Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec běhu do letadel. Poslední velký dopravce začne přidělovat místa

Jeden ze symbolů nízkonákladových leteckých společností v Evropě končí. Chaotické nastupování do letadla bez předem přiděleného místa ruší od půlky května i Wizz Air. Dosud byl posledním z velkých hráčů na evropském nebi, který nechával lidi sednout si, kam chtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i45c83h19a33l 24M61i47l72l10e25r 9776832409602

kdyz u protinozcu zacal letat Jetstar jako lowcost Qantasu, mista se nepridelovala a do letadle se bezelo zabrat sedadla.

Nejvycuranejsi pasazeri Jetstar byli Cinane, kteri se tradicne usadili pres dve sedadla a tvrdili, ze to maji pro pribuzneho/kolegu. Byli to take predevsim oni, kteri trvali na tahani velkych kufru do letadla, aby usetrili za podaci poplatek zavazadel a zabirali tim cele skrinky.

Nastvani spolucestujici vypraveli cele famy o buranskem a sobeckem chovani Cinanu.

Letam normalne s Qantasem a s Jetstar nebo Virgin pouze tehdy, kdyz je to na posledni chvili a v Qantasu zbyvaji jen ta nejdrazsi sedadla. Kdyz jsem prvne letel s JS, uz se poucili a sedadla pridelovali predem, takze o ne nebyla rvacka s Cinany, ale ty jejich velke kufry do letadla jsem videl.

0/0
12.5.2015 3:55

V35a80c34l89a25v 82V49a18v72r92a 3537254105607

hahahaha v Evropě je možné všechno ... i dobytčí letadla.

Úroveň cestování na nule. Hurá pro letenky skoro zadarmo...

Dík nechci, jsem Amík, chci své pohodlí, své místo, péči letušek o moje pohodlné cestování. Nejsem dobytek. Rád si za to zaplatím u (pokud možno) renomované slušné letecké společnosti s vyloučením všech charterů (pokud možno i aeroklubu ČSA). Nelétám každý den, ale občas.

0/−1
11.5.2015 16:39

M48i58c37h58a18l 70M46i18l40l36e40r 9986572909372

v Australii se sedadla prideluji i v lowcostech a letusky se o pasazery staraji i v nich. Nic necivilizovaneho, jak si predstavujes.

Pasazer lowcostu ma na vyber jestli si koupi neco k jidlu/piti na letisti pred odletem, v letadle od ochotnych letusek nebo let precka a koupi si neco na druhe strane. Ja davam zasadne prednost letat s narodni aerolinkou Qantasem na domacich linkach, ale tech par letu ktere jsem absolvoval s Jetstar nebo Virgin Australia protoze nic jineho nebylo, bylo nanejvys civilizovanych.

0/0
12.5.2015 4:02

M33i14c61h53a26l 23M35i75l40l39e45r 9396362209262

dost nechapu jak muze nekdo vychvalovat americke aerolinky jako priklad urovne leteckeho cestovani.8-o

Aby bylo jasno, v porovnani s evropskymi lowcosty a dalsimi lowcosty ve svete jsou nepochybne kvalitnejsi, ale ty mluvis o americkych hlavnich aerolinkach (mainstream) a srovnavat je s lowcosty kdekoliv je jako srovnavat jablka a hrusky, jsou to dve odlisne kategorie.

Americke hlavni aerolinky kulhaji v kvalite sluzeb i celkove povesti za svymi souperi z renomovanych leteckych spolecnosti, tedy tam kde se to skutecne pocita.

Podstatna soucat ne- americke svetove cestujici verejnosti proto dava jasnou prednost cestovani s aerolinkami znamymi vyssi kvalitou sluzeb a pouzivaji americke aerolinky jenom tam, kde nemaji na vyber.

Jedina americka aerolinka, ktera od pasazeru dostala hodnoceni 4 hvezdicek na Skytrax je Virgin America, ktera je kombinaci hlavni aerolinky v 1.tride a premium economy a lowcostu v economy, hlavni kabine.

Ostatni hlavni americke aerolinky jako Delta, United, American, Southwest, US Airways jsou trihvezdickove - mimochodem, na stejne urovni jako CSA, na niz tady pokazde plives.!!!!!!

+1/0
13.5.2015 5:35

O78l98d61ř86i33c51h 86J28a74n68e23č27e50k 8979586263351

Já s nástupem bez přidělených míst nikdy neměl problém a opravdu mi to přišlo rychlejší než nástup s 'místenkami' - protože když se nastupuje prstem a jen vepředu, nejprv nastoupí lidi co mají místa vpředu do uličky, pak ti vpředu u okna a pak se začnou hrnout ti, co sedí vzadu, jsou z toho opravdu nehezké zácpy. Ale na dobu pobytu letadla na zemi má nejspíš minimální dopad, jestli nástup trvá 7 nebo 15 minut.

Mimochodem, zrovna včera jsem letěl s Wideroe a ti nástup bez přiděleného místa mají a přitom to rozhodně není nízkonákladovka ;-) a bylo to velmi kultivované (a rychlé). Jenže to byl stroj pro 40 lidí a zaplněný byl cca. z půlky... (btw. ti nelétají nikde v rovníkové Africe, nýbrž regionální spoje v Norsku - čili je to něco jako jet v Česku dálkovým autobusem)

0/0
5.5.2015 19:42

M58a80r49e88k 90Š70i82m46o23n 2824967288728

To nastupování se dá urychlit přednástupním seřazením podle míst, jsou na to i nějaké výzkumy a zrychlí se to na dvojnásobek, ale za sto chce komandéra před nástupem.

+1/0
6.5.2015 11:51

V41a19c96l24a56v 41V47a69v66r85a 3457844865847

kdybych směl něco namítnout.....do letadel se nastupuje podle míst sestupně od těch až vzadu už 50 let. Ale chápu, že na ledacos jsou i výzkumy. Zejména v Čechách se vymýšlejí věci dávno ve světě zavedené. Taková Poslanecká sněmovna si v tom doslova libuje.

Kvalita a úroveň cestování se měří jinak než cenou letenky nebo místy k stání jako v Rynairu.

0/−1
11.5.2015 16:44

O12l94d84ř76i80c23h 20J79a55n70e36č87e38k 8779496203671

ano, kolikrát jsem zažil, že "komandéři" nejprve nechali nastoupit business, potom ty v zadní části letadla a nakonec ty v přední (resp. střední - vepředu je business). ale v poslední době si nic takového nevybavuju - lhostejno, zda u Lufthansy, Austrian nebo SAS.

ale jak píšu výše - ono je nejspíš irelevantní, jestli vlastní nástup trvá 7 nebo 15 minut, protože i při pomalém nástupu zpravidla letadlo od prstu neodráží v okamžiku, kdy se usadí poslední člověk z fronty, ale o mnoho později, protože se ještě čeká na nějaké opozdilce, zavazadla, papíry, povolení atp., takže jediné, co se dá optimalizovat, je čas cestujících strávený postáváním v prstu.

relevantní to může být snad jen při nástupu přes autobus, kdy se opravdu čeká na to, až se usadí poslední lidé z posledního busu, ale při použití autobusu se často nastupuje předními i zadními dveřmi letadla a tak to jde o dost rychleji než prstem jen vpředu.

0/0
12.5.2015 17:03

M89i10c12h36a14l 29M35i50l27l78e64r 9906932139132

ruzne aerolinky to delaji, ale nevim jestli na vsech jejich letech. Zazil jsem to v posledni dobe u Air New Zealand, Emirates A 380, Qantasu.

0/0
13.5.2015 5:39

R14o85m79a50n 38L15i25p15s61k60ý 2629363869

Nedovedu si představit, že bych létal s nízkonákladovkou. Když už musím použít hromadnou přepravu, chci mít pohodlí od A do Z, od pohodlného nákupu jízdenky z domu, přes výběr sedadla, odbavení zavazadla, občerstvení a další služby až po příjemné prostředí. Dělám to tak u vlaků i autobusů, tak proč bych měl ze svého pohodlí slevovat u letadla?

+1/−3
5.5.2015 11:33

M68a13r68t30i56n 27J54a84n83o57u97š75e58k 4369632442554

Zjevne jste nikdy nizkonakladovkou neletel. To, co pisete, v nizkonakladovce dostanete taky. Teda neco z toho, co pisete, treba pohodli, nezazijete ani u normalnich aerolinek. Letani s nizkonakladovkama je desne z jinych duvodu.

0/0
5.5.2015 11:45

R88o60m67a33n 82L51i97p97s80k62ý 2749933499

Nemohu srovnávat z vlastní zkušenosti, letěl jsem jen s SAS, BA, AA a Lufthansou a nízkonákladovky znám pouze z druhé ruky. Ale já jsem takový, že nemusím každou špatnost vyzkoušet na vlastní kůži a poučím se i ze zkušeností jiných.

0/0
5.5.2015 15:34

O75l50d92ř48i81c24h 19J44a44n76e57č28e29k 8379806743791

Tak třeba u SAS dostanete na palubě zadarmo jen kafe a že by letadlo obecně nabízelo nějak více místa než u nízkonákladovek jsem si nevšiml. Je sice možné, že nízkonákladovky mají ve stejných strojích o něco víc řad sedadel a tudíž máte méně místa na nohy, ale pro svůj nevelký vzrůst s tím na dvouhodinových letech po Evropě problémy nemám, stejně nakonec víc záleží na tom, jaké přesně je to letadlo, kde a vedle koho sedíte

0/0
5.5.2015 19:34

J77a61n 69R16i71e11g68e63l 1844606695312

muzete mi poradit, jak se dostanu do Dubaje, Tel Avivu jinak nez hromadnou dopravou? Nelze pesky, autem, na kole :) nektere prechody jsou proste zavrene a proste musite letet, placate nesmysly... Pohodlne jsem nakoupil doma pres net, sedadlo si nevybiram, sednu kde je misto, odbaveni zavazadla je stejne, obcerstveni svoje nebo koupim jako u jakekoliv jine spolecnosti - letadla jsou stejna. Obsluha stejna. Tak kde je rozdil krome 3x levnejsi cenym? Ty kecy si strc do .... pohodli

0/−2
5.5.2015 14:14

R74a63d79e89k 43J81a57n82a20t54a 9485346214532

"3x levnejsi ceny"

Jak jste na to přišel?

+1/0
5.5.2015 14:37

R83o19m15a63n 24L26i33p11s83k22ý 2349433139

Krom toho, že neumíš česky psát, psanému textu ani nerozumíš, takže si leť třeba do (_:_) ;-D.

0/0
5.5.2015 15:30

O48l34d83ř95i62c49h 22J68a22n77e37č84e54k 8339906683331

mimochodem, Vy vlakem jezdíte zásadně 1. třídou a s místenkou?

0/0
5.5.2015 19:44

R22o45m94a27n 27L58i58p31s46k53ý 2969723799

Abych pravdu řekl, českým vlakem jsem nejel víc, jak 25 let.

0/0
5.5.2015 20:42

O66l65d10ř78i18c58h 35J57a84n84e97č83e71k 8419766773681

však já o ČESKÉM vlaku nic nepsal. zato Vy jste napsal "Dělám to tak u vlaků i autobusů", takže jimi asi jezdíte, lhostejno kde. a pokud jsou Vám proti chuti letecké lowcosty a zásadně si platíte maximální pohodlí, tak logicky musíte vlakem jezdit zásadně 1. třídou a s místenkou...

+1/0
12.5.2015 17:05

J92a42n42a 59S98t87e47h84l31í74k35o74v26á 2959250940416

sakra, už nebude žádná sranda ;-D

0/0
5.5.2015 10:22

J20a70n 84M75a24z41ů42r75e37k 2608964428545

Ten systém ma smysl v situaci kdy se lide uměji chovat jako dospělí a ne jako děti ktere si hrajou hru kdo bude mit lepší místo, letěl jsem takto a uz fakt ne děkuji. Také ji mi jedno kde sedím při hodinovém letu, ale stále by to mělo byt kultivovaně.

0/0
5.5.2015 10:05

J27a80n53a 76N59o64v40a29k66o76v61a 1929863830107

lide se rvou do letadla ne kvuli mistu, ale kvuli kufrum, jelikoz kdyz budete mezi poslednimi, tak vam proste vezmou kufr u gatu a daji ho mezi naklad a pak musite cekat na letisti, specialne v rime 30 minut, takze je lepsi byt mezi prvnimi, aby jste si dala kufr nad sebe kde sedite, naposldy jsem letla s easyjetem a byla jsem mezi poslednimi, takze proste museli vzit pasazerum 20 kufru, tak jsem nastoupila do kufru vzteky bez sebe, jelikoz v rime cekat na kufr je 30-45 minut bezna doba a pak me misto u okenka, kde je ten emergy vychod, a mela jsem kabelku, na sedadli kde jsem sedela tak nebylo misto tak mi stevard rekl, ze mi musi vzit kabelku a bundu dat  jinam, tak jsem zacala rvat, ze to tedy ne, ze proste nechci tady sedet, tak sel dopredu ke kolegyni a rekl, ze si mam sednout do druhe rady, tak jsem tam sedela krasne sama bez pruzeni, to same udelal take jeden kluk, ze nechtel sedet bez sveho kufru nad hlavou, tak ho tam posadili taky, takze staci,kdyz udelate vletadle scenu a sedite na rezervovanych mistech, no samozrejnme v rime u linych italu jsem musela cekat 30 minut na kufr

0/−9
5.5.2015 10:01

V81a67c88l81a87v 39W30a15n91d92e77r10e98r 8838716379502

delat scenu v letadle.....tak to uz je trochu moc. Presne kvůli tomu se pokud možno vyhybam lowcostum....kvůli lidem, jako jste vy.

+3/0
5.5.2015 10:13

V51o75j56t54ě31c49h 45R60y64c22h53e93c32k81ý 2360577426929

Personál potížistovy často ustoupí. Potížista si pak myslí jaký je borec a jak mu ostatní závidí, že si vymohl nejakou výhodu. Ostatní potížistu ale psíš považují za burana. Má známá (záměrně nepíšu kamarádka), se často chlubí jak to kde komu vytmavila, jak s někým zametla a jak pak ostatní sklapli a ustoupili. Často je to už za hranou "drobné vyčůranosti". Pro klid to raději nekomentuji a říkám si, že to musí byt těžký život s pocitem, že každý ji chce jen záměrně převést.

+7/0
5.5.2015 10:37

V68a70c24l54a25v 96W74a60n82d81e63r41e45r 8938496219502

Verte mi, ze ja si radeji priplatim, nez byt ve spolecnosti takoveto urovne. Nevadi mi, ze nemam servis, nevadi mi, ze letadlo pripomina vic autobus jako letadlo, ale ta sebranka, která se tam sejde, to vazne nestoji za to si kazit den.

+2/0
5.5.2015 10:43

V20o36j55t60ě28c53h 31R33y27c75h21e69c20k50ý 2510657896139

Sebranka se může sejít kdekoli. Jen je důležité se nechovat jako oni a udržet si odstup.

0/0
5.5.2015 11:00

V65o35j96t60ě59c78h 69R65y63c95h32e75c58k53ý 2210417266319

Je potřeba udělat scénu = tedy chovat se hulvátsky. A pak si lidé stěžují, že se k sobě lidé nechovaní pěkně. A styl jakým píšete je hodně "zvlášní", koro bych řekl že jeto hysterické psaní. Raději bych nechtěl být svědkem vaší hysterické scény.

+6/0
5.5.2015 10:25

T86o41m50á27š 92K30ü96h30r 2622906720403

Obdivuhodný příběh. ;-D

+1/0
5.5.2015 10:29

V22a75c55l90a82v 84W52a59n76d75e90r61e88r 8348116509272

Tak pani asi často letadlem nelita a tak ji nervy jenom hraji, třeba se ji muze ztratit kufr se spodnim pradlem nebo tak neco......a je třeba to pak dat radne vyzrat tem, co s ni leti.

+1/0
5.5.2015 10:39

T66o57m78á34š 29K77ü57h62r 2482426760623

Co ztratit, ale čekat na něj celých 30 minut, to je teprve důvod řvát na nic netušící letušku.

+5/0
5.5.2015 10:44

V38a25c78l92a32v 83W55a30n66d70e36r87e65r 8548216509872

R^

+1/0
5.5.2015 10:48

V37o68j29t55ě13c95h 42R93y15c91h96e96c38k44ý 2520757956479

Těch 30 minut může využít jinak.  Třeba nad kafíčkem kamaráce vyprávět, jak je dobrá, že udělala scénu a těm blbcům to natřela.

+1/0
5.5.2015 11:23

J59a22r68o65m50i54r 30H59o95b31l89i67k 1745667175

Při diskuzi o lowcostech a potřebě platit za kde co (zavazadlo, přednostní nástup, pití, jídlo,...) jen čekám, kdy některá evropská společnost začne zavádět systém ceny letenky jako jedny aerolinky v Pacifiku. Kilo hmoty na daném letu stojí 4,25$. Před nástupem si cestující stoupne se svými zavazadly na váhu a zná cenu, za kterou poletí. Dítě za málo, američan za hodně. Zbalím-li si do pinglu kostku železa a polovinu fitcentra, tak se prohnu. A aerolinky neřeší velikost zavazadel ani americké turisty, kteří normálně potřebují dvě letenky. Vážíš, zaplatíš. Podle reakcí jim vůbec nevadí, že se hmotnější cestovatelé přesunuli ke konkurenci, oni tím pádem létají při plném letadle s menšími náklady.

Pravda je že tady by koupě letenky a odbavení z domova fungovalo omezeně - dotyčný by musel asi něco přeplatit, aby se nemuselo při nástupu zdržovat doplácením.

+1/0
5.5.2015 9:47

P73e20t72r 57V17l35c29e45k 5982275905587

Vždyť u těchto letů je sezení v letadle často kratší než sezení na letišti před odletem, v letadle stačí, když si sednu a že nemusím stát.......pokud sedím, je to v podstatě jedno, kde :-)

+4/0
5.5.2015 9:28

P33a38t36r82i22k 69Š17e60b38e28s71t27a 4733352526985

Ještě si cestující seřadit podle čísel před nástupem a dílo je dokonáno. bééééé8-o

+1/0
5.5.2015 9:05

R21a13d46e26k 40J88a63n34a78t28a 9885226394752

To se přece dělá. Pokud se nastupuje více dveřmi zároveň, tak letušky směrují cestující podle toho, jakou mají na boarding pasu řadu ...

0/0
5.5.2015 9:07

P69a48t58r95i96k 31Š68e47b77e97s67t15a 4783542486545

to není přesně ono...

0/0
5.5.2015 9:09

M82a80r81t29i34n 94H79e73i27s43l73e12r 4144936802949

To pomůže jen trochu - hlavně vadí, když cestující v jedné z prvních řad několik minut blokuje uličku - než si vyndá věci, převlékne se apod.

0/0
5.5.2015 11:46

M30a61r58t32i68n 77H37e31i40s72l35e48r 4584346202189

Chtělo by to výměnný vnitřek - v klidu si sednout a pak celou kabinu vsunout do letadla (-; Na místě příletu zase celou vysounout.

0/0
5.5.2015 11:44

O85n33d44ř17e39j 19H51o74r67á83k 8779624571

Jednou v životě jsem letěl s Ryanairem (asi před 3 lety) a ten systém výběru sedadla na místě mi přišel docela dobrý. Za příplatek 5 euro, což mi přišlo jako vcelku směšná suma, jsem předběhl frontu a v prázdném letadle jsem si vybral, kde chci sedět. Jen jsem nepochopil, že toho přednostního nástupu využívalo tak málo lidí, letadlo bylo plné a dokoupili si to tak tři cestující.

+4/0
5.5.2015 8:39

K66a43r83e27l 72N84a27s95t25o85u15p52i60l 3880611690411

Já si to nikdy nekupoval, na krátké lety po Evropě mi nepřišlo opravdu nijak důležité, kde budu sedět...

+4/0
5.5.2015 8:42

V25o92j32t64ě25c79h 58R72y64c20h19e83c63k84ý 2100747736729

Já si to připlácím, právě proto, abych mohl nastoupit v poklidu a ne hrát v letadle škatule hejbejte se, protože se nerad někam tlačím a odstrkuji ostatní. Není o tom, že bych měl preferované místa a po nich toužil. Pokud se místa budou přidělovat, tak si připlácet nebudu a pujdu si sednout tam kam mě pošlou. Jen snad nebudou schválně nepřidelovat místa vedle sebe, pokud kupujete dvě letenky zaráz, aby nutili lidi co cestují ve dvou si připlácet za sezení vedle sebe.

0/0
5.5.2015 10:55

M38i51c31h85a49l 92P22i69n47d39j63a78k 5303894147367

asi proto ze uz z principu kdyz letim takovou spolecnosti tak je to pro me maximalni low cost. Za 5 E si dam radsi pivko v cilove destinaci. Jestli budu sedet v letadle prvni nebo posledni je mi jedno protoze vzletneme a pristaneme spolecne tak ci tak. ale je to proste vec kazdeho z nas.

+1/0
5.5.2015 9:02

R68a84d39e91k 50J62a34n53a17t73a 9175226604112

Pokud chcete např. něco po cestě vyfotit nebo se jen dívat z okna, tak jsou některá místa lepší ....

+1/0
5.5.2015 9:08

D14a77l85i26b32o27r 20J38a52n39d52a 1559426292192

jojo, z letadla se da udelat krasna fotka kridla, za to se vyplati priplatit si 5 euro

+1/0
5.5.2015 9:39

R84a89d28e78k 37J25a25n44a80t31a 9745266774772

Však právě proto si vyberete místo, pod kterým NENÍ křídlo. Vy asi moc nelétáte, že?

0/0
5.5.2015 14:38

F75r84a98n19t45i34š84e91k 14M66o86s26s 8392413109499

Tak sezení u nouzáku s více místem bylo možné u Wizzairu na příplatek vždycky. A rád jsem toho využíval protože příplatek byl 2-3 stovky a zahrnoval přednostní nástup. To mě na tom asi bavilo nejvíc sledovat tlačící se lidi ve frontě jak koukají, když je někdo předbíhá ;-D. takže to budu využívat dále, za ty prachy to stojí.

+4/−1
5.5.2015 8:30

R94a30d15e43k 31M82a87t43ě32j84k88a 8437153939572

To já se vždycky divím, že jde někdo dobrovolně do fronty mezi infanty a ještě si za to připlácí ;-D

+3/0
5.5.2015 8:42

F11r42a60n76t53i52š46e95k 93M33o92s85s 8602913219859

lepší než čekat ve stádu

0/−5
5.5.2015 8:43

R82a43d40e36k 54K21l43o55s 4915960648850

Já taky nikdy nechápal ty blázny, co si připlatí za ten přednostní nástup. Přitom jedou lowcostem a dělaj jak kdyby letěli s Emirates ;-D

+12/−1
5.5.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.