Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nepotřebné airbusy po ČSA končí v Pákistánu, jeden už změnil barvu

Šestice airbusů A320, které ČSA před více než půl rokem odstavily pro nepotřebnost, míří k novému majiteli. První stroje si koupil pákistánský dopravce Pakistan International Airways (PIA). Hodnota transakce je tajná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i13c74h35a40l 25H72o39r51á46k 7609204549724

Naprosto mimo hlavního problému turbulentního vedení firmy páně Tvrdíkem do pekel je třeba upravit tvrzení autora článku o tom, že A310 byly nahrazeny A320. ČSA potřebovala nahradit zastaralé IL62 na dálkových tratích, kterých bylo tehdy požehnaně, vláda ČSFR rozhodla v první polovině roku 1989 o koupi dvou nových A310-300, které přilétly do republiky v únoru (WAA) a březnu (WAB) 1990. Tato letadla byla nová, v letech 2003 a 2004 pak přibyly další dva kusy A310-300, jednalo se ale již o olétané a starší letouny (YAC a YAD). A310 imatrikulací WAA a WAB vydržely u ČSA do let 2009 a 2008, YAC do 2010 a YAD do 2007. Tvrzení autorovo,  že tyto strojer byly nahrazeny A320 je naproto chybné, jedná se o zcela jiné stroje, s jiným využitím, s jiným maximálním doletem a s naprosto jiným primárním určením. Mohou jistě existovat úspěšně vedle sebe, ale nelze nahradit A310 jiným A 320.

+2/0
8.6.2015 11:57

M66i58l47o70š 74K43o79h12o87u85t 6164804675701

A takhle to půjde do kopru i s Činou, kde pan LuftJarda momentálně působí... Možná ho řídí CIA.

0/0
8.6.2015 10:07

R60a68d25e50k 55Č35o73s 3396216828728

Je pravda, že Tvrdík je vrah ČSA. Ale jeho následovníci taky zrovna nezáří. Proč Kalousek prodal podíl Korejcům za částku odpovídající třídenní tržbě? Kromě toho ve smlouvě je článek o tom, že Korean Air do ČSA neinvestují ani korunu a budou je používat jako marketingového partnera. V podstatě jim šlo o to, nepustit do uvolněných slotů v Evropě konkurenta Asiana, který se tu chystal expandovat a Kalousek jim to sežral i s navijákem...

0/0
8.6.2015 10:06

I86v46o 45Z32d17e29b35o48r18s30k87ý 3663761910611

Mohl to prodat TravelServisu, ten nabízel jednu korunu. A žádný jiný kupec tu nebyl.

0/0
8.6.2015 10:27

M61i55l27o67š 53F72i54a21l70a 2360951157832

V té době už byl ekonomický stav ČSA takový, že o to jiný zájemce nestál. Korejci byli ochotni zaplatit aspoň zmrzlinu, Travel Servis korunu a ostatní nic. Takže ne že bych hájil zrovna Kalouska ale na výběr toho moc neměl. Asiana je dravec, ale ČSA kvůli slotům koupit nechtěla. Myslím, že kdyby nabídla víc než Korean, tak by jí to Kalousek bez problémů prodal.

0/0
8.6.2015 10:41

L80u43b54o75š 73O82b38r97u57č93a 6671594666711

kdo to tady na iDnes psal minuly tyden, ze po prodeji posledniho Boeingu uz nemaji cim CSA vylepsovat bilanci? ale maji .. Airbusy jdou taky prodavat :)

0/0
8.6.2015 10:00

J46a81n 92S90ů32r87a 4935793553702

Ta letadla už dávno nejsou ČSA, ale firmy B.Aircraft. Bilanci už vylepšil převod letadel ČSA dříve.

0/0
8.6.2015 13:45
Foto

P66a20t28r74i75c18k 35B12l44a53h15o 3627545240829

To uz neni letecka spolecnost ale Aeroklub s jednim reklamnim horkovzdusnym balonem ;-D

+3/0
8.6.2015 9:39

R47a92d13e66k 87Č66o10s 3816356718288

To není moc k smíchu...

+1/0
8.6.2015 10:06

J13i17ř20í 14J35a71n87a64t55k17a 7625888324908

Připomeňme kdo zlikvidoval do té doby prosperující státní podnik, byla to kádrová rezerva ČSSD Jarda Tvrdík, pod odborným vedením ministra financí za ČSSD jistého Stanislava Sobotky.

+8/0
8.6.2015 9:36

S32t15a61n19i91s67l19a52v 39H84a36b90a88r69t 3841849555569

a jak se tam ten Jarda vlastně dostal?? :-))...nevíte kdo mu pomohl??

0/0
8.6.2015 9:41

M95a15r27t91i40n 28C42e74r89v67e75n84y 2133808756648

Byl jmenovan. Ale jak a kde na nej prisli, to je zahada.

0/0
8.6.2015 9:46

R60a48d71e42k 14Č18o35s 3736326828228

Rok před tím byl volebním manažerem při vítězných volbách. Jak se pak potvrdilo, volby nevyhrávají volební kampaně a volební manažeři, ale neschopnost předchůdců...

+1/0
8.6.2015 10:08

J45a12n 12Š78p10e60c65i83á14n 2980910869299

Kdykoluv slyším nějaký -istán, tak mi je blbe.

+2/−4
8.6.2015 9:34

M43i12l98o43š 67F35i13a60l36a 2370311227522

Tak smutnej a hořkej konec se nezadržitelně blíží. Když jsem u nich dělal, lítal se New York, Montreal, Havana, Kuala Lumpur, Jakarta, Bangkok, Singapur, Dubai a letadla byla plná. Navzdory tomu, že společnost okrádala armáda zástupců ve všech destinacích se vydělávalo. A teď je nejexotičtější destinace Barcelona a cenově jsou na nesmyslných částkách, o službách okolo ani nehovořím. Když chcete letět do Paříže s hokejovou výstrojí, stojí Vás to jako s Thajcema okolo světa. Tak se není čemu divit, že to jde do kopru. Jo jo Jarouši, všichni co máme letadla rádi Ti děkujeme za likvidaci jedné z nejstarších leteckých společností.

+5/0
8.6.2015 9:30

S50t48a70n40i94s18l27a81v 39H72a20b66a25r28t 3281769755719

Miloši ty destinace se lítaii v době kdy byl trochu jiný režim!!:-)). A tehdy ani moc nezáleželo na tom jestli se vydělává.. V té době se všichni namlsali a pak už se špatně brzdí!!

+1/0
8.6.2015 9:37

M73i29l38o40š 14F73i66a48l29a 2310851187802

Tak úplně jiný režim to nebyl. Odcházel jsem od ČSA v roce 93 a i přes to, že je okrádal kdo mohl to pořád slušně vydělávalo. První tragická chyba byla spojit se s Air France a co Frantici nezvládli, to Jarda Tvrdík dokázal zničit za pár let.

0/−1
8.6.2015 9:48

M88i36l58o21š 93F53i19a89l74a 2140881707902

Pane Starý, tohle není soutěž v oblíbenosti a na Vaše plusy nebo mínusy kašlu. Můžete mi, prosím, říct v čem se mnou nesouhlasíte? Docela by mě zajímal názor někoho, kdo si myslí, že je to jinak. Mínus si schovejte na politické diskuse.

0/0
8.6.2015 10:37

R42a28d48e16k 35Č84o63s 3626116838218

Pohled zevnitř je fakt smutný. Když se člověk zajímá o obor, je mu do pláče...

+2/0
8.6.2015 9:37

J45a73n 13Z91b74o86ř40i73l 3589827839

Takže ČSA teď bude lítat z rogalem nebo má ještě nějaké slušné letadlo ?

0/0
8.6.2015 9:28

R17a13d33e74k 67N85e96u69m40a66n49n 5712552288415

No vida, prodali pár letadel a zase jsou nad vodou. Tak takhle se to má dělat

0/0
8.6.2015 9:18

O92t46o 31V54o78d15i25č23k47a 7904617439138

to je myšleno ironicky, doufám?

0/0
8.6.2015 9:25

R43a39d39e87k 17N34e25u24m40a67n98n 5662922708265

No jo, jsou aerolinky, co kupují nová letadla a jsou aerolinky, co prodávají nepotřebná (nijak stará) letadla

+3/0
8.6.2015 9:12

I71g73o28r 84S59v81a49t18o28s 8795778687935

co kdyby namisto letadel zkusili prodavat letenky... je to sice pro CSA asi neco noveho ale odvaznym stesti preje!

+12/0
8.6.2015 8:39

S64t42a23n33i81s62l39a10v 78H41a47b40a13r11t 3341479645619

ti schopní už odešli... teď už to záleží co s tím udělá majitel, čili TVS a Korean...stát už je mimo..

+1/0
8.6.2015 8:48

V17o87j52t48a 29S15u11k 3617625347211

Zvysi cenu parkovneho na letisti a je vyhrano......dementi z ceskymi titulama!!!!

+1/0
8.6.2015 8:59

S59t20a48n39i59s81l27a44v 26H14a62b69a47r39t 3351879805589

a co má parkovné společného s ČSA????

+1/0
8.6.2015 9:13

N56i12k53o66l71a 88Č25e55c45h 9361229716

Český Aeroholding a.s.

+1/0
8.6.2015 10:03

P28e37t28r 50M68a92r18e79č31e82k 1893301609988

No vida. Alespoň bude na odměny managamentálů. :-)

+2/0
8.6.2015 8:38

S47t50a23n22i41s34l52a14v 60H80a54b87a30r33t 3831239545159

netvrdím že Tvrdík byl odborník na letectví, ale neúspěch ČSA házet jenom na něj je trochu jednoduchý pohled bez hlubší znalosti podstaty problému. Ale lidí na to slyší..:-))

Příčin je určitě víc.. řekl bych, že historie je ještě příliš mladá na to aby se udělaly objektivní závěry.

My přeci víme vše. Jak má vypadat politik, jak fotbal, jak hokej, jak zahulená demokratická hospoda... ..takže víme i jak se má řídit letecká společnost že??:-))

+2/−2
8.6.2015 8:29

P72e96t75r 43M29a78r46e27č17e59k 1743661809928

Ano :-) ovšem jisté je že s Tvrdíkem to začalo jít do kopru. Jako všude kde se tento týpek objevil. Ale to bude zřejmě jen shoda náhod.

+2/−1
8.6.2015 8:35

S67t34a48n12i42s14l12a68v 66H67a56b73a62r47t 3691339655769

tohle je ale zase polopravda...za Tvrdíka nastal velký rozvoj (možná až moc) ale do kopru to šlo až po něm!..Po nástupu Tvrdíka si moc lidí chrochtalo...a teď do něj kopou..

+1/−3
8.6.2015 8:40

R77a27d33e83k 64N27e70u76m94a33n73n 5772462788865

;-D

velký rozvoj

taky se dokážu zadlužit a koupit si třeba auto za dvě mega

ale co potom?

+2/−1
8.6.2015 9:15

R85a62d81e30k 51Č19o51s 3456156388298

Za Tvrdíka nastal rozvoj? Nic osobního, ale o tomhle asi nevíte vůbec nic. Když přijdu do firmy, zvednu za rok náklady o 150% a pošlu svými rozhodnutími tržby na polovinu, jak to asi skončí? A konkrétní chyby? Likvidace flotily Boeingů a jejich prodej za směšné ceny (když zároveň vlastním zavedené a silně výdělečné servisní středisko Boeingu pro střední Evropu), politicky daný přechod na méně hospodárné, nepohodlné a drahé Airbusy, opuštění nejlukrativnějších linek (Hanoj, Bombay) a následná nesmyslná válka na linkách do USA s giganty jako Delta, Emirates nebo KLM, úplná likvidace firemní kultury a dosazení neschopných kamarádů do rozhodujících funkcí, zavedení metod špiclování a udavačství, vyházení zkušených a loajálních pilotů, opuštění věcí, které dělaly ČSA jedním z nejoblíbenějších dopravců (skvělé služby, palubní servis, čistota, pohodlí) a přechod na metody lowcostů, sabotování vzniku Aeroholdingu... Mám pokračovat? Můžu vyjmenovávat do rána. Tvrdíka by měli postavit před soud.

+2/0
8.6.2015 9:36

L69u65k40á75š 93H50l81o95u49c57a19l 6122160761354

tesat do kamene.

Vaše slova by měl pan Sůra použít jako "background" ke každému článku o ČSA, abyste to různým Habartům a spol. nemusel přepisovat v diskuzích furt dokola.

0/0
8.6.2015 9:47

S47t80a37n90i29s88l68a86v 98H65a48b81a56r34t 3421219935639

a jak skvěle zlikvidoval Paroubka!!:-)) To bylo skvělé dílo , které JP nerozdýchal dodnes! :-)))

+1/−1
8.6.2015 8:42

P93a61v40e10l 11V81e91t80e96š30n77í83k 7565148945137

Smutný konec kdysi slavné společnosti...

+3/0
8.6.2015 8:28

S38t23a53n84i49s59l81a66v 74H37a21b92a56r63t 3371639545189

slavná byla a zůstává tím, že je (zatím)jedna z nejstarších, jedna z prvních která měla proudové dopravní letadlo a nosí OK ve na svých letadlech. S tím už ale díru do světa neudělá...

0/−1
8.6.2015 8:55

I53v46o 34Z46d97e45b20o32r67s90k13ý 3513611520771

Takových bylo, a bude. Sabena, BOAC, Swissair.

0/0
8.6.2015 10:42

F28r21a87n36t53i13š21e94k 65M72ü88l88l44e27r 2683652329748

A321 ČSA https://youtu.be/Kkkfn-ZGnwU

0/0
8.6.2015 8:19

V12l66a69d66i40m77í43r 61F80i68a78l24a 3226832423749

Do Pákistánu... Super - to budou mít teroristi radost! :-)

+2/−1
8.6.2015 8:15

J45i74ř11í 20B50r95u58t80o61v56s19k11ý 3916639129681

V barvách ČSSD-nebo Tvrdík preferuje jinou barvu;-D

+2/0
8.6.2015 8:08

R37o48m93a81n 20K87r43a53t73o71c44h42v79í52l 6876567236974

Co vím, tam ČSA jsou už v soukromých rukou a pořád nic pozitivního.

+1/0
8.6.2015 7:43

P52a67v55e80l 78K53r85ů18t20a 9300757518977

Ještě by to chtělo, aby Luftjarda zaplatil všechny ztráty které svojí socanskou tupostí způsobil. Jina na doživotí do baňky.

+7/0
8.6.2015 7:25

J78i98ř50í 74K27ü11h31r 2850126300366

To se ovšem nestane, že?

0/0
8.6.2015 8:24
Foto

J47o16s62e78f 37N72o98v94a13k 1495945558868

Rady bych, aby CSA letaly dal i za par lety. Je to fajn se tu a tam vracet a mit ceske letusky a bagetu. Chapu, ze jejich misto je v minulosti ale stejne je mam rad. Snad se malicko zmeni a CSA zustane CSA.

+8/−1
8.6.2015 7:12

R58a94d18o73s10l66a66v 12K75l92a44u90d14a 5344868344372

Tak pokud je bude držet nad vodou prodej letadel, dlouho létat nebudou:-)

+9/0
8.6.2015 8:00

M94i31l40o18s 73V25a73l57y 8446202357712

no a pan Babis me nehlasil zadny narust v bance, nebo to bylo jen "za hubicku"?8-o

+1/0
8.6.2015 7:09

A11n12t33o22n91i79n 18B37l30a29z45e28k 4608542707711

Tak hlavne ze budou penize na bonusy....R^

+5/0
8.6.2015 7:05

V73l13a85d74i67m18í28r 63J46e23ž42e31k 5603380886406

a tak došlo k vytunelování ČSA a pohádky byl konec!

+16/−1
8.6.2015 6:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.