- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak jste na tu blbost přišel?? Pletete si pojmy z dojmy, ale není divu při tom zavádějícím titulku. Ale to je zřejmě záměr. Bazala na SŽDC nikdy nepůsobil.
Pane Sůra a zase ten matoucí titulek. Píšete přece o SŽDC a ne o železnici v obecné rovině.
Tak mě dostal ten poslední odstavec:
"SŽDC totiž kontrakt uzavřela těsně po vypuknutí krize, kdy už ceny začaly klesat. Přestože se ceny za megawatthodinu na trhu tehdy pohybovaly kolem 1 500 korun, SŽDC přistoupila na sumu 1 981 korun. Bývalému řediteli prý pomohlo i to, že v zákoně o SŽDC ani ve vnitřních předpisech nic řediteli organizace nepřikazuje, aby s jejím majetkem hospodařil zodpovědně."
Tady je možná jen jedna reakce:" Vlády a poslanci běžte do pr......" Umíte jenom krást a nic jiného.
Proč tak obecně? SŽDC vzniklo zákonem o transformaci Českých drah s platností od 1.1.2003. Tou dobou byl ministrem p. Šimonovský z KDU-ČSL, který seděl ve vládě spolu s ČSSD a US-DEU. Premiérem byl p. Špidla!
No a kdo tu škodu zaplatí ? no přece my ovčané , manažeři určitě ne stejně jako naši vládní tuneláři za nic neodpovídají a všechno jde k tíži nás blbců.
Ted po kom vymáhat škodu?Jedna elektřina byla zaplacena 2x
To si snad ten soudce dela legraci, ne??
"Soud ho však loni osvobodil, protože nikdo neprokázal, že při podpisu kontraktu věděl o tom, že ceny ve smlouvě neodpovídají aktuálním tržním cenám."
- Podepsal smlouvu? Podepsal, tak je zodpovedny a basta. Kdyz normalni clovek podepise nevyhodnou smlouvu a zadluzi se diky tomu treba, tak se po nem budou okamzite vozit exekutori. Proc teda za podpis na smlouve za stovky milionu najednou zadna zodpovednost neni??
A tohle: " Bývalému řediteli prý pomohlo i to, že v zákoně o SŽDC ani ve vnitřních předpisech nic řediteli organizace nepřikazuje, aby s jejím majetkem hospodařil zodpovědně."
- To uz teda fakt nevim, zda se mam smat, nebo brecet. To se snad rozumi samo sebou, ze reditel JAKEKOLIV organizace musi jednat tak, aby s jejim majetkem hospodaril zodpovedne.
Uvědomte si, že generální ředitel velkých firem, stejně tak jako ministr je více méně "podpisový stroj", který MUSÍ podepisovat dokumenty / smlouvy, protože tak je postavena konstrukce českého "obchodního" práva ... ten člověk podepisuje věci, o nichž objektivně nic vědět nemůže ... Nebo se domníváte, že generální ředitel zná podrobně konstrukci lokomotivy - jaké tam bude určité zařízení, lze=li vybrat z více možností nebo rozhoduje o specifikaci sedaček v osobním voze, což je součástí "velesmlouvy"
Než se dostane "velespis" k podpisu generálního, tak projde rukama referenta, vedoucího oddělení, ředitele odboru, příslušného náměstka ... případně více útvary. Jednotliví pracovníci ten spis parafují ohledně "správnosti" a "výhodnosti" smlouvy a generální pak připojuje zákonem předepsaný podpis bez něhož by smlouva neplatila ...
Podobně to funguje na ministerstvech či na úřadu vládu a pak se může takový soudruh Vondra hájit tím, že o kauze PROMOPRO nic nevěděl ...
Mnohdy by na smlouvě stačil z hlediska její důležitosti podpis referenta, vedoucího oddělení, ředitele sekce nebo náměstka, ale ono to podle českého práva prostě nejde ...
Podrobnosti spisu po věcné i odborné stránce znají GENERÁLNÍ ředitelé firem s "deseti zaměstnanci", protože na vizitce, v životopise, na parte a náhrobní kameni titul Generální ředitel hezky vypadá ....
"v zákoně o SŽDC ani ve vnitřních předpisech nic řediteli organizace nepřikazuje, aby s jejím majetkem hospodařil zodpovědně"
boha kdokoli je ve vedení jakékoli státní firmy přece musí hospodařit zodpovědně ne?
Všeobecně platí,že musí hospodařit odpovědně-tím spíš že je to státní firma
Stát dá ČD dotace a ty to pošlou dalšímu státnímu podniku. Od státu státu jen po cestě se půl miliardy rozdá,ztratí,...
Koukám, pěkně plácáte dohromady ČD, SŽDC a ČEZ, motáte státní organizaci, státní akciovku a akciovku se státní majoritou...
Vono přemejšlení bolí, že