Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura koupil dalších 70 vagonů, chce nahradit ČD na trati do Žiliny

Soukromý železniční dopravce RegioJet míří k další velké expanzi. Žluté vlaky začnou od prosince jezdit i do Starého Města u Uherského Hradiště, hlavní expanzi chystá RegioJet ale na další rok. Jeho byznysu věří trio bank, které mu půjčilo nově miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23a68c45l26a51v 91H27a56j23e54k 3826849129

To je sice hezké, ale pokud pro to nebude vytvořena podpora, tedy pravidla pro podílování tržeb a SW který to bude dělat, tak se to do objednávky nebo soutěže dát nedá. Jak myslíte, že kraje zapojují dopravce do IDS.

0/−1
4.6.2015 8:38

M46i20r93o15s60l12a50v 33Z78i56k43m78u70n21d 7969253414893

Předmětem objednávky MD mohou být skutečnosti, které RegioJet prostě nemá ... Například vlaky jsou zahrnuty v celoevropském rezervačním systému - tudíž akceptuje mezistátní jízdenky, jízdenku InterRail apod ... takže cestující s jízdenkou InterRail Global Pass si může třeba v Dánsku rezervovat 2 měsíce předem místo ve žlutém vlaku do Košic ....

0/0
3.6.2015 9:24

M10a41r53t57i58n 43I63r97e89i83n 5560502820902

Chce jezdit ráno Praha - Staré Město a odpoledne zpět.

A napadne ho někdy, že by bylo dobré jet ráno Staré Město - Praha a odpoledne Praha - Staré Město?

0/−1
2.6.2015 6:56

R51a43d19e67k 68J75a12n55a88t92a 9445226124472

Přečtěte si (pozorně) článek.

0/0
2.6.2015 14:13

J79a79n 30J41e81m64e81l53k57a 1885610

Kdyby ČD ukončily, mohl by to být problém pro menší tratě. Ono ty Suchdoly, Studénky (dnes je drží vlak na Brno), Kolíny mají svůj význam. A otázka taky co kola..  Takže podle mě ČD by měli mít částečně dotované R. A jestli tam jezdí ČD se ztrátou 300M :-) tak to se bude muset hodně snažit aby to dostal do 0 :-) Kdyby tam jezdily 2 miliony cestujicích(což podle mě nejezdí, protože Pendolínem jezdil 1m) tak je to dotace 150 Kč na jízdenku ne:-)

+5/0
1.6.2015 22:28

M60i51r61o21s66l75a38v 72G52r36o37s12s39m55a64n86n 8542519604

Mluví o tom, že chce, aby ČD skončily. Následně je bude žalovat pro predátorské ceny.

+6/0
1.6.2015 21:33

Š23t45e41f26a27n 20F63r25i68č27a 7182978843306

Se starými vraky se vždycky dá jezdit pod cenou, to dá rozum.

0/0
1.6.2015 21:16
Foto

T15o18m34á49š 43K32u26b15e48š 2586207524765

Tak to se máme na co těšit až vytlačí ČD, jestli to bude fungovat jako s autobusy. Právě řeším jízdenku na středu autobus SA Písek - Praha, místo z Písku v systému není, ale z Českých Budějovic jich je 24 volných, tedy kdo nejede z konečné musí řešit jestli náhodou bude místo těsně před odjezdem. Jinak smůla. Stejný problém řeším často z Jihlavy (autobus Brno - Praha), ale i ve vlaku, pokud jedu například Pardubice - Praha, nebo Zábřeh - Pardubice, jízdenka není v předprodeji, přestože vlak je poloprázdný, až těsně před odjezdem, kdy je milostivě prodána. Doprava v podání pana Jančury, zkuste si rezervovat podobnou jízdenku v pátek, nebo v neděli.... Na kom se vydělá málo, je nezajímavý, ale všichni nejezdí jen na konečnou. Když jsem napsal na Student Agency, napsali mi, že jsou soukromá firma bez dotací a mohou si dělat co chtějí :) A jestli se mi to nelíbí, tak mám využít konkurenci. Bohužel ji už někde zlikvidoval, tak není jiná možnost. Tady často píšete o výjimečném servisu, ten není až tak super, když jezdíte častěji. Mohu napsat spoustu odlišných zážitků za poslední půlrok.

+16/0
1.6.2015 20:59

R89a85d26e76k 37J12a96n74a25t29a 9355446114132

Přesně tak. Přepravní a provozní podmínky StudentAgency/Regiojet jsou velmi rozdílné od standardní dopravní obslužnosti. Povinné rezervace, omezování počtu míst z nácestných stanic, žádné levné a flexibilní možnosti pro pravidelnou dojížďku (všechna tato opatření jsou cílena na co nejvyšší load factor a tím co nejvyšší tržby).

Takže stesky pana majitele "mu chcem linku převzít bez dotací, dejte nám ji" (přeloženo - zrušte jiné možnosti, aby lidi museli s náma), by měl správně každý oboru znalý novinář zesměšnit, aby lidi věděli, o co jde. Bohužel o dopravě píšou lidi, co místo dopravní koncepce vidí to kafe.

+10/0
1.6.2015 21:29

J60a68n 54J43e38m51e81l34k47a 1405460

Tak zrovna povinné rezervace u kupé na delší trasy bych jim úplně nevyčítal. Teď jsem jel opět bratislavským ČD u Kolína. A chodit po vlaku, a hledat kde je místo.. Některá kupé jsou dost plná, v jiných zase podivní týpci. Podle mě je fixní místo lepší. Lze navíc vybrat na netu (ne chodit po vlaku). Podle mě se tím i zamezuje ničení vlaků. Protože není taková kumulace týpků, a možná by šlo i něco dohledat. A bohužel, sice stejné vagony jako Jančura, ale už částečně ničené. A záchody zcela jiný level. Jančura i Leo si to umí lépe ohlídat. I vyšším počtem personálu.

0/−3
1.6.2015 22:12

R21a29d43e17k 96J81a15n74a42t72a 9395526504802

A s povinnou rezervaci si budete muset k tomu týpkovi sednout :-)

Dobrovolná rezervace je lepší, protože nutí dopravce dimenzovat soupravu podle poptávky (takže v naprosté většině případu máte několik volných míst na výběr, kdybyste nechtěl sedět tam, co jste si rezervaci vybral na netu, což umí i ČD), když má dopravce povinnou rezervaci, tak si může dovolit nasadit sourpavu o mnoho menší - je to nástroj k odehnání těch přebytečných.

Záchod už jsem u ČD několik let špatný neviděl. Když ho někdo ucpe (což se stane u vakuového WC a neukázněných cestujcících hned), tak personál nelepí na dvěře cedulku mimo provoz (stejně jako u jiných dopravců nebo třeba v letadle)-

+4/0
1.6.2015 22:28

P94e86t54r 89N88e97c15h42a29n64i45c93k25ý 7813106938650

U RJ jsem jednou jel s florbalovym týmem, podruhé s urvanymi poláky. Nebýt povinné rezervace tak k nim nelezu. Kupé na to prostě nejsou. Rezervace u ČD je po netu zadarmo, tak si pak stačí vybrat

+5/0
2.6.2015 6:51

V47a84c40l25a82v 63H66a28j46e30k 3686679399

Pane Sůra mám dotaz:  RJ nakoupil lůžkové a lehátkové vozy?? Nebo něco podobného??

0/0
1.6.2015 20:30

P31e26t14r 62N42e63c37h43a57n42i40c77k98ý 7773706138660

Do Žiliny? A masážní lavice k tomu !

0/0
1.6.2015 20:41

V32a73c47l17a90v 66H19a64j22e33k 3866709519

V minulosti takovej Hron vyjížděl z Prahy ve 22:00 a Žilině byl kolem 6:00 ráno. Je ale otázkou, zda by na to byla dnes frekvence

+1/0
1.6.2015 21:24

R77a45d73e88k 43J29a88n62a48t45a 9665316894522

Nejde o frekvenci. Tam, kde cestu zvládne denní vlak pod 5 hodin, noční vlak nemá smysl. Tehdy byla trať pomalejší ...

+2/0
1.6.2015 21:31

V98a47c82l84a94v 25H79a96j93e29k 3326409599

Jo, to asi máte pravdu.

0/0
1.6.2015 22:36

A93l96a30n 40Ř49e71p16k63a 4935136

Ne že bych mu podnikání nepřál, ale doufám, že tam dráhy zůstanou. S Regiojetem opravdu jezdit nechci! Leda, že by se dohodli na vzájemném uznávání jízdenek, vč. in-karet a výhodných síťových nabídek ČD :)

 A taková drobnost- pořád nás zásobuje nějakými ojetinami a ty na začátku slibované nové vozy z Rumunska, které měly být hodně levné stále nikde (ten jeden vůz co už jezdí nepočítám, to je skoro nic).

+10/−3
1.6.2015 15:26

J19a44n 51K23o14b83ě38r80s84k11ý 1240206271383

Mělo být plus

+1/0
1.6.2015 17:22

M80a50t54ú66š 12B68e93n64a28k 9158264582823

"RegioJet je chce předělat do podoby, v jaké představil vagony Astra z Rumunska" takže z nich urobia nepoužitelnú tlačenku, pre ľudí normalizovaných rozmerov....

+4/−1
1.6.2015 14:22

R14a43d72e49k 52J11a75n23a65t48a 9475396444832

Lidi se klidně budou tlačit, když zaplatí o 25-30% méně (to je rozdíl v kapacitě mezi vozem s kupé a velkoprostorem). Ženy navíc ocení "pocit sucha a bezpečí".

+2/0
1.6.2015 14:24

J79i90ř90í 57J26u44r82á53š58e52k 8427815290487

No pokud předělají v Rumunsku cca 20 vagonů za rok, to není nijak závratné číslo.

0/0
1.6.2015 14:57

P64e32t63r 35N27i35v16n83i65c98k48ý 3542944675847

S čím srovnáváš?

0/0
1.6.2015 15:25

V16a29c72l34a20v 84H37a23j68e42k 3486159609

Pokud to budou další nové trasy na úseku Praha-Hranice n.M. tak to ještě více odskáče regionální osobní doprava. Už nyní mají Os vlaky v některých stanicích zbytečně dlouhé pobyty protože je přejíždí nějaký Ex.

+7/0
1.6.2015 13:13

B83o30h17u69s81l36a57v 43K83r21á21l18í76k 2941350919196

Asi špatně nastavené ekonomické motivační parametry.

0/0
1.6.2015 13:41

V70a48c25l67a52v 32H68a57j18e62k 3376189949

Tomu nerozumím. Je to o neexistující či nefungující regulaci ze strany státu.

0/0
1.6.2015 13:46

B92o77h29u54s98l44a91v 77K72r68á19l50í31k 2181600259426

Však ano. Stát by měl regulovat provozovatele drah a provozovatelé drah by měli regulovat dopravce. Chceme-li redukovat zpoždění, tak nezbývá než nastavit parametry tak, aby se nikomu nevyplatilo způsobovat zpoždění. Milý provozovateli dráhy, chceš zpozdit osobák o pět minut? Můžeš, ale pak za jeho průjezd dostaneš jen polovinu platby. Zvaž si, jestli na to máš. Milý provozovateli expresu, chceš mít přednost před jinými vlaky? A jsi ochotný si to zaplatit?

+1/0
1.6.2015 14:08

R88a12d31e59k 70J10a89n91a40t97a 9475226724722

Ano, osobní doprava má u nás na tratích proti nákladní přednost (to je dobře), ale platí za koleje mnohem menší poplatek. Takže to je taková plošná státní nepřímá dotace železniční osobní dopravy, až na to, že stát nad jejím využitím nemá kontrolu. Kdyby si za ty peníze ministerstvo vlaky objednalo (klidně po soutěži taky od těch soukromníků), bude mít linky jaké chce, kdežto teď musí draze vykrývat to, co soukromníci nepoberou a ještě ti soukromníci na trati překáží.

Bohužel už je pozdě. Pokud by se poplatky srovnaly, tak soukromníci budou hnát ČR k soudu za neochránění investice. Mělo se přemýšlet předtím.

+3/0
1.6.2015 13:52

M30a34r88t28i43n 88P31i95t89u10c41h97a 8782158273305

Neměl si koupit spíš 70 lokomotiv, pokud chce vytplačit vlaky ČD? ;-D;-D;-D

+3/0
1.6.2015 13:06

A24l18a42n 74Ř73e34p86k44a 4315776

Hlavně lepší mašiny... Osobně jsem to nezjišťoval, ale žluté vlaky jsou v současnosti prý nejzpožděnější a to i když ostatní jedou na čas a není žádná mimořádnost :)

+6/−1
1.6.2015 15:37

J39i62r67i 45U53r64b98a94n88e26k 4421885

To jako žluty vlak RJ,ostatni soupravy jedouci za nim (ČD,LE)ho predjizdi?Myslete trochu.

0/−1
1.6.2015 16:31

D27a36v20i92d 21V31a27c72h30t84a74r20č83í38k 8799972985948

Plácáte nesmysly, nejdříve si k tomu něco zjistěte než něco napíšeteRv

0/0
1.6.2015 17:32

M47i53r95o65s58l68a37v 54Z55i75k98m83u26n10d 7879343904153

Problém mezistátních vlaků je v tom, že se vyrovnávají vozové kilometry najeté po území "jiné železnice" v rámci mezistátního provozu ... Jančurovo vozy nejsou součástí tohoto systému ... Takže když slovenské vozy jezdící na těch dálkových vlacích nebudou moci jezdit v Česku, bude problém s vyrovnávkou kilometrů, podobně když české vozy nepojedou na Slovensko. Ta vyrovnávka se provádí mnohostranně ...

+3/0
1.6.2015 12:15

R63a79d23e64k 27J58a56n53a87t57a 9615256844112

Což je ovšem pouze věc dohod mezi národními dopravci. Místo "kilometry svých vozů" lze za cizí vozy platit i normálně penězi, popřípadě mít celý vlak pod jedním dopravcem a spolupráci řešit vzájemným prodáváním a uznáváním jízdenek.

+2/0
1.6.2015 12:42

V94a92c78l87a91v 60H76a51j64e66k 3756519729

Pokud to poveze v celé trase ve vlastní režii tak bych řekl, že se ho tato problematika vůbec netýká a netýká se ani vyrovnávky kevů mezi ČD-ZSSK

0/0
1.6.2015 13:10

M46i68r73o31s58l47a73v 43Z28i81k81m36u47n18d 7149803784913

Nepochopil jste podstatu věci ... slovenské vozy najíždějí potřebné "mezistátní kilometry" v Česku, tím vyrovnávají české kilometry, které se najezdí třeba v Německu apod. Ta vyrovnávka se dělá "celoevropsky", to znamená, že se spočítá to, co vaše vozy najezdily v cizině a tolik km musí najezdit "zahraniční vozy" na vlacích jejichž jste na svém území dopravcem ... pokud vaše vozy najezdí v cizině méně, musíte to zaplatit hotově a než někomu platit hotově, tak je jednodušší vyrovnávka kilometrů.

ČD v rámci "šetření" v druhé polovině 90. let minulého století přistoupily na rušení mezistátních vlaků na nichž jezdily vozy ČD (v tuzemsku se ušetřilo za personál a energii), jenže vlaky nejely ani v cizině a vozy ČD tak nenajížděly potřebné kilometry v cizině, zatímco cizí vozy vesele rejdily po českých kolejích a když se to po dvou letech sečetlo, tahle "úspora" stála ČD přes půlmiliardy ... pak nastoupili na příslušné funkce noví lidé, kterým dalo moc práce, aby se zase české vozy dostaly do ciziny a cizí vozy tu jezdily méně ... pro zahraniční železnice byl výhodné, že jim ČD musely zaplatit ... A navíc není km jako km, hodnota toho nápravového kilometru  se liší podle typu vozu, jsou tam různé koeficienty ...

0/0
1.6.2015 16:56

J40a90n 96J87e32m31e10l41k39a 1375220

To už asi s otevřenou železnicí není aktuální..

0/0
1.6.2015 18:27

V25a55c88l74a84v 20H84a23j36e13k 3766209679

Bohužel jste podstatu věci nepochopil Vy. To co popisuje je klasický model, kdy se na hranicích souprava předává jinému dopravci. Ten pak vlastníkovi vozu platí nájemné, které se tak jak píšete přepočítává přes km proběhy tzv kevy. Ale v případě RJ v přepravě Česko-Slovensko a zpět je pouze jeden dopravce a to RJ a ten asi těžko bude hradit nájemné mezi českou a slovenskou pobočkou. Zvlášť když vyúčtování se dělá zpravidla přes systém UIC prostřednictvím národního dopravce a ten si ho nechá vcelku logicky zaplatit. Jinak to co popisujete souviselo se zavedením vlaků kategorie EC na které v té době ČSD (ČD) neměly odpovídající vozový park.Řešilo se to postupně jednak nákupem asi 10 jídelních vozů SGP a jejich nasazením na mezinárodní vlaky a pak postupnými rekonstrukcemi. Bez tohoto kroku by nás EC vlaky na rameni Berlín -Vídeň/Budapesť na dlouhou dobu ne-li na trvalo miinuly a o to rozhodně nebyl zájem.

0/0
1.6.2015 20:27

P76e20t95r 61M54a51r71e70š 8840746

A kolik půjčí banka na 30 let staré vagony?;-D

+1/0
1.6.2015 11:26

T45o59m 74J57u45r52e30č26k17a 6455302135355

To je určitě lež, dneska je v tištěné MF Dnes palcový titulek "Máme miliardu na NOVÉ vlaky. ;-D;-D;-D

+5/−1
1.6.2015 11:34

A92l60a62n 97Ř28e66p52k88a 4625796

A na ČT24 je zase titulek, že žaluje dráhy o 717 miliónů.. alespoň víme, kde na ten úvěr chce vzít prachy ;-D Teda teoreticky.

+3/−1
1.6.2015 15:39

V39a21c21l35a48v 86H86a65j50e39k 3806529249

Však budou nové- z Prahy do Žiliny přes Horní Lideč:-)

0/0
1.6.2015 21:04

M19a62r49t70i15n 85K68a73r46á73s84e12k 9108903538538

Tak zivotnost kvalitnich vagonu je az 60 let (s udzbou a nejakymi temi rekonstrukcemi)....

0/0
1.6.2015 12:49

B14o42h84u81s79l45a46v 33K26r81á39l30í79k 2791720549506

Tak tomu bývávalo těch předchozích 60 let, ale těžko můžete zaručit, že tomu tak bude i budoucích 60 let.

+1/0
1.6.2015 14:16

J45a52n 45J78e95m47e13l93k16a 1925470

Trochu se obávám, zda neztratil soudnost a jestli mu to opravdu ještě zbývající bussines utáhne. Má spoustu nedořešených věcí - Slovensko, hlavní trasta - Fico. Ostrava taky není růžová.

Možná sází, že bude dělat přípoje na své slovenské vlaky a napadne mezinárodní jízdné + autobusové přípoje. Ale stále na Slovensku jezdí velká část lidí zadarmo. Ale jestli je přes Vsetín  tolik cestujících, celý týden - fakt nevim.

A do Hradiště - tam si myslím, že tolik cestujících na jeho typ soupravy není (10 vagonů) - pokud  nedotáhne další cestující autobusem.

+6/0
1.6.2015 11:09

A36l33e47x94a43n21d46r 96K95o70s44t73k26a 8262538326554

Jezdí zadarmo? Chcete říct: za mnoho Slováků to platí stát. Zadarmo jede možná pár černých pasažérů a moc jich nebude.

+3/0
1.6.2015 11:13

P48e92t65r 10N39e61c63h47a17n73i17c94k81ý 7873726518970

Už se na těch kompenzacích s Ficem nějak dohodl?

0/0
1.6.2015 12:42

R95a92d44e43k 86J67a42n75a58t78a 9105786294622

Nezanamenal jsem, že by se dohodl a ani to nepředpokládám, protože na Slovensku nemá Jančura v politice (a ani u novinářů) takový vliv jako v ČR.

+3/0
1.6.2015 12:44

A51l24e56x54a22n36d47r 96K70o82s57t35k47a 8382128236814

Aha, že oni se vlastně nějak soudí nebo tak něco? Nedošlo mi.

0/0
1.6.2015 12:45

J70a31n 27K29o60b87ě22r61s34k33ý 1330806811633

On možná Jančura ČD vyštípe, ale dopadne to tak, že kraje budou muset nějak kompenzovat ty výpadky spojů, protože ty Ex2 používají i lidé dojíždějící denně do práce např. VM-Olomouc, Kutná Hora-Praha. Takže se budou muset objednat nějaké vlaky navíc pro tyto lidi, protože Regiojet cestující na krátkou vzdálenost nezajímají a místa jsou velmi omezována. Takže je možné, spíš pravděpodobné, že se nic neušetří.

+27/0
1.6.2015 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.