Diskuze

Německo má stávek plné zuby. Odborářům přistřihne křídla zákon

Železničáři, piloti, skladníci v distribučních centrech. V posledních měsích byly stávky v Německu skoro na denním pořádku. Dolní komora německého parlamentu tomu ale chce zabránit. Schválila návrh zákona, který má omezit přílišný vliv menších odborových svazů. Právě jejich protesty ochromovaly železniční a leteckou dopravu v zemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

V93i51l36é41m 75K13o35s

24. 5. 2015 17:12

Kdyby se v Evropě podařilo postavit odbory a islám mimo zákon, začal bych věřit, že jako civilizace brzy neskončí.. Je to ale zatím nereálné a později bude asi pozdě..:-/

1 0
možnosti
RV

Jak říkal Jára Cimrman . kdo chce víc nemá nic

0 0
možnosti
MZ

Existují názory, že spolkový ústavní soud takový zákon zruší ... V řadě případů je důvodem početnosti odborových organizací v podstatě profesní organizovanost, např. strojvedoucí ... Tato práce má svá specifika odlišná od specifik spojených s prací výpravčího, vlakový doprovod má zase jiná specifika atd.

V tuzemsku existuje pluralita odborových organizací, třeba u ČD ... všechny odborové organizace mají stejné postavení v rámci kolektivního vyjednávání ...

Platová otázka je především věcí zařazení příslušné pracovní profese do konkrétní tarifní třídy, samostatná odborová organizace strojvedoucích - Federace strojvůdců se podílí na jednáních, do jaké tarifní třídy bude tato profese zařazena. Nicméně strojvedoucí jsou odborově organizováni i v OSŽ, resp. další odborové organizaci ...

0 0
možnosti
VK

V33i22l33é51m 20K52o58s

24. 5. 2015 17:24

A já si zase myslím, že komu nevyhovuje jeho ohodnocení, měl by si najít jinou práci nebo začít podnikat. Ne vydírat. Váš jazyk odborare je pro mě nesrozumitelný..:-/

2 0
možnosti
VF

Jenda krasa klasicky chce aby tady jezdili superspickove rychle vlaky s levnymi listky a drahy si na to sami vydelali

0 0
možnosti
TS

Já myslím, že nemusí být levné. Ať jezdí jak umí, ať jsou jaké jsou, ale ať si na sebe vydělají. Jestli to nedokáží, tak nevím, proč je tu mít. Dle mého vlaky mají "konkurovat" kontinentálním letadlům. Vozit lidi po Unii za třetinový čas, než byste strávil v autě. Měly by být i provozně levnější, proto se vlaky staví. Jestli tohle nedají, tak se peníze mají dát na lepší dálnici.

1 0
možnosti
PK

P62e30t30r 46K26u85l89i16c16h

23. 5. 2015 12:17

dokud jsou požadavky odborů a možnosti zaměstnavatelů jakž takž vyvážené, ať si stávkují, vždy se doberou výsledku.

průšvih bude, až to odbory přeženou a dostanou se tlakem za hranici akceptovatelnou zaměstnavateli, pak se taky můžou začít přesouvat nebo rušit tisíce pracovních míst

1 0
možnosti
TB

Přesunou např. do Číny, kde je průměrný plat v přepočtu skoro 20.000 Kč (plat dělníka 15.000, jako u nás). Nebo k ,,disciplinovaným" a kvalitním Indům? Samozřejmě s náklady jak hrom za dopravu tam i zpět;-D

0 0
možnosti
Foto

J69a51n 18Č85e69r64m15á90k

23. 5. 2015 11:41

dokud budou ony "nezávislé" odbory jen prodlouženou rukou oranžových či rudých politických stran a budou za ně sedět v parlamentu, do té doby nechci s odbory mít cokoliv společného...!!!!!!

4 0
možnosti
TB

Těžko lze pane Čermáku očekávat, že odbory budou prodlouženou rukou pravicových stran, např. TOP09 a budou postupovat proti zaměstnancům s cílem stabilizovat trvalý bantustan s platy nižšími než v Indii.

2 2
možnosti
JB

Dokud bude přetlak na pracovní místa,tak si Středula může kecat co chce,v momentě kdy je nedostatek lidí na určité pozice tak si to trh sám vyřeší

6 0
možnosti
VF

Ano to jsou zaklinaci trhu.

Ale obracene kdyz je nedostek pracovniku v oblasti vede to ke zvyseni platu ? Ani prd nabiraji se levni cizinci,kteri maji doma radove nizsi naklady a mohou si nizsi mzdu dovolit

0 1
možnosti
JM

J70a19n 68M40a60l71ý

23. 5. 2015 6:33

To je dle mého rozumné. Čím více odborových organizací ve firmě, tím hůře se jedná. Zpravidla celé kolektivní vyjednávání padá s tím, že se jednotlivé organizace nemohou dohodnout mezi sebou. A pokud jde o zaměstnance, tak ten má právo si vybrat do jaké OO vstoupí/vystoupí. Tedy to vyvolá i trochu zdravé konkurence mezi OO.

1 0
možnosti
MB

NEPOZNAL JSEM  JEŠTĚ ČLOVĚKA, KTERÝ BY SE CHTĚL MÍT HŮŘE. Ano - SHODA ! Ta ovšem končí v okamžiku realizace ! Co může být lepšího - než-li realizace slov a činů ! Viz příklad Baťa, cosi vyprodukovat na zelené louce a uplatnil tam sociální program zúčastněných ! Tady je ten rozpor Marxů, Středulů, Grebeníčků, ap. .. Svou budoucnost, si na Vuvuzéle vytroubit opravdu - Nelze !!

2 0
možnosti
RK

Baťa vše vybudoval na zelené louce. Jenže na své. Neměl žádné investiční pobídky, zasíťování zdarma, daňové prázdniny. Minimálně od firem které takové výhody dostaly, by se dalo očekávat že pak budou přívětivější ke svým zaměstnancům a v případě zisků se "s nimi rozdělí".

2 0
možnosti
JL

U nás by stačilo zavřít Středulu. ;-D

2 1
možnosti
TB

Že by dle názoru školou povinný mladý ,,demokrat", který by zavíral lidi s odlišným názorem?

0 0
možnosti