Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy do slovenského Trenčína motorákem. Arriva chystá rychlík

Další dopravce na české železnici chce vstoupit na trh dálkových vlaků. Společnost Arriva vlaky patřící majetkově pod německé státní Deutsche Bahn, chce od příštího jízdního řádu spustit linku mezi Prahou a slovenským Trenčínem. Znovu oživuje i plány na příměstské vlaky z Prahy do Benešova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i17r52k26a 92D33v30o35ř66á21k 4625130953518

"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?

0/0
5.5.2015 13:44

J84i61ř63í 28E49r47b33e51n 1123434156137

Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí ;-)

+1/−1
5.5.2015 17:33

P53e25t85r 84N14o94v80o65t89n63y 3889982479632

Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?

0/0
5.5.2015 10:55

L65i17b75o12r 36Z42a97v41ř56e94l 8679176841632

Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!

+4/−2
5.5.2015 8:24

J17a86n 14D97v11o16ř48á26k 4403852553727

"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."

A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...;-O

+5/0
4.5.2015 21:54

A49l16a51n 47Ř96e96p20k73a 4455966

Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? 8-o Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem). ;-D

+4/−2
4.5.2015 21:04

R18a14d11e57k 17J85a18n11a30t96a 9185766664882

Regionální jednotka je levnější než dálková.

A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...

+1/0
4.5.2015 22:21

M56a49r82t17i77n 20O44p35l94o83c94k10ý 5435464312310

Ty jsi fakt v*l jestli si myslíš, že lidi si vybírají čím pojedou podle toho jestli někdo dává kávu zadarmo ;-D tohle mě třeba vůbec nezajímá, důležité je pohodlí a příjemný personál a hlavně abych měl při cestě klid což u ČD je největší pravděpodobnost že nebude protože tím jezdí kdejaká svoloč :-P

+1/−4
4.5.2015 23:34

A20l76a59n 15Ř38e95p22k92a 4155276

Všichni ne, ale část určitě ano ;-) Myslím, že na trase Praha-Ostrava se ta 'svoloč' přesouvá spíš k  RJETu a u ČD je klid :)

+3/0
5.5.2015 9:50

M29i32r19o87s82l91a65v 68Z40i29k86m74u47n50d 7229223134663

Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.

+1/0
4.5.2015 19:29

O20t84t63o 97P33o70s90p78í79š54i94l 4514325637838

Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!

+9/−1
4.5.2015 18:24

J67a32n 60Š42t38o24č64e79k 5560715830804

Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...

To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?

Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...

To jsme to teda dopracovali...

+6/−1
4.5.2015 16:31

R96a63d55e48k 28J21a57n94a80t56a 9385526394422

Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).

Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.

+5/0
4.5.2015 20:18

J87a50n 43T15i55c60h64ý 8230142210968

Mezi ČT a Břeclaví každou hodinu EC, + rychlíky

0/0
4.5.2015 21:46

I57v32a20n 48M11a82r10e69k 6244518602

Tak  to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím ! R^

+2/−2
4.5.2015 16:26

P68a96v10e69l 74M35a40t38o88u72š91e94k 5190187298904

Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.

+3/−2
4.5.2015 15:45

J57a78n 69K98o15b32ě38r78s19k74ý 1930216411853

S tímto do Trenčína ? To se asi Arriva pomátla 8-o Já nevím, ale nelíbí se mi když bude dvouvagónek navíc ještě dieselový (většina trasy je elektrifikována) bude blokovat další místo na koridoru. Jako by už tak nestačilo, že podřadnější osobáky mají běžně na trati Olomouc-Přerov 10 minut zpoždění (to je v regionálce dost). Byl bych pro omezení a jasná pravidla. Z tratě Praha-Ostrava se stal nekorigovatelný cirkus.

+11/0
4.5.2015 15:40

M91a69r44t86i79n 68Š79u24l31c 2747499210265

Jak víte, že nechtějí ty jednotky 845 spojit třeba 3 dohromady?

0/0
4.5.2015 15:43

J86a49n 13K28o89b32ě22r10s63k90ý 1230806581323

To je úplně jedno. Jel jsem s tím do Kralup a na krátkou trať je to fajn, ale na Slovensko bych s tím nikdy nejel. Prostě další vlak, který nikdo nepotřebuje a bude blokovat další vlaky, kterými jezdí mnohem víc lidí. Analogická situace dnes, rychlík Galán nabral stáním v Olomouci 15 minut směrem na Přerov, protože musel projet Regiojet, Pendolino, EC, prostě jak tomu přijdou ti cestující v těch "nedůležitých" vlacích ???

+6/0
4.5.2015 15:48

J15a57n 42K48o48b67ě54r85s21k36ý 1390936961263

A to už vůbec nemluvím o nákladních vlacích, ty už se nevejdou skoro vůbec.

+1/0
4.5.2015 15:50
Foto

B17r66o53n21i65s29l19a87v 86G61a92b57r50y72š 2212209221

Hlavně ty motoráky nejsou tak výkonné jako elektrické lokomotivy nebo soupravy. Čím pomalejší vlak, tím delší dobu blokuje koridor.

+2/0
4.5.2015 17:51

M80a32r35t40i75n 63Č30a63p10e89k 6570541167124

Nejde ani tak o výkon a raychlost, jako spíše o měrný výkon na tunu. Z toho pak vychází zrychlení a schopnost rychlost udržet. Je tedy jedno jestli jde o elektrickou nebo motorovou lokomotivu, ale o to, jestli se s vlakem dokáže dostatečně rychle pohybovat.

0/0
4.5.2015 20:53

M82a64r68t87i96n 71Č13a91p71e69k 6220101917754

Nákladní vlaky mají tu smůlu, že se nedokážou dostatečně rychle rozjet, proto musí čekat na dostatečně velké okno mezi vlaky. To lez vyřešit moderními lokomotivami s 6MW a lepším zabezpečovacím zařízením, které umožní kratší intervaly mezi vlaky.

Maximální rychlost nákladu 90 km/h je v podstatě doustačující, 100 km/h už výborná, jelikož například cestovní rychlost EC je z Libně do ČT cca 97 km/h. Takže pokud by náklad s Vmax=100 km/h, jako např. kontejnerový NEx Metransu, vyjel o 5-10 min před ÉCéčkem, tak se dojedou až v Třebové. Tedy pokud by náklad jel non-stop.

0/0
4.5.2015 20:47

P37ř57e42m14y88s10l 98M27a43t94ě53j66k63a 6632206229171

A nenapadlo vas, że ta fotka je ilustračni a že s nejvetši pravděpodobnosti pujde o jinou jednotku?

0/0
5.5.2015 15:55

J15a31n 92K14o59b77ě69r28s48k51ý 1680316421643

Ne, jelikož Arriva nic jiného v ČR nemá ( Železnici Desná nepočítám). Jak bylo napsáno do Trenčína existuje časté spojení s přestupem buď v Púchově nebo v Bratislavě. Prostě ten vlak je zbytečný a bude zbytečně zdržovat ostatní vlaky, které převezou několikanásobně víc cestujících než tento motorák.

0/0
5.5.2015 16:00

M48a16r86e58k 20G88a58j37d72a 4163394976152

Motorák, strašně ekologické. Nebylo by lepší, kdyby začali trochu přemýšlet a vlaky navazovaly na sebe? ;-D

+1/0
4.5.2015 15:11

M85a59r94t86i49n 76Š17u49l24c 2167189180895

Tak lepší než 100 aut, ne? Stejné, jako 3 autobusy...

+1/0
4.5.2015 15:46

M45i67c66h43a78l 37M17e93č55i73a15r 1820490109755

Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak.... asi preto, že ten elektrický by na tých pár úsekoch odmietal pokračovať v jazde

+7/0
4.5.2015 14:43

J33a86r79e72k 28K73a40l97i73v61o80d28a 7586393961966

....se mi líbí, jak se tomu redaktor diví ;o) Ale co, ty neelektrifikované kousky by projeli setrvačností.

+3/0
4.5.2015 14:50

Z22d52e31n24e57k 45H97r44d51i40n29a 9130199933210

On je neelektrifikovaný jeden "kousek" (Staré Město - Trenčianská Teplá). A celkem standardně, když jede rychlík např. do Veselí n.M. nebo Luhačovic, tak ve St. Městě přepojí lokomotivu...

+1/0
4.5.2015 16:53
Foto

J26a89n 36V75a94l41a76l20í26k 6836859480846

Firma už dříve zkusila jezdit bez dotací z Prahy do Kralup nad Vltavou, kvůli ztrátám ale spojení ukončila po pár týdnech. 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/arriva-planuje-vlak-praha-trencin-dl4-/eko-doprava.aspx?c=A150504_094959_eko-doprava_suj

Tak zajisté Jančura by to zmáknul a vydělal by když má sexy vlaky tak bych ho rád na té trati viděl jestli to jde bez dotací když neustále kritizuje ČD

+4/−4
4.5.2015 12:37

M48i39r20o81s12l51a89v 35Z13i12k41m80u55n60d 7699183784293

Ono jde o to, že ROPID objednal u ČD na osobních vlacích "nízkopodlažní" vozidla (471, 451/452) umožňující přepravu vozíčkářů, což MJ 845 nesplňuje ... proto je ROPID nechce financovat ... když by ROPID platil Arrivě, tak by zase nemohl chtít po ČD jen nízkopodlažní vozidla ...

Každá mince má dvě strany

+8/0
4.5.2015 13:22

J80a83n 34S14ů32r26a 4615853793382

Arriva na tuto trasu nabízel Desira.

+2/−1
4.5.2015 13:43

P66e82t38r 18B15e86z61s48t87a38r77o15s91t78i 2449436753161

A kso vubes plati KZC? Ze si tam nekdo, at uz to je ROPID nebo Praha, nezjedna nejaka lepsi vozidla, popripade nevymeni dopravce...

0/0
4.5.2015 13:46

M86i62r57o38s42l59a80v 25Z68i86k53m40u52n45d 7689603264973

ČD nasazují na trase z Prahy do Mladé Boleslavi přes Čakovice "vysokopodlažní vozidla", KŽC též. Čakovice - Masarykovo nádraží je v podstatě druhá "městská linka". M 810 pro takovéto krátké cestování stačí. O výhodnosti těchto vlaků svědčí jejich velká obsazenost.

0/−1
4.5.2015 13:58

M24i78r41o66s31l91a12v 86Z49i45k50m57u97n45d 7639143564473

Možná nabízela, ale předváděla 845. To je rozdíl. Jančura - když něco nabízel, tak tady s tím jezdil ...

+1/0
4.5.2015 13:59

M78i85r67e69k 31Z60á56v19o13d29n76ý 7602177760108

No, s tím Jančurou bych to neviděl tak horce. Nejdříve sliboval 6 tříd s kinem, pak sliboval úžasný vůz z Rumunska a po pár letech na koleje vyjel jeden exemplář (nebo už jich je více?).

+1/0
4.5.2015 18:48

M12i75r54o24s83l74a17v 92Z91i11k81m78u15n81d 7959923734583

Jančura objížděl různé lokality s pronajatým žlutým Desirem, akční jízdy byly mezi Děčínem a Krupkou za pětikačku ...

0/0
4.5.2015 19:32

J10a90n 94K46o67b69ě38r47s53k40ý 1940196491423

Nejezdí ani ten jeden exemplář.

0/0
4.5.2015 19:36

M73a13r82c61e87l 95P63a55v76l13í88k 7641484638639

kto z čitateľov vie, že za socíka bol trenčín najväčším českým mestom (obyvateľstvo prahy sa skladalo z nemeckých turistov, sk ministrov a českej menšiny, o ďalších mestách pomlčím). v tn bol vojenský okruh, k tomu veľké kasárne, konštrukta (kam presťahovali plzeňákov), ...

a pre seba si nechali dovážať týždenne plzenské pivo, vytvorili závodný klub, v ktorom okrem knižnice (ktorá počtom výtlačkov a výpožičkami konkurovala mestskej), boli filmári, fotografi (skupina méta jestvuje a vystavuje dodnes), boli pri základoch v rýchlostných motorových člnoch, ... a kuriozita - tohto roku zomrel držiteľ svetového rekordu v pobyte pod lavínou.

+6/−2
4.5.2015 12:22

M44i53r29o85s65l69a19v 40J73a38n10o82u87š65e67k 9594271977

Jo jo. Slovensko, naše bývalá kolonie. To byly časy.

+5/−3
4.5.2015 12:55

M98i26r26o85s42l46a96v 55Z21i36k55m81u13n35d 7839273674743

Největším "česky hovořícím" městem na Slovensku byla Žilina. Mimo jiné zde sídlila Vysoká škola dopravy a spojů s celostátním dosahem, takže více jak polovina studentů i pedagogů měla jako mateřštinu český jazyk ...

+2/0
4.5.2015 13:52

M34a98r18t68i45n 12Š10u72l31c 2387149370785

Tak, tak, na některých fakultách to byly dokonce víc než 2/3... :-)

0/0
4.5.2015 15:39

P14e71t47r 62B31e26z46s97t17a59r19o86s15t15i 2899206423181

Jeste je dulezite vedet, zda bude stavet na Bezpravi a v Tatenicich,pardon v Pardubicich. Zda bude vozit cokly a kola , zda v nem bude platit studentska karticka na trasu jinou nez je psana, karticka z Tesca, IN 50 a pod,  zda bude uznavat tramvajove jizdenky z Liberce... Ne nedelam si srandu, jen nastinuji dotazy, ktere se urcite objevi na jejich FB profilu, pritom jsou pro vetsinu nepodstatne a jasne...

0/0
4.5.2015 12:21

L63u66k58á89š 80B95a98z52a93l56a 9389198282

Jen bych rád upozornil redakci že prvního dubna už bylo a pokud toto někdo myslí vážně tak to teda potěš koště

+3/0
4.5.2015 12:18

M51i48r87e92k 60Z86á87v85o20d18n64ý 7462927130788

A já myslel, že Leošova tramvaj je nepřekonatelná :) Ale vážně, škoda, že to raději není přímo pod DB, protože ti skutečně vědí, co je kvalita. Arriva je naprostým opakem DB a nechápu, jak si mohou takovou společnost vzít pod svá křídla.

+4/−1
4.5.2015 12:18

J35i68ř90í 19S64c78h23m55i82d15t 3299531154927

Ve světě se pokud možno elektrifikuje co se dá,aby tam nesmrděly a nerachotily diesely a u nás se půjde opačnou cestou8-otypicky české řešení:-Pmělo by se dieselové dálkové pravidelné vlaky na elektrifikované trati zakázat;-)

+4/−4
4.5.2015 12:11

T17o28m55a68s 70R25u36s28i26n 7138103341527

pokud není trať plně elektrifikovaná, tak nasazení dieselu se považuje za zcela normální (nikoliv české) řešení. A pokud se na né plně elektrifikované trati nasadí mašina na elektřinu, tak se tomu říká imbecilní řešení.

+3/0
4.5.2015 12:44

Z26d72e55n21e55k 36H17r42d38i77n24a 9620459453290

318 km v kuse jede pod dráty, až posledních necelých 100 km jede na diesel.

0/0
4.5.2015 16:59

J44a86n 67V78a69l39o50u46c48h 6202747858740

A co třeba odobáky ČD v relaci Zábřeh - Česká Třebová (celé pod dráty)? Nyní sólo vůz 841 (Regioshuttle) ns maximálkou 120, ale nedávno Regionovy s maximálkou 80... Takže pokud to jede mimo dráty nějakých 20% a dopravce nemá v podstatě jinou ekonomicky snesitelnou možnost, proč ne.

Otázkou však zůstává, zda přidělovat dopravní cetu (já vím, byla by žaloba...) dopravci, který nabídne co do komfortu na dané trati "pod dráty" podprůměr (a zda si vidina takovéto pětihodinové cesty najde cestující, když cenu, vzhledem k cenové válce PHA-OV, moc srazit nepůjde).

0/0
4.5.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.