Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční odboráři míří do politiky. Nechtějí soukromníky na dráze

Odborové sdružení železničářů vymyslelo nový způsob, jak uchránit České dráhy před soukromou konkurencí v možných soutěžích na provoz dotovaných vlaků. Své členy vyzvalo, aby v příštích krajských volbách kandidovali a mohli tak ovlivnit regionální železniční dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o19m12á79š 64M76a44l92ý 5633556743

PO PLYŠÁKU ODBORÁŘI VYŘVÁVALI, ŽE ODBORU BUDOU NEPOLITICKÉ.

0/0
27.5.2015 21:20

P58a83v51e40l 78J68á94n 16B84u45v79a41l79a 5287208782169

Ukazuje se, že odborářům jde pouze o jejich teplá korýtka - byť vyžraná a malinká, ale teploučká! Nejde jim o lidi pracující, ale o fleky a ZAMĚSTNÁNÍ bezpracné, funkcionářské přijmi a benefity.

Zářným příkladem je svazek ČSSD & ČD via Pardubický kraj. Bývalý ministr a hejtman Martínek v TV debatě  na PRIMA s Ing. Radimem Jančurou z nás děl debily tvrdíc, že 12 je nesrovnatelně méně 6. (Lhostejno zda mil, mld., tis. ...) navíc chtěje se vysmívat, že Jančura NEBUDE NIKDY JEZDIT PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE STARÝM MOTORÁČKEM CO MÁ.

Kde je dnes konec Radko Martínka, exministra, exhejtmana, (neexnul vzteky?) za ČSSD a kde úspěšný podnikatel!!!

[>-] Jak se rozvíjí Regiojet Radima Jančury!!!!!

Kde je pravda co ZVÍTĚZILA? U ČSSD a odborů nebo u schopných soukromníků?R^

0/0
12.5.2015 5:59

M20a52x 69W40o66l52f 3125590499873

ČD rozdělit na cca 3 společnosti a zprivatizovat tu černou díru na peníze. Jako občan ČR a plátce daní nejsem zvědavý na to vydržovat ten socbolševický skanzen. :)

+8/−3
8.5.2015 11:34

A49l71a10n 91Ř35e31p12k45a 4275456

Zase jeden co si myslí, že soukromník zvládne všechno lépe a levněji ;-DRv

+1/−11
8.5.2015 11:53

S44t35a44n78d89a 17K19a91d77e31ř61á54b96e37k 7815214844449

Podle Vasich minusu soudim, ze nebude jediny. Ale kdyz uz mate opacny nazor nez my, muzete nam tu napsat par (ale i jeden bude stacit) prikladu, kdy je stat lepsim podnikatelem nez soukromnik? A nemusite se ani omezovat na nasi bananovou republiku, klidne zabruste do sveta. At se poucime. Diky

+2/−1
9.5.2015 16:41

L40i48b79o39r 79Z55a43v83ř52e54l 8199776821922

soukromník je ve většině podvodník,bohužel,vlastní zkušenost.

0/−3
10.5.2015 4:17

L95a64d33i56s32l65a47v67a 53H77r61u63š65k96o14v94á 6937436968380

Takže, Vy jste podvodník :-P:-P:-P

0/0
12.5.2015 7:08

M97i22r53o60s68l21a42v 40P73a20v40l16í45č18e87k 7523650925354

ČD už je mnohokrát rozděleno.

0/0
17.5.2015 8:23

H76u71b23e72r58t 42H20e16r22i18c49h 9723187883679

Asi jsem se dopustil nějakého závažného přestupku,když jsem po překročení st.hranic nevyhledal sám průvodčího.Snad už je to promlčeno.Nepřečetl jsem si přepravní řád na nádraží.Snad mne omlouvá můj slabší zrak.A lupu u sebe nenosím.Třeba bych se tam dočetl,že když já nenajdu průvodčího,tak si musím jízdenku označit zubama.Anebo,že mám zaskočit za strojvedoucího,když jde svačit,to by to dopadlo.Už proto se raději těm přestupkům budu vyhýbat a necestovat s ČD.

+1/−2
8.5.2015 11:03

H82u20b72e87r21t 33H16e93r43i46c54h 9283567183619

České dráhy se možná zlepšily,až budu mít důvod pro nějakou cestu,tak si to vyzkouším.To ale neospravedlňuje jejich odboráře likvidovat konkurenci politickými metodami.Rozhodující je ekonomika.

+4/−2
8.5.2015 8:16

A39l10a17n 29Ř66e83p48k94a 4285586

No Jančura a Novotný se zase trase Praha-Ostrava snaží likvidovat státní konkurenci podnákladovými cenami a prskají přitom na dráhy, že ony likvidují je :-P

+2/−7
8.5.2015 10:36

M14a30x 32W34o46l31f 3275770529143

No, tady jde o to, že ČD tu cenu snížily, až přišla konkurence a dotují ji z jiných tratí, takže ve finále to zaplatí opět daňový poplatník. Prodělek RJ i LE jde na vrub jejich majitelům. V tom je ten podstatný rozdíl. :-) ČD jsou prostě neefektivní moloch, místo, aby hledali úspory uvnitř, natahují packu směrem ke státu a krajům. A protože i tam jsou soudruzi odboráři, tak jim jdou na ruku. Pak se není co divit, že ty peníze chybí jinde - školství, zdravotnictví...

+9/−2
8.5.2015 11:36

A41l91a15n 24Ř53e65p29k39a 4215866

Ale no tak, to jste skočil na špek řečem soukromníků. Už dávno před konkurencí se s ČD dalo jezdit levněji, ať už s in-kartou, nebo s jízdenkou eLiška, síťovými lístky čd net, sone+ :) 

ČD samozřejmě hledají úspory, ale ministerstvo i kraje jim za objednanou dopravu platit musí, to tak je vždycky že když si někdo něco objedná, tak musí zaplatit R^

+2/−6
8.5.2015 11:53

D91a59n13i55e20l 72S11c68h10n79i44t25z54e39r 5171134831686

No a Vy jste skočil na špek řečem ČD, jinak Vámi zmiňované slevy (jak počítám tak počítám) jsou pro mně úplně nevýhodné.

+3/−1
9.5.2015 9:45

R95a25d37e49k 14J13a30n46a93t92a 9755116644182

na eLišku se dalo jet Praha-Ostrava za 140

čd net býval za 900 pro 5 osob

sone+ za 450 pro 2 osoby (a 3 děti)

to všechno byly dobré ceny, a to nejen na trase do Ostravy

+2/0
9.5.2015 15:06

D82a40n65i54e26l 75S24c73h29n57i77t71z69e25r 5471754161496

chtěl jste napsat jenom na trase PH OV,

Vámi zmiňované akční ceny by byly ok, máto podstatný háček, abych to plně využil a vrátilo se určité předplatné, musel bych jezdit denně 15 km.

 To abych řidičák, máte mě za blázna?!?

0/−1
9.5.2015 19:39

A80l59a43n 94Ř58e51p54k98a 4355726

Proč by pro Vás byly nevýhodné? 8-o Dřív eLiška výhodná byla, teď zase jsou včasné a akční jízdenky a jsou výhodné pro všechny ;)

+1/0
9.5.2015 20:02

D77a18n91i98e25l 36S41c23h72n62i85t18z54e32r 5941784711416

viz reakce na p. Radek Janata

0/0
9.5.2015 22:16

J43i14ř97í 28M85a35r29e14č73e87k 3809231982

Aby měli ještě klucí čas chodit na golf.

+2/0
7.5.2015 23:14

H26u49b50e94r21t 65H77e56r43i82c34h 9133537633729

Vlakem jsem cestoval naposledy v r 2007.Bylo to u ČD.Cesta z Ostravy do Lipt.Mikuláše.A už nikdy.Zpoždění vlaku jsem pochopil kvůlu rekonstrukci trati.Ale,že na můj dotaz,kde je zařazen vagón,kde mám zakoupenou místenku,mi pokuřující průvodčí nebyly schopny odpovědět,jsem už nepochopil.Byl zcela jinde,než bylo v znázorněněno uspořádání na vývěsce.V kupé,kde jsem měl zakoupenou místenku(u oken s manželkou)však bylo plno nějkých cizích lidí.hovořících směsí slovenštiny,madarštiny a ještě nevím čeho.Na můj odkaz,že tám mám místenku,mi laskavě uvolnili asi 30cm u dveří.Navíc měli sundané boty a nohy napříč sedadly.Ten zápach.Možnost nápravy nebyla,nikde nebyla, žádný průvodčí.A ve vedlejším kupé byli fanoušči hok.klubu Třince,kteří jeli z nějakého prohraného zápasu.Řvali a mlátili do stěny toho kupé.Až po jejich vystoupení jsme se šokování z manželkou přesunuli do toho kupé po nich,kde bylo všechno polito pivem a smrdělo.Až do Lip.Mikuláše se nám nikdo na žádnou jízdenku nepodíval.Od té doby už pro mne  nejsou ČD solidním provozovatelem dopravy.Pro upřesnění,byl to rychlík Komenius a bylo to 22.9 2007 ráno.Mám dobrou paměť.A to je dotováno z naších daní.

+4/−2
7.5.2015 22:15

A14l21a10n 79Ř79e23p65k30a 4735586

Hmm, rok 2007 už je pěkně dávno a vy děláte takové ostré závěry. Zkuste s nimi někdy znova a uvidíte rozdíl;-) A fotbalové fanoušky dopravce těžko ovlivní, průvodčí si otevře na ně pusu aby se uklidnili a nakonec ještě přijde k úrazu:-/ i když z toho pak v lepším případě ti agresoři budou mít problémy s policií. Arogantní personál, nebo nezařazený vůz samozřejmě problém je, ale to se nevyhýbá ani soukromým dopravcům.. dokonce ani ten slavný Jančura nemá vše v pořádku, ČD jsou holt větší firma takže se jeví že těch problémů je víc. 

A víte, že když cestujete do zahraničí a nepřijde personál ještě na českém území tak že ho máte sami vyhledat a nechat si orazit lístek než přejedete hranice? ;-)

+1/−6
8.5.2015 7:35

L31a65d79i20s61l53a41v 58H63o69l67í14k 5362832239921

Podle šéfa Regiojetu Radima Jančury jsou politické ambice dokladem toho, že odboráři nekopou za blaho zaměstnanců. „Příchod soukromníku je pro zaměstnance jednoznačně pozitivum. Každý nový dopravce musí zaměstnancům, aby je přetáhl k sobě, nabídnout lepší plat, než mají dneska u ČD,“ reagoval podnikatel.

ČD přijdou o provoz vlaků v Jihočeském kraji a stávající zaměstnanci ČD budou buď bez práce, nebo půjdou k GW Train regio. Ale proč by jim měl GWT nabídnout vyšší mzdu než jakou nabízí ČD, když budou mít lidé na výběr mezi pracákem a GWT?

+5/−2
7.5.2015 21:07

M83a10x 30W73o25l42f 3715560989623

Odbory? Armáda neschopných vyžírků, které se zuby nechty drží u zaměstnavatele jako pijavice, protože by o ně nikdo jiný na trhu práce neměl zájem. ;-D Naprosto zbytečné, zrušit, tenhle póvl patří do minulého století. ;-D

+14/−3
7.5.2015 19:30

M86i11r43o84s59l29a75v 45B88u98č97e45k 6803393921544

Nepopírám právo se odborově organizovat. Problém však vidím u organizací, které negenerují zisk, jsou dotované .. Jejich zlepšené postavení, pak znamená zhoršení jiného .. Myslím si, že na železnici si budoucnost "Vytroubit na Vuvuzéle, prostě nejde" .. R^

+5/0
7.5.2015 18:30

O89t92t15o 10P84o26s66p85í38š65i98l 4104435887938

Pokud se člověk dostane na pozici, ze které může vést nějaký resort v rámci kraje, pak se musí chovat s péčí řádného hospodáře.

Pokud se tam dostane člen odborů, platí pro něj totéž. Přihrávat zakázky ČD či dokonce chránit obchodní zájmy této společnosti na úkor krajského rozpočtu je činnost nezákonná.

Takže chlapci, držím vám palce, ať se do této role dostanete a tuto odpovědnost si vyzkoušíte. Však ono na vás dojde a nakonec vás všechny zavřou. A už aby to bylo!R^

+13/−1
7.5.2015 17:49

P33a20v98e65l 39M24a77r19e47k 7372899935236

Ja bych klidne i Ceskym draham fandil, ale kdyz vidim Pejsu and Co., tak mam chut koleje pomalu vytrhat....

+7/−1
7.5.2015 17:35

J94i47ř28í 90K80o69c52u77r50e98k 6765704445568

Jak to bylo?   Ajn folk, ajne rajse, ajn zug, ajne glajze? Nebo to bylo jinak, ta jediná správná cesta? Kdy jedna společnost je vyvolená a ostatní jsou určené k likvidaci?

+2/−1
7.5.2015 17:03
Foto

P55e93t29r 74J12a10n15o74v35s81k72ý 1628390212838

soudruzi kolotuci zjistili, že se to da delat i jinak a ze nezapadaji do modelu:)) Tak to radeji zabetonuji :((Rv

+5/−1
7.5.2015 14:49

P66a71v94e32l 52K90r90ů47t17a 9290727458257

Je zvláštní, že všichni odboráři mají více či méně komunistickou orientaci.

+14/−1
7.5.2015 14:20

R81o21m31a94n 94L67i31p25s28k61ý 2879923189

Ba ne, na tom není nic zvláštního. Komunisti si odbory vychovali k obrazu svému (alespoň v Evropě na 100%), zavedli v nich koministické názory i přístupy - k práci, k výrobním prostředkům i jejich majitelům a jelikož většina odborářů jsou lidé prostí a stádovití, tak jim to funguje i nadále.

+2/−1
7.5.2015 21:10

D30u22š45a28n 28N40o40v93á83k 9361812484

Nj, odbory jsou prostě spolky kolektivního sobectví. My chceme volnou soutěž, volná soutěž a konkurence vede k zvýšení kvality a snížení ceny. To je prostě ekonomický axiom a s to ani sto odborářů na kandidátkách nic nezmění.

+10/−1
7.5.2015 14:13

S90t65á64ň56a 21K55o38m63o89r91o24u60s76o66v70á 3885683487199

Jak to je v Německu - už přestali stávkovat? Docela dobrá představa, jak odboráři protestují před Úřadem vlády, v kterém je jako premier bývalý odborář;-D;-D

+3/−1
7.5.2015 13:46

J17a38n 44B69u77b11i88k 9112421152307

Takže odboráři mají strach. Že by konečně oprávněný?

+8/−1
7.5.2015 13:40

J96a83r48d55a 14H12o66f67m16a16n58n 4380275374

odboráři ne - jen bossové ;-)

+5/0
7.5.2015 13:47

K97a83t50e60ř69i50n35a 45K27o74z19á55k95o85v54á 2328541945588

Nic, co by železniční odboráři neměli v plánu. Akorát to urychlili.

+3/0
7.5.2015 13:33

V68l94a39s21t30i61m68i32l 10S41v13o57b98o26d41a 7793268475494

A my budeme nadále jezdit ve starých rachotinách z bývalého NDR nebo čekat na nástupišti při několikaminutovém zpoždění vlaku. Tak to si soudruzi polipte!!

+2/−5
7.5.2015 13:30

A72l63a93n 61Ř66e73p45k58a 4155796

Hmm, jako by nás soukromníci vozili jen v samých nových vlacích, že? V čem nás asi vozí ten slavný Regiojet? Aha, v ojetinách z Rakouska ;-D

A většinu zpoždění dopravce ovlivnit nemůže, takže čekat budete ať přijede jakýkoli dopravce.

+2/−5
7.5.2015 20:05

V23l83a60s62t79i58m42i67l 72S29v98o10b28o35d13a 7233268195384

Jak mám brát tvůj příspěvek? Jako špatný vtip?

1) Co zkusit porovnat typické rychlíkové ojetiny ČD s ojetinami RegioJetu? Obrovský rozdíl.

2) Některé důvody zpoždění ovlivnit může, ale kašle na to. Navíc by prostředí několika společností působících jako dopravce na tratích mohlo později vést k tomu, že by silně zesílil tlak na stát - coby správce železniční cesty, aby plánoval výluky, opravy a vylepšení na tratích tak, aby to na zpoždění vlaků nemělo žádný vliv. Nebo by si dokonce dopravci prosadili vlastního správce železničních cest, což by bylo vůbec nejlepší.

+2/−1
8.5.2015 1:10

M63a15r37t83i14n 32Š93u73l43c 2727479830135

To přece nemůžete myslet vážně:-/ Zlatá ojetina z Rakouska.

Když si koupíte lístek do 1. třídy v ČD, vyberete si v e-shopu místo ve voze Apee a přijede humanizované A, očekával bych, že třeba přijde průvodčí a omluví se, že je řazen špatný vůz (důvod ať si klidně vymyslí), důležitá je ta reakce vůči cestujícímu, my to víme, je to chyba, omlouváme se... ale to se na ČD nestává...

A vysvětlete mi, jak je možné, že ojetiny z Rakouska srovnáváte u Jančury s ojetinami z Bautzenu, ale stejné ojetiny z Rakouska jsou u ČD vydávány za výrazné zlepšení kultury cestování a za téměř exkluzivní svezení...

+4/−1
8.5.2015 9:28

A62l51a86n 57Ř51e93p29k67a 4975226

To  se ovšem vloudil mezi personál špatný kousek, to se může stát i soukromníkovi. Když např.je řazen jiný vůz, tak cestující má nárok na kompenzaci

Více na https://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/ ;-)

+1/−3
8.5.2015 10:35

J53á27n 50K71o45t68ú57č 2526564368296

Súkromník nedáva režinky platné na celú Európu, nedáva poukazy do kúpeľov, a čo je najhoršie, u súkromníka sa musí pracovať (nadbytoční budú prepustení). Mimo toho si nedokážem predstaviť, čo môže železničiarom na konkurencii vadiť...

+19/−3
7.5.2015 13:19

J51o73s84e98f 56T40r84n83k98a 1931348444950

To co jste napsal jim právě  vadí .. a ta ilustrační fotka taky říká vše ...;-)

+5/0
7.5.2015 13:24

P46a75v48e55l 71M32a89t69o64u92š83e66k 5630597588154

Některý švýcarský soukromník režijky platné pro Evropu dává.

0/0
7.5.2015 15:32

J80i11ř41í 91K79o36c77u23r73e44k 6855224355978

Je konkurence - zaměstnanec má kam odejít. Takže už si ho nemůžou vodit jako ovečku, která chudáček nemá kam jít. A o to de. Rozpadla by se jim ta jejich nátlaková organizace.

+4/−1
7.5.2015 16:55

M65a75r64t83i19n 34R88u83z82i49c64k22a 1332348956987

Ano, kdyz se tu prodavali trate do soukromych rukou, protoze byly ztratove, tak se ptali soukromnika, kolik lidi si ponechal z CD, rekl, ze temer nikoho, nebot jim nemohl dat tolik 2 tydne navic dovolene a jine vyhody... nazor cestujicich byl spise pozitivni, nebot ve vlaku bylo cisto a jezdil na cas i personal byl ochotnejsi.

Po roce provozu, chteli trat CD zpatky...

+4/−1
7.5.2015 19:17

R36a40d80i52m 49K82u65n69z 3145302283920

Tomu se říká korporatistický stát.

+1/0
7.5.2015 13:17

V45l10a34s34t81i32m37i16l 37S23v24o11b45o74d72a 7293928745584

Tak, tak.

0/0
7.5.2015 13:31

P65e72t86r 64H66á35j92e13k 4670432321494

Je třeba si ochránit dotované korýtko...

+5/0
7.5.2015 13:17

P92e75t79r 89P54r96o44v98a77z63n33i84k 3453588486323

parcelizace železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie. ;-O

+2/−9
7.5.2015 13:12
Foto

V84l57a45s43t37i13m64i51l 71Č77e35r41n11ý 3927953805

Četl jste článek? A co se třeba podívat do toho Bavorska?

+4/−2
7.5.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.