Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy si půjčují na staré dluhy. Vydaly obligace za tři miliardy

České dráhy vydaly dluhopisy za více než tři miliardy korun, v přepočtu 115,2 milionu eur. Zatímco dříve si dráhy půjčovaly zejména na nové vlaky, nyní již podruhé hodlají nabyté prostředky využít právě ke splacení dřívějších dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32a33d87k80o 16K67ř86i74v94á15n87e43k 7290963125450

Tak refinancování úvěrů za výhodnějších podmínek doporučují čtenářům i finanční poradci na stránkách mf a iDnes.

Pokud to dělají ČD, což je neoblíbený podnik, tak je třeba dát takový titulek, aby to vypadalo, že jsou to diletanti, kteří ze zoufalství splácejí úvěr úvěrem.

Kdybych já psal článek o iDnes, tak bych dal do titulku Babiše nebo markantní pokles tištěného nákladu za posledních 10 let.:-)

Pořád jsem ještě Váš předplatitel, ale čím dál tím méně loajální. Váš boj proti ČD není můj boj.

+8/0
3.6.2015 23:02

J45a58n 28L72a77k32o12m23ý 7641495905864

V pořádku by bylo, kdyby si za výhodnější úrok půjčily ČD peníze a refinancovaly tím dražší dluh. Jenže ony si půjčují na to, co mají splatit, a tím pádem dál nedlužit. To je jako by sis půjčl na byt za 4,5% a po 30 letech, co má být hypotéka doplacena si na něj půjčil znovu, ale už jen za 3,5%. Pak by onen byt třeba za 2 miliony i s úrokama stál 7 milionů, to mi jako dobrej obchod nepřijde.

0/0
4.6.2015 9:25
Foto

J78a75n 83Č59e71r56m72á45k 4429548745127

až budu velký (blbec), pak budu kupovat dluhopisy splatné za 20 let s úrokem 3% ... 8-o;-D;-D;-D

Navíc od podniku jakým jsou ČD a navíc určené na umoření staršího dluhu (tedy vytloukání klínu klínem)... !!!!!!

Ale jestli se někdo chytí, jeho boj... Oni se nejspíš nějací ti hejhulové asi najdou...

0/−10
3.6.2015 20:29

J12o16s17e56f 24T44a91h44i16r 7320288881533

K čemu tohle turecké hospodářství ČD které nakonec zaplatí daňový poplatník. Zrušit,prodat a pustit zde ty co umí hospodařit!

0/−8
3.6.2015 20:19

P40e58t10r 31C74i25b65u76l10k95a 1296317389718

a kdo je koupi? stat. je to takove perpetum mobile

+1/0
3.6.2015 18:30
Foto

P71a34v66e13l 89M82a25k69o70v25e55c 8978295571

Refinancování starých dluhů za lepších podmínek je pozitivní, ale celkový dluh (dnes 36 miliard) stále roste a v budoucnu může být neufinancovatelný. Již dnes jsou roční úroky přes 1 miliardu korun a při růstu úrokových sazeb (který určitě přijde) to bude třikrát až pětkrát více...

+5/−1
3.6.2015 17:40

J55i79ř55í 56E93r15b41e96n 1713244676387

Neodporujete si maličko? Mluvit o nových výhodnýc podmínkách a zároveň o budoucím růstu úroků?Silně pochybuju, že by smlouvy byly sepsané tak, že při obecném poklesu sazeb zůstává sazba pro úvěr na původní vysoké úrovni, a že naopak při obecném růstu sazeb se automaticky zvedá. To by bylo trochu disproporční...

Navíc, každý rok se snad jistina dluhu umazává - samozřejmě neznám detaily, ale taky pochybuji o tom, že by to měli postavené jako úvěr ze stavebního spoření, kde několik let splácíte předem stanovený úrok a pak teprve dojde na tu jistinu.

+2/0
3.6.2015 18:14
Foto

P19a34v11e20l 87M35a85k72o29v19e48c 8298375151

Ani trochu si neodporuji...:-) Dluhopisy mají roční pevný (fixní) úrok a jistina se splácí až k datu splatnosti...Takže úroky jsou stále stejné, i když na trhu sazby rostou nebo klesají. U úvěrů (a dluhopisů) s pohyblivou (float) sazbou se sazba mění podle změny příslušného parametru (PRIBOR, LIBOR, inflace,...). Variantní možnosti konstrukce úvěrů a dluhopisů (což je jenom úvěr ve formě cenného papíru) jsou téměř nekonečné...:-)

+1/0
3.6.2015 19:36

J37i69ř86í 84E75r76b95e18n 1303294496717

Jinak brát si úvěr bylo nezbytné ve chvíli, kdy kraje v zadávací dokumentaci pro dopravní obslužnost požadovaly takové parametry vozidel, že to ty staré motoráčky nebyly schopné splnit. V plné nahotě se projevila dvacet let trvající ignorance vlády vůči svému největšímu podniku a obrovské vnitřní zadlužení ČD...

+4/0
3.6.2015 18:17
Foto

P36a32v39e73l 61M52a45k61o73v90e68c 8608375291

Na druhou stranu umožnily České dráhy "vyrůst" celé řadě našich nových milionářů a v několika případech i miliardářů...:-( (Žaluda a spol. by mohli vyprávět...).

+3/−1
3.6.2015 19:42

V21a56c37l45a41v 36H28a87j77e71k 3206869479

Dráhám ne, jejich vlastníkovi. Žaluda si sám plat neurčoval, na to jsou ze zákona jiné orgány.

0/0
5.6.2015 11:05
Foto

P89a42v10e13l 81M70a25k97o63v42e54c 8578955821

Žaludův plat byl jen kapesné...:-(

0/0
5.6.2015 11:09

F75r41a46n11t36i57š55e64k 48V79a84n87ě22k 1527474547677

Už vidím příznivce Jančury a Leoše. Jak si to to státní moloch vůbec může dovolit, žít na dluh. Jenže ve veřejných službách to prostě jinak nejde, než si na zlepšení služeb půjčit, protože těžko se nakoupí nové vozidla za miliardy až se na to uspoří. To bychom tady jezdili s vozidly, které by byly vyrobeny v minulém století.

+9/0
3.6.2015 17:33

J63i74ř14í 54E28r72b86e85n 1883214316577

Však taky naprostá většina vozového parku ČD je z doby před rokem 2000, včetně pinďulín :-)

+1/0
3.6.2015 18:18

M24i81r87o45s53l52a56v 40Z70i82k38m91u35n92d 7309283924573

Objev tisíciletí hodný Nobelovy ceny ... rok 2003 (dodávka 680.001)  předcházel roku 2000 ...

0/0
4.6.2015 14:22

P71e59t19r 73N90e81c90h38a56n67i59c24k46ý 7453336178340

Tak ono by to šlo, kdyby vozový park byl obměňován spolu s pokrokem jako v Rakousku. Jenže tady se snaží napravovat škody po neskutečném podfinancování a podúdržbě z dob socialismu

+7/0
3.6.2015 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.