Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy bojují s výlukami. Náhradní autobusy zdražily dvojnásobně

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků. Dočasné komplikace mají ale zlepšit a zrychlit cestování po tuzemské železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i29c26h64a26l 74P73a71v96l90á46t 9623143544889

Za anomalii bych spis povazoval fakt, ze dosud byly nahradni autobusy pro dopravce levnejsi nez jimi nahrazovany vlak.

+2/0
7.5.2015 14:46

P93e52t80r 85V69i91n33a95ř 6233893383907

Vylučte se celé, naše milované České dráhy, a pusťte kultivovanější dopravce na koleje!

+2/−7
7.5.2015 10:16
Foto

B63r38o69n28i77s59l29a46v 91G21a96b85r20y32š 2712849121

Které máte na mysli? GW Train Regio? Arrivu?

+2/0
7.5.2015 10:18

P78e50t35r 47N29e33c41h42a68n82i91c74k94ý 7303506368450

V Jižních Čechách se vám to asi splnilo, uvidíme jestli nakonec v létě nebudou Šumavské tratě permanentně ve výluce, protože dopravce nezvládne nápor turistů a cyklistů

+2/0
7.5.2015 10:22

P81a17v68e31l 27M84a53t35o52u12š40e82k 5980587698604

Jenže ty koleje by stejně musel napřed někdo opravit. A to pan Jančura ani nikdo jiný jemu podobný neudělá. Kdyby byly naše tratě na úrovni německých, věřte, že by mezi jednotlivými dopravci řádný podstatný rozdíl nebyl a všichni by fungovali vcelku slušně.

+5/0
7.5.2015 11:15

F20r21a20n87t65i25š19e46k 86S45t90r45n53a27d 4264765449836

Četnými výlukami letos ČD téměř zlikvidovaly CYKLO turistiku a KEMP turistiku. Kola ani zavazadla se do autobusů přeplněných cestujícími ( jejich přepravní kapacita je podstatně nižší než vlakových souprav ) - zkrátka nevejdou ! Není je kam umístit. Moje plánované všechny "bivak-vandry" tak skončily dřív než vůbec mohly začít.

Kéž by po celé léto denně aspoň pršelo ! ;-D

0/−5
7.5.2015 10:03

P86e89t76r 42N57e32c49h93a92n80i39c12k84ý 7833426148430

Výluky plánuje SŽDC, ČD s tím moc nezmůžou, krom toho kraj si může připlatit za cyklobusy, případně je objednat, že to nedělá je věc druhá. Další rok zas bude třeba moci jezdit vlaků víc a pojedou rychleji, když pojedou po opravené trati. Navíc výluky byly každé léto, takže se s tím při plánování musí počítat.

Tady jsem to trochu sepsal (ty výluky nad 1 měsíc) podle ročního plánu výluk, ale leccos se mohlo od té doby posunout nebo natáhnout, může to při plánování kam jet trochu pomoct:

http://www.dedenik.cz/2015/03/06/rozhlednik-rok-2015-je-rokem-vyluk-na-zeleznici/

+3/0
7.5.2015 10:18

J19o39s25e56f 26K90u59b83e40š 9495625889974

Těmhle lidem to nemá cenu vysvětlovat, hlavně že si kopl a je spokojený...

+1/0
8.5.2015 13:33

V84l24a16d63i74m82í70r 43F77i62b65i25g31e25r 5654561421154

Musíte být flexibilní a jet tam kde výluky nejsou. A zvykejte si Leoš a Jančura by chtěli do míst kde moc lidí nejezdí ale v sezńě je využívají cyhklisté chtějí nasadit autobusy.

V Praze jezdí Metro každých pár minut celý den ale někde kde dávají lišky dobrou noc tam kolikrát nejezdí ani ten jeden bus ráno a jeden večer.

0/0
10.5.2015 20:20

K61a21r22e81l 66V15a67c39h72u84t 9823732909103

Ne, vážně?! ... Dojit stát? ... Kdo by to mohl dělat?!  :-/

Tak už i majitelé autobusů? 8-o

0/0
7.5.2015 9:46

J41o14s81e53f 86H78o29n66e31š 7711752610613

Trochu se usmívám,že dotace na km u autobusu je 30 a u vlaku 150Kč.Vždy se jedná o jednotku.Nezřídka se stává,že vlak musí nahradit 3-4 autobusy-tak potom se náklady srovnávají.

+5/0
7.5.2015 9:45
Foto

B90r11o69n43i27s82l16a56v 36G85a72b41r48y58š 2162529971

Kdo to u podobného železničního článku psal, že náhradní autobusová doprava je levná???!!!

Zároveň musím zkritizovat i organizaci výluk. Tolik akcí najednou prostě není košér.

+1/0
7.5.2015 9:24

R57o93m88a73n 24P89o20l82á13č54e36k 5426539895

To musíte na SŽDC ;-).

Ale jsme opět u "výhodnosti" dotací... Radši postavíme úplnou blbost, za kterou by jsme nedali z vlastního ani halíř, jenom proto aby se podojila EU...  A pak se nám politici předvádí jak jsme EU sosli navíc o 40 mld...

+3/0
7.5.2015 9:27

P19e90t52r 16N48e70c25h48a55n18i93c83k77ý 7953806558390

Ví se o tom předem, zas jsem rád, že se to jednou přetrpí najednou a pak bude klid a skokové zvýšení kvality. Kraje by mohly pomoct a po dobu výluky objednat nějakou autobusovou linku pro některé relace

0/0
7.5.2015 9:45
Foto

B70r59o78n73i27s66l71a27v 86G78a33b43r79y60š 2292939411

Toho jsem si vědom, ale i přesto... Polská oblast GOP taky dostala hromadu peněz na opravu tramvajových tratí a v době, kdy jsem tam byl na stáži, bylo rozkopáno snad 40 % celé tramvajové sítě, což se samozřejmě odrazilo na kvalitě přepravy.

0/0
7.5.2015 9:54

P81e32t57r 15N10e14c36h42a55n43i64c29k15ý 7423866318980

A teď je zas super jak moderní tratě tam jsou a na jak velkém území. Myslím, že ta chvilka zhoršení kvality za to většinou stojí, pokud je výsledek opravdu hmatatelný.

0/0
7.5.2015 10:06
Foto

B96r70o93n21i45s72l85a43v 31G83a45b25r21y37š 2432639821

Ale jo. Je fakt, že železnice udělala velký pokrok a ty rekonstrukce tam jsou opravdu znát. Rozhodně je na tom líp než silniční síť. D1 je snad v opravě odjakživa.

0/0
7.5.2015 10:15

V63l97a33d80i64m58í74r 46F84i21b38i61g66e73r 5904561571604

Za výluky poděkujtě ŘSD nemá připravené projekty tak se to utratí na řeleznici, škoda jen že se za ty prachy co letos do železnice jdou nepostaví ani metr VRT

0/−1
7.5.2015 10:07
Foto

B32r32o47n70i85s83l29a66v 81G52a95b40r31y37š 2852509581

Děkuji neschopnému ŘSD za to, že nemá připravené projekty a peníze poslouží ke zvelebení železnice. :-)

+2/0
7.5.2015 10:17

V33l33a75d25i16m44í46r 97F87i74b14i69g27e71r 5344641791814

U nás bude výluka až na pozdim asi 3 měsíce tak doufám že jako předloni to spojí s opravou hlavní silnice, to byla chuťovka. Na železnici výluka jezdil autobus za autobusem a na silnici která je i tak dost přetížená opravovali a posílali to po vlnách. Dnes když vlaky jezdí a silnice by se mohla opravit se nic nedělá.

+1/0
7.5.2015 12:26

J41i59ř25í 36E46r95b45e91n 1913934876807

Chuťovka je to třeba na těch cca osmi kilometrech na trase Liberec - Jablonec, kde za normálních okolností existují čtyři plnohodnotné varianty dopravy. Jenže teď je tam už třináctý měsíc rozkopaná tramvajová trať, do toho čerstvá výluka na souběžné železniční trati, částečně rozkopané silniční těleso vratislavické silnice i začátek přeložky rýnovické silnice. Takže občas je lepší a rychlejší udělat si důkladnou zajížďku přes Rádlo...

0/0
9.5.2015 16:26

V17l33a79d32i41m33í33r 83F17i26b13i34g86e95r 5544611221344

Holt kdo umí ten umí. Všechno rozkopat a nechat to bejt. V Hradci Králové přes 2 roky dělali ulici S.K. Neumana a dodnes to není hotové. Jako silnice funguje ale to vybavení kolem ještě níni hotové třeba fontána. Udělali repliku původní ale ještě jsem ji neviděl téct a tu původní taky ne. Při té rekonstrukci měla spousta obchodů v té ulici existenční problémy. Mělo to původně být na půl roku.

0/0
10.5.2015 20:02

J33o15s66e56f 14K19u97b17e95š 9395285699514

SŽDC a ŘSD mají peníze přiděleny, rozhodně by to nešlo do silnic...

0/0
8.5.2015 13:35

V54l14a98d92i96m45í47r 49F91i40b55i96g33e43r 5214121581104

Mají ale prostě byl balík peněz na dopravu a ŘSD nemá projekty tak se to co ŘSD není schopna profinancovat přesunulo na železniční cestu. Samozřejmě že na železnici byl nějaký rozpočet, ale velká suma se přesunula mimo původní plán, vědělo se to již v pololetí minulého roku. Bohužel se jen opravuje a modernizuje to co máme, ale aby se postavila konečně alespoň jedna VRT o tom se jen kecá.

0/0
10.5.2015 19:59

J90i39ř78í 68E64r74b49e76n 1743224426257

Na VRT musíte mít jednak úplně nové drážní těleso oddělené od dosavadních tratí (obdobně jako když se staví dálnice poblíž stávající silnice I. třídy), jednak asi o řád vyšší rozpočet ;-)

0/0
10.5.2015 22:20

V37l54a87d56i61m79í82r 96F60i64b76i86g83e23r 5354111161854

To vím že to nemohou vést na tom po čem se dnes jezdí. Místy je to tragédie vím v jakém jsou některé železniční stavby stavu. Na VRT jsou v místech kudy by měly vést stavebné uzávěry a je studie, že kdyby se do toho pustili tak za 10 let by bylo hotovo všechny plánované tratě ale zatím to vypadá že nejdřív v roce 2020 se o tom začne víc mluvit

0/0
12.5.2015 20:11

M64i94k93u80l28á78š 22L74é45v44y 5282565674711

No, tolik akcí najednou je prostě jen proto, že ty dotace jsou na tento rok, na příští možná bude houno. Ale i když bude něco, tak to je zas na příští rok a ne na tento a ne ani na přespříští.

Ale jinak je to fakt hrozná pakárna. Olomoucké nádraží je už rok rozdrbané, vlaky jezdí všelijak a hlavně, kdoví dokdy to tak bude (no do konce roku je ještě dlouhá doba, kéž by to bylo dřív)

0/−1
7.5.2015 13:03

P37a58v25e28l 52M44a86t59o31u75š13e39k 5730117818794

Náhradní autobusy zdražily, protože jejich provozovatelé jsou rok od roku nenažranější. Taková výluka je pro ně zlatý důl. Klasický příklad přelévání státních peněz do soukromých kapes a tunelování státu.

+5/0
7.5.2015 9:12

L60u23k74á68š 36K77u29č42e73r69a 7767483144475

Nejvíc mě  baví,  když  mě řidič  ve  výlukovém busu  odmítne  pustit  dovnitř  s  batohem, který bych měl stejně  na  klíně.  Důvod?  Prý  bezpečnostní  hledisko...... ale to že  ty  busy  jezdí  vesele  po dálnicích  bez  bezpečnostních  pásů nikoho zřejmě netrápí.

+1/0
7.5.2015 8:46

R62a41d17o18s24l56a63v 20K82l63a50u77d45a 5714148254482

Výlukové autobusy většinou po dálnicích nejezdí. Max. sváží jezeďáky na fotbal do sousední vesnice.

+1/0
7.5.2015 8:51

L47u73k62á63š 66K43u92č13e11r80a 7947843784745

Tak třeba  ten  co frčí  na  trase  Brno - Vyškov/Kojetín/Hulín si to  po dálnici  hrne  vždycky.

0/0
7.5.2015 8:59

P19e20t27r 38N50e96c66h91a66n33i96c13k91ý 7153846108830

No když kraj zajistil náhradní dopravu Kořenov - Harrachov v podobě běžné bus linky, kde se uznávají doklady ČD, tak ČD ani SŽDC o tom neinformovaly v hlášeních na nádraží a ve vlaku, ale jen vývěskou na nástěnce. Když se zlepší informovanost, tak je to dobrý příklad jak se dá tomu náporu pomoci.

0/−3
7.5.2015 7:59

J70a68n 54K37u11b40í83č97e74k 3734251218541

když se kácí les lítají třísky...

+1/0
7.5.2015 7:01

K82a24r96e83l 75V67a34c54h75u74t 9503792809953

V tomto případě: Když se kácí les, tak se ztrácí dřevo. :-/

+2/0
7.5.2015 9:48

J39a69n 39K10l96i25m79a 7210243200292

když je výluka tak 80 procent lidí jezdí zadarmo protože v autobusech nás nikdo nekontroluje .takže výluka super ))

+1/−5
7.5.2015 6:49

J80a18n 85K53l51i32m91a 7760543770232

a ještě doplním nejlepší jsou tratě kde čd vyházela průvodčí . tam se jezdí zadarmo uplně běžně a když jednou za půl roku přijde revizor tak mu klidně těch 40 kč za vydání jízdenky ve vlaku klidně dám));-)

0/0
7.5.2015 6:52

R88a94d30o19s41l58a25v 91K79l85a30u59d87a 5684158444252

Revizor nevydává jízdenku. Pokud přijde, pak je to s pokutou.

+3/0
7.5.2015 6:55

J23a39n 12K12l82i73m55a 7850253670322

keci normálně nám vydal jízdenku +40 kč za vypsání jízenky

+2/−1
7.5.2015 7:16

R32a28d87o14s50l60a55v 49K15l76a15u48d62a 5974278494942

To víš že jo. Od toho revizor je. :-P

+1/0
7.5.2015 7:21

R86o36m65a82n 27P57o60l40á48č20e86k 5226569635

Vydává... Je tam ten fígl, že jedete ze zastávky kde není kasa...

0/0
7.5.2015 9:29

J54o42s57e68f 56K67u42b55e47š 9175585939204

Ma tratích bez průvodčího, pokud si cestující nekoupí listek v automatu nebo u strojvedoucího, tak by měl revizor dávat +400, viz SPP

0/0
8.5.2015 13:40

J46a34n 63Č48e83š55k16a 7900370408662

Pokud jedete ze stanice/zastávky, kde se jízdenky neprodávají nebo nebyla v době nástupu do vlaku otevřena pokladna, tak vám revizor prodá jízdenku (jak jinak byste si ji měl koupit), pokuta se neplatí.

0/0
7.5.2015 7:43

R49a11d39o52s19l22a45v 62K92l30a50u92d29a 5504578914362

To je snad přirozený. Ale snad mi nechcete namluvit, že existují tratě kde nejsou pokladny, nechodí průvodčí a ani jízdenky neprodává strojvůdce ve vlaku....  nakonec i tady zaplatil přirážku 40 Kč. Pokud vím, tak ta se platí pouze v případě, kdy byla jiná možnost obstarání jízdenky.

0/0
7.5.2015 7:52

A54l80e27š 74V68y62k50y93p23ě55l 2472370102576

Treba Sumava je takovych trati plna. Bez pokladen s jedinou moznosti koupit si jizdenku u pruvodciho.

0/0
7.5.2015 9:00

J63o14s26e12f 17K65u13b13e37š 9945225409264

Jsou tratě, kde je cestující povinen si koupit lístek v automatu nebo u strojvedoucího, jinak od revizora +400, viz SPP, které si snad umí najít každý na netu...

0/0
8.5.2015 13:42

R26a82d70o29s43l96a23v 63K82l59a48u74d42a 5754118254972

Málokdy je výluka z bodu A do bodu B kam cestující potřebují. Jedná se spíš o lokální tratě. Většinou je výluka jen mezi několika stanicemi uprostřed cesty, takže člověk musí 2x do vlaku.

0/0
7.5.2015 6:57

J88i25ř64í 29R92y39s 2259339553843

Máš na mysli, Nová Paka - Hradec Králové. Iredo za 60,Kč, výlukové zdarma a přímo.

0/0
7.5.2015 7:29

P69e51t77r 89N78e55c32h33a76n39i84c27k93ý 7123446988310

Tak ze zmíněné výluky třeba Pardubice - Semily je teď docela náročná cesta.

0/0
7.5.2015 8:01

J65i63ř41í 33R36y12s 2229959333243

Cesta jo, ale cenově úplně někde jinde.

0/0
7.5.2015 10:12

J61o96s89e41f 14K19u51b37e92š 9415815589944

Zbyde na pivko, co? 60,- ušetřit, to je terno...

0/0
8.5.2015 13:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.