Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečně airbagy Takata jsou i v Česku. Do servisu musí tisíce aut

Historicky největší automobilová svolávací akce se projevuje i v Česku. Vadné airbagy od firmy Takata, které už v zahraničí zabily několik lidí, mohou být i v tisícovkách vozů značek Toyota, Nissan a Honda jezdících po českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o78m54á67š 76V41a11v95e55r41k35a 7221350352874

airbagy ze zásady netestuji!

0/0
26.5.2015 23:45

S26l67a69v52o80m97í40r 71Š94t46ě78p92á39n 1608214382374

Jak mohou říct že u nás problém být nemůže? Někdo parkuje ve vlhkém suterénu či v údolí u potoka......spíše věřím že u nás se zjistí viník nehody a nikdo nezkoumá zda zabíjel kus pristrojovky nebo součást airbagu....

+3/0
26.5.2015 6:39

O47l64d12ř90i91c48h 53H95o29r11á13k 2474269751125

Holt nejen soudruzi z NDR dělají chyby.

Ale promiňte, mektat něco o extrémní vlhkosti když systém neselhává jen v deštném pralese je dost ubohé. Deštný prales, tropické pobřeží s bouřemi a obdobím dešťů a podobně možná, ale takto?

+6/0
25.5.2015 18:43

J56i81n41d21ř55i18c71h 76Š38k17o59p31e97k 4485701440445

přesně tak. Vidím to na snahu zamaskovat pravý důvod - pravděpodobně nějaké úspory na materiálech či v konstrukčním řešení na úkor fuknčnosti a bezpečnosti

+5/0
25.5.2015 19:14

J13i96n73d69ř32i95c33h 28Š26k56o60p96e36k 4335771690765

nevím, zda mám brečet či se smát.

Prý kvůli vlhkosti. Pochopil bych, pokud by airbagy montovali na lodě či ponorky, případně do aut jezdících v tropech.

Ale býti překvapení vlhkostí v mírném pásu, no to jsou opravdu odborníci. Co je překvapí příště ??;-D;-D

+3/0
25.5.2015 17:51

L45a56d29i98s81l29a74v 86K72v83a42s26n55i57č57k66a 1683437283115

Snad kde je ta chyba , ne ?

+1/0
25.5.2015 15:43

L41a33d85i18s91l39a60v 20H79n12y83k 6800602300126

Takata v Dolní  Kalné končí.O práci přijdou desítky lidí.Výroba se přesouvá do Maďarska (maďarky se už zaučují).Prý jsme v Čechám moc drazí a potřebují dělat laciněji.

Takto vypadá kapitalismus v praxi.Z Čechů vymáčknou co to jde a pak STÁTE STAREJ SE, MY JDEME O STÁT DÁLE.

+3/−2
25.5.2015 15:00

J24a25r44o31s77l97a81v 59H22a89n12z70l97í13k 2399675883598

Ano, toto je kapitalismus v praxi. Ono taky v echt socialistické zemi, kde jsou vysoké náklady na zaměstnance, to asi jinak dopadnout nemohlo. Takže to Vyše "státe starej se" - je dobrý podnět. Státe, vyhoď 50% parazitů=úředníků a sniž daně. Pak se třeba zase Takata vrátí zpátky.

+8/−2
25.5.2015 15:31

L68a44d22i70s20l17a52v 67K63v17a70s10n61i64č34k54a 1433507333225

Zato v Maďarsku to je prosperita sama, tomuhle opravdu věříte ?

+4/−1
25.5.2015 15:52

J50a12r58o73s72l28a89v 67H62a17n49z44l93í30k 2919845883528

Ano, věřím. Maďarsko není prosperita sama - ale zjevně má víc výhod, než nabízí ČR, pokud to stojí za to, stěhovat výrobu.

+3/0
25.5.2015 17:04

A15l37e78x19a44n74d88r 21K38o46s46t53k69a 8882438766184

Ano, mají levnější otroky. To je opravdu "výhoda".

+2/−1
25.5.2015 17:36

S65l85a48v96o91m27í83r 15Š56t66ě35p16á40n 1728484642894

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+3/0
26.5.2015 6:44

S44l95a42v41o67m83í84r 60Š88t52ě31p18á47n 1608114262224

Skončily daňové prázdniny a stoupla minimální mzda tak honem pryč....

+1/0
26.5.2015 6:44

J36i98n50d55ř23i20c94h 13Š87k18o62p15e96k 4735961870795

no nemůže zaměstnavatel čekat, že mu lidi budou naopak nosit peníze za to, že mohou u něj pracovat

+1/0
25.5.2015 18:09

A53l46e44x76a97n11d63r 45K12o73s62t95k18a 8162348886284

Super, Do auta povinně airbag kvůli bezpečnosti. Nejenže vám automaticky zvedne cenu vozu, ale ještě vás zabije. A to i při dost slabém nárazu. Ehm, tak kde je tam ta výhoda?

+4/−19
25.5.2015 13:43

L45u49d24ě43k 31N85o47v37ý 2791749313541

tak jiné airbagy zase spoustu lidí zachránily

+9/0
25.5.2015 13:56

T91o77m 34S30a67u16e63r 8817448382964

Asi máte problém s pochopením rozdílu mezi obecným tvrzením a výjimkou. Koneckonců u vás jsme zejména v souvislosti s pohledem na ruskou otázku zvyklí na ledacos, takže vaše mimoňské postoje už nikoho nepřekvapí;-D

+15/0
25.5.2015 14:07

K86r19i20s45t42i17n78a 12B37l26ü78m37e56l73o45v32á 2594957498270

Lol;-)

+1/0
25.5.2015 14:24

P36e41t90r 20M94i37c74h50a10l 2690164821172

Touché. R^

+2/0
25.5.2015 15:02

K51a36r34e21l 49F15r30i10t72z 4931387228502

A teď si představte podobný problém v přicházejících autonomních vozech, které budou jezdit bez zásahu řidiče. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.:-/

+2/−5
25.5.2015 13:29

M76a56r32t83i13n 85H94r20u70š54k28a 9101503149418

Teď si představte že řidiči může kdykoli selhat srdce. Nechtěl bych takové vozy potkávat na silnici.

+6/−1
25.5.2015 14:16

J38i12ř67í 20P94a29u15l 3466205207202

On je to pravni problem. Kdo bude odpovedny za nehodu, ktere zpusobi auto bez ridice ?

+2/0
25.5.2015 14:24
Foto

I90v28a27n 62K47o62p96t54a 5597282281257

Řidič? Finální odpovědnost bude mít vždy řidič.

Stejne tak jako pilot, přestože letadlo dokáže fakticky letět samo.

+1/−1
25.5.2015 15:02

R65a30d87o96s79l80a16v 21K98l11a88u71d70a 5354278264302

U auta bez řidiče nemůže mít odpovědnost řidič. Počítá se s tím, že to auto by zkrátka jezdilo samo, jen mu stačí dát informaci kam. Takže ho může "obsluhovat" v podstatě kdokoliv. Pilotování letadla je vážně o něčem jiném. Pokud bude mít auto problém, tak zastaví. To letadlo udělat nemůže. Selžou-li některé systémy, musí nastoupit řádně proškolený pilot, který situaci možná zvládne.

+2/0
25.5.2015 15:21
Foto

I71v20a21n 72K92o93p75t92a 5187172641127

To auto přeci nemůže zastavit třeba uprostřed dálnice. Selželi nějaký systém, nebo čidlo nemůže v důsledku povětrnostní situace správně snímat (stejně jako nyní senzor adaptivního tempomatu za hustého sněžení například), zazní signál a řidič musí být schopen převzít řízení.

Představte si, že selže snímač jízdy v jízdním pruhu, řekněme v serpentinách při jízdě z kopce na lehce namrzlé silnici. Nechtěl bych sedět v autě které se rozhodne nouzově brzdit když nevidí kam jede, bez zásahu řidiče. To by byl takřka rozsudek smrti.

+1/−1
25.5.2015 16:03

R94a53d22o19s85l11a88v 17K32l34a64u13d98a 5204898394542

To nemůžete myslet vážně. Automatický systém je automatický právě proto, aby do něj nikdo nezasahoval. Piloti chodí pravidelně na přezkušování. Nedokážu si představit "řidiče", kterému po dvaceti letech vypoví automatický systém auta službu a on bude muset převzít řízení.

+1/0
25.5.2015 16:09
Foto

I91v21a44n 80K33o87p17t16a 5527712351217

Každý, současný a zřejmě i budoucí automatický systém vyžaduje kontrolu člověkem.

Stejně jako automaty vyrábějí určité díly, ale zoodpovědnost za to že to dělají správně má operátor.

Auta jistě do určité míry budou jezdit sama, ale třeba ve městech kde je velké množství neznámých faktorů (chodci, nejrůznější překážky, interference dalších elektronických zařízení nejrůznějšího stáří a původu, atd) budou z počátku stoprocentně jen podpůrným systémem řidiče.

A ten řidič? Prostě mu automat jednou za x hodin jenoduše řekne, ze zákona jste nyní minimálně na x km či hodin povinen převzít plně manualní řízení. A o praxi školení máte postaráno. Rozpoznání například obličeje řidiče pro ověření kdo řídí není technický problém už nyní.

+1/−1
25.5.2015 16:23

M14i71r73o50s18l13a56v 75J61o84c33h 3372181973478

Pro by to byl rozsudek smrti. Autonomní auto při detekci problému bezpečně odstaví vozidlo a DÁ VEDĚT všem ostatním v blízkém okolí, že stojí tam a tam, aby si dali pozor. Dále zkontaktuje servis-odtahovku, a dále třeba zkontaktuje okolojedoucí auta s podobnou nebo stejnou destinací s dotazem, jestli by nechtěli pomoci a vzít posádku do místa určení. Takže naprostá pohoda. Už aby to bylo. :-P

+1/0
26.5.2015 9:04
Foto

I55v18a72n 81K14o46p47t26a 5947302311717

Dokážete bezpečně odstavit auto v případě že v jednom okamžiku 100% oslepnete nebo v případě jiného závažného zdravotního problému?

Jak by to mělo podle Vás to auto po výpadku části systémů bezpečně  udělat?

Proč rozsudek smrti. V případě který jsem uváděl. Ztráta vidění by nejspíš znamenala pro systém povel co nejrychleji zastavit. Tj. intenzivně brzdit, na namrzlé silnici dobrý nápad sám o sobě.

0/0
27.5.2015 12:49

P65e15t13r 42S38o63u95r27e61k 7892611892171

Nevím, nedávno jsem četl článek o Google autu v USA a tam to je o odpovědnosti společnosti, která to auto "provozuje" nemluvě o tom, že platí miliony na povinném ručení, z nichž jdou peníze právě na to, když to auto provede průser. Druhá věc je, jak to pak funguje když přijde tvrdé na tvrdé...

+1/0
25.5.2015 17:33

J42o62s91e16f 86P16o71r35t49i61k 8967789884

Tak kdybys to náhodou přežil, tak tě dorazí airbag. To je špatný vtip.

+1/0
25.5.2015 13:21

M30a73r65e55k 77H30r86u41b89y 6707572511948

Driv se auta delala na jezdeni - dnes na bourani :-P

+3/0
25.5.2015 14:33

L73a21d79i84s64l55a81v 74M70a83t54u19l18a 3241589450252

Pás taky většinou zachrání, ale u pár procent případů může zabít. To je život.

0/0
25.5.2015 15:49

M53o15n63i48k42a 32H60a16b22a41n13o74v51a 7918433647916

Ty jo teď jsem zpozdili svému hlavnímu zákazníkovi kritickou dodávku o jeden den, protože nám spadl systém a technici ho nebyli schopní půl dne nahodit a byl z toho dost velký průser a byli jsem všichni na koberečku před šéfem jejich divize v ČR. Tady ta Takata má asi trochu větší průser. :-)

+4/0
25.5.2015 13:17

J41a59n 55F63o95r51g95á24č 7594891210453

Dělal jsem pro toyotu i PSA a jediné Toyotě na té na kvalitě opravdu záleží což se třeba o koncernu PSA říct nedá. Např. lehoučce promáčklý práh: Toyota celé auto do scrapu

Peugeot vyklepat a šup k zakazníkovi :-)

+14/−2
25.5.2015 13:12

Z69d15e37n95ě74k 27P52o86l55á41š88e28k 1788525233781

a k čemu je dobré, že auto s "lehoučce" promáčklým prahem skončilo komplet celé ve šrotu? :-/

+10/0
25.5.2015 13:27

L10u29d91ě21k 53N25o81v98ý 2891619563631

Tak tak, zlatá střední v tomto případě - promáčklý díl na novém autě by se měl vyměnit a ne vyklepávat zároveň je ale nesmysl vyhodit celé auto..

+5/0
25.5.2015 13:59

J66i34ř82í 42E49r69b51e35n 1743784766737

Na novém autě vyřezávat a navařovat nový kus nosné konstrukce? 8-o

Oč jednodušší je to normálně šoupnout dealerovi s upozorněním na neshodu se slevou. On to někdo rád vezme, stejně jako jsou lidi, kteří si schválně kupují nová auta poškozená třeba krupobitím - je to jen vizuální defekt, na funkci to nemá vliv...

+2/0
26.5.2015 11:05

R90a77d46e10k 69P36a84s52t37o27r 3236405976103

Já zažil lepší. Klimatizace pro Audi, Škoda, Seat a VW měli stejnou platformu. Do climatroniců se montoval PTC člen pro elektrický ohřev čelního skla aby rychle rozmrzlo dřív než se vyhřeje výměník. Jenže tester těch PTC členů byl pěkně na p... a věčně to hlásilo chyby i když bylo vše v pořádku. Operátoři od sebe okoukali, že když připojí tester na referenční testovací kus tak to vždycky projde. A tak vznikla situace kdy ten PTC nikdo pořádně nekontroloval. No a jelikož se pořád přejíždělo na šarže s a bez PTC tak už bylo jen krůček k tomu co se stalo realitou a to že to tam zapomínali montovat. Průser jako kráva. A pointa ? Pointa je že z Audi se tehdy vrátilo 7 vadných kusů z tisíce, VW 5, Škodovka 4 a Seat nic. Kdoví kolik lidí má doma auto z těchto let kterýmu fouká do palubky dírou od chybějícího ohřevu čelního skla :-)

+6/0
25.5.2015 14:11

V91á53c33l38a16v 22K69a87f29t30a58n 7565779183106

Nevidím souvislost mezi vochcávkou testování čidla a nekompletností montáže :)

+2/0
25.5.2015 15:43

F87i13l31i51p 27T29ó75t77h 2819383626756

https://www.youtube.com/watch?v=BJ-CmHZrKHU

+1/−2
25.5.2015 12:39

F14r36a49n21t52a 43K49l77i97k12a 3462726632144

To mě vytáčí.

Budu muset poprvé po 13-ti letech na své corolle udělat něco jiného než výměnu oleje a pneumatik. Jak řekl "znalec" v příspěvku Japonec nakonec.;-D

+11/0
25.5.2015 12:25

J57a26n 50Ř23e58z76n51í49č23e91k 3871791793260

Budte rad, ze se k tomu Japonec stavi celem. S tim maji nektere evropske znacky dost problem...tady se praktikuje tzv. "tutl" :-/

+10/0
25.5.2015 13:08

F74r50a98n52t46a 65K61l79i18k16a 3222376392124

Jane souhlasím.

Vhání mi úsměv do tváře, když tady reagují ti co to nikdy nevlastnili a dělají hrozně zkušené odborníky a radují se, že konečně dostali majitelé TOYOT na zadek.

+5/0
25.5.2015 14:29

P84e65t57r 86S23o26u27r61e40k 7252141972611

Subjektivně mi přijde, že když v Japonsku někdo řekne, že je problém, tak je to problém a někdo se tím zabývá, když v Evropě, tak se snaží dostat na místo nadřízeného a jsou mu házeny klacky pod nohy...

PS: Nechci flejm, jen reaguji na mentalitu lidí určitě jsou i na západě vyjímky a ty budiž pochváleny

+4/0
25.5.2015 17:31

O86n35d28ř63e62j 69M61a32r61e46k 9292270477509

Po několika neúspěšných opravách motoru jeho KOMPLETNÍ výměna. Jo, Toyota prostě umí. Kecy o kvalitě si nechte od cesty, po hodinách strávených v servisu jsem tam viděl svoje.

+1/−1
25.5.2015 20:18
Foto

P76a17v44l10a 30N47o49v63á 7578430118665

To mohu dosvědčit. Máme doma Avensise r. v. 2006, najezdil tisíce kilometrů po Evropě, bez jediného defektu. Díky pravidelné péči jezdí výborně dodnes. Není to možná nejkrásnější auto, ale zato velmi spolehlivý pracant. R^

+3/0
25.5.2015 14:59

T63o97m23á19š 83K48n47a14i74f54l 6893510587670

jenže to zvládne i naprosto obyčejné auto od prakticky jakéhokoli výrobce... snad kromě žigulíka ... v tomhle nejsou japonci v ničem vyjímeční.

+2/0
25.5.2015 15:16
Foto

P76a79v33l28a 38N69o74v74á 7498540948245

Dnes možná ano, i když myslím si, že kdybyste nahlédl do statistik, tak tolik 9 let starých aut (a ještě navíc turbodieselů), které podstupovali jen rutiní úkony spojené s výměnou spotřebních materiálů, a 250 tis. km zas tak moc nebude. Každopádně jsem "jen" žena, třeba tomu až tak dobře nerozumím :-) ...

Jinak je třeba zajímavé, že Avensis v roce 2003 získal 34 bodů v NCAPu, což byl tehdejší rekord, současná situace s Airbagy je  tedy vlastně docela paradoxní.

+2/0
25.5.2015 16:56

T82o60m21á32š 77V84e62s95e16l63ý 5195518620799

tak to prrr, na žihulíky mi nesahejte ;-D

0/0
26.5.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.