Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Životní pojistky se agentům vyplatí i po novele, řekla čtenářům expertka

Chystaná novela zákona sice omezí provize z uzavírání smluv o životním pojištění, i tak se však zprostředkovatelům vyplatí. V on-line chatu se čtenáři iDNES.cz to uvedla expertka na pojištění Kateřina Lhotská ze společnosti Ernst & Young. Podle ní klienty čeká kvůli změně zákona další „nálet“ prodejců, kteří se budou snažit současné smlouvy „přetočit“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S67t88a33n41i67s98l51a92v 42K93r60u79p15k27a 6473786787840

Pro běžného klienta stačí ošetřit ty nejdůležitější rizika v ŽP, zvlášť si tvořit rezervu a zvlášť na své cíle dle investičního horizontu. V dnešní době i ŽP má tzv. věrnostní bonusy apod. Ty pak použít na závěr jako položku na renty v penzi, nebo jinak.

Co se týče provizí je 200% poradci opravdu nesmysl.

0/0
23.5.2015 23:01

J83o24s91e75f 81V80o12t51í53p37k57a 4883493778612

Většina lidí ŽP vůbec nepotřebuje, stačí, když si místo toho vytvoří rezervy na nečekané vážnější události, které se mohou stát jednou za deset až třicet let. Co se týče hypoték a úmrtí živitele, je pro pozůstalé ekonomicky výhodnější nějaký čas vyžít z rezerv, přitom se domu s hypotékou zbavit a jít bydlet do paneláku.

0/0
21.5.2015 17:06

O38n65d32ř32e30j 45V80e86s47e30l13ý 7109347711789

No teorie hezká. Slušná rezerva je pro případ velkého průšvihu kolik? Milion? To nějakou dobu trvá vytvořit a většina lidí toho během života nedosáhne. 

A když už ji tedy mám, kde je uložena? Kdo ji bude spravovat v případě, že jsem třeba invalidní. Nebo ji máte na účtu a necháte rezervu znehodnotit???

To co píšete je nedomymyšlené. Za vhodné považuji kombinaci pojištení a tvorby rezerv. Takže většina lidí rizikové pojištění spíše potřebuje, než obráceně. Stojí to za debatu.

0/0
22.5.2015 13:28

R13o50m49a50n 83H40r40o90n17z51a 5386261546248

"Spoření" přes životní pojistku je pěkná hloupost. Pokud chci "spořit", tak čistě bez přívěsků. Možnosti existují a dobrý finanční poradce si je nenechá pro sebe.

+2/0
21.5.2015 8:38

M44i52c54h82a28l 75M61r25a56z57i49k 6137367544550

Je smutne, ze to musi regulovat zakon. Kdyby lide sli za skutecnym poradcem a ne za pojistovakem, tak by meli mnohem lepsi produkty. Provize neni ovlivnena ani zakazniky ani poradci - ale pojistovnami - oni sami nabizeji stale vice aby ziskali vetsi podil na prakticky naplnenem trhu. Ale proc ne, proc se neomezovat dalsim zakonem, jen doufam, ze brzo prijde - zakonem stanovene - ceny za pokryvace, vodoinstalatery, elektrikare a dalsi, at se to neplete, stanovme si zakonem vse a bude klid...

+2/−1
20.5.2015 21:44

P77e79t76r 78V73l33c17e49k 5982925305977

;-D  všichni se pasují za experty,  ale není to ani tolik pouze o odbornosti, ale o charakteru......

0/−1
20.5.2015 22:12

P74e24t79r 91M29e36j72z12l77í58k 8278164951270

Pojišťovací agent do domu - hůl do ruky

+2/−1
20.5.2015 19:50

P86e93t90r 10V80l13c84e44k 5382715605467

za přepážkou jsou ti samí, jen se tváří, že jsou jiní a vy tomu věříte....;-D

+1/−1
20.5.2015 22:13

S79t90a37n13i55s89l96a77v 85P10i75š65t30ě76k 1636518779295

Tohle je snad nejhorsi co si clovek muze od financnich poradcu poridit. 

Takovy kockopes.

+2/0
20.5.2015 19:23

L62a69d82i56s45l23a57v 97H21a26š22k39a 4853186401810

Když už životní pojištění tak s minimálním sporenim. Pak nemusíte litovat. Platite si jen tu službu a nic vic

+4/0
20.5.2015 15:27

J55a80k74u73b 13S36t19a27n41ě86k 8270356794141

Vůbec, buďto pojistku nebo spoření. Auto si také nekupujete kvůli poslechu rádia.

+3/−1
20.5.2015 17:33

R48a43d66i19m 18P90o63l33á54š23e54k 9576773799649

Neřekl bych, že prodejci tlačí pojišťovny do zvyšování provizí. Vidím to spíš naopak   Už nejméně 15 let je u nás trh s životním pojištěním naplněný. Kdo u nás životní pojistku chtěl, už ji dávno má a kdo nechtěl, pojišťováky vyhazuje a nic nekoupí. Jediný zdroj dalších životních pojistek jsou nyní lidi, jejichž životní situace se změnila tak, že nyní pojištění chtějí.

Třeba založili rodinu, narodilo se jim dítě.....

Jenže pojišťovny pořád chtějí u nás expandovat, každý rok navýšit svůj podíl na našem pojistném trhu o jednotky až desítky procent. Proto zvýšily provize, upravily smluvní podmínky pojistných smluv, hodnotící žebříčky prodejců  tak, aby pro prodejce jejich pojištění bylo výhodné místo hledání nových dosud nepojištěných klientů krást klienty od konkurence. Navést je na schůzce, že smlouva uzavřená u konkurence je nevhodná a špatná, že ji je třeba zrušit a novou uzavřít s jejich pojišťovnou.

10 - 20 let si takhle u nás pojišťovny navzájem kradou klienty, pojišťováci pracujou, provize se točí a klienti solí provize a smluvní pokuty za předčasné ukončení životního pojištění.  Přepojišťování je už potom jen "třešinka na dortu".

+3/−2
20.5.2015 14:36

J55a24k66u35b 47S30t81a76n13ě26k 8350606644251

Na to existuje velmi jednoduché řešení, které už aplikovali např. ve VB, provize od pojišťoven zakázat, poradce si platí klient sám. Z kvalitních zprostředkovatelů se stanou poradci a ti nekvalitní vyhynou.

+6/0
20.5.2015 14:42

D58a94v32i27d 17M77a78t71ě76j10ů 2495272327368

Stat uz zase po 25 letech urcuje vydelky soukromych subjektu. Welcome back, socialism! ;-(

0/−7
20.5.2015 14:03

J60a28k54u58b 38S61t84a71n60ě98k 8420826664651

A vidíte, jsou i státy, které socialismus ani nezažily a tyto praktiky, které dost vznešeně přirovnáváte k podnikají, zakazuji zcela.... Toto nemá se socialismem nebo kapitalismem nic společného, je to snaha, i když zde velmi malá, k omezení nepoctivého jednání.

+9/0
20.5.2015 14:24

P63e91t81r 39M98e17j95z28l32í40k 8708124851820

Ovšem kdyby pojišťovny nevnucovaly, zprostředkovatelé by nebrali. Chodit brečet ke státu, aby narovnal zákonem, co jsem vlastní chamtivostí pokřivil, mi připadá potom trochu chucpe

0/0
20.5.2015 20:10

M47a66r84t29i97n 55K25a83r70á76s32e12k 9408853438328

No stat se snazi neco malo delat s trhem totalne pokrivenym informacni asymetrii, ktery dospel do faze kdy klient plati plati penize, ze kterych nic nema, pojistovna je +- na nule a vse konci pojistovacich zprostredkovatelu....

0/0
20.5.2015 19:12

D83a33n 20M22a18c83h27o20l28d24a 8397422954242

no mam stejny problem. Starou životní kapitálovou pojistku, která se jeví dosti spatne oproti nabidce co jsem od zprostredkovatele dostal. S tim ze stara se zrusi, penize vyberou a zalozi nova vyhodnejsi, kde je mimojine pojiste urazu, pobytu v nemocnici, vazne nemoci atd. coz ve stare nebylo a za stejny mesicni poplatek. Tak nevim co s tim, jestli me zprostredkovatel bulikuje nebo zda je novy navrh opravdu lepsi (jevi se tak, ale nejsem odborník).

0/0
20.5.2015 13:56

R86a36d75i11m 34P93o24l22á84š20e49k 9786313149179

Prostudujte pořádně pojistné podmínky. Ve starých životních kapitálových pojistkách se třeba hradily úrazovky či úmrtí způsobené občanskými nepokoji. V nových životkách, už asi 10 - 15 let, jsou na toto výluky, takže v takovém případě nedostanete nic. Podobné to je co se týká třeba úrazů při sportování.... A každá výluka má ten vliv, že samotná pojistka je o něco levnější.

Nejsou to žádné čáry si to promyslet, pouze to znamená věnovat studiu každých pojistných podmínek nějakých pár hodin a pak to prostě porovnat.

Kromě toho životní pojistky staré cca 5 - 10 let a víc mívají nadstavené pevné pojistné, které vychází z rizika pojistné události v době, kdy jste pojistku uzavíral. Pokud jste tu pojistku uzavíral třeba ve 25 - 30 , kde je malé pojistné riziko třeba úmrtí na závažnou nemoc, a podržíte ji do věku 45 - 55 let, budete platit stále stejně málo. Zatímco někdo jiný, který tu pojistku uzavře ve věku třeba 50 let, bude za stejné riziko platit 20 - 50 x větší pojistné.

U dnešních životek to ale neplatí, protože ty už mají v tom systému zabudovanou průběžnou úpravu pojistného podle věku - jeho zvyšování.

Jinak je ještě rozdíl díky genderovému zásahu EU. Protože muži a ženy mají různé riziko pojistné události, měli muží životní pojištění dražší a ženy levnější. Ovšem toto byla podle Bruseli diskriminace pohlaví, takže nyní asi 3 roky platí za pojištění stejně muži i ženy. Starší pojistka než 3 - 4 roky tedy bude pro muže dražší a pro ženy levnější než úplně stejná současná.

Asi tak

0/0
20.5.2015 14:21

P95e76t19r 83M98e55j47z90l72í74k 8628484741110

Při založení "nové, výhodnější" každopádně budete platit dva roky pojistné do zprostředkovatelovy kapsy. Takže v prvé řadě je to výhodné pro zprostředkovatele. Dále pojišťovna nemá rozhodně důvod nabízet vám sama od sebe výhodnější pojištění a snižovat tak svoje zisky. Takže nějaký háček na velrybu tam asi bude.

0/0
20.5.2015 20:06

R83a26d82i87m 55Š89o94t35o38l60a 6492181718473

A vy chodíte pracovat zadarmo, pane Mejzlíku? Navíc ručíte svoují výplatou 2-3 a nově 5 let? Upřímně o tom pochybuju. Ono je jednoduchý nadávat na někoho že bere tolik a tolik. A nenechte se mýlit, že je jakákoliv pojišťovna nebo banka ta dobrá. pojišťovny tenhle systém zavedly a teď brečí, že je stojí moc peněz. Makléřské firmy, jejichž poradci si říkají "nezávislí" právě svým způsobem prodeje (struktura MLM, kdy je potřeba živit z jednoho obchodu X lidí nad sjednatelem) a nenažraností celý problém vytvořily. Pojišťovák, tedy obchoďák jedné pojišťovny, se musí chovat ke klientovi lépe, než finanční makléř, protože má mnohem omezenější nabídku služeb. Pokud klienta zklame, nemá mu už co nabídnout. Jděte si to nejdřív vyzkoušet, než začnete někoho soudit.

+1/0
21.5.2015 7:13

V10l71a39d62i22m12í31r 46R29o57z95e68h49n44a13l 5368710547486

38/2004 Sb. zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích 

§ 2 Činnosti vyloučené z působnosti zákona

       Tento zákon se nevztahuje na

2. nejedná se o pojistné smlouvy životních pojištění ani o pojištění odpovědnosti za škodu,

§ 21

 (1) Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví nebo činnost samostatného likvidátora pojistných událostí je povinna tuto svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace, anebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb.

   (3) Pojišťovací zprostředkovatel a samostatný likvidátor pojistných událostí odpovídá za škodu způsobenou při provozování své činnosti. Této odpovědnosti se zprostí, jestliže prokáže, že vzniku škody nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které na něm lze požadovat.

Vypustit §2 odst. 2 a ČNB odebírat subjektům povolení k činnosti

0/0
20.5.2015 12:00

K21a10r93e66l 90K74a24v21k69a 9489579447906

maji 200% provizi (dle rocniho pojisteni) ??? hezky ... 8-o

0/0
20.5.2015 11:59

V82l98a89d10i45m98í35r 71V78y47s95o35k90ý 8862492601325

tak málo to není, ale reálně z toho mají tak 100-130%

0/0
20.5.2015 12:28

J12i88ř93í 69Š60a46u16e15r 2471870960907

Reálně je tak 180%.

0/0
20.5.2015 12:45

J61a96n 70K23a15m84e49n53s12k90ý 7716293759416

chci upřesnit tyhle informace - pojišťovna vyplatí 100% někdy 200% dané zprostředkovatelské firmě, ale ten člověk (poradce), který to uzavře tolik nedostane (protože něco dostane manažer, něco manažer manažera...). Standardem v obchodních službách přímo konkrétních pojišťoven jsou provize max. okolo 10 - 80% (podle doby trvání, takže u krátkých smluv klidně dostanete jen 10%. Nechci obhajovat, ale pokud neděláte v práci prasárny ve styl ruším a zakládám nové a je mi jedno, že ten člověk tratí, tak neočekávejte horentní statisícové výplaty.

0/0
20.5.2015 13:09
Foto

S62t96a41n98i86s73l59a46v 45K68r49u30p32k62a 6833946967210

je to trochu víc, ale souhlasím, jste-li slušný a jde Vám o klienta víc než 130 v žádném případě nečekejte

0/0
23.5.2015 22:52
Foto

S37t80a27n49i34s21l85a11v 10K17r30u21p27k74a 6933286827180

tak vysokou provizi opravdu ve skutečnosti nemají

0/0
23.5.2015 22:51

R73a47d10i32m 40P24o60l12á72š83e62k 9866693179929

těch 180 - 200 % ročního pojistného je celková provize.

Tu si potom dělí, pokud se jedná o prodejde pracujícího přímo pro pojišťovnu , pojišťovna a prodejce.

Pokud prodejce prodává přes makléřskou firmu, dělí se tato provize na 3 díly. Část provize  inkasuje pojišťovna, část makléřská firma a část provize připadne  prodejci.

0/0
20.5.2015 14:24

P59e90t93r 24M23e72j29z23l85í73k 8528264341500

A kolik asi musí na jedné pojistce vydělat sama pojišťovna, zvláštní, že to nikoho nezajímá. 200% provize je pro ni jen plivnutím do jezera.

0/0
20.5.2015 20:13
Foto

M74i36r13e78k 74J30a58r21o14š 6492128878

A kdy (jestli vůbec) bude ustanovena povinnost poradce informovat klienta o konstrukci výpočtu odbytného při předčasném zrušení smlouvy? Aby se zabránilo tomu, že produkt životního pojištění bude prezentován jako "spoření".

+1/0
20.5.2015 11:24

J31i47ř11í 48Z23a47v23ř27e67l 4836984143695

Pane Jaroši, tato povinnost ustanovena není, ale každá poradenská společnost má nějaká vnitřní pravidla kontroly. Pokud je životí pojištění (nejpravděpodobněji investiční ŽP) konstruováno klientovi jako dlouhodobý způsob spoření, měl by správný poradce předložit klientovi i vývoj tohoto spoření s předpokládaným zhodnocením (ale samozřejmě ne nějaké šílené úroky jako 10% a více, spíše střízlivých 4-6% ročně),s vývojem investice a částkou odbytného, které by klient obdržel při zrušení smlouvy. Toto by měl klient odsouhlasit a podepsat a nechat si u sebe, stejně tak jednu kopii by měl odevzdat poradce na centrálu své společnosti. Pokud ne, pak by smlouva neměla vůber projít kontrolou a měla by být poradci vrácena k doplnění o výše uvedené. I tak si může klient ověřit kvalitu poradce resp. poradenské společnosti.

+2/0
20.5.2015 12:09
Foto

M44i54r34e23k 58J86a96r36o61š 6972568588

Děkuji, pane Zavřele, za Vaši odpověď. Otázku jsem vznesl proto, že jsem před časem pracoval v jedné pojišťovně v týmu pro řešení stížností. A právě otázky odbytného a jejich výpočtu tvořily podstatnou část naší "agendy". Dalším velmi rozšířeným problémem byla změna poradců - klienti často požadovali změnu poradce. Případy, kdy klient například z Chebu měl poradce ze Znojma (přiznávám, teď to trochu přeháním) nebyly úplně vzácné. Podle mého názoru nejhorší na výpočtu odbytného byla skutečnost, že se klienti setkali s tím, že něco "nesedí" až ve chvíli, kdy se rozhodli pro předčasné zrušení smlouvy. Máte pravdu v tom, že otázka dodání všech potřebných informací je především věcí cti a etiky jak porace, tak i vlastní společnosti.

+1/0
20.5.2015 12:17

R17a93d85i44m 48P85o53l21á35š50e80k 9216473599159

Pokud se jedná o investiční životní pojištění, tak je jakýkoliv výhled dopředu hádání z křišťálové koule. Pojišťovna za vývoj investice vůbec neručí a uváděný přírůstek je jen jakýsi odhad, že to tak může být. Může nastat konjunktura a potom hlavně rizikovější produkty toho fondu, třeba akcie, budou stoupat tempem 15 % ročně stejně tak jako může nastat krize, akcie spadnou a klient bude ztrácet.

Starší kapitálové pojištění bylo v tom směru mnohem větší jistota, protože nárůst té investice byl uváděn natvrdo ve smlouvě a pojišťovna byla povinna ten nárůst investice vyplatit. I kdyby byla zrovna krize a hodnota té investice spadal hluboko pod 100 %.

0/0
20.5.2015 14:47

J13i17ř81í 90Z37a98v19ř39e75l 4336964553615

Ano máte pravdu pane Polášku. Ale to je věštění z křišťálové koule u jakékoli investice ať už pravidelné či jednorázové, pokud se přímo nejedná o termínovaný vklad, či nějaký garantovaný fond. Nicméně toto riziko je částečně ošetřeno povinností každého poradce vyplnit s klientem invetiční dotazník a z něho zjistit jeho rizokový profil. Pak se nemůže stát, že konzervativní klient bude investovat do akcií a naopak klient dynamický do fondů peněžního trhu. I tak by ale měl poradce upozornit klienta na rizika spojená s investováním. I když u pravidelné investice je toto riziko sníženo díky tzv. průměrování - jednou nakoupím akcie za draho (když jsou nahoře), jindy za levno (když je krize a akcie spadnou).

0/0
21.5.2015 12:08

P15e61t69r 49V54l88c15e52k 5362815295977

A co s klienty,  kteří chtějí vybrat peníze z pojistky, pojistku budou chtít zrušit a založí si místo ní nějakou levnější a hlavně pouze na úraz?  Když mu poradce vyhoví, bude za to potrestán?? 8-o

0/0
20.5.2015 11:17

J54i91ř43í 93Š72a22u75e98r 2811930280787

Pane Vlček, říkáte potrestán? Když podle toho nového návrhu dostane minimálně roční pojistné toho klienta + něco navíc? Takže při pojistném 1000 Kč měsíčně, dostane za dvě schůzky 12000 Kč. Tomu říkáte potrestat? :D A naopak klient oproti dnešku dostane výrazně vyšší částku na odkupném. Jasně a teď nám, pane Vlček, napište ještě tu pohádku o Karlulce. ;-D

0/0
20.5.2015 12:50

P17e29t59r 97V63l20c20e50k 5392905165737

vy tomu vůbec nerozumíte.....pokud klient jedné pojišťovny jedno pojistku zruší a u té samé sjedná novou, nedostane nic.....navíc i těch 12000 Kč je často omílaná chiméra....to by snad platí u některých velmi výkonných zprostředkovatelů a pojistka by musela být sjednána min. na 30 let......navíc se jedná o tzv. superhrubou mzdu, ono sjednat takovou pojistku se nepodaří sjednat každý týden.....

0/0
20.5.2015 16:18

R80a41d66i58m 54Š61o75t35o62l92a 6812161748453

Mícháte úrazovku s investičkem. Provize jsou u obou produktů naprosto odlišné. Proč si myslíte, že se protáčí pouze smlouvy se spořením? A proč makléři zavedli úrazovky investičkem? ;-D

0/0
21.5.2015 7:19

G12u21s30t56a79v 20S43o89j41k34a 1388163885264

Nejhorší pojišťovací produkt - životní pojištění.

+1/−7
20.5.2015 11:14

D70a77d67a62k 85P69e22t41r 7551270544298

Pokud se vám nic nestane, pak ano.

+1/0
20.5.2015 12:20

K27a91r25e24l 46S53v33o27b18o98d30a 9829214943406

Nesouhlasím. Pokud byste napsal nejhorší spořící produkt, tak bych to bral.

+6/0
20.5.2015 13:06

E90d98a 42D29r47á72b59e63k 7849342283297

Partners;-D

+3/0
20.5.2015 11:14

P14e33t69r 65B13e12z60s92t50a73r27o87s84t82i 2709176713571

Nahodou, pokud si s Partners neuzavrete IZP na 1000 Kc mesicne s rizikama za par korun, nebudete mit jedinecnou sanci zhodnocovat Vase finance 8% rocne....;-D

0/0
20.5.2015 12:56

M83a51r90t39i31n 42V23o97l16f 8561666383

Postupem času jsem dospěl k následujícímu poznání: Poslat všechny pojišťováky do hajzlu........

+11/−2
20.5.2015 11:08

K40a88r27e33l 28K93a47v43k27a 9809609127886

člověk by se měl pojistit na některá rizika .... . Uraz a pod., jde spise o to nepodepsat to prvnimu agentovi s teplou vodou, co zazvoni u dveri ... .

0/0
20.5.2015 12:17

M26a80r53t44i63n 11V51o90l36f 8501766383

To bych si teoreticky zvládl vyřídit sám.....

0/0
20.5.2015 12:48

M74i12c37h51a14l 94N13o35v21á43k 6372695618636

nepodepsat žádnému agentovi nic a spořit jinak, pojišťovnictví a bankovnictví největší zloději už od 1. republiky!;-)

0/0
20.5.2015 15:08

S76t69a38n40i12s90l88a49v 15P60i68š63t52ě54k 1256468139485

Pojistovny rad nemam, ale neni rozumne se nejak nejistit. Pokud vam treba vyhori dum, tak je clovek rad, ze byl pojisteny a dostane nejake penize. Kolik a jestli vubec, tak to uz zalezi jak dobrou pojistku mel. Ale vetsinou to je lepsi jak nebyt pojisten. Proste je to byznys.

+2/0
20.5.2015 19:47

M50i93c53h90a20l 90S22e85m56r75á77d 3812536837829

Mám jen jeden dotaz... Pamatuje si někdo předpověď Partners, která vyšla nebo nebyla účelová?

+2/0
20.5.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.