Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49l93a50s21t94i13m19i81l 53K26o67c74u85r80e28k 4796963670124

Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.

0/0
17.7.2015 5:23

V76l82a31s53t50i38m76i63l 20F76i28a95l25a 1972331764

Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?

Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?

My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.

Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna

+4/0
15.6.2015 9:05

J38a29n 96J72e61m67e92l77k54a 1925230

1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším

0/0
15.6.2015 9:19

M32a64r89e75k 56K88l62u89f76a 3288504984826

Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h ..... Rv:-(:-(

+6/−2
15.6.2015 7:25

V27l48a98s14t35i30m51i75l 62F13i88a60l10a 1942491184

Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.

Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.

+4/0
15.6.2015 7:47

D88a52v97i56d 25Z54a97j29d10á70k 8165622170551

No,oprava koridoru z prahy do ostravy

stala a jeste bude stat jako nova trat.Navic se maximalkou da jet tak mozna z olomouce po te dlouhe rovinea kus za kolinem.

0/0
15.6.2015 7:58

V58l87a29s24t54i22m67i87l 51F34i51a46l69a 1602111254

Realne slo jen o opravu

0/0
15.6.2015 8:04

M56i92c22h81a86l 74M52i51l67l72e50r 9796142649242

a to je porad jeste rychle v porovnani s Polskem

0/0
15.6.2015 8:36

M87a67r16t53i11n 41R85u49z36i49c11k11a 1722158776837

no to bych tak netvrdil, Varsava-Katovice nova trat a vlaky pendolino na 200km/h.

https://video.search.yahoo.com/video/play?p=pendolino+polska+test&vid=b098399088e131c03eea5ee2ebaad673&turl=http%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.ImWVnj8N1QRhzBTdwECv2A%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dwa8mnSDN1hQ&tit=Nowy+rekord+Pendolino%21+291+km%2Fh+na+polskich+torach&c=5&h=168&w=300&l=71&sigr=11ba7uf07&sigt=11ikb42qh&sigi=12l32sakr&ct=p&age=1385230154&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avant-fh_avant&hsimp=yhs-fh_avant&hspart=avant&tt=b

0/0
1.8.2015 13:18

J46a27r84o23m22í50r 35K68r83á45l 4760559814719

Jenomže takhle můžete jezdit, pokud jsou zastávky od sebe 50 km.  Jinak to nemá význam.

0/0
15.6.2015 9:05

J87a83n 86P20r62i77c62h16y10s82t70a52l 8841418853

Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.

+1/−1
15.6.2015 0:29
Foto

B73r78o46n89i87s13l61a28v 50G11a46b42r47y69š 2652639391

Tak to je pěkná reklama. :-)

Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h? :-)

0/0
14.6.2015 23:57

P67a64v61e26l 23K62u51r98a30l 5391274110520

v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici

kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D

0/0
15.6.2015 15:51

D68a65v93i81d 20L65a40n65g92e68r 9350650464191

S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.

0/0
14.6.2015 23:29

A25n45t25o46n44í29n 40L84e30j78s68e59k 1253949897665

"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.

+8/0
15.6.2015 2:42

D72u44š27a96n 41R80a48j64n59i98n33e73c 4734942353601

Iba sa opakujete ! Toto isté hovorili v Anglicku pred 150 rokmi , že pri 40 a viac km/h ludia budú strácať dych  a zadusia sa , ženy prestanú rodiť a kravy stratia mlieko . 

S tou vakuovou traťov to nie myslené ako vesmírným vakuom . Stačí vytvoriť tlak nižší o 10% a začnú sa diať veci .

+4/0
15.6.2015 5:10

T76o53m35á62š 15K92a82p80l22a83n 8443249223593

rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.

+8/−1
14.6.2015 23:06

P44e74t35r 95M90o47t48y76č44k96a 5593864447959

Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...

Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.

0/−10
14.6.2015 23:23
Foto

B66r21o34n52i18s82l71a69v 37G61a78b61r45y83š 2572469331

A proč jezdíte tam, kam nechcete? Normální člověk si přečte jízdní řád. ;-)

+2/−2
14.6.2015 23:58

P51e98t58r 87K97l47e98i44n 4220370758905

Když vezmu železnici v globálu, čas strávený mezi nádražím a cílem je velikej. Často i jako trvání jízdy samotné.

+2/0
15.6.2015 5:20
Foto

B65r54o16n47i84s55l72a20v 70G14a76b77r74y47š 2732269381

Ale to, že se vezete, má i nějakou přidanou hodnotu. Držení volantu je prostě mrhání časem.

+3/0
15.6.2015 6:54

J12a63r29o97m72í18r 86K85r17á67l 4720349184949

Většina normálních lidí nebydlí pár metrů od nádraží. :-)

0/0
15.6.2015 7:33
Foto

B54r94o77n70i17s72l23a59v 38G84a35b62r47y31š 2792239601

Ale nemusíte bydlet přece u nádraží, abyste se pohodlně dostal do cíle.

Bydlím v Brně. Přijedu na nádraží a jedu tramvají směrem na St. Osadu. Jsem tam opravdu za pár minut, protože na Cejlu míjíme asi 500metrový štrůdl aut zoufalců, kteří si musí vozit zadek ve vlastním plecháči. Vždycky mě zajímalo, jestli to popojíždění v kolonách a nekonečné čekání lidi nějak baví nebo vzrušuje, ale na nic jsem nepřišel. Kdo je nervoznější, naštvanější a kdo spokojenější? :-)

0/0
15.6.2015 8:18

J73a82r15o19m73í56r 92K91r45á28l 4600779874989

No a já když jedu do Prahy za synem, musím nejdřív 5 km autobusem, pak 15 km lokálkou a pak do Prahy rychlíkem a tam dalších 15 km MHD.  Autem jsem tam dříve a pokud jedeme dva, pak i levněji.

0/0
15.6.2015 9:10
Foto

B84r62o19n32i82s95l75a65v 52G25a52b35r44y71š 2202709641

Když tomu věříte... :-)

0/0
15.6.2015 9:22

S16e93i17d98l 51P12e84t79r 1481841785704

A proč?8-o

Autem se to dá za hodinu třicet, busem něco přes 2 ...

Nikdo , vyjma pár vyblázněných manažérků, kteří mají pocit, že se kvůli pár minutám zboří Svět, něco takového  reálně nepotřebuje ... ;-D

0/−4
14.6.2015 23:25

M54a61r80t50i84n 50J10i37r98o95u26s83e17k 7396895665488

A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!

+9/−3
14.6.2015 22:30

V21l30a81s74t62i54m83i80l 10S42v59o33b51o44d21a 7963938975624

Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:57

S70e84i58d31l 20P42e65t19r 1761321905224

Ok,

ale je dobré si uvědomit, že tahle pidizemička jakýmkoli směrem nedosahuje ani zdaleka délky oné  trati  Milano-Roma ...;-D 

Tudíž bulíte na špatném hrobě a ještě kálíte do vlastního hnízda což je pravda činnost zde poslední léta velmi rozšířená, dokonce velmi populární  ..:-/

+2/0
14.6.2015 23:43

V22l28a41s36t63i95m94i90l 16S96v69o84b17o49d14a 7573618145864

Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku ;-D:

https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U

Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není ;-D.

+5/0
14.6.2015 22:04

J23a41n 37Š94t63o61č98e70k 5420965450164

Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR ;-). Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit;-).

+2/0
14.6.2015 22:28

M57a19r30t47i14n 19J18i56r10o97u16s55e72k 7246735235698

Paráda! R^

0/0
14.6.2015 22:31

J37a18n 56Š71t44o76č80e83k 5320775730634

Na webu www.zelpage.cz ve fotogalerii jsou pěkné fotky mašin v krajinách CH, D, A, ITA.

Dle tohoto webu: https://www.alptransit.ch/en/home/

se Gotthard Base Tunnel otevře za 353 dní.

Snad se do té doby otevře tunel Blanka ;-D;-D;-D

+1/0
14.6.2015 22:38

J35a62n 93J70e90m21e75l85k12a 1985470

Infrastruktura hezká, ale myslím, že v ČR  by to dopadlo špatně. 2násobně drahé a je možné, že by tam bylo tolik chyb, že by se nakonec 360 nejezdilo. D47, Blanka, ceny 2007, 2008 atd. atd.

+1/0
14.6.2015 23:11

V53l57a86s24t34i80m31i48l 87F85i11a14l88a 1872431234

Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.

+1/−5
14.6.2015 21:47

V41l49a62s80t40i43m91i74l 45S22v84o81b13o97d36a 7673378695134

Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů ;-D.

+3/0
14.6.2015 22:01

P24e57t62r 56M12o11t39y84č77k33a 5573154817569

Co s tím proboha mají nějaké "úvěry z vkladů"? Vy vážně žijete v dobách, kdy si lidé mysleli, že bankovní účet je prostředek k vydělávání peněz? Nejste nakonec nějaký šotouš?

Auta, pane kolego, si lidé kupují proto, že se jim zaplatí. Vlaky, si politici a manšinkáři kupují z peněz těch lidí, jezdících autem a pokud jste si nevšiml, automobilový průmysl, ani jeho zákazníky, kupodivu nikdo dotovat nemusí...

+1/−2
14.6.2015 23:27

V97l44a46s48t28i16m19i64l 22S77v21o95b49o44d89a 7583428755284

Proboha, vy jste buď blázen nebo lobbista automobilek!!

1) Stavba silnic

2) Stavba dálnic

3) Vyvlastňování pozemků

4) Řada parkovacích míst zdarma

5) Likvidace dobrého životního prostředí na řadě míst. I na místech, kde trať protíná obec skoro nikdo nevnímá, že tam něco jezdí, na řadě míst, kde protíná silnice obec, je automobilový provoz neskutečně obtěžující

6) Existence dopravní policie

7) Katastrofální investice státu kvůli automobilovému provozu: např. zisky Käpschu z mýtných bran, tunel Blanka, rozpadající se nové mosty někde na Moravě atd. atd. atd.

8) Jestliže stát financuje skrze jím organizovanou inflaci úvěry na auta z nových peněz, jde o dotaci. Na tu dotaci vezme peníze lidem z kapes skrze skryté inflační zdanění.

9) Socialistické experimenty jako šrotovné, investiční pobídky pro automobilky atd.

+4/−1
15.6.2015 0:45

V83l28a65s77t92i59m79i11l 57S24v50o86b17o12d34a 7153638895294

10) Náklady na zdravotní péči kvůli zraněním při dopravních nehodách, náklady společnosti vyplývající z úmrtí lidí při dopravních nehodách. Jestli jste si nevšiml, tak železniční doprava je nesrovnatelně bezpečnější

11) Atd. Toho by se ještě našlo...

0/0
15.6.2015 0:52

J19a62n 93J59e45m83e44l16k61a 1935940

Otazka, kolik stoji listek.

0/0
14.6.2015 21:39

J29a90n 81J85e96m37e42l65k53a 1875470

Odpovím si 40E(1100 Kč), normálně 80E (2200) ale i 160E (4400) eček. Tedy 1,8 Kč/km - 3,6 -  7 Kč/km.

+3/0
14.6.2015 22:26

T15o60m50á70š 90K13a92p24l39a36n 8673229653643

tedy dvakrát levněji a rychleji než auto

+1/−1
14.6.2015 23:07

J89a68n 30J92e57m53e28l16k62a 1935580

CNG jezdí za za 1 Kč/ km v jedné osobě! Cenu auta do toho nepočítejme, protože ta na rozhodování jestli zákazník ten den pojede vlakem nebo autem vliv nemá.  Pouze rychleji a pohodlněji. A to tam ceny ještě snižuje konkurence. 

A je to podpořené krizovou cenou 45 Kč za L benzínu a dost drsnými poplatky na italských dálnicích. To v ČR zatím naštěstí nemáme.

V Neměcku DB myslím docela slušně zavařují autobusy cenou, přestože je vlak rychlejší.

Itálie má taky větší vzdálenosti (600km), je technologicky výš. Ale kdyby tam jel konvenční vlak třeba 220km/h, cesta by trvala ne 2:15, ale třeba 3h.

+3/−2
14.6.2015 23:25
Foto

B15r31o15n95i72s96l46a41v 71G57a42b19r73y92š 2402229471

Dobře, a když žádné auto nemám a chci se někam dopravit, tak si ho musím koupit. Jaképak nepočítejme?

Auto je prostě zbytečné. Je s tím spousta práce, pořád řešíte, kde zaparkovat, kde levně natakovat, pořád platit nějaké poplatky, seškrabávat mráz v zimě, zajet na přezutí, zajet tam a tam. Hlídáte si, aby do Vás nikdo nenaboural, nebo Vy do něj. Kolony v ulicích měst, samé cukání na trase, kterou byste ušel rychleji i pěšky. A řízení je taky mrhání časem. Držíte volant a hledíte před sebe a do zrcátek. Tomu říkáte efektivně strávené 4 hodiny (to je cesta ze školy ke mně domů)?

+3/0
15.6.2015 0:03

M64a68r60t77i25n 30N16e68r22m72u94t 9437297988979

To co uvádíte, je značně omezený pohled - platí to pro vás a další podmnožinu národa. Pak je podmnožina, která auto ráda užije každý den z důvodu: nevyhovujícího spojení (vesnice, periferie, noční), převážení věcí (nářadí, materiál, nákupy, zvířata), rodina. Je spousta oblastí, kde parkování je záležitostí 0-2 minut. Řízení pro vás možná představuje stres a mrhání časem, ale to je např. čumění do televize nebo do internetu taky. Na cestě můžu poslouchat muziku, filmy, zpívat, povídat si, v zimě v teple, v létě v chládku. A nikde není přikázáno hnát se za každou cenu vždy vpřed. I když pojedu s prstem v nose a dám v klídku přednost všem traktorům, strejcům, kombajnům, dojedu dřív než při posloupnosti: pěšky na tramvaj, čekání, nádraží, čekání, vlak, čekání, autobus, dojít pěšky. A nemusím dodržovat "startovací okna"

+2/−1
15.6.2015 1:16
Foto

B55r21o85n81i87s27l66a38v 31G80a93b17r57y58š 2552989271

Filmy?? Během řízení sledujete filmy? Máte se věnovat řízení, člověče.

Dříve sice dojedete, ale kolik jste reálně ušetřil času, když já tři ze čtyř hodin jízdy můžu v klidu pracovat?

+1/0
15.6.2015 6:54

J41i80ř50í 92J42i79n88d10r97a 6375609346508

jasně pokud samotná cesta vlakem převažuje, tak můžete, ale nezapomeňte že cestou na vlak z vlaku nemůžete

0/0
15.6.2015 8:08
Foto

B96r51o57n43i63s61l17a58v 33G29a97b40r39y96š 2312229581

Jééé, opravdu? :-P

S tím počítám. Přesto je hodina ztráty pořád nižší než čtyři.;-)

0/0
15.6.2015 8:25

M20a65r72t77i12n 48N57e15r22m41u95t 9807897898169

a) z filmů pouštím jenom zvuk

b) každý nejede 4 h rovně vlakem v kuse (nebo čím), do centra, sám s baťůžkem a notebookem.  To je speciální případ. Je spousta míst, kde přesun hromadnou dopravou o  pouhých 30km bude trvat taky 4 hodiny. Nebo mezi okrajovými částmi města, kde auto přejede v klidu bez front za 20minut, ale mhd hodinu, protože je hvězdicové. A to je 2x denně, k tomu nákup v obchodě pro víc lidí

c) nejhorší zpráva pro vás ale bude ta, že skoro celý život jsem měl stejný názor jako vy :-)

0/0
15.6.2015 8:36
Foto

B14r79o83n51i58s23l94a93v 91G67a17b60r52y62š 2132829671

Pro mě to není nejhorší zpráva. :-)

Ale nejhorší zpráva to je pro automobilisty, protože nemám pocit, že by se čas čekání na křižovatkách a v kolonách nebo čas jízdy autem zkrátil. Autíčkáři by si měli uvědomit, že se současná individuální doprava dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Kdo Vás v těch kolonách zdržuje? Je to snad MHD? Nebo vlak? :-)

Kdepak, pokud bych si měl vybrat, pojedu vždy VHOD.

0/0
15.6.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.