Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německé vlaky se opět rozjedou, strojvůdci se dohodli s Deutsche Bahn

Stávka na německé železnici zřejmě ještě ve čtvrtek skončí. Strojvůdci se dohodli, že zahájí jednání s provozovatelem železnice Deutsche Bahn přes zprostředkovatele a okamžitě ukončí stávku, oznámilo vedení společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e98t38r 85S42k41u95h94r60a80v72y 3593132227711

GDL jeste pry zastupuje jen asi 100 strojvudcu... Podle me je to jasna vyzva, aby se nasadilo automaticke rizeni vlaku (bez strojvudcu).

0/−3
21.5.2015 9:16

L54u76k35á73š 50Z71a34c39h91o45v66a45l 7329359485314

Ona to není zas tak jednoduchá a už vůbec ne levná technologie, jak si představujete.

+2/0
21.5.2015 9:36

J89a38n 93K54o76ř66á72n 7167978178216

na druhou stranu jezdí to po kolejích .... když můžou amíci řídit z USA dron na druhé straně světa tak proč né nějaký vlak.

0/0
21.5.2015 14:06

R71a42d17e71k 12J37a95n69a64t28a 9575816464672

1) vojenský dron nelétá sám, řídí ho taky člověk, byt na dálku

2) vojenské technologie mají mnohem vyšší akceptovatelnou míru rizika

0/0
21.5.2015 14:26

M69i45r49o75s95l73a69v 21Z59i82k30m19u66n93d 7869133294753

Kdyby se jednalo jen o 100 strojvůdců, pak byste měl vysvětlit, jak je možné, že se kvůli stávce odříkaly stovky vlaků na celém německém území počínaje Šlesvickem-Holštýnskem, konče Bavorskem ......  Nahradit "sto" lidí je v rámci několika tisíc pracovníků celkem jednoduché ...

Automatické řízení vlaku ... tohle zařízení existuje i v Česku v osobní dopravě, vlak řídí počítač podle naprogramovaného jízdního řádu a jednotlivých návěstních znaků.

Má to ale jeden zásadní háček ... ten vlak se neumí sám rozjet, ten základní problém je v tom, že strojvedoucí musí nejdříve uzavřít dveře a pak dát povel počítači, aby ten vlak uvedl do pohybu. Navíc to zařízení "automatické vedení vlaku" neumí reagovat na nepředvídané situace, např. automobil co vjel na přejezd, překážku na trati v podobě  náhodně spadlého stromu ... to je stejné jako v letadle. Tam je sice autopilot řídící letadlo podle předem nastaveného programu, ale autopilot neumí reagovat na mimořádné situace ...

0/0
23.5.2015 11:44

T42o60m62á96š 83J73a63n17e35č64k83a 4121415556560

Tady je vidět, jak důležité jsou silné odbory. Kdy u nás naposled vybojovali zvýšení platů o 5%?

+2/0
21.5.2015 7:42

R86a16d31e32k 39J11a42n51a59t82a 9345506924702

Co myslíte slovem "u nás", kterou firmu? O výsledcích kolektivního vyjednávání v jednotlivých firmách se u nás v médiích moc nepíše.

0/0
21.5.2015 10:32

T11o82m60á98š 81J49a85n15e72č60k75a 4211875486140

U nás myslím v průměru v ČR. Tam kde pracuji já jsme si vyjednali 3,5% předloni, 6% loni a letos jednáme v o 10% - prozatím. Jak to dopadne ještě uvidíme. A to vše díky odborům. Jiné firmy v oboru platí mzdy o cca 25 - 30% nižší za podobnou práci.

+1/0
21.5.2015 11:49

J37a56n 50K74o61ř79á87n 7657798898736

bych byl asi opatrný se slovem "vyjednali". Jinak je to normální "když mě Franto nenaleješ zadarmo tak ti rozmátím okno a bude to mít dražší" ;-D

0/0
21.5.2015 14:08

T98o18m12á24š 59J32a70n46e34č81k32a 4131595166690

Vaše poznámka svědčí o tom jak si představujete dialog. My opravdu jednali a naopak jsme navrhli některá úsporná opatření, která to zvýšení mezd učinila pro zaměstnavatele méně bolestné. To jednání trvalo skoro půl roku. Bylo to v roce 2013 kdy všude v ČR platy spíše klesaly. Nyní se firmě daří a má na to zvýšit platy. Důležité je aby si odboráři zvolili do vedení lidi, kteří jsou dostatečně inteligentní a asertivní.

0/0
21.5.2015 14:18

B81o43h69u56s28l23a93v 47K31r35á82l75í40k 2901230279796

Tak hlavně že se vaší firmě díky vám daří a je vůči těm levnějším firmám konkurenceschopná. Jakpak to asi dělá?

0/0
21.5.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.