Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat nádraží v Brně? Odpověď hledají autoři přesunu

Přes půl miliardy korun už nasypal stát do všemožných plánů a studií na možné stěhování nádraží v Brně. Další dvacet milionů utratí stát znovu za studii proveditelnosti, která má Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) říct, zda se vyplatí železniční uzel stěhovat nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a96v41e70l 83S64t63a81v20j26a44n62í97k 6438195357771

Neustále se řeší dvě varianty, ale nikdo neřeší variantu, že by nádraží zůstalo na svém místě.

Nějak moc nechápu variantu, že by někde na úrovni Malé Ameriky bylo nové nádraží. Jak bude zajištěna dopravní obslužnost MHD? Zelení tuto variantu neustále preferují, přitom dopravní uzel je zcela mimo a na Nových Sadech snad jezdí jen šalina číslo 8. (nevím přesně). O nějaké rychlostní trati si v těchto místech můžeme nechat jen zdát.

Odsunuté nádraží na místě Rosického, by měly údajně obsluhovat dvě linky, což je teoreticky výhodnější. Bližší je přestup na autobusy, opět se vzdaluje stávající dopravní uzel. Napojení na síť rychlostních vlaků je poněkud příznivější.

Provádět jakékoliv stavební práce při zachování dopravy považuji za vyloučené, takže po dobu výstavby bude potřeba nějakým způsobem zkulturnit a upravit Brno dolní nádraží (rosické), to jsou další investice navíc. V jakém stavu je viadukt mezi hlavním nádražím a teplárnou se neodvažuji tipovat. Po těch letech provozu zřejmě na odpis. Propustnost této trati na Židenice je zoufalá.

Mimochodem jedna linka končí v Židenicích, odkud je MHD dost zoufalá a žádné protesty jsem zatím nezaregistroval, že vlak nekončí na hlavním.

+1/−2
3.6.2015 22:48

R62o82m86a25n 32H81o48š33e23k 3508286799826

Pres nove sady jezdi minimalne 1,8,10,12 ;-)

Jinak souhlas, melo by se zvazit i ponechani

+1/−1
4.6.2015 9:14

R45o60m86a89n 40J44e59s41c30h30k26e 9388365157545

Já si tu variantu od 5.nástupiště k řece považuji za nejrozumnější řešení.

Rozdíl chůze 5 minut mne nevadí. Na druhé straně na Uhelné ulici je dostatek místa na parkování.  Správně vidíte špatnou propustnost Brno hl. - Brno Židenice.  Ony jsou i chybějící výhýbky v Brně Židenicích.

Není jednoduché řešení.

Máme tu spoustu "odborníků" kteří si přejí původní nádraží. Akorát tam nepracují a ani často nejezdí.  Denně zpoždění. Ale to NEVIDÍ.

+2/−2
4.6.2015 17:40

P27a93v63e61l 70O30d39r46a96z46i42l 6254919467690

Ono to má spoustu rovin. Z mého pohledu zachování polohy neřeší tratě, které chtěla minulá koalice jistě zcela nezištně zbourat, ono směr Přerov atd., no to by bylo na dlouho. Využití pozemků pod tratěmi jako zeleň a podobné sliby můžeme vidět na příkladu Mendláku, kde se má rušit tram smyčka kvůli parku (slib), jé pardon, kvůli dostavbě baráku soukromého investora (realita).

K řešení u řeky jsem neviděl žádný návrh MHD kromě toho, že se tam postaví jedna (1) trať se dvěmi (2) linkami šaliny. A to je žalostně málo. Nikde jsem neviděl studii vlivu odsunutí dopravního uzlu od centra na to centrum.

Že nádraží nestačí je možné, ale to se dá řešit i v současné poloze, která ale není výhodná kvůli složitému vedení tratí. Nádraží v oblouku od vynálezu tv kamery nevadí, stockholm central je taky v oblouku a funguje to tam dobře.

Moje řešení je postavit u řeky nádr pro dálkový spoje a hlnádr nechat pro denní pendlery, přičemž potom by stačila i ta jedna obslužná trať na propojení, která by ale měla být mimoúrovňová s ostatní dopravou. Jenže to by asi stálo moc velkou kupu peněz. A nájemné z mnohaleté smlouvy na budovy nádru pro ODS asi stačit nebude.

+3/−1
3.6.2015 21:01

P24a44v11e36l 80M82o74r18a12v74e75c 3462429622698

Dvě nádraží je blbost. Efektivní přestup z rychlíku na osobák by padl.

+1/−1
3.6.2015 22:26

R86a94d75e93k 16J29a85n65a19t62a 9155236894522

Ano. Tuto chybu udělali např. v Avignonu. Teď tam musejí jezdit mezi TGV nádražím a regionálním nádražím autobusem a regionální linky musejí mít duplikované (vlak jede na regionální nádraží do centra s lidma, co jedou do práce, autobus na TGV nádraží s lidma, co jedou do Paříže).

+2/0
3.6.2015 22:43

J97a28n 66J93e59m16e80l36k98a 1345700

Ale jedno z 2 nádraží může být průjezdné..

0/−1
3.6.2015 22:49

P51a84v61e86l 93O83d96r83a36z59i46l 6484979407500

V Avignonu jde o naprosto jiné vzdálenosti.

0/0
4.6.2015 10:40

J37a78n 90F73r74o68l83í65k 6146550185514

V Brně je nádraží víc stejně jako v Praze a funguje to. Když vidím jak ty lokálky tahají jen prázdné vagony tak si říkám na co ty další investice. Všichni kromě socek jezdí auty.

0/−5
4.6.2015 0:06

V81á55c88l59a95v 50S32v63o44b34o78d25a 5786188399

Já nejsem žádná socka,auťák nemám a je mi to šumák!8-o

+2/0
4.6.2015 0:16

P63a91v61e78l 68M63o19r77a12v44e35c 3592129662288

Jo nádraží je v Brně taky víc, ale skoro všechny vlaky jezdí na hlavák.

Prosím, které lokálky bývají prázdné?8-o

+3/0
4.6.2015 8:41
Foto

B57r41o84n41i25s37l47a98v 50G97a75b75r16y13š 2102759941

Já vlakem za cca 18 000 Kč za rok ujedu více než 26 000 km. Kolik toho za stejnou sumu najezdíte autem Vy?? Kolik promrháte času za volantem? Kolik času z celkové doby jízdy prostojíte? Jak jinak můžete v autě efektivně využít čas? Nijak. Držíte volant a to je vše.

+3/0
5.6.2015 11:17

P65a39v30e72l 52O75d49r86a71z77i85l 6254699907300

No já nevím, kolik lidí dneska přestupuje v Brně z rychlíku na lokálky. V Praze to funguje a to pěšky.

0/−1
4.6.2015 10:34

J95a25n 75V46o39j46t92í11š26e91k 6212801915866

V Praze se plánuje v dohledný době zbudovat mezi nádražíma podchod s pojízdnejma chodníkama a v nedohlednu i železniční spojka.

+1/0
4.6.2015 20:17

P13a73v12e67l 40O92d71r46a54z15i65l 6454549527590

Tak ta by mohla být i v Brně, spíš nějaký pendlvláček.

0/0
7.6.2015 13:14

P60a83v79e16l 54O78d90r36a62z46i57l 6724389147800

No, tak v Pekingu jedete vlakem asi 6 minut z Terminálu 3, přílety na Terminál 3, transfer. V Brně by to bylo úplně stejné.

0/0
4.6.2015 10:35

P40a93v56e98l 68M13o83r56a39v96e57c 3592699702808

No, tak v Avignonu to zas nefunguje, viz. vedlejší příspěvek. Nelze argumentovat jedním městem..

Btw. všude okolo kde se něco takto stavělo či rekonstruovalo (Berlin, Wien, Stuttgart v procesu) se vše koncentruje na 1 nádraží. I v té Praze se dost uvažovalo o zrušení Masaryčky.

+1/0
4.6.2015 10:41

P92a90v49e51l 64O18d40r73a47z18i22l 6474489307810

V Avignonu žádné takové spojení není a kromě toho tam TGV jezdí, VRT v ČR je spíš iluzorní.

0/0
7.6.2015 13:16

P30a43v41e73l 73M70o87r54a83v55e76c 3362509192968

No však v Avignonu TGV zastavuje jinde než ostatní vlaky a kolega zde popsal jaké problémy to způsobuje. 2 hlavní nádraží jsou zkrátka blbost.

VRT v ČR je potřeba jako sůl. D1 je tragédie na spojení 2 největších měst ČR.

Ale bohužel je VRT iluzorní protože politici.RvRvRv

0/0
7.6.2015 13:18

K28a31t65k80a 52Č65e32c85h48o72v10á 9290190909551

...jéžkovy zraky,zase budou peníze v prd...a nic z tohoRv

+1/−1
3.6.2015 19:22

A65l44e36š 56S76l24a27v94í96k 9208150466649

Kolikrát se o tom bude ještě rozhodovat ?

+2/0
3.6.2015 17:25

M94i87r80o89s64l49a88v 90V80y66k76o25u96p56i92l 3110726503775

Jak typické pro náš "ekonomicky" řízený stát. 

Utratíme miliardy za studie a studie analýz a nakonec budou rozhodovat laici v nějaké poťapaném referendu.

Tohle bych už dal opravdu někomu k náhradě škody. Za ty prachy toho už mohlo být tolik hotového.

+6/−1
3.6.2015 16:19

M62a38r89t41i10n 92L41ž81i11č35a67ř 9705477292674

Na přesun nejsou peníze

Nechat na místě kde je a modernizovat

+6/−3
3.6.2015 16:09

P90e60t90r20a 64N68o12v64á83k76o58v41á 7798666344928

Na tom místě není místo.

+3/0
3.6.2015 23:19

M33a68r37t82i36n 14L55ž80i95č32a67ř 9875647232944

Místa je dost, stačilo by upravit halu a dopravu před hlavní budovou

0/−3
4.6.2015 21:08

L39i95b39o65r 41Z20a62v85ř18e60l 8729166631502

Snílku a ve svým volnu budeš povinně lítat po peroně a odhlašovat konec nástupu do vlaku,protože sám průvodčí na druhý konec vlaku nevidí při delší rychlíkové soupravě !!

+2/−2
5.6.2015 9:59

M61a61r24t75i41n 43L12ž19i45č40a85ř 9155197232414

Odkud jste vypadl

Mezinárodní rychlíky mají kamerový systém, takže strojvedoucí má přehled co se ve vlaku děje a je vysílačkou spojen s průvodčím

Na peronech jsou už teď nainstalované nové elektronické tabule a přibude kamerový systém a TV, takže přehled bude dostatečný

+1/−2
5.6.2015 14:24

R11o24m98a70n 80J28e45s50c11h92k82e 9698815287325

Pane, jak by řekl kamarád nebožtík, Vy nevíte, kde má lokomotiva komín ? Nejste ani strojvůdce a průvodčí ani výpravčí. Jinak by jste takové rady nedával. Včera jsem byl v Berlíně. Koukal jsem do moderní ICE 3 do interiéru strojvůdce a nevšiml jsem si, že by tam měl moc obrazovek z kamer. Kdo se na ty Vaše kamery bude dívat ??

Nádraží v Brně je špatné už od 20.let.  Dvojité esíčko, nedostatek kolejí,

délka kolejí a chybějící příjezdové koleje. Ale tomu Vy nerozumíte.

Hala je to poslední co je problém.

+1/0
6.6.2015 13:15

M63a97r90t39i44n 70L52ž21i32č78a92ř 9305597972784

Mám kamaráda strojvedoucího, tak mě nepoučujte... a už vůbec nesuplujte práci strojvůdce a průvodčího a celého personálu

Nevytvářejte problémy, řešení je na vše a přesun je zbytečný

Čemu já rozumím a čemu ne, není ve Vaší pravomoci posoudit

Hala, podchod a přístup k hlavnímu nástupišti 1-6 a k vedlejšímu 7-10 je problém

0/−1
6.6.2015 14:29

R35o10m49a54n 16J46e73s44c82h32k26e 9218235827585

Když Vy a Váš kamarád strojvůdce jste takový odborníci, tak předložte a ukažte řešení špatného nádraží Brno hlavní. To věděli už naši pradědové. Ze 14 projektů v roce 1928  nebyl ani jeden dokonalý. Ta to ten Váš bude dokonalý. Už se těším. ČEST VAŠÍ PRÁCI.

0/0
7.6.2015 6:28

M73a29r89t23i76n 86L24ž78i78č69a58ř 9125757902874

23 let jsem jezdil na trase Brno-Česká Třebová, nejdříve do školy a potom do práce, tak mě nepoučujte o trati a o hlavním nádraží v Brně

Proč pod každý druhý příspěvek dáváte ten canc o 14 projektech z roku 1928, to nemáte něco lepšího?

Modernizace nádraží není práce pro jednoho člověka, ale práce pro velký tým špičkových odborníků, otázkou je zda takové vůbec máme...

Čest práci, tak se zdraví soudruzi a mezi ty já nepatřím

0/0
7.6.2015 9:37

R97o84m51a32n 66J82e30s37c22h84k88e 9628185177275

Máte pravdu v tom, že odborníky nemáme. Stačí se podívat na modernizované nádraží Adamov, Blansko, Rájec a další na trati Brno - Česká Třebová. Utopené a úzké peróny. Také umístění nádraží a zastávky v Letovicích je ostuda. Tam měla být zastávka ve městě.

Nemáte pravdu v tom, že ponechat nádraží v Brně na místě. Kolejí je málo.

Když si srovnám uspořádání nádraží ve Vídni a v Berlíně, tak jim také trvalo pár let

než našli hlavní nádraží.  Před tím tam nic takového neměli. Určitě jim nedělá problém přesunout nádraží o třebas 300 -  500 metrů. Kolik roků u nás trvalo zřízení zastávky Brno - Lesná ??

Ještě bych se přimlouval pro vlakové zastávky Globus a Hornbach.  Pravda je taková, že se na silnice všichni nevejdou. Ono i šalinové nádraží před hlavním dnes nestačí. Naši politici mlčí. Sobotka ani  Hašek nekonají.

+1/0
7.6.2015 16:55

M58a38r38e73k 15H73r39u45b31y 6907212301708

Za peníze, které by stálo pošoupnutí nádraží, by se v Brně dala postavit celá trasa metra...:-P

+5/−4
3.6.2015 15:24

J83a57n 44J96e52m93e33l40k69a 1905260

Za vším v ČR hledej nákupní centrum.. a cokoliv jen ne argumenty.

Když se člověk podívá na propagační web http://www.nadraziureky.cz ač hledali argumenty, vytvářeli argumenty - nic tam defakto není. Jen kapacita a koleje do zatáčky. Pak tam jsou nesmysly typu omezená rychlost průjezdu až histerické manipulace, že dopravní uzel přebere Olomouc (nesmysl)

Cílem není park atd.. Cílem jsou prachy. O čem nemluví, že nové terminály zejména v bananistánech jsou kombinovány s obchodními centry a nutí přes ně návštěvníky chodit (samozřejmě trochu delší trasou). Viz Kuala Lumpur, KL Central a další. (Nevýhoda - pak v noci se chodí garážemi). Další ukázkou je Ostrava a nádraží střed, kdy město z nádraží nutí chodit lidi přes obchodní centrum.  

Dalším problémem posunutí je nutné rozmělnění centra a jeho úpadek. Viz Ostrava.

Brno je město s českým centrem, které zatím funguje velmi dobře.

Úspěšné posunutí mhd uzlu bez následků, tvořeného stoletím je podle mě nereálné.

MHD prodražuje a znepříjemňuje. Mimo špičku o víkendu (neděle 23:30 a pod.) v dešti je přestup super - pokud je na co.., zvlášť když si mhd dělá co chce a na vlaky se nedívá. Viz Ostrava Svinov.

Náklady udávají 22 mld, někdo říká 40. Není započítáno rozdrbání a přesun mhd - miliardy. Nikdo neřekl za kolik a jak tam dotáhne vrt - opět hromada nákladných blankoidních tunelů, podle mě dalších cca 8mld. 

Přínos - 0, naopak znepříjemnění.

+8/−4
3.6.2015 14:08

J75a52n 91J77e37m86e34l16k71a 1605200

Kapacita a zatáčka - současné nádraží evidentně stačí a funguje. Je tam 5 - 6 kolejí. Na nástup stačí 5 minut to je 60 vlaků za hodinu. + 5 regionálních kolejí na boku.  Je tam plocha u Tesca..  Nádraží v zatáčce –  jsou kamery.

Co lze za 40 mld..

30 mld stojí cca 100km nové 2 kolejné trati na 200km/h.  Třeba Brno-Přerov 

1md stojí rekonstrukce Opava-Krnov (30km) ze 75 na 120km/h (mosty, svršek, zabezpečení) Tedy lze takto vylepšit 40 takových regionálních tratí.

Nebo nakoupit cca 400 moderních motoráků nebo 133 jednotek Flirt.

.. Jako kdyby česká železnice neměla důležitější věci k řešení. 

Nakonec by se časem ukázalo, že existuje varianta C, levnější, lepší.

Ale tady se někdo hodně třepe na zrušení kolejí a tyto klíčové pozemky  a stavební firmy se taky určitě těší.

Zajimavé, že v rozhovoru člověk se sždc byl ve shodě s regionálními politiky. (jako kdyby rozhodnuto)

+8/−2
3.6.2015 14:18

M29i73r11o85s24l67a48v 29Z40i54k61m59u52n64d 7509913194233

5 minut na nástup .... kdyby tyhle pobyty dělal švýcarský S-Bahn v Zürichu HB, tak by se zhroutil ... na nástup + výstup jsou tam 2 minuty a to se tam jezdí na dvě koleje vedle sebe ...

Asi tak před 10 lety ještě jezdily mezi vlaky S-Bahnu vlaky ICE do Stuttgartu a na nástup do výchozího vlaku měli cestující taky 2 minuty, při dojezdu totéž ...

U ECčka se to stíhá v Brně za 2 minuty, lze i u dalších vlaků ... problém je propustnost trati do Židenic, tak jsou jen dva prostorové oddíly, zbytečně dlouhé, tam je třeba zřídit tři, případně čtyři prostorové oddíly, aby vlaky mohly jet třeba ve dvou minutovém intervalu ...

+1/−1
3.6.2015 19:21

P82a86v88e47l 21S97t61a80v61j18a44n66í15k 6588195727371

Celý problém je v tom, že s nádražím na současném místě nikdo nepočítá. Takže celý slavný dopravní uzel MHD je tím pádem k ničemu, i když se s ním neustále operuje. Tato dezinformace opravdu nikomu nedochází, že se bude vystupovat někde na Nových Sadech, kde navíc stojí nová zástavba, takže si návaznost při pohledu na mapu nějak neumím představit.

+1/−1
3.6.2015 22:51

J69a94n 66J79e65m91e49l59k70a 1235920

Nejlepsi varianta ho nechat jak je. Proc stehovat nadrazi k rece.. Pro soucasne trate to nema moc vyznam. A pro vrt, ktera ma vest podel dalnice je to stejne spatna poloha - nebo za cenu mnoha tunelu. Tak k cemu to vlastne je.. Navic podoba vrt se stale meni! Tak k cemu nove nadrazi..

+1/−1
4.6.2015 9:24

M48a23r86t93i24n 91L87ž73i30č81a61ř 9135337422164

11 kolejí, jen pro přesnost

0/−2
4.6.2015 21:09

I40v83a72n 48H13o49l78a36s 5797957528427

Houby - průjedných (plnohodnotných) pouze 6, 4 kursé na 5.+6 nástupišti nelze použít pro všechny tratě (i když pro většinu ano, resp. šlo po předělání zabezpečovacího zařízení).

0/0
10.6.2015 0:00

J27a94n 49J86e49m83e68l42k47a 1305500

A doufám, že si těch 40 - 80 tisíc na obyvatele Brno nějak samo splatí...

0/0
3.6.2015 15:05

G52a22b70r45i51e55l 18H91o42r47t58e60n 9651859323204

Nestěhovat, nechat otevřené. Spolu s falusem pana Onderky je to skvělý argument na občasné narážky brněnských kolegů na tunel Blanka a OpenCard.:-)

+1/−4
3.6.2015 13:58

T52o68m85á16š 97T70a59t69í78č80e93k 5210282640988

Ty máš falus takového tvaru? Co na to baby?

+2/0
3.6.2015 15:43

B67r19o43n30i35s41l14a36v 80Š71i14m19o94n68í43k 5832105272737

Předpokládám, že soudruh redaktor, stejně jako všichni protiodsunoví obžedáři mají bohaté zkušenosti s železničními stavbami, zejména potom s realizací rekonstrukcí železničních uzlů

+4/−5
3.6.2015 13:52

P26a72v60e24l 52Š80e62v10č66í70k 6600965729770

Za to ale soudruzi developeří jich mají habaděj.

+9/−3
3.6.2015 14:02

P47a89v50e31l 65K95o77l47á41č15e44k 9924604632111

Hezký druh argumentace, kterému se říká demagogie. :-)

+2/−4
3.6.2015 14:27

T44o96m93á92š 54T48a36t16í94č90e48k 5720412470658

Kuš, to mělo být plus.

0/0
3.6.2015 15:44

P29a74v40e41l 57M77o92r61a44v31e94c 3772409552788

Ááá, soudruh z ODS nám sem zavítal.

Zajímavé, že přesun nejvíce tlačí politici z ODS a z ČSSD. Architekti, stavaří a odborníci na železnici jsou spíše proti. Žeby dle vaší logiky byly lčenské buňky ODS a ČSSD plné odborníků na železnici? (btw. kolik z vás jelo v posledním roce vlakem?)

+3/−1
3.6.2015 22:32

J58a30n 98K98o31b73ě66r13s28k39ý 1200836541403

Odsun nádraží je blbost. Nejsem sice Brňák, ale občas se v Brně vyskytnu a velice oceňují polohu nádraží v centru. Na náměstí je to opravdu kousek. Nádraží tvoří i přirozený terminál MHD a tramvají se odtud člověk dostane v podstatě kamkoliv. Nechápu, proč nějaké drahé studie jsou vůbec potřeba. Nedokážu si představit, že nádraží bude někde u Zvonařky. 

P.S. Všiml jsem si při mé poslední návštěvě, že byly na nádraží instalovány nové tabule. Nechápu, kdo zvolil takovou hroznou technologii bílé písmo na modrém pozadí. Když na to svítí slunce nejde to přečíst a ten nový hlas je taky nic moc.

+14/−2
3.6.2015 13:23

T26o33m46á10š 75T85a69t62í28č16e32k 5510442590718

Kdyby někde u Zvonařky. Pěkné štuk za Zvonařkó!

0/−2
3.6.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.