Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy opět vybírají „hospodského“ pro jídelní vozy. Na šest let

Po necelých třech letech musí České dráhy znovu vybírat firmu, která poskytuje na palubách jejich vozů cateringové služby. Na rozdíl od současné smlouvy bude nový kontrakt delší. Dodavatel bude mít jistotu provozu šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i26r45o82s70l40a14v 64Z98i28k33m88u58n95d 7279403224963

Privatizace JLV byla ekonomický nesmysl. To se mohlo vymüslet jen ve vypatlaných makovicích různých teoretických ekonomů. Provozovat "hospodu na kolejích" se ziskem je nemožné.

Pořizovací cena "hospody na kolejích" je tak na úrovni 50 milionů korun, za to postavíte několik "hospod Na Růžku", kde se bude točit pivo jako křen a bude tam mnohem více míst ... teoreticky by kolejovou hospodu měla vlastnit společnost, která jí bude provozovat a platit dopravci za přepravu vozu (tedy energetická náročnost), podíl na poplatku za použití dopravní cesty ... nést náklady na údržbu ...

Praxe je ovšem jiná ... ono to ani jinak nejde ... totéž platí i o ubytovacích vozech ...

+1/−6
19.5.2015 15:46

A58l67a70n 41Ř24e90p39k15a 4965566

Ale ten provozovatel jídelních služeb ve vlacích si nekupuje své vagony, vozy patří stále snad dopravci takže proč takové velké náklady? 8-o

0/0
19.5.2015 21:42

R59a61d15e26k 50J63a51n97a49t50a 9645786534632

Náklady budou vždycky vyšší než v normální hospodě. Především kvůli omezenému počtu míst i prostoru v kuchyni, komplikované logistice, zaměstnanci stále na cestě, prostoje na konečných, atd.

A teď je to už jen o tom, zda je naše železnice+společnost v takovém stadiu, aby vlakem jezdili i lidi, pro které není mírně vyšší cena problém. Já třeba s menu za 139-149 Kč problém nemám, ale řada lidí vyžaduje "hotovku za 70".

+4/0
19.5.2015 22:47

J46a96n 71L11u18k71á73š 7517633933742

Kdyz provozoval jidelnaky na rychlicich Urblik, tak ho naopak CD pekne zdimali na poplatcich, az ho vystvali uplne, ale sve dcerine firme za tutez sluzbu plati.

+7/−2
19.5.2015 13:20

P95e91t31r 86Š39k84o24d79a 5527590814760

On si snad někdo myslí, že by to vyhrála jiná firma než JLV? :-)

Jen pro zajímavost... nějaká "chytrá hlava" v JLV zřejmě vydala nařízení, co má personál říkat do vlakového rozhlasu. Fakt šílený, jak z nějakého školení. A v angličtině a němčině stejně tak.

+2/−2
19.5.2015 11:53

V68í47t 59G56a76b75r42i53e93l 5304733686227

Co je na tom šíleného?

+1/0
19.5.2015 12:24

P82e67t41r 54Š91k65o85d19a 5337280764210

Šílený je ten text, který je jak vystřižený z nějaké příručky pro manažery. Zatímco ve vlaku DB normálně lidsky pozvou na jídlo do jídelního vozu - stručně a jasně, tak tady žbleptá naučený předepsaný text, který je pochopitelně a zbytečně 2x delší.

+2/−1
19.5.2015 14:01

R23a34d69e22k 29J70a86n77a58t22a 9545416954402

Taková nařízení, co se má hlásit, jsou všude, i v dálkových autobusech či letecké dopravě.

Jiná věc je jazyková úroveň. Ale to je samozřejmě obecný problém. Za tak málo peněz těžko seženete někoho, kdo umí srozumitelně mluit německy i anglicky. Alternativa je opakující se hlášení nechat namluvit profesionály a taky se to (třeba v Railjetu) používá.

+2/0
19.5.2015 13:48

P97e68t72r 11Š37k79o48d29a 5977390314240

Všude ne. Jak píšu výše, Němci to říkají normálně. O jazykovou úroveň nejde, to je v pohodě, na palici je samotný text.

+2/−2
19.5.2015 14:02

P65e50t57r 57B91e36z46s31t16a63r23o81s17t52i 2259566673511

Je zajimave, ze obcerstveni v EC a vys je porad na solidni urovni , minibary take,ale v rychlikach dodnes na minibarech operuje sebranka ozralu se sortimentem pochybne kvality, se divim, ze se napriklad z tech baget pecenych na letnim slunicku jeste dodnes nikdo neposvihnul... A toto nikomu nevadi... Napr u JLV na vse papir, DPH uctovane spravne dle zeme vyjezdu, vyplaty, diety s papirem, uctenka na kazdou objednavku... U R minibaru zamestanci bez papiru, penize kazdej den na ruku, sortiment z marketu,co je zrovna v akci, DPH se vubec neresi, uctenky se nevedou... A v tomto vsem snad ma prsty nejaky pan Korzelt z GR nebo aspon na nej se ten lump provozovatel vzdy odvolava...

+12/0
19.5.2015 10:06

P70e10t56r 32Š91k84o81d53a 5797570234820

To není ani tak zajímavé jako spíš logické ;-)

V EC se musí snažit a je tam pravděpodobnější větší tržba. To v R nehrozí.

+1/−1
19.5.2015 12:01

M12i55r55o78s22l38a84v 32H74r32u34š42k26a 1260615303845

Pokud o tom víte, proč si nestěžujete? Také jsem kdysi podával stížnost na jakéhosi chlápka v rychlíku z Brna do Svitav, že jeho chování nebylo dvakrát reprezentativní. A potom ještě jednou. Dráhy mi napsaly, že to budou řešit...nezbývá tedy než psát stížnosti...

+1/0
19.5.2015 12:02

P79e22t96r 57B96e82z98s31t80a68r14o77s44t22i 2639286603171

Reseno uz bylo mnohokrat, vzdy odpoved, ze se jedna o externiho dodavatele a ze to s nim proberou...

+1/0
19.5.2015 12:28

J44a68n 78J67e91m80e44l26k38a 1825400

:-) To je pravda s bagetou.. Té jsem zatím odolal vždy i přes velký hlad :-)

+2/0
19.5.2015 13:32

T70o71m 98J11u41r82e98č25k98a 6135332745205

No ČD naštěstí v nových rychlíkových soupravách InterPanter mají objednány automaty na nápoje a občerstvení, tak by ty minibary mohly z R postupně zmizet.

+3/0
19.5.2015 15:35

M18i60r50o19s21l14a73v 34Z81i56k81m62u92n98d 7769793284233

Tak si u té sebranky nic nekupujte ... já se na cestu vždy vybavím za zlomek ceny toho, za co je mi na zlomek toho co mám s sebou nabízeno ...

Tak proč účtenku nežádáte nebo nepodáte oznámení na příslušný státní orgán.

+2/0
19.5.2015 15:35

A51l38a59n 80Ř66e72p93k44a 4965636

Myslím, že snad nikdo nebude proti když zůstane u moci JLV :) Levnější jídlo stejně nebude a kvalitně umí vařit i JLV ;-)

+1/−5
19.5.2015 9:59

J24i36r42k34a 59N28o26v82á69k 6392515135119

proč by jídlo (a taky nápoje, ty především) nemohlo být levnější ?

+4/0
19.5.2015 10:04

A82l87a19n 16Ř12e63p12k80a 4115566

A bude pořád stejně kvalitní? Jančurův dortík za za devět káče do toho nepočítejte, to je buď podnákladová nebo maximálně jen nákladová cena. Soukromá firma musí generovat zisk, ne prodělávat;-) A ceny teplých jídel nemá ani Regiojet nižší než u JLV :)

+3/0
19.5.2015 16:24

V74a72c92l52a45v 65H16a21j56e88k 3476919579

Ono je to trochu složitější. Tím, že JLV dělají cattering i na mezinárodních vlacích, nemohou mít jiné ceny na vnitru a cizině. Byla by to diskriminace občanů cizích zemí v EU. A ceny tak kopírují ceny v rámci EU.

Jinak občerstvení prodávají i vlakušky na vybraných vlacích a za velice slušné ceny (např. káva za 10,-Kč, pivo kolem 20,-Kč)

+1/0
19.5.2015 20:19

A95l63a45n 19Ř38e46p38k25a 4225686

Ano, minibary od ČD mají skvělé ceny. Bohužel stále jezdí dost minibarů od JLV a tam jsou ceny šílené Rv ALe tak ty ČD minibary začaly teprve nedávno, tak snad brzy si je všechny vezme dopravce pod sebe :)

+1/0
19.5.2015 21:43

P49e50t73r 64N18e90c62h95a16n49i62c48k80ý 7243616198700

To si myslím, že by levnější být mohlo, ale asi už ne o moc. Hlavně by mohla být trochu rozmanitější nabídka. Spíš než velká jídla bych tam nabízel různé čerstvé sendviče, bagety, Croissanty, prostě svačiny na místo, ale čerstvě připravené.

+1/−1
19.5.2015 12:51

R23a50d14e21k 52J85a33n72a95t72a 9265736644882

On je trochu problém v tom, že v jídelním voze je málo míst. Takže nechat tam někoho sedět a ucucávat levné pivo či levnou bagetu, je neekonomické. Muselo by to být přes pult na odnos.

+2/0
19.5.2015 13:50

P87e34t32r 29N86e36c73h52a25n49i49c83k52ý 7753816118350

Však myslím pult a odnos. Stejně je to lepší i kvůli zavazadlům.

+1/−1
19.5.2015 13:54

M48a25t95ě33j 13V68o81n26d76ř76i91č91k27a 4964170278246

Od toho ale jídelní vůz není, kt tomu stačí ten minibar. Navíc větší jídla = větší byznys.

0/0
19.5.2015 16:36

F40r29a92n86t87i66š55e72k 11V30a67n76ě14k 1317464577577

Kdo jiný to vyhraje, než JLV.

+2/0
19.5.2015 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.