Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54o50m13a12n 53J80e24s82c40h82k25e 9218905357975

Pro mne je to Messerschmidt a nikoliv Zátopek.

+4/0
23.5.2015 8:25

J10a28r25e67k 50K91a73l65i70v71o55d34a 7466813661196

Pres vsechnu uctu panu Zatopkovi je tohle pro lokomotivu trochu nevhodny nazev, uz jenom pro ceskou diakritiku. Preci jenom, Traxx, Taurus, Vectron, Griffin ci Gamma Marathon zni lepe.

+1/0
23.5.2015 8:42

J24i22n71d19ř29i82c28h 31Š56k52o28p77e75k 4295871430375

jasně ;-D;-D

Ostatní národy si pojmenovávají výrobky taky slovy z cizích jazyků, aby se to nakupujícím dobře vyslovovalo, co

+1/0
23.5.2015 14:42

D41a56n59i41e19l 34V17á80c83h42a40l 3966568775106

Gratuluji a doufám, že to vyplatí taky na nějaké vysokorychlostní tratě.

+1/0
22.5.2015 22:40

J73a73r10e98k 28K26a78l26i98v92o20d96a 7736943891516

Snad se konecne probehne dvoustovkou jinde nez u Velimi...

+1/0
23.5.2015 11:14

O83n22d96ř14e35j 16B76u15r87s64a 6381443506877

Mezi Berlínem a Hamburkem :)

0/0
27.5.2015 14:53

Š34t10e74f27a14n 12F28r88i24č21a 7612408603486

I když to trvalo velmi dlouho, než se podařilo všem požadavkům vyhovět, je to velký úspěch českého strojírenství na nejnáročnějším evropském trhu. Klobouk dolů.

+5/0
22.5.2015 20:56
Foto

I97m36r42i85c93h 90S55u84c58h72a74r66s95k94ý 8206633865431

Hlavně že jsme mi Německu otevřeli celý trh hned po revoluci.;-D;-D;-D

+1/−3
22.5.2015 20:06

R74a20d67e20k 32J56a89n87a32t93a 9965856514942

Německé lokomotivy musí být pro provoz v ČR schvalovány podobným způsobem jako české pro provoz v Německu.

+3/0
22.5.2015 20:26

M55i37r16o60s31l52a50v 59Z42i49k50m11u51n47d 7159323774603

Jenže když mají německé lokomotivy papíry od EBA, tak na nich není více méně co ke zkoumání ... to je jako kdybyste chtěl objevovat Ameriku ... Český Drážní úřad se zaměří pouze na to, zda lokomotiva neovliňuje některá specificky česká zabezpečovací zařízení, která v Německu nebo západoevropském zahraniční nemají ...

0/0
23.5.2015 13:22

O33t28a64k49a80r 87V13a85l94e15k 6676602865722

Rajouske papiry baleni klicu budou kdy?

0/0
22.5.2015 19:34

A30d79a20m 67V87i59l41í44m91e25k 3776288686

Ty už nějaký ten měsíc jsou - http://youtube.com/watch?v=5wTuqYGHBKg

0/0
22.5.2015 20:52

J31a14n 52B82e98n26e45š 5619335398165

Je dobře, že Škoda má konečně papír na klíče ale proč sem cpou, že nějakej Zátopek může jezdit v německu. To můžu taky ;-D

+2/−3
22.5.2015 16:08

R28o56b44e56r45t 91P80r61a76ž80á70k 4378466445280

Teda pane Beneš, voni jsou vtipnej....

+1/−1
22.5.2015 18:58
Foto

P29e87t35e48r 70J62a28b81l81o51n32o67v44s50k21y 1969496131211

Konečne,to teda bola doba,než sa nemecký DÚ rozhýbal.Teraz už len aby aj jazdila až do Hamburku a nielen do Drážďan / to pre prípad,ak by nemeckí strojvedúci už po 15-20 krát zastavili dopravu a štrajkovali ;-D

+1/0
22.5.2015 14:16

M69i12r95o86s56l33a96v 65Z91i49k42m25u45n64d 7969263724963

Když budou němečtí strojvůdci stávkovat, tak se ani lok 380 nepodívá dál než do Dresden ... z DD jede německý strojvedoucí, nikoli český. Kdyby měl český strojvedoucí tzv. poznání trati do Berlína nebo Hamburgu, tak by tam dojel i s lok 371 ... holt třeba se zpožděním, ale dojel by ...

+1/0
22.5.2015 19:04

R89o45m93a10n 73J62e15s22c33h45k21e 9658825307335

Pane pište prosím česky.

0/−5
23.5.2015 8:08

J34a74r26e33k 11K78a25l72i95v36o41d48a 7366853131466

Myslim, ze kazdy cech rozumel...

+1/0
23.5.2015 8:23

R34o47m98a58n 67J27e68s37c42h81k43e 9988615537355

Mé děti nikoliv. Když poslouchám v televizi tiskové mluvčí firem u nás jak hovoří po Slovensky tam mne to vadí. Ježovič firma INCHEBA a další.

0/−2
23.5.2015 10:29

M66i22r91o20s89l80a92v 71Z27i74k71m96u73n41d 7249773354303

Dresden je úřední tarifní název, ten se nepřekládá ...

0/0
23.5.2015 13:23

L97i85b28u82š70e 65V17r15á87n89o28v45á 4267215520108

Pokud toto povolení získala jako jedna z prvních na světě, tak asi nebylo úplně snadné požadavkům vyhovět a za zpoždění lokomotiv možná Škoda tak úplně nemůže. 

No hlavně, že už je to doma a v prosinci může vyrazit do Hamburku.

+5/0
22.5.2015 13:55

M74i35c44h74a22l 65K41o74l81o83v94r30a94t 5947273135172

Konečně se to povedlo, kvalitní mašinu alespoň Němci i se zpožděním pořádně proklepli. Přece jen je to nejlepší stroj co vyrábíme a můžeme být na ni hrdí.

+20/−1
22.5.2015 12:46

M78i62r66o17s82l50a36v 13Z83i91k12m52u81n57d 7609543724663

S tím přívlastkem "nejlepší" bych drobet šetřil .... mohlo by být více prostoru na stanovišti strojvedoucího ...

+1/−1
22.5.2015 19:06

J87a43r59e17k 42K54a52l11i85v69o86d20a 7916713251376

Takova vec ji ale nemuze vzit nazev "nejlepsi" nese lokomotiva. Ktera by tedy podle vas byla nase nejlepsi?

+1/0
23.5.2015 8:28

M46a58r84e92k 91K84a18l71i38n72a 3389324105368

A ejhle - česky vlastněná extrémně úspěšná česky vlastněná a řízená firma, extrémně úspěšná i v zahraničí a zaměstnávající velké tisíce lidí... Přesto u nás terčem pomluv a protikoručpního blouznění...

+7/−1
22.5.2015 12:41

F44i74l31i38p 39S69i56r71o29t21e64k 9802639652261

Takže stačí být úspěšný a zaměstnávat tisíce lidí a můžeme vesele korumpovat? Zajímavá logika.

+2/−3
22.5.2015 12:53

L73i10b40u37š53e 20V11r68á79n73o13v35á 4877785680268

Asi stejná logika jako: Česká firma získala zakázku u Českých drah, to musí být korupce.

+5/0
22.5.2015 13:45

F29i11l59i35p 21S87i62r42o55t80e74k 9382729382201

Podezření jsou v případě škody zaležená jen na tom, že to je česká firma? Svatá prostoto...

0/0
22.5.2015 13:59

Z31d51e55n63ě72k 96J93o55n25á42š 9161519646350

Škoda si to rozhodila u společnosti žalobou na nákup railjetů a pronájem Taurusů. Což ji rozhodně na přízni nepřidalo. Vzhledem k tomu, že se tato kauza bezprostředně dotka německé společnosti Siemens a ten má v německu velký vliv, bude už z principu škodě se snažit komplikovat cestu na německé koleje, jak jenom to půjde.

+3/−1
22.5.2015 14:42

M43i68r91o59s94l44a79v 13Z40i14k84m46u96n81d 7729453724953

EBA je naprosto nezávislý úřad, kterému je nějaký Siemens ukradený ...

EBA "dělá potíže = trápí" všechny výrobce stejně s příslovečnou německou důsledností. A je to dobře. Pokud něco EBA schválí, tak jako by to schválila celá Evropa ...

Třeba polské PESY EBA zatím neschválila ...

+2/0
22.5.2015 19:09

P51ř63e80m82y42s24l 95K28y34s54e44l91á15k 3461973164215

Aˇse na mně pan Emil nezlobí, ale Bardotka je bardotka V.

+1/−2
22.5.2015 12:37

P21a81v77e77l 92S39t27a21v50j77a36n10í22k 6828795697191

Nemá smeták.

+1/0
22.5.2015 16:18

M98a10r53t59i36n 77K63r75á19t35k67ý 3476984485474

Zátopek? Tak na to si snad nikdy nezvyknu... už se mi pro tuto mašinu vžil název Messerschmitt...

+24/−1
22.5.2015 11:43

M89a69r60t62i93n 28Š57i33m63e71k 4900464698285

Na cestu do Vídně bych zvolil třeba Temelín ;-D

+7/0
22.5.2015 12:00

S22t71e64p32a94n 46T97o61t60h 8848149245128

Nazev? Nebude to spise pojmenovani??

0/−2
22.5.2015 12:06

J82a14r58e72k 51K39a87l19i51v31o26d74a 7896503751896

To prvni je obchodni nazev Skodovky, to druhe prezdivka fandu zeleznic. Asi tak.

+1/0
23.5.2015 11:11

P86e44t41r 92P56e96t62r 6133252138113

„Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“

Ale ono by to přesně takhle mělo fungovat všude a nejen v Německu...a ne že se některé chybné parametry budou přehlížet

+24/0
22.5.2015 11:36

R48a37d18e75k 57J79a26n73a29t14a 9985486164812

To není jen o "přehlížení parametrů", ale i třeba i o tom, že pokud nějakému bodu nevyhovíte, může vám úřad říct doporučený postup, jak vyhovět, nebo taky nemusí ...

Pro českou firmu je navíc komplikace, že všechno se řeší v němčině ...

+3/0
22.5.2015 13:17

T19o69m50a47s 56A15u94g31u71s73t49y72n 6307546851510

jasně DB s nima bude jednat česky, ne? ;-D

+1/0
22.5.2015 17:21

R55a56d48e37k 48J80a43n55a68t94a 9735766564852

No, tak když už ty TSI normy mají zajistit celoevropskou kompatibilitu železnic, tak by to mohlo stačit v oficiálním jazyce EU (angličtina nebo francouzština), nebo, ještě lépe, takový schvalovací úřad by byl v Evropě pouze jeden a ten by schválil vozidlo pro celou EU.

Tohle dělení spousty věcí podle zemí ekonomiku Evropy dělá neefektivní. Např. takový jednotný mýtný systém na silnicích by taky ušetřil peníze.

+1/0
22.5.2015 17:42

J87a95n 34Z21e47m36a22n 8646682974152

Správně píšete, že mají. Ale ještě dlouho potrvá, než k tomu na vybraných tratích dojde. A dokud budou trvat národní odlišnosti, tak do procesy schvalování budou probíhat přes národní úřady.

+1/0
23.5.2015 10:31

R27o65m44a35n 83J58e70s87c77h57k51e 9108785427375

Vadí mne že v našem státě jezdí cizí soupravy bez českých nápisů. To je OSTUDA.

0/−1
23.5.2015 8:11

V36i94k78t60o40r 28N74á84r84o53ž48n19ý 3179592388

To je otázka... idíky požadavkům DÚ jsou ty stroje složitější a složitější a tím pádem dražší a dražší... podnikejte s mašinou , která stojí 120 mega.. musíte být špičkový...pokud nebudete špičkový , průměrní kamioňáci Vás zlikvidují...

0/0
22.5.2015 15:12

P90e87t50r 31S31p24o97r29e84r 6463123876782

Pro připomínku odkaz na text z roku 2005:

http://www.k-report.net/koridory/provoz7.htm

+1/0
22.5.2015 11:28

T38o45m 94O54n78d19ř10í27k 7844173661863

...nadpis je super - na chvíli jsem nabyl dojmu, že Emil žije může do Němec a že Škoda získala papír do kterýho se balí klíče...R^

+23/0
22.5.2015 11:10

A51n80t59o81n44í48n 63D38o48u65b63e59k 3570209239

tam muselo byt zase uplatku!

jinak by nikdo prumerne inteligentni nekoupil takovy smejd a radsi vzal osvedcene siemense

0/−48
22.5.2015 11:08

J38o74s93e24f 37M39i95š56k48o57v93s40k96ý 9588211151798

To víte zlatý Česko, tam se neuplácí. Navíc občas udělají něco dobře - např. tramvaje jezdí až v USA, TATRA se vyváží i do náročných zemí atd. Nevím proč by to měl být špatný výrobek !!

+24/0
22.5.2015 11:21

M82a44r78t43i48n 47Š49i96m47e59k 4390714818455

Je to jedna z mála třísystémových lokomotiv, žádný šmejd a žádné úplatky

+22/0
22.5.2015 12:00

R96a67d95e71k 51J90a92n38a56t55a 9345206334502

EBA se nedá uplatit, a to ani od Siemense. Schvalování jejich Velar i ICx se taky pěkně táhne.

Jinak pokud se nepletu, tak existují pouze dvě lokomotivy, které splňují nové TSI normy - a to Siemens Vectron a tato Škoda 109E.

+19/0
22.5.2015 12:19

P18e66t78r 36S59p82o75r22e41r 6783883376532

Které TSI normy máte konkrétně na mysli?

0/0
22.5.2015 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.