- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém ani tak nie sú nadčasy, ale to, že za ne nie je ani eurocent zaplatené. Proste Jančura sa tvári, že nadčasy - nech ich je hockoľko - musíš odmakať zadara, a keď sa ti nepáči, môžeš ísť, za bránou čakajú druhí. To že kontrola nič nenájde - no robia sa dvoje evidencie dochádzky, ak sa za nadčasy nič nezaplatí tak tá dochádzka pre kontrolné orgány vyzerá tak, že sa vlastne ani žiadne nadčasy nevykonali. To je tá akože "transparentnosť" a to strašne "spravodlivé", čo prolhaný český Jančura na Slovensku so svojimi zamesntnancami predvádza, a samozrejme je to "akože" 100x lepšie, ako to robí štátny vlakový dopravca, ktorý si niečo takého nedovolí. O strhávaní osobného ohodnotenia za hlúposti ani nehovoriac, už sa o tom rozpisovali iní až-až.
Milí českí priatelia, nech vás pán Boh aj všetci svätí ochraňujpú pred tým, že by náhodou Jančura začal jazdiť na nejakej dotovanej trati, ako u nás. Tie jeho žlté zmije jazdiace na trase BA-Komárno nemajú otváracie okná a keďže prevádzka klimatizácie je strašne drahá, pán Jančura sa nevie dočkať kedy sa klimatizácia pokazí, aby ju mohol vypnúť, veď nech sa substrát vozí bez saunovacieho príplatku v saune... vyskúšajte si to ako sa v takých jeho žltých vlakoch cestuje, je to móc prima. Alebo v rannej špičke sa ním odvezte, kým štátny dopravca aspoň pridal prívesné vagóny aby si všetci cestujúci sadli, tie jeho žlté zmije niečo takéhoto nezvládnu a cestujúci sa musia tlačiť ako sardinky. Škoda, že Aleš Ondrúj, hlásna trúba čúrajúceho Janka o takýchto vymoženostiach jančurových žltých zmijí nevytrubuje do celého sveta...
Mate pro to nejake dukazy? Protoze to co popisujete je pomerne zavazne obvineni a urcite by se melo resit.
Pokud mate svedectvi nebo dukazy, urcite byste to mel predat uradum a podat tak podmet k vysetreni. V opacnem pripade v podstate kryjete toto chovani a vlastne se tak stavate spoluucastnikem.
Postavit personální turnus strojvedoucího tak, aby odpovídal pravidlům stanoveným zákoníkem práce není problém, ale nemusí odpovídat nějakému "sociálnímu hledisku" ...
Pozn. - sestavou personálních turnusů jsem se kdysi "živil", takže vím, jak sestavit personální turnus, kdy bude zaměstnanec "tvrdě" makat po celou směnu (maximální délka směny) a bude mít odpovídající ucelené několikadenní volno a současně udělat turnus, který bude odpovídat stanoveným pravidlům zákoníku práce, resp. turnusového řádu, ale ze sociální hlediska bude "nelidský" ... krátké směny, případně s neplaceným přerušením, nástupy v časných ranních hodinách s obtížnou možností "dostat se do práce odpočatý", konce směny těsně před půlnocí a nástup další směny po minimálním nepřetržitém odpočinku dle ZP ... Pan Ondrůj tuhle práci (aní strojvedoucího) nikdy nedělal a nemá o problematice ani sebemenší ponětí ... prostě takový hlásný trouba, což byla jeho přezdívka, když dělal tiskového mluvčího ČD ... mluvil o věcech,o nichž neměl po odborné stránce ani ponětí ... trouba ...
U RJ ano. Blava-Komárno je v závazku a platí tam pro cestující úplně jiné podmínky než na vlacích na vlastní riziko. A zřejmě i pro zaměstnance.
Prosté a jednoduše na nich chtěli práci. A oni, vychováni odbory, chtěli jenom penize.
Ano, strojvedoucí chtěli jednoduše práci, slušně zaplacenou a firma chtěla jenom peníze, takže jim mizerně platila, nedávala jim práci, ale otročinu (ono dělat 15 hodin denně jako strojvedoucí, to by asi nikoho nebavilo a ta práce taky není jenom o mačkání čudlíků). A co si představit pod pojmem otročina? Zaplaceno 10 hodin, zákonem povoleno max. 13 hodin a reálně odpracováno 15 hodin. Neochota vedení s vámi něco řešit, jste jednou nohou v kriminále, protože zaměstnavatel nedodržuje některé zákonné povinnosti (například chybějící vysílačka) a ačkoli byste jako strojvedoucí měl odmítnout vyjet, tak si můžete vybrat mezi "jeď nebo končíš". Mimochodem nevařím z vody, měl jsem tam známého... Sice jezdil v Česku a odešel už dřív, ale evidentně se nic nezměnilo.
Jen mi do toho nezapadá, že firma byla vychovávána odbory, ale tak u některých zaměstnanců vedení to možné je, to nevím, jen dle chování to na nich není poznat.
Překvalifikovat autobusáka na strojvedoucího? No to si docela troufají...
No, ale možná si šoféro-mašinfíra zvykne, že s vlakem se překážce vyhnout nedá, že brzdnou dráhu má stokrát delší a že i v mlze či hustém sněžení musí jet stanovenou traťovou rychlostí
Proč ne ... za dob parní trakce byl nejlepší kvalifikací pro strojvedoucího výuční list "zámečník" .... za bolševika dělali strojvedoucího lidé s titulem JUDr., jednak proto, že měli kádrový šrám, jednak proto, že si vydělali víc. Autobusáka nebo traťového dělníka dělají mnohdy lidí s VŠ titulem ... Pokud splníte zdravotní, psychlogické požadavky, zvládnete zkoušky, pak může dělat strojvedoucího i dáma původním povoláním "pokladní ČD" ...
Mají větší plat, ale to je způsobeno množstvím púřesčasových hodin. Je třeba to brát v souvislostech.
Ono je otázka je za jakých podmínek mají těch 170EUR+... Jestli jsou v práci o desítky hodin navíc bez výhod co jim nabízely slovenské státní dráhy, tak to takové terno nebude...
Je zvlastni, ze ta firma nema odbory.
Vážený pane Zelenko,
rád bych vás ujistil, že nemám vůči vaší osobně kladných, či záporných pocitů.
Anketa: Co jsou " VELKÝ prachy"???