Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problémový Airbus A380: Největší letadlo zpomaluje nejrušnější letiště

Dubajské letiště má problém. Velmi častým hostem na něm jsou obří Airbusy A380, které při přistání i odletech způsobují ve vzduchu „malou bouři“, a tudíž vyžadují větší odstupy. Tím ale zpomalují provoz a omezují ostatní, zejména menší letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e45t61r 90K69a55c90e25r80l68e 4592676213687

Asi před měsícem jsem měl možnost letět do Singapuru z Prahy přes Dubaj.Z Prahy B 777 a z Dubaje A 380. V Dubaji na letišti v jednu v noci se prodíráte neskutečným davem lidí a hledáte svůj odlet.A 380 je opravdu technický zážitek, nástup do dvou poschodí letadla je přehledný, spodní patro je ekonomiká třída, tedy pro mě.Oproti B 777 je více místa na nohy i ramena, lepší ovládání monitoru a podstatně méně hluku. Obě letadla mají 10 míst v řadě.A 380 má 3 kamery a můžete sledovat po celou dobu pohyb letadla. Při startu čekáte v koloně nejméně 10 letadel A 380 a B 777 na start.Co se děje ve vzduch stejnak nevíte, ale asi ví co dělají, hlavně když berpečné přistanete.

+4/0
30.5.2015 18:55
Foto

S54t61a97n21i28s12l31a56v 10T39e33s73a71ř 9397904362264

No to jsou zase plky. Dvakrát větší letadlo, 1,75x větší odstup, kapacita se zvýšila, tak jaképak zpomalení. Bulvární novinařina. Rv

+2/−1
29.5.2015 18:46

J93a82n 39L19u62k93á67š 7567313773372

To je sice hezke, ze se kapacita zvysila, ale A380 muze obsluhovat jen specificke trasy, kde se naplni, na jine trasy musi mensi letadla a v tom je ten  problem.

+1/0
30.5.2015 19:45

M98i96c89h40a56l 41P33a92v51l16á19t 9953703764459

Pomerne spatny clanek, ale ten nadpis, to je fakt perla, za kterou by se nemuseli stydet ani lhari z Blesku. Vstric k bulvaru milovymi kroky!

+7/0
28.5.2015 10:53

O32l67d95ř83i61c34h 54M51o65u83r80e58k 1911667404646

a kolik mílí je prosím pěkně odstup A380 za A380, za A380 ... ?

+3/0
27.5.2015 13:15

J96a33r92o56s12l49a92v 26F39i16š96e84r 2204837853684

jen 3 míle, je to hmota

+1/0
12.6.2015 7:02

M42a26r71t98i60n 46D26ü13r54i55n33g55e74r 4811411363208

mediální masáž B proti A - krásný článek vystihující podstatu médií - stačí zaplati....

+10/0
27.5.2015 12:32

O51l22d72ř76i29c43h 81M74o78u53r54e36k 1681417814976

a gdo to zaplatil?

+1/0
27.5.2015 13:18

R22a25d74e94k 40B13l59a17ž88í12č55e26k 5461518573739

Boeing, kdo jinej.

+2/−1
29.5.2015 12:39

J70a73n 68L71u23k90á23š 7817883343802

To jsou pekny kecy, pokud vim, poprve se na problem wake vortex turbullence prislo nekdy v roce 2001, kdy spadl na Long Islandu Airbus A300, jelikoz startoval prilis brzy za Boeingem 747.

+1/0
29.5.2015 16:56

Z92b70y76n85ě23k 51H57l61á66s65n40ý 3794477615649

A to jste vyčetl kde? Startoval 2:20 minuty za Boeingem, trochu to s ním zamávalo a protože pilot moc silně dupal na pedály, upadlo kormidlo. Norma je start po dvou minutách. Konstrukční slabina.

+1/0
3.6.2015 8:00

F86i27l86i65p 38G36a95l80a64š 2947717194838

Hmmm...tak a ted bych prosil srovnani szejne tridy ledel..srovnavat B777 s A380 je tro hu hardcore uz jen z pohledu kapacity a rozmeru.. Proc to nesrovnat treba s B747, ktere je po A380 druhe nejvetsi bezne pouzivane linkove letadlo?

+3/0
27.5.2015 6:37

L30u12k91a15s 16V31o65n45d22r25a42c73e88k 7885903174396

B747 dosluhuje, nevyplaci se investovat do udrzby starych stroju. 777-300ER se sice neda srovnavat s A380 co do kapacity, ale jinak s tim srovnanim nemam problem

+2/0
27.5.2015 6:45

J93a31k19u57b 14Š95a94f32a95n54d95a 7885217901501

Neřekl bych, že 747 dosluhuje, Na světě je spousta těchto letadel, ne všechna jsou stará.

+2/−1
27.5.2015 8:07

L41u72k41a63s 73V34o72n25d94r28a73c11e54k 7905483474156

Spousta jich sice je, ale treba u modelu 747-400 je prumerne stari 19-20 let. Lepsi aerolinky typu Cathay Pacific uz tato letadla nahrazuji novymi stroji typu 777 nebo A340. Navic pred par mesici poprve vzletnul A350 a chysta se B777X, takze je jen otazkou casu, kdy pujdou 747 do duchodu:-)

+2/0
27.5.2015 8:32

J72i34ř10í 50Z98á36h26o16r96a 5813205762699

já 747 nikdy neletěl a docela se bojím, že mi uletí vlak. doufám, že na podzim mi to vyjde.

+3/0
27.5.2015 9:37

L56u11k34a90s 41V25o57n36d43r14a30c16e23k 7385393944496

Urcite to jeste zvladnete. Osobne radsi letam 777 nebo A380, ale byla by skoda 747 nezkusit dokud to jde. British Airways jich maji nejvic na svete, tak se Vam to snad povede. Stastny let;-)

+1/0
27.5.2015 9:41

J40a56n 16C90e26p85e89k 1104426460

Měl jsem tu čest s Jumbem s Němci Frankfurt - Vancouver tam a zpět a úžasný let, na delší trasy lepší sedadlo do uličky z důvodu, že se můžete projít kdy chcete, jinak toto letadlo jen doporučuji.

+1/0
27.5.2015 10:45

P24a57v75e52l 62O47d35r71a72z75i63l 6594329897770

No, i když nesedíte u uličky, tak se můžete projít, kdy chcete, to vám holt ten u té uličky musí umožnit, protože taky někdy nejenom chcete, ale musíte, žeáno.;-)

+1/0
27.5.2015 12:55

J39i30ř79í 44D84o96š86l21í56k 7505638693779

A340 bych za uplně moderní letadlo neoznačoval, protože se už nevyrábí. Jinak samozřejmě se vším souhlas. Bohužel nízký zájem o 747-8 ze strany aerolinek dokazuje, že je jumbo pro osobní dopravu za zenitem.

+1/0
29.5.2015 6:52

I39v24o 44J89a98n78á42č78e66k 8613673671862

A340 se nevyrábí, už jen A330. Stejné letadlo jen dva motory, mnohem lepší ekonomika provozu.

+1/0
2.6.2015 18:46

K66a65r28e85l 80P33á26n22e85k 9655205658569

Za ten nadpis by autor opravdu zaslouzil facku. S A380 jsem nekolikrat letel a brzo zase poletim a tak jsem se lekl, ze je s nim nejaky problem. Holt iDNES.

+16/−1
27.5.2015 3:12

J49a37k45u29b 11M97a76t57ě41j58ů 5405722591535

souhlasim, akorat mam pocit, ze titulek dela titulkar a ne autor

+2/0
27.5.2015 11:37

R56i98c71h67a21r75d 96T39r30e91f69i69l 4391525659530

Souhlas.Někdy i dvě.R^:-)

+1/0
27.5.2015 12:16

L58u34k34a52s 39V14o42n46d60r68a89c39e34k 7175863234316

Kdyby kazde letadlo bylo tak 'problemove' jake A380, tak by byla vcelku radost letat. Fyzikalni zakony funguji, to vime I bez tohoto clanku. Ja letam zhruba 60krat to me a na A380 nedam dopustit:-)

+8/0
26.5.2015 23:34

L79u69k23a23s 97V97o88n58d19r16a53c58e40k 7675333914876

60krat rocne. Pardon

+1/0
26.5.2015 23:35

O98l16d47ř17i23c51h 66M35o16u52r84e67k 1151237144566

tak to letiště ani neopustíte, nejste náhodou pilot nebo průvodčí?

+1/0
27.5.2015 13:21

M47i59r82o51s39l59a35v 45D92o30b97r87ý 3878292104665

... nebude mít bloomberg nějaké spoluzájmy s boeing? ... celé to vyznívá jako konkurenční boj  ... ;-);-);-)

+7/0
26.5.2015 23:30

J47i45ř17í 80Z74á24h65o27r56a 5873905552139

v pondělí se bloomberg nazuje do boeingu, ve středu do airbusu, jsou to hadi! a proti všem.

+3/0
27.5.2015 9:39

P90a13v92e49l 12K92ů18r 7497492574498

těch 12,9 kilometrů představuje zhruba tři a půl minuty časového odstupu. Vzhledem ke kapacitě letadla to opravdu není moc. Navíc konstruktéři pracovali na tom, aby úplav za letadlem nebyl větší jako u B747. U těchto letadel je  povolený odstup stejný, ale o tom Bloomberg mlčí.

+22/0
26.5.2015 22:53

O79n12d23ř92e53j 77L47o85š51o28t29h 1685155335811

Hlavně ten rozdíl je malý. Je to pořád efektivnější, než odbavovat víc menších letadel s méně cestujícími.

+12/0
26.5.2015 23:23

J65a94n 51T68a79r41a12b26a 4146486849369

Problémem letiště DXB je momentálně víc rekonstrukce terminálu C, která nutí značné množství letu odbavovat na ploše, dokonce i některé A380 neobsluhují mosty, ale pojízdné schody a autobusy, což je docela pikantní situace.

V Dubaji se navíc staví nové megaletiště (Makhtum Airport), které má v budoucnu převzít všechny lety EK a stávající DXB letiště by poté mělo sloužit jen ostatním společnostem a tedy se značně sníženou zátěží.

+7/0
26.5.2015 23:26

L91i26b97o87r 67C10h71o10c72h72o77l50a14t14y 9837703433868

Je rozdíl mezi záměrem a výsledkem...

+1/0
31.5.2015 21:28

J25a29n 68B24e83n53e16š 5799105698205

Já bych ty zlé, bouřkotvorné a problémové airbusy nahradil autobusy. Odstupy mohou být minimální a přestalo by se konečně zpomalovat nejrušnější letiště na světě ;-D

+18/0
26.5.2015 22:44

J31a80n 47N32o19ž32i30č91k27a 1100635759573

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=7123

+1/0
26.5.2015 22:36

P41a81v26e32l 65V67e76t41e53š80n86í10k 7125898965337

No tak problémový....

Je skoro 7 let v provozu a moc problémů zatím leteckým společnostem a cestujícím nezpůsobilo. Rozhodně méně, než snové letadlo hlavního konkurenta, jehož PR oddělení tento článek napsalo.

+30/−3
26.5.2015 22:13

K49a88r54e54l 81M48a62r49e92š 1202458931919

nevite nekdo, dokaze Praha obsluhovat A380 pravidelne, nebo to je vzdycky nejaka akce na vyjimku?

0/−1
26.5.2015 21:59

R36o15m26a33n 22K77r92a32t15o95c90h81v70í77l 6986597326164

Dostavěl se vhodný nástupní most, takže ano, dokáže ale jenom jeden kus

+4/0
26.5.2015 22:36

F42i32l67i76p 21N18e31s75p92o29r 6767397548312

Je potreba se, pane redaktore, doucit carky v souveti. Tato veta nedava vubec smysl: "Podle ní na čas připadající na 18 odletů pouze letadel velikosti Boeingu 777 připadá 15 odletů, pokud se skupina napůl skládá z Airbusů A380 a Boeingů 777. "

+11/−3
26.5.2015 21:00

R81o49m27a74n 70K75r89a21t14o10c43h92v63í71l 6216697626884

Ano - složitě napsaná věta.

+1/0
26.5.2015 22:37

V69l13a12d71a33n 58Č93e17r12n46ý 8842726553746

To souvětí je ale napsáno správně... :-/

+2/0
27.5.2015 0:20

F50i68l10i30p 59N33e88s55p26o31r 6287667438282

Kdyz tak nad tim ted premyslim, tak je to opravdu spravne. Omlouvam se p. redaktorovi. Nicmene je to napsano zbytecne slozite.

+1/0
27.5.2015 11:31
Foto

T54o59m63á32š 65O86r69a51v28e20c 9252689805627

ja bych vsechny ty letadla a airbusy zakazal... :-)

+5/−5
26.5.2015 20:37

I73v53a35n 40R54ö67z51l93e71r 4892208383100

Ja bych zakazal i vsechny autobusy

+4/−1
26.5.2015 21:02

P24a85v80e52l 65R25i74e62d51l 4814627171679

Ano. Nechal bych jen trolejbusy, ty se drží drátů a tak nemůžou spadnout.

+25/−1
26.5.2015 21:47

P15e98t50r 88S15c90h52w35a80r72z 5945878227746

to je diskriminace tramvají...

+1/0
27.5.2015 7:15

R75o60m87a73n 22H36o86k54y64n47á67ř 8590531159108

tramvaj draty nepotrebuje, kdyz jede po kolejich

+1/0
27.5.2015 7:22

M32i70c72h33a86l 62M52a53c81h84e28k 1854732424239

Chce to dělat ještě chytřeji: jedno letadlo vzlétá a druhé proti němu přistává a podletí ho. Tím se víry vyruší!

+49/−1
26.5.2015 20:17
Foto

J31a64n 34R21ů33ž17i15č88k92a 7502232225507

Ano! Je krásné, když někdo převede suchopárné vědecké poučky do praxe.

+4/0
26.5.2015 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.