Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky na Moravu letos zrychlí, Leo Express však přibrzdí nové zastávky

Velké investice do železnice se projeví v rychlejším cestování už od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v prosinci letošního roku. Spojení mezi Prahou a Ostravou se zrychlí o několik minut, cestující se také dostanou dříve z Brna do Prahy. Pomalejší než dosud budou naopak kvůli novým zastávkám spoje Leo Expressu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a24r37e28k 33M63a89r70t98i12n 8889284166750

Co mají říkat takoví liberečtí? Vlakem do Prahy 2h 40m, do Pardubic, které zajišťuje styk "se světem" pak celé tři hodiny.

+1/−1
22.6.2015 13:11

T76o30m97á31š 76V59a48v74e74r52k62a 7941800542414

Pha-Ostrava za 2 hodiny a 53 minut autem fakt nedám, takže R^

+9/0
16.6.2015 23:07

M37i67r45o30s60l11a84v 35H23a49l60t62u72f 8169523158

Konečně se někdo pořádně zamyslel a udělal ten správný krok. Konečně někdo pochopil, že milion obyvatel Prahy nebydlí u hlavního nádraží, ale že pro dobrou polovinu je rychlejší při cestě na východ jet do Kolína než protisměrně do Prahy hl.n.MHD a ztratit tak víc než hodinu času. Konečně někdo pochopil, že dorpava je tady pro cestující a nikoli cestující pro dopravu. Úspěch není v rychlosti, ale v chytrosti. Držím palce, Leoši.R^

+4/−1
16.6.2015 16:13

M93i34r11o17s94l52a20v 93Z77i31k72m74u62n52d 7799103944893

Tohle pochopily ČD už  před řadou let, kdy se začalo zastavovat v Libni ... podobně by ovšem měly zastavovat i v Hostivaři ...

+1/0
17.6.2015 19:15

M53a70r60t60i70n 54K25o28p22ř94i62v20a 2864210120468

Moc si nedovedu predstavit, že by měli stavět v Kolíně, když Le má hlavní klientelu mezi velkými městy... vemte si, že nabere pulku vlaku lidmi do Kolína ... v Pardubicích dneska nenastupuje skoro nikdo , takže pojede už od Kolína poloprázdný ? Třeba až do Přerova, kde někdo pojede na Ostravu ?

+4/−2
16.6.2015 11:15

O20l88d85ř30i39c29h 71J92a19n65e33č63e61k 8479866173811

předpokládám, že pro cesty mezi Prahou a Kolínem moc míst v rezervačním systému k dispozici nedají - i když jim vlastně může být skoro jedno, jestli s nimi ten člověk pojede za 99 do Ostravy nebo za 60 do Kolína ;-)

ale ti z Kolína do Olomouce a dál můžou být zajímaví - a tam nekonkuruje ani RJ, ani pendolino, jen EC/Ex ČD s podobnými zastávkami

+3/0
16.6.2015 11:24

A71l20a62n 60Ř33e72p50k46a 4505366

Těch jízdenek za 99 ale taky moc není, navíc musí se koupit hodně dopředu a když cesta padne, tak ani nejde stornovat jízdenka ;-)

0/0
18.6.2015 18:38

M90a81r81t67i62n 87H50e50r43m89a15n 1144338408412

Bydlím v Kolíně a Váš názor se mi zdá trochu mimo... Myslím, že v Kolíně bude přistupovat celkem dost lidí - tenhle druh vlaku tady prostě chyběl...

+3/0
16.6.2015 11:36

M87a76r44t59i94n 58K42o25p33ř78i38v39a 2354570380618

Bude přistupovat hodně lidí, pokud bude prodejní místo, vidím to v Pce, je to vidět v Přerově, kde taky není prodejní místo na nádraží, ale až mnohem dále na autobusáku. Navíc jsem velmi zvědavý na cenu ... podle mě, cestující z Kolína do Prahy nebo Pardubic nejsou lukrativní a s prominutím zabírají místo ... :)

+4/0
16.6.2015 12:10
Foto

J56a88n 81P31a66v27e83l50k95a 3986593450

Pardubáci na LEO kašlou, naučili se jím jezdit, pak jej zrušili (jelikož jim přišlo že jezdí málo lidí) a pak to s velkou pompou zas vrátili. Jenže lidi už se naučili jezdit jinak.

A LEO si to moc dobře uvědomuje. Vždyť je to 6 měsíců co to zavedli zpět a dosud nemají na nádraží místo, kde prodávají jízdenky.

+2/0
16.6.2015 11:55

A66l48a81n 14Ř57e36p92k41a 4625696

Fajn, že konečně soukromou konkurenci napadlo přidat ten Kolín, ale stejně ti co jezdí na traťové jízdenky tak zůstanou věrní drahám .. spíš budou muset R^

0/0
16.6.2015 9:52

J15a76n 95K32o49b52ě39r18s21k21ý 1170416761513

Já předpokládám, že jízdenky na úseky jako Praha-Kolín budou hodně omezovány :-/

+2/0
16.6.2015 13:27
Foto

J75a51n 58P65a20v26e74l53k62a 3426643860

Což jen naštve obě strany. Lidi nebudou jezdit, protože lístky neseženou, nebo maximálně nevyhovující místa a LEO tudíž nebude mít kšeft a bude stavět zbytečně.

Poodbně kdysi omezeoval RJ na trase Praha - Pardubice a zpět a po čase to zrušil, jelikžo lidi jim na to kašlali, když si mohli vybrat lístky jen to těch nejlevnějších kupé.

+1/0
16.6.2015 14:10

J22i89r56k30a 98D11v68o25ř35á22k 4265880313608

Pro expresy je především velice neekonomické obsluhovat Praha - Kolín. To by měla být záležitost spěšňáků končících právě v Kolíně, nanejvýš rychlíků. Ale zdá se že LEO ze svých expresů právě rychlíky začal dělat.

+1/0
16.6.2015 13:48

J11a52n 68Z51b34o54ř41i50l 3379167609

Každé zrychlení je fajn, ale ten nepoměr že Praha- Ostrava ( 351 km ) zvládnou vlaky cca za 3 hodiny a trať Praha - Plzeň ( cca 100 km ) se jede skoro dvě hodiny :-P

+1/−1
16.6.2015 9:14

J81o95s58e87f 11K51u69b16e86š 9525945319644

Jenže zatímco Praha - Ostrava má traťovou rychlost 160 km i pro kalsické soupravy, tak Plzeň má 160 tak maximálně pro Pendolina, k tomu spoustu vaty v jízdním řádu aby se dalo krátit zpoždění vzniklé rekonstrukcí koridoru a pomalý úsek Praha - Beroun... Navíc ne 2 hodiny ale 1,5 hodiny, což je dost rozdíl, Pendolino 1:20 a to je zde ještě obrovská prostor pro zlepšení po dokončení současné stavby Rokycany - Plzeň. A pokud se něco udělá z úsekem Praha Beroun lépe než v současné stopě, bude to ještě lepší...

+7/0
16.6.2015 9:34

J85a42n 74H82o59r25a 6457491306

Praha -Plzeň 113 Km doba jízdy 1:36

+2/0
16.6.2015 11:02

O94n24d52ř19e73j 22Š61v67e57j16d92a 4921509277430

Hrát si s minuty je úsměvné, když většinou mají stejně zpoždění 10 - 30 minut... Teď tedy to zpoždění bude akorát větší, protože koleje rychlejší nejsou...

0/−11
16.6.2015 9:05

J39o63s37e87f 78K89u93b64e25š 9565135899544

Zpoždění je teď způsobeno několika výlukami - Olomoucké nádraží, Ústí nad Orlicí a Běchovice - Úvaly kde se jezdí odklonem... Až tohle bude hotovo, tak stabilita jízdního řádu bude zase někde jinde, to pochopí snad každý...

+9/0
16.6.2015 9:35

P18e61t32r 10F35r46a56n37c 9927861988608

Budou vyluky proste jinde, byt treba kratkodobe. Ale v podstate porad nekde.

0/0
16.6.2015 16:29

M42i74r89o37s72l58a91v 48G34r64o26s85s81m22a42n25n 8332589534

Kde?

0/0
16.6.2015 17:18

J57o65s58e76f 13K96u41b69e49š 9905955819354

Tak jasně, vyloučená kolej nebo něco podobného bude stále, když je třeba dělat údržbu atd. To je běžné všude...

0/0
16.6.2015 21:21

J43a10n79a 39D61v89o34ř29á40k41o62v68á 8363671839491

Hezky plkáte nad jedním směrem v republice

0/0
16.6.2015 23:13

J63a44n 94M76a63c50e17k 3834181412593

Koleje právě rychlejší budou ;-)

+6/0
16.6.2015 9:35

R68a60d60i78m 84Š73o29l13c 1555775415454

Už teď je nejrychlejší Leoš, který zvládne vlakem 1365 Praha - Pardubice za 38 minut a vlakem 1367 za 43 minut. Nechápu jak to mohl někdo takhle namalovat ;-)

+4/0
16.6.2015 8:55

O92l95d62ř32i45c27h 44J49a38n14e12č65e51k 8429476403661

taky jsem na to zíral, když mi to IDOS vyplivnul 8-o

0/0
16.6.2015 8:58

J46i39r32k76a 80D92v68o70ř80á11k 4885510933638

To bych viděl spíš na nějakou lidovou tvořivost v IDOSu....

0/0
16.6.2015 13:51

R45a17d66i62m 41Š69o53l53c 1615725245244

Má to i na svých stránkách s upozorněním, že může vznikat zpoždění 10-20 minut.

0/0
16.6.2015 14:27

I29v31a56n 76R28ö31z86l64e25r 4202948163700

Tedy predpokladam, ze jde jenom o preklep, ale formulace v poslednim odstavci "v jizdnim rade" je fakt masakr...

+1/0
16.6.2015 8:40

P28e81t39r 76N56e63c48h49a61n17i11c15k34ý 7803766348760

Taky zruší poslední IC Moravan, dříve Ostravan jedoucí do Ostravy, pal Moravan jedoucí do Olomouc, příště NIC, jen Pendolino v neděli, pak až Regiojet a Slovakia/Bohemia. Zrovna z Kolína jako přípoj R-080 fungoval dobře. Teď tam bude díra. Velmi zajímavý bude EC 111 Comenius v 5:49 z Ostravy do Varšavy. Velmi mne těší, že místo věčně zpožděného EC Praha bude klasický Ex Hukvaldy, který když před rokem jezdil jako Kysuca, tak zpoždění neměl prakticky žádné

+2/0
16.6.2015 8:39

M84a78r25t18i77n 54H51u59r53y22c33h 9718766800912

Leo zklamal. Stavet v dirach jako Kolin nedava moc smysl.

+3/−2
16.6.2015 8:07

J55a67n 35J97e34m71e31l94k67a 1605790

Ikdyz Kolin zrovna smysl docela dava. Ale jinak souhlasim.

0/0
16.6.2015 8:16

L81u93k68á26š 25H62l82o48u85c28a30l 6912130721604

přeji všem cestujícím, co jezdí vlaky, rychlejší a komfortnější spojení, jen si postesknu že "rychlíky" na sever od Prahy (Boleslav, Turnov, Liberec) stále jezdí po neelektrifikované jednokolejce, čímž se zpoždění jednoho spoje řetězí s dalšími a neustále roste. o době jízdy, kapacitě a kvalitě vagónů ani nehovořím.

+10/0
16.6.2015 7:35

J32a14n 14J93e36m38e45l34k34a 1415350

Je to smutne, ze Kolin Nymburk jezdi Elephant 70kou a dale Nymburk Boleslav na rovne trati s malo zastavkama 80 misto 120..

+1/0
16.6.2015 7:58

J19o97s77e60f 16K92u22b20e92š 9705775589524

Kolín - Nymburk je traťová 120... Jinak souhlas, že Nk - MB by mohlo být daleko lepší, ale důvod jsou bohužel peníze...

0/0
16.6.2015 9:37

O16l56d24ř96i52c68h 49J15a16n31e97č70e72k 8629566843541

kdy že se to bude stavět 5. koridor z Prahy do Liberce přes Milovice? ;-)

+1/0
16.6.2015 11:26

J65o33s91e89f 30K57u39b86e49š 9695845199594

To budeme asi všichni po smrti ;-D

+1/0
16.6.2015 21:22

J49a38n 42J35e44m82e32l87k20a 1375880

hmm tak pak nechápu proč tam teda jezdí os elephant 70km/h - 80, jestli mají takovou vatu v jízdním řádu..

0/0
16.6.2015 20:02

J66o68s92e70f 38K18u32b49e57š 9465845329924

To je dost divné... jel jsem tam několikrát a na to "kilo" se dostane... Mohla být třeba nějaká pomalá jízda, nebo tak něco... Faktem je, že ta trať je v otřesném stavu a je třeba ji někdy rekonstruovat...

0/0
16.6.2015 21:20

P29e23t65r 92F48o23l80t98y45s 7315211470308

Chvíli se tam 80 skutečně jezdilo, protože ta trať byla už hodně špatná, teď se to trochu zaflikovalo, tak se tam zas jezdí rychleji, každopádně ta trať potřebuje kompletní rekonstrukci jako sůl a nebál bych se tam udělat 200, tam by to bylo potřeba. Ovšem problém jako vždy - peníze...

0/0
24.6.2015 15:41

T44o29m30á50š 70N43o44v81o61t41n90ý 8699931

Bejvávalo, dnes je 120 jen z Kolína do Oseka (ještě tam je pomalá jízda 50), pak až z Nymburka do Lysé. Za Osekem začíná 70 skoro do Nymburka.

+1/0
17.6.2015 5:54

P78e40t76r 85N20e91c91h57a13n51i63c18k32ý 7263876748840

Celý prostor od Děčína přes Liberec po Letohrad je tak úzce provázaný, jednokolejný a až na drobné výjimky u HK neelektrifikovaný, že se to zpoždění přenáší jedna radost. Bohužel neochota zřizovat nové výhybny a spíše trend jejich znefunkčnění vede k tomu, že to bude čím dál horší.

+2/0
16.6.2015 8:41

J69a57n 49J27e69m11e14l38k25a 1445610

Jojo, zrovna investuji temer miliardu na 15 km Frydlant n.o. Frenstat. Nezanedbatelna castka. Elektrifikace nikde, 2kolejky aspon v miste vyhyben jako v Rakousku nikde - aby slo vyhybat plynule. Puvodne snad nemel byt ani novy zabezpecovaci a ridici system. Mozna nakonec otocili. Ale driv ani neumeli posunout misto vyhnuti, pritom vsechny stanice snad byly 2 kolejne Jsem zvedav, jestli za miliardu ro uz pujde. Same prejezdy pro zemedelce, podchody a dalsi dulezite veci..

+1/−1
16.6.2015 8:54
Foto

D59a84n 41R13u61b57í53n 4863303149

Do Brna za 2,5 hod a s kým a za kolik???

+2/0
16.6.2015 7:27

J53o34s37e38f 51K71u27b97e17š 9345225649734

S každým EC, tedy 2:37... Cena se dá stlačit až na 189...

+5/0
16.6.2015 9:39

P65e16t10r 45F38o22l16t84y15s 7635751220508

A také railjetem a ještě s místenkou zdarma. :)

0/0
24.6.2015 15:38

L91a77d76i28s63l40a31v 96N48e52u94m91a42n 8711624654976

Kdy už konečně dorazí konkurence na sever Čech? Rychlík tu připomíná nostalgii 90. let, oproti EC příšerné svezení za stejnou cenu.

+5/−2
16.6.2015 7:13

J45a54n 34K72o75b39ě95r51s52k51ý 1910906471493

Však brzy na ty rychlíky bude vyhlášené VŘ tak se zlepšení snad dočkáte :-) jen mě děsí jak to pak bude s tarifem (když to nevyhrají ČD).

+4/−1
16.6.2015 7:27

P31e74t75r 58F75o16l38t57y92s 7105431440188

Na rychlících se tam vyskytuje rekonstruovaný služebák (konkrétně vůz druhé třídy s několika kupéčky, 12místným velkoprostorem, háky na kola, místem pro vozíčkáře, prostorným vakuovým WC, klimatizací, informačním systémem a elektrickými zásuvkami). A pokud vám to nestačí, EC jezdí pravidelně co 2 hodiny... Asi hold ten váš sever není pro konkurenci dost zajímavý, když i LE zrušil své původní plány zajíždět až do Chomutova...

0/0
24.6.2015 15:37

P60e91t42e30r 73K22l52e96i77n 8751955661155

Tak se ČD dostaly na trati Praha - Brno zhruba na 100 km za hodinu, tedy na úroveň, kterou dosahovaly například obyčejné rakouské rychlíky už před 40 lety. O těch francouzských či japonských ani nemluvě. Opravdu úžasné p těch stamiliardových investicích do koridoru!

+15/−8
16.6.2015 6:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.