Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Převod nádraží ano, ale za tři miliardy, píše Brusel. ČD chtěly o pět víc

České dráhy za převod nádraží získají asi o pět miliard korun méně, než očekávaly. Roky připravovanou transakci, od které si státní dopravce sliboval až osm miliard korun na umoření dluhů za nákup nových vlaků, nyní zkomplikoval dopis z Evropské komise ministerstvu dopravy. Dráhy předběžnou informaci komise nechtějí komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P82a19v56e67l 25M96a30k17o74v67e88c 8248335391

Převod nádraží je klasický příklad skrytých státních dotací pro ČD. Analogické byly "prodeje" majetku státních ČSA státnímu Letišti Praha...

0/0
6.6.2015 13:32

D75a26v60i72d 70Z83a41j45d47á91k 8385702360751

Jinymi slovy,Brusel neschvalil nadhodnoceny prodej,ktery smrdel umele vytvorenou hodnotou nebo tunelem.

+1/0
5.6.2015 18:45

J86o41s89e74f 13K37o31p56e61c17k59y 9584292165

No uz aby to bylo schvalene a majetek preveden. Napravit tu absurdni situaci, kdy dopravce dostal zaroven nastarosti i nadrazi, je nezbytne. A nynejsi stav jen nesmyslne blokuje jakoukoliv modernizaci tech budov, ktera je v mnoha pripadech nezbytna...  Lide budou jezdit mnohem vice vlaky jen pokud nebudou muset sedet ve 40 let starych kozenkach a na spoj cekat v rozpadajicich se budovach... ;-)

+3/0
5.6.2015 15:13

M67a13r89t44i91n 91N16ě60m87e10c 1858238918461

...takže je to tady - Brusel nám bude kecat i do toho za kolik co prodáme v rámci naší republiky??? Skvělé jako by nestačila ta šáhlá Š.

+7/0
5.6.2015 14:13

R71a64d39o54s70l53a30v 43K76l24a21u94d18a 5294648524232

Chceš dotace? Dodržuj pravidla. Co se vám na tom nelíbí?

+2/0
5.6.2015 14:22

P22e64t35r 77N44i12v93n77i43c69k36ý 3522884875897

Tady nejde o dotace, ale o (ne)povolenou veřejnou podporu.

0/0
5.6.2015 14:54

T45o83m84á95š 77B15u86r74a 4852346354

Což lze brát jako téměř to samé v bleděmodrém. Asi jako rozdíl mezi úplatkářstvím a nepřímým úplatkářstvím.

+1/0
5.6.2015 15:02

R74a32d96i83m 85Š94t45ě86p72á58n66e68k 6363628442764

A to je někdo jako ochoten koupit nádraží? A další smlouva musí být s ČD že přes moje nádraží budou jezdit vlaky a musí za to platit? A když chce zastavit tak taky musí platit? Takže teď dostane 3 miliardy a třicet zaplatí v příštích deseti letech? Nevíte někdo o nějakém lukrativním nádraží a o bance která mi půjčí příslušný obnos? Nerozumín ničemu....

+2/0
5.6.2015 13:46

J37i83ř92í 89E87r35b31e59n 1333444676747

Nádraží bude předávat akciová společnost České dráhy (stoprocentně vlastnená státem) státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Tento převod se nesmí uskutečnit zadarmo, jinak by se management ČD a.s. vystavoval riziku odsouzení za trestný čin zpronevěry v řádu miliard korun.

Po mnoha letech se tak napraví nesmyslný krok, kdy se při rozpadu státní organizace ČD převedly na SŽDC pozemky, koleje a troleje, ale na ČD se převedly nádražní budovy. SŽDC tak bude spravovat veškerou infrastrukturu a ČD budou pouze dopravcem.

+7/0
5.6.2015 13:50

P17e35t88r 48M52e19j36z70l80í59k 8828404171120

A už byl za ten nesmyslný krok někdo po zásluze odměněn?

0/−1
5.6.2015 19:01

J25i40ř78í 25E57r43b42e37n 1593904916447

A za užívání železniční dopravní cesty platí poplatek každý dopravce - ČD, Regiojet, Leoexpres, OKD doprava (nebo jak se to jmenuje) atd. Je to v řádu korun za každý ujetý kilometr (tj. asi sto- až tisícinásobek toho, co za ničení silnic platí kamionová a autobusová doprava).

+3/0
5.6.2015 13:53

O46n49d11ř47e59j 51Š37v69e78j47d68a 4271259277350

Co je Bruselu do toho? EURv

+5/−2
5.6.2015 13:42

R72a95d76o11s62l81a85v 20K89l79a17u86d33a 5414788744972

Tak vzhledem k tomu že ČD žebrají neustále o dotace na nové vlaky, tak hodně:-P

+3/−3
5.6.2015 13:52

J55i18ř71í 86E69r43b98e40n 1123474326767

To je fenomén doby. Autobusoví dopravci žebrají o dotace na nákup nových busů náhradou za patnáct let staré vykloktané shnilotiny, dopravní podniky žebrají o dotace na nízkopodlažní tramvaje a trolejbusy, továrny žádají o dotace na vybavení vlastních výzkumáků, nemocnice žebrají o dotace na nové přístroje...

+1/0
5.6.2015 13:55

M71a61r98t40i17n 68B41o82u89s39k61a 4608390214663

Treba to, ze se v podstate jedna o obrovskou dotaci jedinemu dopravci, a tim padem i jeho zvyhodneni oproti konkurenci, a ted nemluvim jen o konkurenci v ramci Ceske republiky. Nadrazi nikdy nemeli pripadnout do rukou dopravce, ale do rukou spravce dopravni infrastruktury.

+1/−2
5.6.2015 13:56

M52a64r13e37k 98M71a70r70e17k 3555486130626

Ještě, že je.R^EU

0/0
5.6.2015 13:56

V76á69c59l44a62v 42P27a28v17e56l25e72k 1470916176264

;-D odhlédnu-li od problematiky nádraží v Brně, tak mne fascinuje, že to Brusel dovolil. To už za sebe neumíme rozhodovat sami?8-o

0/−1
5.6.2015 13:41

R55a20d56o57s75l56a75v 97K19l33a14u11d89a 5914838684652

Jistěže umíme. Státní firma prodá státní firmě budovy, takže jedna bude v plusu (management si přijde na své) a druhá bude v mínusu, takže jí pěkně zadotujem. Přitom ČD nikdy žádné budovy nekupovala.

+2/0
5.6.2015 13:54

J78i15ř29í 78E27r97b95e92n 1483444186877

Je to jen účetní převod. Asi jako když přijdeš domů s výplatou, dáš synovi stovku a dceři dvě stě, a pak jí řekneš, ať dá padesát bráchovi. Celková suma je furt stejná a nikdo nikomu nedluží - jen se teď napravuje renonc z doby dělení ČD, s.o., kdy se hloupě část infrastruktury převedla na SŽDC a část na ČD - tehdy se domnívali, že nádraží budou pro ČD zdrojem zisku, ale vývoj to nepotvrdil.

+1/−2
5.6.2015 13:59

R64a61d79o62s53l60a44v 90K54l85a30u92d60a 5344398374262

Jaký účetní převod? 8-o  ČD fyzicky dostane do svého hospodaření X miliard. Nevím proč do toho taháš rodinu.

+1/−1
5.6.2015 14:07

J37o24s71e56f 17K67o86p87e46c38k22y 9604642365

A prijde o majetek v radu x miliard... ;-)

+1/0
5.6.2015 15:09

R22a67d20o54s70l34a47v 45K41l48a76u20d92a 5834368284912

Jenže o majetek do kterého jen vráží peníze. To zas taková výhra není. Kdyby ty budovy na sebe vydělávaly, tak se jich ČD nebude zbavovat.

0/0
5.6.2015 15:17

J67o67s75e20f 29K46o40p57e93c91k74y 9164312325

Jiste, presne tak. Je to majetek, ktery jim je k nicemu, nepotrebuje ho a nikdy nemel byt CD dan. A presne proto si i myslim, ze rozhidnuti Bruselu je tentokrat naprosto spravne. CD bezpochyby musi dostat za ten majetek zaplaceno, ale nemely by dostat ani jeho ucetni hodnotu. Neb jeho realna hodnota je nizka a CD se o jeho vlastnictvi nijak nezaslouzily ;-)

0/0
5.6.2015 15:23

M40a89r58e18k 35M49a79r67e13k 3775906820326

Myslíte tunelovat sami.

0/0
5.6.2015 13:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.