Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJetu utíkají strojvedoucí, na Slovensku jich třetina dala výpověď

Český soukromý dopravce RegioJet musí na Slovensku řešit závažný problém s personálem. Během několika dní dala výpověď více než třetina strojvedoucích. Byli nespokojeni s pracovními podmínkami, především s přesčasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R52a60d23o71v21a25n 22K27ň50a32ž71k97o 2159343183390

Problém ani tak nie sú nadčasy, ale to, že za ne nie je ani eurocent zaplatené. Proste Jančura sa tvári, že nadčasy - nech ich je hockoľko -  musíš odmakať zadara, a keď sa ti nepáči, môžeš ísť, za bránou čakajú druhí. To že kontrola nič nenájde - no robia sa dvoje evidencie dochádzky, ak sa za nadčasy nič nezaplatí tak tá dochádzka pre kontrolné orgány vyzerá tak, že sa vlastne ani žiadne nadčasy nevykonali. To je tá akože "transparentnosť" a to strašne "spravodlivé", čo prolhaný český Jančura na Slovensku so svojimi zamesntnancami predvádza, a samozrejme je to "akože" 100x lepšie, ako to robí štátny vlakový dopravca, ktorý si niečo takého nedovolí. O strhávaní osobného ohodnotenia za hlúposti ani nehovoriac, už sa o tom rozpisovali iní až-až.

Milí českí priatelia, nech vás pán Boh aj všetci svätí ochraňujpú pred tým, že by náhodou Jančura začal jazdiť na nejakej dotovanej trati, ako u nás. Tie jeho žlté zmije jazdiace na trase BA-Komárno nemajú otváracie okná a keďže prevádzka klimatizácie je strašne drahá, pán Jančura sa nevie dočkať kedy sa klimatizácia pokazí, aby ju mohol vypnúť, veď nech sa substrát vozí bez saunovacieho príplatku v saune... vyskúšajte si to ako sa v takých jeho žltých vlakoch cestuje, je to móc prima. Alebo v rannej špičke sa ním odvezte, kým štátny dopravca aspoň pridal prívesné vagóny aby si všetci cestujúci sadli, tie jeho žlté zmije niečo takéhoto nezvládnu a cestujúci sa musia tlačiť ako sardinky.  Škoda, že Aleš Ondrúj, hlásna trúba čúrajúceho Janka o takýchto vymoženostiach jančurových žltých zmijí nevytrubuje do celého sveta...

+4/−1
9.6.2015 19:46
Foto

P70a73v95e88l 64Č84e12r29n48í41k 1568155160680

Mate pro to nejake dukazy? Protoze to co popisujete je pomerne zavazne obvineni a urcite by se melo resit.

Pokud mate svedectvi nebo dukazy, urcite byste to mel predat uradum a podat tak podmet k vysetreni. V opacnem pripade v podstate kryjete toto chovani a vlastne se tak stavate spoluucastnikem.

0/0
25.7.2015 5:59

M33i87r28o11s27l71a47v 41Z63i75k68m32u93n66d 7499703574573

Postavit personální turnus strojvedoucího tak, aby odpovídal pravidlům stanoveným zákoníkem práce není problém, ale nemusí odpovídat nějakému "sociálnímu hledisku" ...

Pozn. - sestavou personálních turnusů jsem se kdysi "živil", takže vím, jak sestavit personální turnus, kdy bude zaměstnanec "tvrdě" makat po celou směnu (maximální délka směny) a bude mít odpovídající ucelené několikadenní volno a současně udělat turnus, který bude odpovídat stanoveným pravidlům zákoníku práce, resp. turnusového řádu, ale ze sociální hlediska bude "nelidský" ... krátké směny, případně s neplaceným přerušením, nástupy v časných ranních hodinách s obtížnou možností "dostat se do práce odpočatý", konce směny těsně před půlnocí a nástup další směny po minimálním nepřetržitém odpočinku dle ZP ... Pan Ondrůj tuhle práci (aní strojvedoucího)  nikdy nedělal a nemá o problematice ani sebemenší ponětí ... prostě takový hlásný trouba, což byla jeho přezdívka, když dělal tiskového mluvčího ČD ... mluvil o věcech,o nichž neměl po odborné stránce ani ponětí ... trouba ...

+2/0
7.6.2015 17:58

V86a35c15l51a82v 75H56a66j58e92k 3326799689

U RJ ano. Blava-Komárno je v závazku a platí tam pro cestující úplně jiné podmínky než na vlacích na vlastní riziko. A zřejmě i pro zaměstnance.

+1/0
5.6.2015 9:19

J17i20ř80í 98V83o79t14o17u46p91a39l 6197309305424

Prosté a jednoduše na nich chtěli práci. A oni, vychováni odbory, chtěli jenom penize.

+1/−12
5.6.2015 8:47

P90e44t78r 77F83o97l27t80y63s 7805141510548

Ano, strojvedoucí chtěli jednoduše práci, slušně zaplacenou a firma chtěla jenom peníze, takže jim mizerně platila, nedávala jim práci, ale otročinu (ono dělat 15 hodin denně jako strojvedoucí, to by asi nikoho nebavilo a ta práce taky není jenom o mačkání čudlíků). A co si představit pod pojmem otročina? Zaplaceno 10 hodin, zákonem povoleno max. 13 hodin a reálně odpracováno 15 hodin. Neochota vedení s vámi něco řešit, jste jednou nohou v kriminále, protože zaměstnavatel nedodržuje některé zákonné povinnosti (například chybějící vysílačka) a ačkoli byste jako strojvedoucí měl odmítnout vyjet, tak si můžete vybrat mezi "jeď nebo končíš". Mimochodem nevařím z vody, měl jsem tam známého... Sice jezdil v Česku a odešel už dřív, ale evidentně se nic nezměnilo.

Jen mi do toho nezapadá, že firma byla vychovávána odbory, ale tak u některých zaměstnanců vedení to možné je, to nevím, jen dle chování to na nich není poznat.

+7/−1
5.6.2015 14:09

J59i23n53d18ř83i17c60h 21Š22k67o65p89e52k 4495501420745

nj, každý nebude dělat za běžný plat X dalších hodin denně přesčasů jen tak z lásky k zaměstnavateli.

Stejně tak jako zaměstnavatel nedá jen tak pro nic za nic zaměstnanci, není důvod, aby mu zaměstnanec zadarmo sloužil

+2/0
6.6.2015 19:19

L42i62b54o23r 75Z23a24v54ř94e69l 8899396271282

Votoupal,taky jeden parazit?

0/−1
8.6.2015 11:43

J79i38ř59í 57E32r48b31e34n 1223694316777

Překvalifikovat autobusáka na strojvedoucího? No to si docela troufají...

No, ale možná si šoféro-mašinfíra zvykne, že s vlakem se překážce vyhnout nedá, že brzdnou dráhu má stokrát delší a že i v mlze či hustém sněžení musí jet stanovenou traťovou rychlostí ;-)

+4/0
5.6.2015 0:13

M76i22r86o40s57l75a47v 87Z47i50k95m41u82n10d 7389623884463

Proč ne ... za dob parní trakce byl nejlepší kvalifikací pro strojvedoucího výuční list "zámečník" .... za bolševika dělali strojvedoucího lidé s titulem JUDr., jednak proto, že měli kádrový šrám, jednak proto, že si vydělali víc. Autobusáka nebo traťového dělníka dělají mnohdy lidí s VŠ titulem ... Pokud splníte zdravotní, psychlogické požadavky, zvládnete zkoušky, pak může dělat strojvedoucího i dáma  původním povoláním "pokladní ČD" ...

+5/−1
5.6.2015 7:23
Foto

P69e80t93e48r 85J60a92b91l28o93n53o18v49s84k90y 1969456111661

Miroslav Zikmund 5.6.,7:20 Máte pravdu.R^Pre zaujímavosť.České dráhy majú sympatickú mladú strojvedoucí na trati Praha-Vrané n.Vlt.-Čerčany / Dobříš.Čitatelia idnes.cz ju možu cez víkendy vidieť aj na dieselových lokomotívach r.754;-)

+1/0
5.6.2015 14:45

J63i21ř24í 91V38o79t38o42u27p73a31l 6197679455754

Pokuď tu pře kvalifikaci nebudu dělat ÚP, či organizace překvalifikovávající Romy, pak v tom nevidím problém.

0/−1
5.6.2015 8:51
Foto

M98í50r82a 37K36l36a47s 9652567529446

Překvalifikace není problém, jen je ta práce poměrně náročná a než se člověk dostane k lepší práci a platu, nějakou dobu to trvá.

+1/0
5.6.2015 14:39

J38a11k20u50b 84M63o37u95č34k35a 1556878656679

Mají větší plat, ale to je způsobeno množstvím púřesčasových hodin. Je třeba to brát v souvislostech.

+3/0
4.6.2015 22:42

R57o28m74a27n 95P83o84l72á73č84e49k 5236179745

Ono je otázka je za jakých podmínek mají těch 170EUR+... Jestli jsou v práci o desítky hodin navíc bez výhod co jim nabízely slovenské státní dráhy, tak to takové terno nebude...

+4/0
4.6.2015 19:40
Foto

J40i26ř55í 66I48n92c51z37é31d76y 2884675811719

Je zvlastni, ze ta firma nema odbory. ;-D

+1/−1
4.6.2015 18:02

A21l50a52n 62Ř27e68p78k17a 4725476

Pokud vím, tak už má ;-) http://byznys.lidovky.cz/ve-student-agency-vznikly-potaji-odbory-zamestnanci-si-stezuji-na-sikanu-1r4-/firmy-trhy.aspx?c=A100511_162857_firmy-trhy_nev

+1/−1
4.6.2015 18:50

R60o67m59a65n 36L35i10p70s56k62ý 2649183789

Kdybys nevycházel jen z jedné poplašné zprávy před pěti lety věděl bys, že ta rudá odborářská nefachčenka z práce vyhodili a od té doby má Jančura od podobných předpotopných socialistických manýrů pokoj.

0/0
24.7.2015 12:34

A88l48a72n 26Ř30e96p96k38a 4385126

Odbory ale k firmě patří, musí usměrňovat vedení firmy, které by jinak dělalo ze zaměstnanců otroky :-P

0/0
26.7.2015 8:31

R23o61m33a42n 86L95i47p94s32k53ý 2179153809

Odbory jsou rudimentem z doby, kdy neexistovala povinná školní docházka, mnoho dělníků neumělo číst a psát, neexistovaly zákoníky práce ani pracovní smlouvy, právní povědomí lidí na nule. Kdo dnes potřebuje vodit za ručičku odboráři, měl by odevzdat občanku.

0/0
26.7.2015 8:44

R43o84m10a95n 76L27i20p29s16k12ý 2709623239

Není to zvláštní, je to normální. Přece si úspěšný podnikatel nenechá rozvracet zavedenou firmu rudými socialistickými podvraťáky.

0/0
24.7.2015 12:36
Foto

T54o52m57á20š 74Z19e31l65e45n14k13a 4914236740186

Tintěra mě ale musí nenávidět :)

+1/0
4.6.2015 17:50

J66i41ř63í 71T83i67n38t41ě30r11a 6300219273820

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  :-/

+1/−1
4.6.2015 22:30

P17e58t61r 78F72o51l94t46y22s 7775971830258

Ale vyjadřováním a stylem jednání, jako byste jistému diskutujícímu na K-Reportu z klávesnice vypadl. :-)

+1/0
5.6.2015 13:50

J96i79ř95í 13T63i52n12t61ě73r48a 6980789553250

Vážený  pane  Foltysi, 

mé  klávesnicové  dvojče -  zajímavé  a  děsivé.  Lze  získat  odkaz  na  jeho  nick  (či  jak  těmto  elektronickým  přezdívkám říkáte)?  Díky  předem za  vstřícné  jednání.

0/0
5.6.2015 14:33

P20a37v18e54l 97Z13á81v38o55d51s23k49ý 1326223292292

Anketa: Co jsou " VELKÝ prachy"???

0/0
4.6.2015 16:41

J85a72n 98K52o41b61ě33r96s66k67ý 1250306431203

Není pan Tintěra náhodou známý trol z jednoho nejmenovaného diskusního fóra ? (Žlutá_je_nejlepší, Regiojet_Forever) ;-D ?Jen má úplně stejný styl vyjadřování.... ;-D

+1/0
4.6.2015 16:18
Foto

T62o98m27á35š 84Z18e14l33e10n79k42a 4684336540886

Ja si rikal, ze me neustale minuskuje :)

+1/0
4.6.2015 18:20

J23i29ř88í 42T54i61n35t78ě12r83a 6570149203860

Vážený  pane  Zelenko, 

rád  bych  vás  ujistil, že  nemám  vůči  vaší  osobně kladných,  či  záporných pocitů.  Stručně  řečeno, já  dávám  mínusy lidem  s  kterými nehodlám  diskutovat,  že  s  nimi  nesouhlasím.  :-/

0/0
4.6.2015 22:29

J39i87ř60í 93T45i87n23t32ě96r37a 6200259613720

Vážený  pane  Koběrský, 

děkuji  za  vaše  zaujetí  mojé  osobou  a  velice  lituji, že  vaše  lingvistická analýza  mého  severského původu  i  působení v  K-reportu  (jak  jste  psal  níže)  neodpovídá skutečnosti.  ;-(

0/0
4.6.2015 22:27

J29a19n 71J37e78m18e52l47k35a 1875880

Otázkou taky je, zda lokomotivy mají vůbec tachografy jako kamiony. Obávám se, že ne.

0/−4
4.6.2015 15:04

R57a37d29e24k 51J36a14n92a46t69a 9905816734872

Mají. Ale s tématem článku to moc nesouvisí - mám dojem, že v nich stejně nemá každý zaměstnanec svou kartu.

0/−2
4.6.2015 15:18

J65a75n 89J32e61m31e39l10k61a 1585920

Tak souvisí, protože tachografy u kamionů kontrolují dobu jízdy řidiče.

0/0
4.6.2015 16:00

P21a30v35e12l 43Z90á61v71o15d87s59k92ý 1186543102152

Moderní lokomotivy mají elektronický záznam z rychloměrů. Starší typy mají obdobný záznam jako kolečka, ale tady se zaznamenávají údaje na "rychloměrový proužek"

+3/0
4.6.2015 16:13

M31i25r12o38s37l97a49v 22Z42i62k25m73u65n59d 7569743694313

Jednoduché tachografy měly v podmínkách ČSD i parní lokomotivy ... jednoduchost spočívala v tom, že se zaznamenávala rychlost pro případy nehody ...

Pokud nemá lokomotiva (hnací vozidlo) toto zařízení funkční nesmí vyjet ...

+2/0
5.6.2015 7:27

R40a16d78i89m 12D78u38d19a 3688989163810

Pracovní podmínky jsou tam otřesné. Mám holku jako stevardku a taky chce utéct. Mají málo lidí a tak mají na starosti i více vagónu najednou a pak nestíhají a za to mají sražené osobní ohodnocení. Ani ty velký prachy ji tam neudrží.

+11/0
4.6.2015 14:34

R81a77d60e25k 17J84a58n30a64t23a 9795236694802

Velký prachy?

+2/0
4.6.2015 14:40

J75i86ř16í 54T41i84n32t85ě24r93a 6360419223330

Vážený  pane  Dudo, 

také  to  může  být  i  naopak,  že  to  vaše  děvče  nechce  pracovat  ani  za  ty  "velký  prachy".  :-/

+1/−10
4.6.2015 14:54

T98o28m38á50š 16T60a79t47í23č49e52k 5700262490658

Zajímavý, že stejně jako to děvče smýšlí i třetina mašifírů na Slovensku, prostě se vykašlou na 170,- eur měsíčně a vrátí se raději k drahám.

+2/0
4.6.2015 15:08

R26a36d64e29k 30J12a50n13a23t67a 9305586944622

Kdyby jen provozní zaměstnanci. Jančurovi utíkají i lidi z vedení (jinak velmi schopní, před časem Jan Paroubek). Zřejmě je težké s ním vyjít.

+1/0
4.6.2015 15:20

J66i88ř74í 71T35i30n46t83ě39r17a 6190119383730

Pane  Janato, 

většina  mých  známých, kteří  přešli  ze  státního  sektoru k  soukromníkům  si  stěžovala.  To  víte,  změna  pracovního  tempa  a  odpovědnost za  provedenou  práci  mnohým  nevoní. :-/

+2/−8
4.6.2015 15:49

J65a12n 69K68o82b30ě96r66s70k22ý 1910316571253

U ČD se musí pracovat stejně jako všude jinde. Tyto klišé o "státních firmách" jsou opravdu trapné Rv

+11/−1
4.6.2015 15:52

J24i81ř84í 11T83i83n55t60ě77r98a 6890289293420

Pane  Koběrský,

jaký  předsudek?  Jsou  to  moje  poznatky  s  mými  známými!  ;-€

0/−7
4.6.2015 16:27

J96a57n 19K29o73b76ě46r21s97k61ý 1740746651983

Vážený pane Tintěro,

Já mám zase zkušenosti, že zaměstnanci ČD (znám pár pokladních) pracují úplně stejně jako v každé jiné firmě. Mám spíše podezření, že jste známý trol z K-reportu ;-D (podle vyjadřování).

+6/−1
4.6.2015 16:35

J27i61ř79í 14T72i30n69t56ě32r17a 6270539273140

8-o

0/0
4.6.2015 20:58

L34i70b77o63r 10Z64a69v23ř13e72l 8569806771132

hlavně je to kůň

0/0
5.6.2015 10:46

V83i32k36t18o27r 56N43á25r28o85ž55n97ý 3729492358

Myslíte si , že strojvedoucí , který pod hlavičkou ČD hobluje trasu Praha-Ostrava že má větší pohodičku , než strojvedoucí pod hlavičkou firmy RJ....oba najezdí za den cca stejně...

+7/−2
4.6.2015 18:29

V11l29a58d42i86m37í83r 21F74i11b38i14g58e17r 5564901521654

A jak to je u těch co tam nastoupí zaměstnanci do 1 zaměstnání plní nadšení. Ti srovnání s pracovním tempem ve státním nemají.

0/−2
4.6.2015 19:47

J72i98ř80í 18T36i70n70t19ě51r90a 6170119913300

Pane  Tatíčku, 

díky  za  info,  které však  nezměnilo  moji  představu  o  pozadí  dané  věci.  :-/

+1/−3
4.6.2015 15:24
Foto

P86e11t70e37r 31J45a26b56l47o25n43o26v27s39k65y 1219396631551

V Regiojete som spoznal 1 stevardku,Simonu z Havířova,ktorá jazdila od 1.dňa.Ako Tvár RegioJet / SA je i na kreditových jízdenkách.Pred cca rokom dala výpoveď a t.č. je letuškou v menšej leteckej spoločnosti v Arábii.Platové i pracovné podmienky má teraz výrazne lepšie a neľutuje,že nemože byť napr.so svojimi rodičmi a kamarátmi tak často ako kedysi.

+4/0
4.6.2015 16:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.