Diskuze
Stěhovat, či nestěhovat nádraží v Brně? Odpověď hledají autoři přesunu
Děkujeme za pochopení.
P34a88v57e19l 37S40t87a64v13j54a83n68í14k
Neustále se řeší dvě varianty, ale nikdo neřeší variantu, že by nádraží zůstalo na svém místě.
Nějak moc nechápu variantu, že by někde na úrovni Malé Ameriky bylo nové nádraží. Jak bude zajištěna dopravní obslužnost MHD? Zelení tuto variantu neustále preferují, přitom dopravní uzel je zcela mimo a na Nových Sadech snad jezdí jen šalina číslo 8. (nevím přesně). O nějaké rychlostní trati si v těchto místech můžeme nechat jen zdát.
Odsunuté nádraží na místě Rosického, by měly údajně obsluhovat dvě linky, což je teoreticky výhodnější. Bližší je přestup na autobusy, opět se vzdaluje stávající dopravní uzel. Napojení na síť rychlostních vlaků je poněkud příznivější.
Provádět jakékoliv stavební práce při zachování dopravy považuji za vyloučené, takže po dobu výstavby bude potřeba nějakým způsobem zkulturnit a upravit Brno dolní nádraží (rosické), to jsou další investice navíc. V jakém stavu je viadukt mezi hlavním nádražím a teplárnou se neodvažuji tipovat. Po těch letech provozu zřejmě na odpis. Propustnost této trati na Židenice je zoufalá.
Mimochodem jedna linka končí v Židenicích, odkud je MHD dost zoufalá a žádné protesty jsem zatím nezaregistroval, že vlak nekončí na hlavním.
R17o93m51a97n 63H98o59š16e84k
Pres nove sady jezdi minimalne 1,8,10,12
Jinak souhlas, melo by se zvazit i ponechani
P64a81v71e73l 95O98d92r23a83z12i91l
Ono to má spoustu rovin. Z mého pohledu zachování polohy neřeší tratě, které chtěla minulá koalice jistě zcela nezištně zbourat, ono směr Přerov atd., no to by bylo na dlouho. Využití pozemků pod tratěmi jako zeleň a podobné sliby můžeme vidět na příkladu Mendláku, kde se má rušit tram smyčka kvůli parku (slib), jé pardon, kvůli dostavbě baráku soukromého investora (realita).
K řešení u řeky jsem neviděl žádný návrh MHD kromě toho, že se tam postaví jedna (1) trať se dvěmi (2) linkami šaliny. A to je žalostně málo. Nikde jsem neviděl studii vlivu odsunutí dopravního uzlu od centra na to centrum.
Že nádraží nestačí je možné, ale to se dá řešit i v současné poloze, která ale není výhodná kvůli složitému vedení tratí. Nádraží v oblouku od vynálezu tv kamery nevadí, stockholm central je taky v oblouku a funguje to tam dobře.
Moje řešení je postavit u řeky nádr pro dálkový spoje a hlnádr nechat pro denní pendlery, přičemž potom by stačila i ta jedna obslužná trať na propojení, která by ale měla být mimoúrovňová s ostatní dopravou. Jenže to by asi stálo moc velkou kupu peněz. A nájemné z mnohaleté smlouvy na budovy nádru pro ODS asi stačit nebude.
P92a66v34e10l 56M50o74r40a28v60e75c
Dvě nádraží je blbost. Efektivní přestup z rychlíku na osobák by padl.
K59a45t11k87a 56Č14e44c54h39o88v49á
...jéžkovy zraky,zase budou peníze v prd...a nic z toho
A34l74e46š 63S43l87a71v89í70k
Kolikrát se o tom bude ještě rozhodovat ?
M81i76r29o23s37l27a96v 16V58y84k74o65u13p15i21l
Jak typické pro náš "ekonomicky" řízený stát.
Utratíme miliardy za studie a studie analýz a nakonec budou rozhodovat laici v nějaké poťapaném referendu.
Tohle bych už dal opravdu někomu k náhradě škody. Za ty prachy toho už mohlo být tolik hotového.
M94a20r45t18i48n 56L61ž94i52č41a58ř
Na přesun nejsou peníze
Nechat na místě kde je a modernizovat
M38a17r38e94k 53H23r82u30b68y
Za peníze, které by stálo pošoupnutí nádraží, by se v Brně dala postavit celá trasa metra...
J35a34n 47J77e35m80e32l35k24a
Za vším v ČR hledej nákupní centrum.. a cokoliv jen ne argumenty.
Když se člověk podívá na propagační web http://www.nadraziureky.cz ač hledali argumenty, vytvářeli argumenty - nic tam defakto není. Jen kapacita a koleje do zatáčky. Pak tam jsou nesmysly typu omezená rychlost průjezdu až histerické manipulace, že dopravní uzel přebere Olomouc (nesmysl)
Cílem není park atd.. Cílem jsou prachy. O čem nemluví, že nové terminály zejména v bananistánech jsou kombinovány s obchodními centry a nutí přes ně návštěvníky chodit (samozřejmě trochu delší trasou). Viz Kuala Lumpur, KL Central a další. (Nevýhoda - pak v noci se chodí garážemi). Další ukázkou je Ostrava a nádraží střed, kdy město z nádraží nutí chodit lidi přes obchodní centrum.
Dalším problémem posunutí je nutné rozmělnění centra a jeho úpadek. Viz Ostrava.
Brno je město s českým centrem, které zatím funguje velmi dobře.
Úspěšné posunutí mhd uzlu bez následků, tvořeného stoletím je podle mě nereálné.
MHD prodražuje a znepříjemňuje. Mimo špičku o víkendu (neděle 23:30 a pod.) v dešti je přestup super - pokud je na co.., zvlášť když si mhd dělá co chce a na vlaky se nedívá. Viz Ostrava Svinov.
Náklady udávají 22 mld, někdo říká 40. Není započítáno rozdrbání a přesun mhd - miliardy. Nikdo neřekl za kolik a jak tam dotáhne vrt - opět hromada nákladných blankoidních tunelů, podle mě dalších cca 8mld.
Přínos - 0, naopak znepříjemnění.
J33a69n 94J68e43m23e52l97k16a
Kapacita a zatáčka - současné nádraží evidentně stačí a funguje. Je tam 5 - 6 kolejí. Na nástup stačí 5 minut to je 60 vlaků za hodinu. + 5 regionálních kolejí na boku. Je tam plocha u Tesca.. Nádraží v zatáčce – jsou kamery.
Co lze za 40 mld..
30 mld stojí cca 100km nové 2 kolejné trati na 200km/h. Třeba Brno-Přerov
1md stojí rekonstrukce Opava-Krnov (30km) ze 75 na 120km/h (mosty, svršek, zabezpečení) Tedy lze takto vylepšit 40 takových regionálních tratí.
Nebo nakoupit cca 400 moderních motoráků nebo 133 jednotek Flirt.
.. Jako kdyby česká železnice neměla důležitější věci k řešení.
Nakonec by se časem ukázalo, že existuje varianta C, levnější, lepší.
Ale tady se někdo hodně třepe na zrušení kolejí a tyto klíčové pozemky a stavební firmy se taky určitě těší.
Zajimavé, že v rozhovoru člověk se sždc byl ve shodě s regionálními politiky. (jako kdyby rozhodnuto)
G38a22b21r38i22e17l 58H17o11r20t60e17n
Nestěhovat, nechat otevřené. Spolu s falusem pana Onderky je to skvělý argument na občasné narážky brněnských kolegů na tunel Blanka a OpenCard.
T81o68m21á88š 37T67a67t18í41č56e67k
Ty máš falus takového tvaru? Co na to baby?
B68r67o90n26i64s68l72a24v 52Š55i16m54o17n57í95k
Předpokládám, že soudruh redaktor, stejně jako všichni protiodsunoví obžedáři mají bohaté zkušenosti s železničními stavbami, zejména potom s realizací rekonstrukcí železničních uzlů
P21a40v28e28l 79Š22e73v16č51í10k
Za to ale soudruzi developeří jich mají habaděj.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo
Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...
Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé
S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...
Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům
Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...
Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku
Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...