Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kleště se osvědčily. České dráhy je po osmi letech vracejí do vlaků

České dráhy se po několikaměsíčním testování kleští rozhodly, že je po letech vrátí do výbavy průvodčích. Do konce příštího roku nahradí celkem 2 800 kleští nynější razítka. Nejdříve se objeví v mezistátních vlacích, nakonec v regionálních spojích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S95t38a93n50i67s69l12a95v 48T46e40s17a52ř 9967194822554

Průvodčí nové kleště doporučili. S nimi se cítí důležitě, kdežto s razítkem za tři pětky si připadají jako poslední lúzr na podatelně.

0/0
29.5.2015 19:11

I14v21a46n 41M97a98r88e44k 6924928572

Zřejmě budu "podnikat" ve funkci "falešný průvodčí" >>>>>kleště i uniformu  jsem si nechal na památku na svou kariéru u ČSD, taková jízdenka  vypsaná ve vlaku i s příplatkem hodí slušný peníz . R^

0/0
29.5.2015 8:22

P36e63t17r 43N41o77v46o48t88n59y 3609212169432

Jenže dnes už se "nevypisuje". :-)

+2/0
29.5.2015 10:35

P97a36v10e93l 12K34r23e81j62č97í23ř 2742801973396

Pokrok se nedá nahradit - smartkleště :-)

0/0
28.5.2015 20:48

P15a15v73e76l 54K69r84e38j96č75í74ř 2592691923946

zastavit, ne nahradit

0/0
28.5.2015 20:48

J53a98n 39P96a98v71e87l50k90a 3687431544101

Znehodnocení je naopak jednodušší a důkladnější - proto se to dělá.

+1/0
28.5.2015 19:43

J19i29ř66í 95S47t18e82h54l85í44k 9617736235962

V Albánii mají průvodčí nůžky na nehty.A lístek jednoduše přestřihnou,takže se taky nedá falšovat.Navíc každá průvodčí manikůru má,takže dráhy by dost ušetřily...;-D

+2/0
28.5.2015 18:05

T12o27m37á73š 53B87í66l53ý 2235440837

A kdopak zaplatí to co se neosvědčilo?

No to si můžu odpovědět sám, my;-(

Nejlepší je kolektivní odpovědnost, jak za komoušů:-P

+3/−7
28.5.2015 16:30

B98o67h27u63s82l17a20v 24K83r29á77l19í77k 2221600199506

A jakápak asi myslíte že je obvyklá životnost těch razítek? To je spotřební zboží, podobně jako propisky.

+14/0
28.5.2015 16:32

M67a64r76t33i84n 74Š85t33r63o93s 4899657420648

To bude darda, to se nedoplatíme. Už začínám šetřit na razítka ;-D

0/0
28.5.2015 17:27

M15a31r22t48i50n 65N89o12v36o51t58n38ý 3766346181584

Vy nic platit nebudete. ČD si ty kleště platí ze svého.

+3/0
28.5.2015 20:15

R61o92m78a26n 85S58t67o59n23e91k 1409403289231

ty kleště jsou jenom lepší razítko :-)

+1/0
28.5.2015 21:29

K29a58r50o64l71i86n65a 72K19r53á60t64k37á 4353738554962

A zrovna onehdy jsem přemýšlela nad úpadkem drah, kdy už průvodčí není průvodčí, ale "oprávněná osoba" a nemá kleště, ale trotldat. Když pečovat o image, tak tímhle teda začít.

0/0
28.5.2015 15:47

B60o24h14u42s96l86a26v 78K55r63á61l34í58k 2341580839236

To je tak, když předpisy na ČD vymýšlejí lidé, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Cestující je samozřejmě také oprávněnou osobou - osobou oprávněnou cestovat. A průvodčí je sice oprávněnou osobou, ale taky oprávněnou k čemusi konkrétnímu, nikoliv například k řízení lokomotivy. Visačku s nápisem "Oprávněná osoba" musel vymyslet naprostý byrokratický blb.

+4/−1
28.5.2015 16:16

M31i98r87o22s61l30a92v 87Z82i34k64m30u31n41d 7849673944793

Když píšete o byrokratických blbech, tak byste si měl zopakovat základní školu ..., máte totiž problém s chápáním textu ...

oprávněná osoba je zaměstnanec řízení provozu (výpravčí, dispečer, zaměstnanec oprávněný ke kontrole provozování drážní dopravy) ... tedy nikoli zaměstnanci ČD ... tato terminologie vyplývá ze zákona o dráhách. Určení zaměstnanci ČD jsou pověřená osoba (račte si přečíst zákon číslo 266/1995 Sb.) a týmiž pověřenými osobami jsou zaměstnanci dopravce Leo Express, Regio Jet, KŽC, GW Train ... a kohokoli dalšího ...

I dítě školou povinné chápe rozdíl mezi oprávněnou a pověřenou osobou ...

+1/−1
28.5.2015 17:10

M25i24l79a32n 71W34e84l26s33e13r 5482608288111

Zřejmě jste státní úředník. Já si nechci číst nějaký zákon 266.

0/−3
28.5.2015 18:32

M80i23r13o74s67l83a97v 93Z21i53k23m61u60n57d 7339313754663

Státní úředník nejsem - nicméně znalost zákona a prováděcích vyhlášek potřebuji ke své práci;

nikdo vás nenutí číst jakýkoli zákon, ale měl by si ho přečíst ten, kdo píše nesmysly ...

+4/0
28.5.2015 19:27

M63i54l42a69n 43W98e37l62s37e45r 5962888498321

Jojo, Jste dobře informovaný a tak nemá smysl se s Vámi přít.

0/−1
28.5.2015 20:17

B16o63h49u18s38l20a98v 20K80r31á12l36í19k 2191720369916

Přesně jste mi potvrdil tu tezi o byrokratických blbech, kteří nejsou schopni chápat psaný text a používat jazyk. Oprávnění ke kontrolování provozování dopravování...

+1/0
29.5.2015 8:11

M11i36r80o96s72l67a21v 79Z14i46k15m56u62n96d 7319143904553

Není spíše blb ten, kdo nechápe celkem srozumitelně napsaný text v zákoně nebo prováděcí vyhlášce k zákonu ... zákon o dráhách není nějaká složitá právní hatmatilka, ten zákon musí svým obsahem odpovídat "drážnímu právu EU", protože na českou železnici jezdí strojvedoucí zahraničních dopravců, podobně čeští strojvedoucí jezdí do okolních zemí a musí být "osobou odborně způsobilou" ve smyslu příslušného vnitřního zákona ...

"Osobou odborně způsobilou" musí být každý zaměstnanec, nejen strojvedoucí či vlakový štiplístek, ale i řadový traťový dělník ...

Když jsme u toho, i řidič amatér je "osobou odborně způsobilou" ...

0/0
30.5.2015 16:49

T96o18m25a91s 65H66a52t73l21e 4663161899273

já to tedy nepochopil, když jsem oprávněná osoba, tak8-o mne tím někdo pověřil

0/0
29.5.2015 6:41

A88n10n53a 94K62i67r35š42o94v38á 9376340735933

...a ještě prosím parní lokomotivy ;-)

+1/−5
28.5.2015 15:29

M63a27r34t79i31n 27K63o75z28á75k 4194700249537

No nevím. Ty kleště přece jen mají narozdíl od parních lokomotiv oproti stávajícímu stavu zjevné výhody.

+4/0
28.5.2015 15:47

B98o56h53u72s24l29a25v 55K18r11á68l45í65k 2221120799876

Buďte ráda, že vám zůstaly aspoň na dopravních značkách, i když děti už sotva chápou, co ten divný traktor má znamenat.

0/0
28.5.2015 16:18

M67a90r72t88i55n 85N85e84r71m62u23t 9807777848909

na mě logopedka kdysi dávno, ale už v době dieselu, zkoušela cvičení: A teď dělej š-š-š jako vláček. Já jsem nikdy parní lokomotivu za jízdy neviděl, tak jsem prohlásil, že vláček nedělá š-š-š, ale td... td...td (jak jede přes spoje kolejí). No víckrát mě tam už nepozvali...

0/0
30.5.2015 9:20

J53i80ř42í 47Š83v64e20h53l78a 1174194322216

Já jsem pro. A vrátil bych ty starý jízdenky, protože jsou nejlepší:)

+5/−2
28.5.2015 14:43

J84i61ř51í 73E48r87b50e78n 1513644536707

Bych teda neřekl - karton je sice šikovný do kapsy (odolný proti zmuchlání), jenže jeho výroba i tisk jsou o dost dražší než u (termo)tiskové kotoučové jízdenky. Nemluvě o tom, že vybavit kartonovou jízdenku mikrotiskovým zabezpečením by bylo taky nesmyslně drahé - jen samotný jízdní doklad by tak Dráhy přišel třeba na 4 koruny. Dnešní jízdenka stojí odhadem 15 haléřů.

0/0
28.5.2015 16:20

B67o87h51u65s12l74a40v 25K76r91á83l78í63k 2941330569476

Při troše snahy je možno na kartón tisknout stejně levně jako na jakýkoliv jiný papír - a cena samotného kartónku je v poměru k ceně jízdenky opravdu směšná, i kdyby šlo o kartón s termotiskovou horní vrstvou. Ale rozdíl je asi v množství informací, které je třeba vytisknout, aby jízdenka byla skutečně dokladem a ne jen nějakým žetonem.

0/0
28.5.2015 16:31

M93i81r46o62s73l98a19v 21Z48i42k88m43u22n12d 7259883764263

Cháchá ... vydání jedné jízdenky přijde na nějakých 5 korun ... musíte taky započítat náklady na pořízení a provoz výpočetní techniky ... a její údržbu ...

0/0
28.5.2015 17:12

J75i67ř87í 76E41r77b16e44n 1913774716197

Kteréžto náklady by u kartonových jízdenek rozhodně nezmizely, naopak by kvůli "prostorové náročnosti" kartonových bločků (oproti cívečce termopapíru) byly ještě vyšší..

0/0
28.5.2015 22:12
Foto

O52n64d93ř41e56j 82V16a17r92o87š42č54á62k 3424507803

Ja si nejsem jistej ale jestli je na termopapíru tak vám ji laminovací zařízení může zničit. Zůstane vám cernohnedy obdélník ve fólií...

0/0
28.5.2015 14:37

J63i89ř67í 88Č85e78r56m88á58k 9270497689564

Konecne, nikdy jsem nepochopil proc presli na razitka...

+8/−1
28.5.2015 13:42

P39e16t41r 49V39i88n34t49r79l54í42k 3826694331

protože tunel

+6/−1
28.5.2015 13:45

P86a35v43e23l 98S36o34b79o12t19k81a 5320734

Změna roztáčí kola businessu ;-D

+1/0
28.5.2015 13:46

M17i15r81o39s42l47a60v 62Z81i11k14m33u52n25d 7419833454353

Protože kleště z 90. let minulého století byly z nekvalitního materiálu, takže se rukojeti lámaly - inu nízká cena - opravit se nedaly, takže postupně se stahovaly z provozu a přidělovaly jen personálu na mezistátních vlacích. Jenže ta kanibalizace jednou skončila a než kupovat "drahé" kleště, pořídila se levnější TRODATKA ... ta se nelámala ...

+7/0
28.5.2015 14:01

J16i26ř55í 68E63r25b13e49n 1413314596147

Protože jsou levné na pořízení, mají snadno vyměnitelné barvicí polštářky, tisková matrice s datumem a časem se snadno přetáčí podle potřeby atd. V tehdejší době to bylo velmi rychlé, snadné a efektivní řešení.

+2/−1
28.5.2015 16:23

P31e66t16r 24V27i44n97t24r98l44í19k 3696154331

další prachy v koši...

+3/−5
28.5.2015 13:41

V38á89c55l20a92v 95H65o83s74c16h 8286488512661

u produrovani nikdy nedojde barva :-). Nechci vedet, kolik megosu to bude stat... 2800 plus nejaka ta rezerva x alespon 1000 kc, tak to mame 2,8 megose, pochybuju, ze se tolik propadela, aby se to vubec vratilo.

+1/−6
28.5.2015 13:38

F36r92a16n38t13i77š78e47k 26V38a97n95ě84k 1317354717177

Navíc kovové kleště jsou lepší obranou pomůckou pro průvodčí, než plastové razítko.

+16/0
28.5.2015 13:33

J84i62ř39í 86M22a92c30e37k 3625475474901

Doufám, že ten, kdo tehdy vymyslel razítka místo kleští, bude nyní za zásluhy povýšen.

+10/−2
28.5.2015 13:21

P98e95t77r 92N40o86v16o38t79n66y 3379542899732

"Důvodem změny je lepší ochrana proti padělatelům. Novodobé kleště totiž jízdenku nejen proděraví, ale označí razítkem také datum a číslo vlaku. Znehodnocení jízdního dokladu je tak složitější."   Rozumíte tomu někdo?

+3/−2
28.5.2015 13:18

O27l22d96ř20i44c57h 13J98a43n84e21č79e24k 8989846113491

ale jo, s trochu snahy se to chápat dá.

kdyby poslední slovo Vaší citace znělo "komplexnější", asi by to bylo pochopitelnější. prostě se ta jízdenka znehodnotí dost na to, aby šla ještě dál nějak zneužít.

samozřejmě psát, že "novodobé kleště ... označí také datum a číslo vlaku" je trochu padlé na hlavu - to dělaly kleště už před 20 lety.

+3/0
28.5.2015 13:22

P39e40t55r 26N42o29v13o53t43n29y 3429362279352

Jenže ono to jedno slovíčko úplně mění význam. :-)   Znehodnocení je důkladnější. A je složitější ho odstranit.

+3/0
28.5.2015 13:24

O84l95d48ř75i18c40h 52J13a89n87e10č62e92k 8809606713161

Neřekl bych, že mění význam - "složitější" v této větě může mít několik různých významů, resp. dát několik různých významů celé větě a člověka většinou napadne jiný, než jaký autor zamýšlel.

Takže by každopádně bývalo bylo vhodnější použít místo "složitější" jiné slovo anebo celou větu jednoznačněji formulovat.

+1/−1
28.5.2015 13:28

M52i78l26a96n 23W44e56l84s91e92r 5652108388701

Taky jsem si toho všimnul. "znehodnocení dokladu". Když ho chci znehodnotit, tak ho roztrhám.

+1/−1
28.5.2015 13:22

J71a25n 58K36o83b75ě33r76s70k96ý 1360506671263

Pane Novotný, to je opravdu hloupost co jste napsal. To může napsat jenom vášnivý žlutofanda, který nepochopí, že provozovat jednu linku s povinnou rezervací a celou síť spojů je trochu něco jiného.

+2/−3
28.5.2015 13:57

M79i36l31a92n 70W22e89l57s11e37r 5702608918891

Nejsem pan Novotný.

0/0
28.5.2015 15:07

J26a46n 85K12o60b26ě37r46s43k54ý 1760956811753

Pardon to nebylo na vás :-)

0/0
28.5.2015 19:28

J18i29ř70í 72E75r39b15e64n 1713724386257

Je to terminus technicus. Poštovní známka je taky právně znehodnocena ve chvíli, kdy ji podací pošta orazítkuje..

0/0
28.5.2015 16:25

M79i24r24o30s64l32a83v 43Z59i33k21m34u88n50d 7879423914753

Ano, původní kleště označily jízdenku datem, číslem vlaku, je tam i číslo kleští, resp. dopravce.  Ty novější (patrné třeba v Německu nebo Švýcarsku) udělají do jízdenky i drobnou dírku - asi tak jako se dělala do někdejších lepenkových jízdenek ... Tudíž i kdyby byl číselný záznam nečitelný, tak je tam dírka ...

+3/0
28.5.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.