Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Německo od příštího roku zavede mýtné na dálnicích pro osobní auta. Zákon, kterému už dříve dal zelenou Spolkový sněm, schválila i Spolková rada, Bundesrat. Horní komora, která zastupuje německé spolkové země, nemohla zavedení mýtného vetovat, jen odložit jeho platnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A66l72e38š 96V83o54n42d44r70á49k 9490556585

Je obrovská škoda, že EU místo toho, aby za evropské peníze dláždila náves v každé zapadlé vesnici, neinvestuje raději do rozvoje evropských dálnic. Je ostuda, že ani hlavní města EU nejsou propojena dálniční sítí. Zatímco z vydlážděné návsi má prospěch pár vesničanů, z fungujících dálnic by měla prospěch celá EU. Na to dláždění se promrhá takových peněz, že by ty dálnice klidně mohly být i bez poplatků. A pokud platit, tak jako v Německu, tj. silniční daň.

Vybírání mýtného není nic nového – dříve se mýto vybíralo za přejezd mostů. A spisovatel Čapek ve své pohádce o loupežníku Lotrandovi správně vystihl, že to je zlodějna, kterou se lze živit poctivě…

+1/0
9.5.2015 17:40

J27i22n70d36ř19i17c13h 46Š86k93o51p10e49k 4855711460615

jo ve vesnicích a městech nežijí lidi, takže se tam nemá investovat dle tebe ?

Dle tvé logiky by zase lidi žijící ve vesnicích a městech, proč se investuje do dálnic, když my je stejně nevyužíváme

+1/0
9.5.2015 18:47

A60l12e60š 96V33o82n35d74r39á54k 9320176985

V tom případě požaduji, aby EU vydláždila i můj dvorek, protože po těch vydlážděných návsích nikdy chodit nebudu, kdežto po svém dvorku chodím dennodenně… logika tupců je prostě geniální :-)

0/0
10.5.2015 11:48

V62a51c29l82a77v 55V45a59v38r32a 3777624295847

víte.... USA vám dala ZDARMA sluřby GPS a dávno předtím ZDARMA Internet. Filtrování a zpoplatnění Internetu a dokonce i jen E-mailů se snaží EU už mnoho let a nedaří se. Je necenzurovaný a tím TRNEM v oku EU a nejen komunistů v Číně nebo Islámistů. Každé totalitní společnosti VADÍ a bude VADIT cokoliv kde není cenzura. Od tisku, TV až po ten Internet. (A není to vůbec o finančním zisku).

Máte představu že by vám EU dala zdarma Euro GPS nebo nedej Bože Internetovou síť aniž by na ní vydělávala horentní poplatky?  Máte v EU vůbec něco zadarmo? Máte alespoň svobodu vyrábět a prodávat Tuzemský RUM?

+1/−1
9.5.2015 15:36

V43l54a83d14a 55S71i33m86o87n53i96k 3299883863115

Neexistuje něco takového jako oběd zdarma

0/0
9.5.2015 15:53

V43l77a58d24a 79S94i88m57o29n12i93k 3909263113725

hm - volný - a proto fa Google práskla v Číně uživatele státním orgánům?

0/0
9.5.2015 15:56

G38e29o70r62g 49K41o83m69b27e60r36e39c 9634411396791

Vavro, kdyz je ta USA tak uzasna tak proc stale lezes na ceskej internet? 8-o A kdyz zu mluvis o cenzure tak USA je vzornym prikladem jak se pouziva cenzura.

0/0
27.5.2015 11:02

V35a56c72l37a88v 10V14a15v15r48a 3657364835537

V USA nikde na Interstátních dálnicích se nesmí platit mýtné.

Třeba I-94 nebo I-75 která vede od severu po konec Floridy, se nesmí zpoplatnit. Jde o laciný transport nejen zboží ale i o turistiku. Neznáme dálniční známky, neznáme mýtné ve 47 státech Unie, a máme velmi nízko zdaněný benzín a jiná paliva. DPH (sales tax) se pohybuje okolo 6ti%. a v několika státech není žádná. Také z nákupů přes Internet se zpravidla neplatí DPH.

Prosperita a životní úroveň začíná tam, kde jsou nízké daně. Příkladem špatným jsou vaše oblíbené a vychvalované severské země jako Švédsko , nebo dokonce Dánsko. Tam možná ženy rodí nejlépe na celém světě, ale jejich děti budou mít i nadále jedny z nejvyšších daní na světě.

USA je Unie založena na nízkém zdanění a minimálním zpoplatnění čehokoliv. Proto ta prosperita.

EU je naopak založena na maximálním zpoplatnění všeho a přerozdělování vybraných peněz. To je velká chyba. A na co ty obrovské sumy jdou? No určitě ne na zvyšování životní úrovně obyvatelstva. Z nich těží jen hromádka europoslanců (včetně toho českého komunisty). A podvodníků typu Špidly, který v EU neodvedl za korunu práce.

+1/0
9.5.2015 15:29

I77v42a70n86a 80N68o10v27a33k61o12v92a 2872962289682

Tolik zebraku jsem nevidela v EU za cely zivot jak nedavno za tyden v USA. Asi tu je opravdu neco spatne.

+3/0
9.5.2015 15:44

V58l92a87d72a 23S64i68m37o45n48i29k 3659573433925

Chcete naznačit, že Dánsko a Švédsko mají slabou životní úroveň ? To nemůžete myslet vážně ani Vy. Nevím, kolik flašek by muselo řinčet na stole.

0/0
9.5.2015 15:55

G27e43o43r17g 57K95o92m54b58e21r34e38c 9484741856161

Vavro lzes jak kdyz tiskne. Vystrc nekdy z ty tvy Floridy zadek a zjistis ze i v USA se nekde za dalnice plati. Viz napr  I-80 E. A to neni jedina.

0/0
27.5.2015 11:06

K25r17y85š78t17o42f 94L79a64n76í12k 1589450295805

od EU bych ocekaval nejaky jednotny systém pro vyber myta za pouzivani dalnic  mozna i ostatních komunikaci na bazi satelitního sledovani jednotlivých vozidel a následného vyuctovani za urcite obdobi. ale vzhledem k tomu, ze se asi zanedlouho rozpadne, to zrejme nemá smysl.

+1/0
9.5.2015 13:53

P60r75o27u18z75a 54Z63d21e20n62ě10k 4436242116393

Původní smysl dálnic bylo odvést tranzitní dopravu mimo obce a města a ulevit silnicím nižších tříd. Zpoplatnění dálnic kdekoli je lumpárna, kterou bychom neměli podporovat. Dálnice není jiná silnice než ostatní. Z celého výběru za poplatky si udělá byznys soukromý subjekt i v Německu.

+1/0
9.5.2015 11:39

V39l88a69d62a 22S50i49m56o23n20i10k 3479363913285

Ale on ji někdo musí vybudovat a následně opravovat - většinou z veřejných prostředků. A kdo jiný by měl platit údržbu a renovace než uživatel? A uživatel bude i pražský Pepík, jedoucí na víkend Mnichova.

0/0
9.5.2015 15:14

M89a94r23e91k 53H76r72u56b76y 6397702531748

Vybudujeme dalnice, aby se zrychlila doprava, a pak je zpoplatnime, aby se jim doprava vyhybala. 8-o

+14/−4
9.5.2015 0:05

J68a53n 42U61l65r63i47c71h 7680743668678

Nikdo se jim vyhýbat nebude.

+3/0
9.5.2015 7:45

T20o35m70á94š 65T53a25t83í27č43e19k 5470112190858

Není to pravda. Tedy pokud Němcům projde, že to, co dají za mýtné, dostanou zpátky v úlevě na dani, tak se tomu nebudou vyhýbat Němci. Ale cizinci? Proč by ne? Z Pasova do Emmerichu (holandská hranice) projedeš po B8, kterou občas volí Němci namísto dálnice, protože je tak romantická... :-)

0/0
9.5.2015 10:12
Foto

I62v26a22n 84K82o78p94t80a 5547652661857

Myslím že ani cizinci se jim nebudou vyhýbat. Obzvlášť při delších trasách je časová úspora dost zásadní.

+1/0
9.5.2015 10:21

T69o38m80á27š 35T47a34t84í66č46e85k 5810722260378

Tak jistě. Ovšem ti, kteří neprojíždí celý Německo, zi by se jim na to vykašlat mohli, typicky ti, kteří jezdí na přeshraniční nákupy. Však proto taky chtěli Bavoráci a Sasové možnost stanovit výjimečný trasy bez poplatků, aby jim lidi nejezdili přes vesnice.

+1/0
9.5.2015 10:26
Foto

I90v50a19n 32K23o64p53t60a 5197522611807

Nevím pro ty nákupy je vždy alternativní trasa po B. tam nevidím problém. Holt se nesvezete na plný plyn.

A dál jak 50 km od hranic už pojedete po A, jezdím pravidelně ca 200 km do vnitrozemí a že bych jezdil po bundeskách vůbec neuvažuju.

+1/0
9.5.2015 10:30

P84e40t40r 88V50o10p86i39č23k88a 2622902218622

A v tom je jádro pudla. Pravidelně, tj. často. :-)

0/0
9.5.2015 17:39
Foto

I83v11a94n 79K36o13p20t62a 5667892131557

Pokud jezdite týdně tak už se roční známka vyplatí, pokud jedete jednou za rok tranzit někam koupite si kratkodobou. Pokud jezdite příležitostně na nakup do nejbližšího města od hranic tak hold pojedete po bundesce. Kde je problém? Jde jen o vasi volbu. Stejne z cech po dálnici můžete tak akorát do Drážďan(vede tam pěkná bundeska pres Zinwald), nebo do Norimberku ( ten je ale od hranic uz trochu dal)

+1/0
9.5.2015 19:49

T43o71m15á83š 29T18a82t84í52č10e35k 5160962400728

Přesně tak. V chudém Portugalsku (znám, znám...) se vybudovaly dálnice do těch - na tamní poměry - chudých regionů, aby tak byly podpořeny. Ovšem dálnice jsou zpoplatněné, a to tak vysoko, že se jezdí po starých silnicích.

+1/0
9.5.2015 10:06

V39l97a76d61a 56S40i11m12o69n59i23k 3729353773745

Portugalsko ovšem není sítí dálnic protkané Německo. Pořád nechápu, proč by € 40 ( nebo kolik to má být) mělo položit českého automobilistu. Vždyť je to ekvivalent ca 27 l  benzinu.

0/0
9.5.2015 15:17

V77l72a97d47a53n 52Č67e18r14n42í82č38e76k 8402116693720

V každé zemi se najde něco co je placeno pouze z daní poplatníků té dané země a není možné za tyto služby požadovat od cizinců poplatek.

+2/−3
9.5.2015 0:00

V39e71n46d32e68l23í50n 98C12h70l13u24p69a93t20ý 4592734352571

Skoda, nemecky system platenia myta bol najlepsi z celej EU. Ziadne hlupe nalepky, mytne brany, proste kazdy plati cestnu dan podla eko zataze vozidla a hotovo. Jediny problem je, ze okolite staty z toho v podstate tazili, ked "doma" zaviedli nalepky a po nemeckych dialniciach si tym zahranicne auta jazdili zadarmo. 

Najlepsie riesenie by naopak bolo, keby sucasny nemecky system platil v celej EU. Cize by sa vsade zrusili nalepky, mytne brany a cestnou danou by sa financovala dialnicna siet.

+8/0
8.5.2015 23:26

J42a97k92u28b 86Š39a68f57a23n57d71a 7345397581531

A jak vyřešíte to, když nějaká země bude výrazně tranzitní, zvláště pro kamiony.

0/0
9.5.2015 8:06

R98a94d16e37k 54J13a84n95a54t49a 9955156894722

Nojo, ale hlavním problém co se řeší v silniční síti, je, že je vždy někde vyčerpaná kapacita (zácpy). Jak to jde dohromady s vám navrhovaným paušálním zpoplatněním? Které silně zvýhodňuje toho, co jezdí hodně?

0/0
9.5.2015 11:50

P88a27u26l 65G75l22a40b41a77s27n45i38a 9532922843544

Od 80-tých let, co žiju v Německu, se pořád vede v politice debata o mýtném na německých dálnicích. A furt nic. A jak píše paní Hana Krivanek, tak si taky myslím, že tu navrhovanou podobu mýtného s daňovou úlevou brusel zatrhne.

0/−1
8.5.2015 23:18

V97l77a83d21a 50S21i63m67o96n12i39k 3229963733465

Vsadíme se ? To by všichni museli být padlí na hlavu, aby se snažili zabránit hospodáři, aby se staral o svůj majetek ve prospěch všech motoristů, tedy i těch zahraničních.

0/0
9.5.2015 15:19

V43a63c66l49a68v 54V18a72v81r40a 3687634375197

OK nasaďte cenu až se vám protočí panenky a budete čumět jak se zpoplatnění projeví na cenách DOSOVA VŠEHO zboží v obchodech.

Jak budete konkurenceschopní a jak vás Amerika cenově na celém světě snadno překoná.

Až Němec sedne na hrnec a bude řvát aby Amerika "něco" udělala s cenama nebo dolarem, a Němec mohl zase pracovat. Nemohu se dočkat svobodné výměny zboží mezi USA a EU. To bude jedna sranda.

0/−1
9.5.2015 15:40

V18l73a41d12a 68S93i96m37o15n61i47k 3169623973775

Aha, důchodce z Fordu je opět na scéně . Vítejte !!

Jenom pro Vaši informaci - díky slabému EURu jede německý a evropský automobilový průmysl " jako z praku " - to když se budeme bavit o branži, v které jste se podle Vašich řečí pohyboval.  Nebo se mýlím, když tvrdím, že BMW, Daimler, VW, Porsche  úspěšně prodávají v Americe vyšší objemy?

Byl bych skutečně nesmírně rád , kdybyste mi vysvětlil, jak mýto pro osobní auta s neněmeckou značkou na dálnici Norimberk - Frankfurt může zásadně cokoliv zdražit.

Amerika Evropu překonává v poslední době hlavně mimotržním zásahy (jistě pamatujete G. W. Bush a jeho zestátňování finančních institucí) a dluhy. Nevlastní náhodou půl Ameriky už bratří Číňané?  

Takže tak - doku by l kurz 1,35, Německo prosperovalo. Teď je kurz 1,12 a exportu se daří dál ...

A až bude Amerika reexportovat zboží Made in PLC, to bude opravdu taškařice:-)

+2/0
9.5.2015 15:52

R20a10d28e80k 53T97o94m89š36ů 3445853532681

;-D ještě před lety důchodce z Fordu Vávra aka Thyronx vykládal, jak VW nemá na to být v čele světových automobilek a že je brzy Ford předstihne. A kde je dnes Ford a kde VW, které atakuje první pozici na světě. Takže asi tak k jeho předpovědím. Je vidět, že už mu v USA dobře vypláchli mozek.

+1/0
9.5.2015 22:14

V21l38a19d52a 98S39i87m92o64n80i93k 3149523453365

Ta cena má být ročně !! - ca 40€. To je na osobní bankrot ??

0/0
9.5.2015 15:56

R60a87d30e48k 55T74o14m30š67ů 3455563652191

Thyronxi, tvé předpovědi jsou prostě mimo. Stejně jako jsi před lety předpovídal, jak Ford brzy snadno překoná VW. Kde je dnes VW, které atakuje první místo na světě a kde je Ford. :-P Už jsi v tý Americe trošku mimo obraz. :-P

0/0
9.5.2015 22:18

H78a50n75a 33K18r53i67v93a33n37e62k 2621675892263

Brusel to Nemcum zatrhne, to je jiste; bud' budou platit vsichni (Nemci + cizinci) nebo nikdo. Diskriminace Brusel akceptovat nebude. :-)

+1/−6
8.5.2015 22:57

J45a47n 86H48a55b58r63y74c56h 3647148230454

Ano, budou platit všichni. Teď platí jen Němci. Proto začnou platit i cizinci. Trapi vás, ze Němci budou platit méně nez doteď? V tom vidíte tu diskriminaci? Ja vidím diskriminaci v současném stavu, kdy Němci platí, ale cizinci jezdí po jejich dálnicích zadarmo.

+5/0
8.5.2015 23:21

P33e88t84r 63N81o31v82o85t39n28y 3799432919672

Němci už plati ted.

+5/0
8.5.2015 23:27

F66r63a92n84t91i16s24e14k 32K97r69a26l 8630296864112

Ano plati..a je docela hodne....

+2/0
9.5.2015 0:15

V76e53n48d53e58l98í48n 77C97h84l67u42p58a17t67ý 4672224662941

Ono to nie je take jednoduche, nikto nehovori o Nemcoch a cudzincoch, ale o tych ktori maju auto prihlasene v Nemecku. Ja napriklad tiez nie som Nemec, ale auto mam prihlasene v Nemecku => nalepku platit nebudem. Teda, budem, ale budem si ju moct odpocitat z dane, ktoru zaplatim.

Netvrdim, ze sa mi ten system uplne paci, ale nerozumiem, co je na nom diskriminacne. Je to podobne ako keby niekto v Cesku napadol, ze si moze odpocitat uroky z hypoteky z dani iba ten, kto ma nehnutelnost v ceskom katastri.

+1/0
8.5.2015 23:30

P17e91t71r 29M30u38n19z84a61r 1655221159296

Že tady žvaní o diskriminaci právě Švýcarka. Vy už jste zavedli týdenní a měsíční dálniční známky, nebo si tam musí každý koupit tu roční?

0/0
9.5.2015 6:43

H65a52n26a 13K89r52i24v18a63n54e17k 2921315552713

Ja zvanim o diskriminaci proto, ze ja platim v CH jak dane tak take znamku.

A mj. jsme zabranili v referendu zvyseni mytneho ze 40 CHF na 100 CHF, jak to chtel Bundesrat. :-)

A 40 franku neni nic, v Cesku stoji rocni znamka vic.

0/0
9.5.2015 10:03

J72a89n 11P57r50i62c90h92y83s81t29a32l 8301898623

To je zase titulek!

Vzdyt to mate vysvetleno hned pod tim titulkem! To to po sobe vubec nectete?

Konkretne: "...schválila i Spolková rada, Bundesrat."

To si fakt myslite, ze "spolkova rada" je rodu muzskeho?

Kdyz uz musite cpat k nemeckemu slovu ceskou koncovku, tak ji aspon dejte ve spravnem rodu. TA Bundesrat, protoze TA rada.

Samozrejme, ze to slo napsat i tak, abyste se te hloupe koncovce vyhnuli.

0/−2
8.5.2015 20:55

L25a42d72i62s22l92a64v 50T64o32m24á80n98e37k 7277227365178

uz mate klid?

+2/0
8.5.2015 21:10

P63e23t88r 74N21o56v77o13t60n33y 3289182329902

Bundesrat je v Němčině der, ne? Tak klidek, ať vam nepraskne žilka.

+4/0
8.5.2015 21:55

L87a73d90i90s60l58a91v 58T79o35m59á92n28e48k 7207927555638

v nemecku kazdy majitel plati dan z auta, takze to neni nic nespravedliveho. hlavne aby se nenapadlo limitovat rychlost, to by mne teprve nakrkli.

+4/0
8.5.2015 20:44

J17a95n 22P36r49i36c67h61y16s43t89a14l 8271458243

Je to nespravedlive, protoze ja taky platim dan z auta - a vyssi nez Nemci. Presto ode me taky budou chtit mytne, zatimco kdyz prijedou Nemci sem, tak za pouziti dalnic a silnic neplati nic.

+1/−6
8.5.2015 20:57

J90a89n 21R63i35e30g75e58l 1704636195492

co to meles? Nemec si musi kupit dalnicni znamku jako ty hlavo....

+6/0
8.5.2015 21:00

J60a62n 59P64r49i39c71h53y25s94t74a47l 8501638923

1. Co mi tykas?

2. Ja si dalnicni znamku musim koupit jenom kdyz jedu do Ceska. Tady zadne dalnicni znamky nemame.

+2/−1
8.5.2015 21:03

L96a85d25i88s30l42a56v 14T56o30m80á91n37e85k 7297637655858

tady je kde ty hlavo?

0/−1
8.5.2015 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.