Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolina dostanou nový vnitřek, koženky zmizí do tří let

Po letech velkých investic do regionálních vlaků se chtějí České dráhy v příštích letech zaměřit více na dálkové spoje. Do dvou až tří let mají z rychlíků definitivně zmizet nejstarší koženkové vozy, proměnou projdou i pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a76r19e98k 31H52r91u35b17y 6387392701658

Vypada to, ze CD si povsimly, ze uz mame 21. stoleti 8-o Tak ted uz jenom aby ten trend dokazaly udrzet :-P

0/0
1.6.2015 0:11

J93i50ř29í 92F81r96o35l16e98c 7415184242437

Ano krasne jsou ale to je tak vsechno. Zadna kupe, vsechny sedacky otocene proti sobe, dvere mlatici do futer pri jizde, hloupe umistnene vesaky, malo mista na nohy.

0/0
31.5.2015 7:23

J92i42ř34í 95F71r58o27l60e73c 7715944912567

To nepatri sem ale do diskuze o rychlicich skrz Breclav :O

0/0
31.5.2015 7:24

J67i13ř59í 77F41r89o75l27e86c 7275184142677

Jeste by mohla zmizet ta predrazena cena za jizdne :-)

0/−8
31.5.2015 7:17

T33o58m16á92š 45C10z83a87k58o58j 6101214655790

jel jste někdy vlakem v zahraničí?

+2/0
31.5.2015 10:38

J53i14ř30í 78F33r11o35l39e31c 7555304982287

Ano. Ale nesrovnávám se zahraničím, srovnávám s vlaky EC/IC které jsou levnější a je v nich v podstatě to samé.

0/0
31.5.2015 20:13

R47a25d16e25k 26J91a14n35a68t53a 9795366944172

Moment, takže celé to vaše "předražení" je cena rezervace v Pendolínu (tj. typicky 35 Kč, ve špičce 70 Kč)? Vždyť to je tak na jedno kafe v cukrárně. Že vy jste jeden z těch, co volili ČSSD kvůli 30 korunám :-)

+1/0
1.6.2015 9:18

R67a18d53e59k 66J75a19n32a23t66a 9475836134422

Když pominu jazykový nesmysl "cena za jizdné", tak jaká (konkrétně) cena vám vadí a jaká (konkrétně) by měla podle vás být?

V ČR je totiž veřejná doprava v přepočtu ke kupní síle jedna z nejlevnějších na světě.

+3/0
31.5.2015 11:34

J93i36ř60í 71F45r80o45l71e52c 7435824292607

Když pominu, že se používá "přepočet na kupní sílu", ne "ke kupní síle", tak např. Olomouc - Praha ECčkem je za 220Kč. Pendolinem za 255Kč. Neni to tak velký rozdíl, ale vzhledem k tomu, že doba jízdy je stejná a interiér v podstatě taky, tak mi vychází Pendolino jako zbytečně dražší. A např. u RJ se dostanete pod 200 Kč, proto předražené.

0/0
31.5.2015 20:39

R54a83d59e49k 52J38a93n66a30t77a 9955636334182

Doba jízdy EC versus Pendolíno není stejná - je to 2h37m versus 2h10m, takže cca půl hodiny. Jestli cena vašeho času je méně než 35 Kč/půl hodiny (takže 70 Kč/hodinu), tak vás docela lituju. Cokoliv co není "pod 200 Kč" za 250 km je u Vás "předražené"? To je přesně co jsem naznačoval, máte deformovaný pohled na cenu služby. V Německu ujedete za 200 Kč jen cca 35 km, tedy 7x menší vzdálenost (přičemž kupní síla je tam pouze 3x vyšší než u nás).

K "RJ" (asi myslíte Regiojet):

a) zdaleka ne všechna místa prodávají "pod 200 Kč".

b) model Regiojetu je ekonomický nesmysl. "Na nule" (a to ještě možná), jsou jen díky tomu, že mají staré 35 leté soupravy, více než je průměr u ČD (!), To ale není dlouhodobě udržitelné, průměrný věk vozového parku má být ve standardní firmě polovina životnosti - Regiojet má tím pádem vnitřní dluh. Bohužel tímto agresivním přístupem nutí i ostatní dopravce k takto nesmyslným cenám, které nezajistí obnovu vozidel. V ČD se to vzhledem k velikosti firmy nějak ztratí, ale LeoExpres tím docela trpí.

0/0
1.6.2015 9:13

J25i12ř49í 76F41r88o71l41e41c 7925184892237

1) Pendolino jede jednou 2:15h, ale také jezdí 2:31h, stejně tak EC/ICčka jezdí jednou 2:16h nebo 2:33-34h. Takže ať srovnáme ty rychlejší s rychlejšími či pomalejší s pomalejšími, rozdíl je pouhá 1 minuta až minuty 3, nikoliv 30 minut. Cestování v cizině jsem nebral v potaz, od začátku srovnávám ceny v rámci ČR.

2) Zdaleka ne všechna místa koupím pod 200 Kč, ale koupit se dají a to celkem běžně. Nebo nedávno jsme cestovali Brno-Praha a bus studenťáku byl mnohem levnější než vlak. Z toho všeho plyne moje narážka na předražení.

PS: Vlakem jezdím často, a raději než busem:-), ale využívám IDS JMK se kterým vyjde cesta vlakem mnohem levněji.

0/0
1.6.2015 19:43

M70a95r65t20i75n 47K24u64b47á62t 7261948557

Jel jsem Pendolinem jednou v životě a přiznám se, že mi to stačilo. Ten vlak mi prostě nějak neseděl. Snad obměna interiéru (doufám hlavně v sedadla - třeba Grammery) všechny věci mnou považované za nedostatky zmizí. Celkově je to dobře. R^

Co se velkoprostoráků vs. kupátek týče (jak tu občas proudí debata), považuji osobně velkoprostory většinově za lepší. Osobně jsem rád, když nemusím třeba tři hodiny mít v zorném poli někoho úplně cizího a periferně nechtěně vnímat téměř vše, co dělá. V tomto ohledu je mi opěrka hlavy sedadla přede mnou jako viděné příjemnější. Leč si myslím, že i do budoucna by měly mít soupravy i kupátka - vezměme si třeba nějakou šesti-(osmi už dle norem neprojde)-členou skupinu, která hlučí logicky více, než samostatní nebo po dvojicích cestující: je lepší, pokud mají třeba někde své soukromí a nebudou se bát, že budou obtěžovat ostatní cestující (někteří případi se ani o to nestarají), stejně jako ostatní cestující ocení izolovanost takovýchto hlučících skupin a přítomnost pouze klasického cestovního šumu. :-)

Kdo nesouhlasí, jen do mne, rád si poslechnu nedostatky mé myšlenky. ;-D

0/0
30.5.2015 21:54

K18r74y72š57t63o18f 21L71a30n68í12k 1659500405885

v pendolinu je hlavne malo mista, modernizace to zrejme nezmeni, pochybuji, ze se budou menit sedacky ci rozestupy mezi nimi. a tvar skrine uz vubec ne :-)

ohledne prostorového usporadani s vámi souhlasim, také mam radeji "letadlo" nez kupe.

0/−1
31.5.2015 0:06

T23o51m66a41s 61A24u32g69u64s66t30y25n 6197536761490

taky myslím, že ideální je kombinace kupé a velkoprostoru. Když jedu sám, raděj jsem ve velkoprostrou, když jedu se skupinou (nebo cestujícími velmi "oblíbený" školní výlet), tak kupé ideální.

0/0
31.5.2015 9:31

F32i81l85i79p 95S67m83o39l98a 9777508491367

No už by to taky chtělo poslat do šrotu ty červené lokálky, co dělají strašný randál a mají tvrdá kožená sedadla.

+1/−3
30.5.2015 18:57

J62a54r34e17k 34K51a94l94i84v42o40d84a 7146173901436

Ty červené lokálky ovšem mají tak malé provozní náklady, že v podstatě zachránily regionální dopravu. Ale jinak je to pravda.

+7/0
30.5.2015 21:32

M92a12r28i52e 29M78a83l64u59š91k54o67v37á 2419838733

Já zase na řadu 810 nedám dopustit - rozhodně jsou lepší než Regionova...

+4/0
30.5.2015 21:48

J81a43n 12K22o94b18ě83r11s81k53ý 1460486541933

Jo Regionova je paradoxně ještě hlučnější než její předchůdce.

+2/0
30.5.2015 21:58

A91l59a91n 94Ř16e75p31k95a 4175826

Za tu hlučnost možná ale nemůže Regionova, jako spíš stav některých tratí bych řekl ;-)

0/−1
30.5.2015 22:58

M68a56r42i96e 36M67a53l58u65š13k70o15v77á 2479838283

To ne. Motor v Regionově řve tak, že neslyšíte vlastního slova, bez ohledu na kvalitu trati.

+1/0
31.5.2015 8:14

J26a70r75e41k 44K20a65l10i93v75o41d35a 7186523851356

Třeba pomůže nasednout do řídícího vozu, ne do hnacího.

0/0
31.5.2015 17:57

T28o51m 36J60u51r14e54č84k92a 6895872905305

Záleží i na tom, z které série ta RegioNova je. První byly tragédie, ty poslední už jsou celkem tiché.

+1/0
31.5.2015 15:38

J53a24r56e31k 57K14a34l40i51v34o58d90a 7416123601366

Hlavně, že Regionovy vyřešily problémy s větráním a pohodlím, ten hluk se na ty krátké vzdálenosti, na které je tento vlak primárně určen, dá vydržet.

0/0
31.5.2015 18:04
Foto

B28r50o23n27i44s86l35a21v 33G75a22b26r89y47š 2542329741

Poslal byste do šrotu i ty staré Karosy, které ještě brázdí na některých linkách veřejné dopravy?

0/0
31.5.2015 10:30

V78o49j60t83ě13c60h 47H60u94b76k26a 6768695198128

Fakt nemám rád vlaky, kde se sedí jako v autobuse

+3/−7
30.5.2015 14:32

J92a58n 74K49o73b73ě85r66s87k44ý 1960806911183

Tak to asi budete mít problém. Kupéćkové vozy se už nevyrábí. Dnes je tlak na co nejlevnější jízdné, snižování nákladů. Do velkoprostoru se prostě vejde víc cestujících=nižší náklady. Kupéčka by však mohla zůstat aspoň v první třídě.

+9/0
30.5.2015 14:42

R49a13d79e35k 25R62a61i98d51a 5247882759

Chybí mi kupéčka! Cestování ve velkoprostorovém dobytčáku už prostě nemá to kouzlo. Jet v kupéčku pěknou krajinou nějaké z vedlejších tratí mělo a má své kouzlo. Dneska jsou na takových tratích nacpány regionovy a jízda s nimi je za trest.

+4/−7
30.5.2015 14:11

R66a49d20e19k 43J63a66n19a33t41a 9725156574112

Možní to mělo pro někoho "kouzlo" ale je to drahé a lidi nejsou ochotni si a to "kouzlo" připlatit. Velkoprostorové uspořádání totiž znamená, že do stejného vagonu nacpete o cca 25%-30% sedadel více a ještě se takový vagon snadněji uklízí. Vót ekonomika.

Proto se dnes nové vlaky s kupé nevyrábí nikde v Evropě (snad kromě lůžkových vozů, ale ty zase ustupují s rozvojem VRT).

+6/0
30.5.2015 14:22

J92i82ř72í 49S15t78r54a51k54a 9728466502538

Když na vedlejší trati přidáte 25 - 30% sedadel, tak se počet cestujících asi nezvětší. Jen bude prázdnější vagon. ;-D

0/−1
30.5.2015 16:41

R50a92d17e60k 59J97a17n45a56t78a 9105436244822

Vlak pak může mít při stejná kapacitě o 25-30% vozů méně (např. místo 4 vozů vozy 3).

A pokud mluvíte o tratích, kde stačí jen "motoráček" - takové vlaky neměly kupé nikdy, ani v těch "kouzelných časech" podle pana Pavla Raidy.

Zajímavé je, jak se v diskuzi vždycky objeví pár lidí, kteří začnou zpochybňovat něco, co je evidentní, a v oboru všem známo. Taková česká vlastnost "všechno znám, od všeho mám klíče".

+3/0
30.5.2015 17:11

J84i18ř39í 73S77t24r68a77k35a 9128186202308

Ten můj příspěvek bylo jen takové plácnutí bez přemýšlení. Spíš jen tak na popíchnutí.

Je pravda, že možnost snížení počtu vozů mně nenapadlo.

Jen jsem si tak představil tu "naši" trať z Jeseníku do Hanušovic, kde rychlík jede rychlostí 50 km/hod, jak tam místo kupéček nasadí velkoprostorové vozy, tak si tam pak můžu z průvodčím hrát na schovku mezi sedadly.

Ale to kouzlo to tu pořád ještě má. Zvlášť, když jsem předevčírem jel soupravou s 854 ( nebo něco takového), vysadil mu jeden motor a na Ramzovou jsme se z Branné šplhali rychlostí 7km/hod.

+1/0
30.5.2015 18:32

J24a93r46e71k 91K20a19l68i39v34o22d55a 7596933561366

Třikrát sláva velkoprostoru, není nad to, být zavřený v krabici s dalšími sedmi lidmi....

+2/−1
30.5.2015 21:11

J93i48ř71í 64E71r66b46e43n 1713724386877

Který že to konkrétní vlak s dejme tomu šestivozovou soupravou kupéček byl nahrazen regionovou?

+5/0
30.5.2015 16:26

J71a66n 14K51o48b76ě91r51s19k16ý 1180336141233

Jsem rád že se pohnuly ledy i na rychlících. Teď jezdí na rychlících Olomouc-Břeclav-Brno krásné vozy se zásuvkami, klimatizací a zanedlouho zde budou jezdit nové InterPantery. Jinak Pendolina i když jsou spolehlivé a služby v nich jsou na úrovni, tak je na interiéru vidět, že už má něco za sebou. Lepší interiér cestující určitě uvítají, jinak doufám, že první třída bude vypadat podobně jako LE Premium. To by mohlo přitáhnout nové cestující. Dneska totiž není důvod si za první třídu v Pendolinu připlácet.

+8/−2
30.5.2015 11:43

A54l82a27n 28Ř28e30p21k51a 4415636

Ideální by bylo, aby první třída v Pendolinu byla rozdělena na dvě části jako v Railjetu, nebo v tom LE. 'Obyčejná' jednička (alá Business LE nebo Railjet) a ta lepší verze premium za příplatek.

+1/0
30.5.2015 13:39

J45a54n 58K56o57b13ě98r29s80k31ý 1950716291693

Souhlas, ale ať to dopadne jakkoliv tak to bude určitě lepší než současný stav, kdy jednička v Pendolinu znamená pouze občerstvení navíc ;-)

+1/0
30.5.2015 13:41
Foto

M16a81r11e15k 26B86a40š48i59s57t21a 7623252533530

Rozdělíme i Albert na dvě části? Jeden pro lidi a druhou pro "lidi" kterým nevadí za co platí své peníze?

0/−2
30.5.2015 18:34

A18l75a29n 35Ř50e15p93k28a 4455926

Co to sem pleteš? 8-o

+1/0
30.5.2015 19:56

P16a17v87l52a 82K27v82a63p57i21l45o28v15á 7359538334967

Je dostanete šáňo, kafe, sendvič a zákusek. To na už se na delší cestu s IN25 s tím, že byste si občerstvení stejně koupil, vyplatí ;-)

+1/0
30.5.2015 15:50

H93y10n44e93k 87Š54l74a71h54ů76n45e77k 4639223626649

Jo, na této trase vagóny docela vylepšili. Dřívější vagóny dost smrděly.

+1/0
30.5.2015 18:07

S21t20a79n51i94s76l40a38v 98M67a41r18e88š 7706935802274

Já mám raději ty staré "koženky". ;) Dle mého pohodlnější a více prostoru.

+4/−3
30.5.2015 10:34

K17a98r28e10l 98J28u61r22d79a 2376508469841

místo koženky bude látkový potah. Kupé zůstanou

0/0
30.5.2015 11:56

T92o98m 81J63u92r24e73č80k12a 6275682165935

InterPanteři - velkoprostory.

Modernizace 62 vozů Bp = velkoprostory.

Modernizace 93 vozů pro EC - 38 velkoprostorů, 45 vozů s kupé, 10 jídelních

Modernizace 32 vozů R/EC - kupů

Takže je to spíš tak 2:1 ve prospěch velkoprostorů.

+1/0
30.5.2015 12:31

J29a23n 66V81a83l81o63u60c55h 6222447648220

Zmizí koženky? Tedy nová vlna "humanizace vagonů" (ano, tento termín je oficiálním názvem akce před pár lety, čímž ČD doznaly, je její vlaky byly občas pro dobytek)? Tam se taky štětkou přetřel umakart a potáhla koženka, což vyšlo levněji, než letitou špínu vyčistit. A zatímco na kožence byly nečistoty vidět a případně se daly setřít ubrouskem, u látkových potahů je to (z velké části kvůli "kulturnosti" národa) loterie. Proto se taky do MHD vrací sesle nedosahující ani pohodlí vozů z první republiky...

+3/−5
30.5.2015 10:18

T91o28m 38J24u48r89e90č24k74a 6425352355765

Četl jste ten článek vůbec? Jde o nákupy nových vlaků (InterPanter) a pak modernizaci (nikoliv jen revitalizaci, ne "humanizaci") takměř dvou stovek vagonů (ale jiných typů, než klasické rychlíkové "B")

+4/0
30.5.2015 12:24

O78n17d46ř15e80j 58B93u14r97s48a 6551973526677

Že se na západě ustupuje od samoobslužných automatů ? V Německu si lístek jinak téměř nekoupite, je to snadné, rychlé, dá se platit kartou.

+3/−1
30.5.2015 10:09

T81o33m 46J85u47r97e80č32k54a 6525862775785

I v Německu se pomalu preferuje spíše něco takového: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.cd.mujvlak.an

0/0
30.5.2015 12:25

R25a79d54e79k 41J56a17n13a56t24a 9495416854692

No v Německu spíše toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db

0/0
30.5.2015 13:57

T18o92m 79J81u26r94e31č18k89a 6375552865365

Tak samozřejmě že DB má svoji aplikaci, mě šlo jen o to, že nyní jsou preferovány spíš mobily, než automaty. ;-)

0/0
30.5.2015 14:01

M95i56r61o92s28l12a78v 77Z34i53k67m24u50n45d 7649353194953

Německý jízdenkový automat vám vyhledá spojení, podle toho si pak můžete kupovat jízdenku, včetně případné rezervace místa. Umí i dálkové české vlaky, nikoli ovšem vlaku žlutého nebo černého dopravce ...

Jízdenkové automaty DB zmizely na trati z Bayerische Eisenstein do Plattlingu, společnost Regentalbahn/Waldbahn tam místo jízdenkových automatů nasadila průvodčí ...

0/0
31.5.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.