t18o36f 22L87a19n52í79k 1499210285335

otázka je, zda by to vse CD delaly i bez konkurence. predpokladam, ze by se tak nezadluzovaly. mozna jsou soucasne ceny dlouhodobe tezko udrzitelne, ale na ty, se kterými CD zacaly po startu Pendolina, se jiste ještě dlouho nedostaneme. obcerstveni je pro mne marginalni zalezitost, ale i tam doslo po nastupu konkurence k vyraznemu zlevneni.

0/0
2.5.2015 20:42

J37i13r41k57a 32D18v26o66ř44á93k 4255370743858

Na ceny se kterými Pendolino začalo není žádný důvod se ještě někdy dostávat. Nepříjemně vysoká cena Pendolina je už splacená a dnes také už jezdí Pendolino mnohem efektivněji (protože častěji a rychleji) než tehdy.

0/0
5.5.2015 13:34

K74r30y35š90t98o66f 27L88a26n88í42k 1629770295775

ale musite uznat, ze oproti tehdejsi tisícovce dnes stoji jízdenka čtvrtinu a bez konkurence by to byla porad ta tisícovka. a na vodu a noviny byste mohl také zapomenout.

0/−1
2.5.2015 20:35

J97a23n 22K78o79b98ě81r92s49k63ý 1860786451453

Tisícovku stála maximálně první třída. Ano, určité zlepšení soukromníci přinesli. Já sám jsem Regiojetem jezdil, ale pak mi už ty věčné zpoždění a nefunkční klimatizace začali lézt krkem.

+2/0
2.5.2015 20:56

K85r79y61š35t23o87f 26L87a50n54í10k 1439200235985

ja s nim jel 2x, ale nerad sedim v kupe, takze ted pouzivam hlavne LE a občas Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:17

J94a54n 87K47o67b31ě80r45s56k74ý 1130806801713

Já taky nemám rád kupé :-)

0/0
2.5.2015 22:03

M14a30r30t80i13n45a 37S16e48d89l12i89c57k67á 5212455691842

I RJ ma vagony bez kupe

0/0
3.5.2015 13:26

K82r97y94š74t48o20f 24L63a49n33í85k 1329410165545

za priplatek

0/0
3.5.2015 15:56

J83i30n33d29ř40i73c85h 91M55o64r84á57v19e62k 69M 3105863895306

Nevím kde jste vzal tu tisícovku..Už si to přesně nepamatuji, ale jízdenka stávala 320 Kč + 80 Kč povinná místenka, myslím..Rozhodně jízdenka nestála 1000 Kč.

0/0
4.5.2015 7:25

P81e84t95r 64K19r16e26j62z22e50k 7839176

kdybych měl ty peníze co leoš,určitě bych nezačal podnikat na železnici v osobní dopravě,prodělá na to i gatě.:-/

+3/−2
2.5.2015 12:43
Foto

J82a57n 16V37a44l90a14l94í98k 6906529390886

p.Sůra s tím vlakem lžete!

http://www.cd.cz/spojeni/Route.aspx?trainnumber=120&date=

asi si neumíte jako novinář vyhledat vlak EC 120 Hradčany a podáváte tím vaším odkazem nepravdivé a neobjektivní informace.

+6/−1
2.5.2015 11:07

K90a10r60e93l 48N45e95d11o58p31i58l 7288206269124

Leosova klasika na jednu korunu vybranou za jízdné tři koruny prodělat.

+4/0
2.5.2015 10:55

V77l60a44d17i47m81í37r 51F81i28b77i95g90e89r 5384391551164

Když jezdí v extrému od 60 kč Praha-Ostrava tak se není čemu divit že prodělává, sice těch jízdenek bylo jen pár a v blbých časech ale byly.

Měl by si uvědomit že za kilo jak je ted minimální cena jezdit nemůže aniž by ho to nedovedlo k bankrotu.

+2/0
2.5.2015 11:29

R73a18d55e32k 23J75a54n81a57t61a 9975866264272

On si totiž myslí, že je stále ve fázi, kdy na sebe musí upozorňovat akcemi typu 99 Kč. Ale to není pravda. Potencionální zákazníci už ho znají, ale nejezdí s ním, protože nechtějí.

- kdo chce hlavně rychlost a úroveň, jede Pendolínem ČD (typická volba na služebku)

- kdo chce flexibilitu a přípoje, případně přepravit kolo/psa, jede Ex/EC ČD

- kdo chce "cool" produkt s dotovaným občerstvením, a nevadí mu nespolehlivost, jede IC Regiojet

Na LE toho prostě zbylo málo, snad jen maminky s kočárky, pro které je plus nízkopodlažnost. LE "cool" značku vybudovat nezvládne, protože Regiojetu v budování značky pomáhají autobusy. Jeho economy je příliš "economy", málo je místa i záchodů. Premium má v 50% případů všechny sedadla pozpátku. Ceny před odjezdem mu stoupají k vysokým částkám. Regiojet i Pendolíno raději zcela vyprodá než by nabízeli byť jediné sedadlo 2.třídy za 500, což kazí u chudých cestujících pověst.

+8/−1
2.5.2015 11:55

J88a35n 44J64e83m14e57l61k49a 1285410

Tak nejvic Leo podkopava levne Pendolino a v economy levne sluzby u Jancury. Pro me je lepsi po ceste neco popijet nez tam sedet jen tak.

Ale leo dokaze velmi dobre prodat drazsi business a Premium. Z Pendolina se stal trochu psi express. Jancura mozna nekdy bude muset koupit loko. A za 15 let inovovat. Takze by jeho ziskovost s touto cenou sla.. Jde o to, jestli to Leo prezije.

0/0
2.5.2015 12:56

V25l52a54d15i72m29í74r 51F54i12b70i78g63e83r 5884341891304

Možná má nejlepší cestování ve vyšší třídě ale těch 25 míst to nezachrání.

S těmi cenami za které dnes jezdí nevydělá ani při 100% obsazenosti na všech spojích a to je samožřejmě nereálné. Bude muset zvýšit cenu.

0/0
2.5.2015 20:11

K38r64y64š11t88o69f 56L35a54n34í96k 1549340895235

to se uz deje. resp. koupit jízdenku za onech 99,- je o hodne tezsi nez v minulosti a kdo nezna mesic dopředu termin, stejne jede za 200,-.

0/0
2.5.2015 20:47

V17l70a31d48i19m37í85r 56F41i24b56i19g70e59r 5744581231364

200 je taky dost málo optimílní průměrná cena by byla asi 300 za osobu, tím však nechci říct, že když se teď dá cestovat levněji že je to pro cestující špatně, jen na tom vždycky bude někdo tratit.

+1/0
2.5.2015 23:16

K32r83y63š40t36o81f 96L79a27n93í77k 1959300215565

nevim, co myslite tou urovni, pokud to vztahnu na vnitrni prostor, ohledne mista na nohy je na tom pendolino uplne stejne. LE je uzsi v ramenou, na druhou stranu ma vice mista nad hlavou a na zavazadla. doba jizdy je u spoje, který pouzivam, na minutu stejna jako u následujícího pendolina (ale uznavam, ze v globale je pendlino rychlejsi).

je fakt, ze LE vyuzivaji hodne zeny, a nejen s kocarky, na důvod jsem zatím neprisel.

zachodu je malo, soukromi také, ja tomu rikam drevena trida, coz odpovida cene, ta se ale také meni, takze za 99,- musite objednávat jízdenky minimalne mesic dopředu a i tak uz jsou jen na nektere casy, takze vestinou je to stejne 191,-. něco se vam vrati v kreditech.

velka vyhoda je, ze oproti EC/Ex téměř nemá zpozdeni. a další pro me podstatna vyhoda oproti CD - při zruseni jízdenky do odjezdu vlaku se vraci plna cena.

drive jsem pouzival IN100, ta se mi ale nyní o par tisíc nevyplati, coz by se dalo zkousnout, to by ovšem jiz muselo byt pendolino pro majitele této aplikace bez poplatku za místenku.

0/0
2.5.2015 21:14

J71i92n61d50ř24i61c44h 81M32o49r54á78v97e95k 60M 3945213705326

Vyzkoušel jsem všechny tři, ale asi nejvíc mi sedělo Pendolino..Sice sedačky jsou méně pohodlné oproti Regiu (můj názor), ale aspoň nebylo 30 stupňů jako u RJ bez fungující klimy..Asi jsem měl párkrát smůlu..S RJ jsem jel naposled loni, tak se to třeba změnilo..Jinak servis, byl asi srovnatelný kvalitou, ne cenově..LEO jsem zkusil jednou a už nikdy více..Nemá nic, proč s ním jet..Leda tak cena v "superakci"..

0/0
4.5.2015 7:58

J49a36n 82J79e87m34e68l91k43a 1175590

900 tisíc pasažérů není špatné, ale mělo by to být ještě lepší. Ale Pendolíno mělo v době monopolu milion, což vzhledem k velikosti souprav je možná horší výsledek. Problémem je pro novou soupravu cena za kterou se jezdí.. Leo si naběhl jednosystémovým strojem.. Jsou tam 3, Pendolíno šlo drsně s cenou dolů.. Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno :-) 

Cena pití je v Leu proti Jančurovi dost vysoká - Leo stále to nepochopil sílu toho nástroje :-) Ve výsledku je pak Regio o dost levnější. 

Pokud má být nějaká konkurence, tak hlavě v nedotovaných tratích - Co nejméně dotací. A co nejmenší náklady  za km u sždc. Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí.

0/−2
2.5.2015 9:20

J20a13n 98J46e77m96e34l43k61a 1915500

Ps a to dráhy mají 7 souprav Pendolín a Leo jen 5.

0/0
2.5.2015 9:22

R60a23d85e56k 82J10a28n31a82t17a 9735806844732

"Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno"

Však taky ty náklady přepočtené na oskm u té 810 mohou být klidně vyšší (právě kvůli té velmi nízké rychlosti a nekonkurenceschopnosti, která má za následek, že tím skoro žádní pasažéři nejedou).

+2/0
2.5.2015 11:33

J90a15n 37J80e32m28e36l31k22a 1465540

No ale z pohledu zákazníka je něco špatně. A jestli jsou ty náklady vyšší nevím. Stroj je starý zaplacený, do kolejí nikdo neinvestuje.. To že tam jezdí pak málo lidí je právě cenou a nekonkurenceschopností (časovou, komfortem atd..)

0/0
2.5.2015 11:43

R41a30d98e35k 61J58a77n81a87t22a 9965336144332

I ta 810 musí občas na revizi a kraj často výslovně požaduje průvodčího. Takže v tak malém vozíčku jsou pak dva zaměstnanci, kterým musíte platit mzdu. Koleje ČD neřeší, páč ani nemůže. Ale platí za ně státní SŽDC stále dost.

+1/0
2.5.2015 12:03

J49a69n 59J10e84m38e27l35k55a 1715690

Sice ano, ale za 70 milonů (cena nové soupravy) mohou 2 zaměstnanci běhat celkem dlouho.. Jančura má nový stroj, strojvedoucího, stewardky stejnou dotaci a ještě je v plusu a počet cestujících šel na trojnásobek. Podle mě by měli zlevnit a nalákat lidi. Stejně většina je dotace. A sždc dát slevu na koleje, ne naopak u malých zdražovat. Stejně do toho nedají ani korunu.

0/0
2.5.2015 18:59

R52a21d42e64k 28J48a76n40a24t62a 9115926694332

"Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí."

Proč, proboha? Celá Evropa to tak dělá. Zajistí se tak celodenní stabilita veřejné služby (kterou komerční provoz nezajistí) a zároveň tlak na efektivitu (kterou nezajistí monopolní provozovatel, který má vše jisté).

+2/0
2.5.2015 11:37

J38a91n 92J72e75m67e11l13k40a 1625670

Nevím kdo to vyhraje, jak nevýhodně bude uzavřena smlouva, jaký bude tarif.. Jestli v ceně budou nádraží..  U autobusů mi to nic nepřineslo. Jezdí stejně šíleně, protože to vymýšlí stejní krajští úředníci.  Jsou pro mě stále stejně nepoužitelné. Možná něco ušetřil kraj, ale nevím. Jediné co dává smysl jsou Jančurovy nedotované busy. Jinak auto.. ČD se na některých tratích hodně polepšily. Mají in 50 in 100. Jejich nevýhoda je, že je zabijí cena jízdenek mhd a návazných busů. S 842, Elephantem docela fungují. Takže otázkou zda za každou cenu všude soutěžit a jeden dopravce jedna trať na 15. let.

0/−2
2.5.2015 11:53

J35a45n 82K28o29b85ě58r38s82k49ý 1260226621483

Jaká drahá MHD :-P ?? Já teda nevím, ale v ČR je veřejná doprava i MHD hodně levná.

0/0
2.5.2015 20:06

J44a65n 18J51e32m56e98l36k71a 1925450

Tak mhd s kufrem za 3 km v Ostravě cca 30 Kč (elektrickou tramvaji s malými náklady) 

V Praze 40Kč za 3 km. 

To jsme na 70 Kč za 6 km a ceně 12Kč/km. Vlak ujede 360 km za 200Kč. (A Jančura je celkem na 0 se ziskem) Není to trochu nepoměr?

A to bez DOTACÍ! Kdybych dopočítal dotace mhd - jednoznačně taxi..

U příměstské dopravy s in50 42km za 30 Kč vlak. Mhd Ostrava 3 km 14 Kč. Opět není to trochu nepoměr?

0/0
2.5.2015 20:51

J53a58n 86K70o65b22ě57r74s39k81ý 1640586211383

V Ostravě je MHD drahá a nekvalitní to je pravda. Jinak já jízdenku na kufr nekupuji (a nejsem sám) a ještě mě žádný revizor nikdy nepokutoval a ani jsem ještě nikoho neviděl platit za kufr a to jezdím MHD v Praze i v Olomouci.

0/0
2.5.2015 20:59

R14a71d19e29k 17J25a38n53a38t20a 9595596804832

Myslím, že srovnávat takto MHD a železnici nemá moc význam. Už kvůli průměrné cestovní rychlosti, která je u tramvaje cca 20 km/h a na trati do Ostravy překračuje 100 km/h. Pak na stejnou práci co odvede vlak potřebujete pětkrát tolik tramvají i souvisejícího personálu .... další věc je metro, se svým na údržbu nákladným systémem podzemních chodeb. Ovšem bez něj to v tak velkém městě prostě nejde.

Další nezanedbatelný fakt je, že v MHD většina lidí jezdí na časové jízdenky (13 Kč/den, zanendlouho 10 Kč/den, studenti ještě méně) a mnozí zcela zdarma (děti a senioři). Cena jednotlivé jízdnenky, navic včetně té zavazadlové, kterou si stejně nikdo nekupuje, je pro tržby irelevantní.

+1/0
3.5.2015 1:15

J62a41n 63J52e47m73e69l97k86a 1725700

Tak u měsíčních kuponů s cenou podlézají, ale ne každému vyhovuje měsíční kupon. A v druhém městě ho mít nebudete. A je to demotivační, protože pak je často "levnější" a pohodlnější auto. Podle mě by to mělo být integrováno do dokladu ČD. Náklady jsou asi jiné, ale u Ostravy zejména ovlivněno prý linkami mimo "centrum" a rozsáhlostí sítě. Tedy že se házejí do jednoho pytle za jedno jízdné efektivní eko linky (tramvaj) a neefektivní linky.

0/0
3.5.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.