Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jízdy automobilek? Růst prodejů nových aut výrazně zpomalil

Jednadvacet měsíců rostou prodeje nových aut v Evropě. Pozitivní čísla, která se výrazně projevují i na české ekonomice, ale mohou být brzy minulostí. Růst zpomaluje a dva největší evropské trhy už začaly klesat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F55r62a17n12t87i23š74e42k 11L97o50s 2530773552646

Tak vysoká závislost na výrobě aut je sebevražedná, porodnost v Evropě stagnuje nebo klesá tak proč bychom měli vyrábět nová a nová auta. V Africe a části Asie porodnost sice roste ale není tam kupní síla ani odpovídající infrastruktura, navíc individuální auto doprava škodí životnímu prostředí, do toho leze nesmyslná podpora biopaliv, takže kam spěje tento svět, asi do prd....

0/0
17.6.2015 15:17

K12a26r49e38l 51L91i75š88k10a 7886453797611

Nerozumím, proč vlády již dávno "neregulují" tuto ekonomickou sebevraždu. Jako správný investor musí rozdělit portfolio na co nejmenší odvětví, aby v případě kolabsu jednoho celek zůstal co nejméně negativně ovlivněn.

Navíc, auto je ohledně poptávky docela elastické, tj. při změně sentimentu je jedno z posledních, co si lidé koupí pro výměnu (nedá se mluvit o novém autě, všichni už auto mají).

Není pak divu, že dopady na ekonomiku ČR jsou v případě jakékoliv krize hmatatelnější, než na ostatní státy kolem.

+1/0
16.6.2015 22:18

J39i37n12d44ř52i57c82h 46Š90k25o84p50e83k 4865261240775

ekonomickou sebevraždou je rovněž snaha stavět ekonomiku na službách (z větší části zbytných), přičemž výroba se tlumí a řeší se dovozem (včetně potravin). Taky nikdo neřeší, že když by přišla krize, v první řadě lidi omezí výdaje na služby, ale potraviny se budou muset vyrábět furt

+1/0
17.6.2015 10:49

M46o27n73i34k55a 70K69o15n78e72c16n23a 7523431221124

Nebojte se, pristehovalci to zachrani. Tedy mohla by se vymyslet pro ne socialni davka - autovne, aby se mohli jezdit bez nejakych problemu navstevovat.

+1/0
16.6.2015 20:15

J73i95n16d11ř30i71c27h 20Š10k63o87p66e14k 4595731310905

Tak každému je jasné, že nic nemůže růst neustále. Už jen z toho důvodu, že peněz mají lidé omezené množství

0/0
16.6.2015 19:05

P26a42v43e65l 12Ř56a73p81e51k 7132726849115

Tak hlavně automobilismus od určitého objemu už nic pozitivního negeneruje, pouze spotřebovává zdroje, což jsou náklady lidské neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem. Současný objem automobilismu je ekonomická Potěmkinova vesnice, je to bublina, která musí splasknout. A bude to hodně bolet, vzhledem k tomu, že automobilismem je prošpikována celá naše ekonomika. Problém automobilismu je v tom, že z ryze podpůrného odvětví se stalo odvětví hlavní. Vyrábíme auta, aby bylo čím jezdit do továren na auta.

+3/0
16.6.2015 19:42

J31i36n11d77ř45i70c49h 41Š28k78o68p53e35k 4975311800955

většina vyrobeného zboží už nic negeneruje

+1/0
17.6.2015 7:10

L17a56d58i94s28l67a43v 13K77a64l89o79u49s 7825746101790

Já bych si rád koupil nový vůz. Ale žádný vůz pro mě s potřebnými užitnými vlastnostmi a solidním poměrem cena/výkon zatím neexistuje.;-D;-D;-D

+1/0
16.6.2015 16:18

P15a15v91e48l 80Ř77a40p76e28k 7152556379355

Český Detroit už se začíná hroutit?

+2/−1
16.6.2015 15:31

L69a11d16a 82N22o51v34a36k 4182423447

chudáci škodováčtí odboráři.... ;-(

0/0
16.6.2015 15:00

M42o91n84i51k48a 38K84o78n34e28c26n74a 7133781351774

Nebojte, to oni nectou.

0/0
16.6.2015 20:14

J28i27ř98í 61E86r74b52e94n 1883724666707

Proč? Fabrika vyrábí jako nikdy a vydělává jako nikdy snad díky svým zaměstnancům, ne? Voni totiž i vývojáři, konstruktéři, technologové, programátoři či logistici jsou zaměstnanci a ve valné části též odboráři! Kdyby nebylo škodováckých odborářů, tak je na mladoboleslavsku mnohem nižší životní úrovň - žádný zaměstnavatel nedá dobrovolně víc, než je nutné pro vlastní přežití.

0/0
16.6.2015 20:27

P32e75t53r 95F72r57a16n88c 9927871388888

Zadny strom neroste do nebe.

+1/0
16.6.2015 13:53

A30r75n13o16š52t 36M13á13č85e 9732152185196

To se přece dalo čekat, nemůže to růst donekonečna. Hlavně jsem zvědavej na to, jak všichni ti budoucí absolventi technických škol, které se dneska u nás stále skloňují horempádem, seženou práci. Vždyť tady všichni vyrábí pro automobilový průmysl...

+3/0
16.6.2015 13:49

J80i56ř67í 48E89r61b74e71n 1233564576747

"Zpomalení růstu" není žádná tragédie. Vono nejde růst donekonečna.

Navíc hodně záleží na výchozí hodnotě. Jestliže jeden rok prodám 100 jednotek a druhý rok 150 jednotek, hopsa hejsa, růst 50 %, bombáá!

Třetí rok prodám 200 jednotek, hm, tak růst klesl na 33 %, ale furt dobrý.

Čtvrtý rok prodám 250 jednotek a už začnou salónní ekonomičtí rozumprdové mluvit o tom, že se blíží krize, protože už rostu "jenom" o 25 % a kdoví, jak to bude dál. Přitom v absolutních číslech je ten přírůstek každý rok stejný. Jenže mediální neználkovští masážníci slyší jenom na procenta :-/

+3/0
16.6.2015 13:11

J30a12n 54C72e46p83e39k 1884206410

Tak donekonečna asi prodeje růst nemohou, leda by to Frantíci házeli do moře. :-) Těžko asi bude mít každá rodina 8 aut.

+4/0
16.6.2015 13:05

J20i70ř46í 51P62o69s63p84í58š69i44l 8862900106478

Asi bude čas zavést šrotovné :-)

0/0
16.6.2015 12:57

K49a13r36e62l 26B16a29m54b41u32l33a 4573399487889

EU by mohla vydat závazný předpis, že nesmí jezdit auta starší 2 let, ať se to točí ...;-D

+1/−1
16.6.2015 12:50

P74a29v97e48l 45S95ý12k47o98r15a 7187372967871

Ha, už zase krize ? EU  Třeba nám imigranti pomohou.

+3/0
16.6.2015 12:39

V40l43a20d54i34m96í80r 13F35i92b34i90g26e15r 5294381211334

Ano budou zapalovat auta která bude potřeba nahradit jinými. Ve Francii už je tato tradice celkem zažitá.

+7/0
16.6.2015 13:03

A45n68d93r24e87j 52K63r51á46l 7645366565185

To je blby. Dluhos uz prosustroval i ten ocekavany rust a za chvili budeme plajte.

+1/0
16.6.2015 12:28

K77a31r66e10l 88B23a13m14b51u17l71a 4923159237549

Nepsalo se nahodou minuly tyden, jaxou prodeje rekordni...;-)

+1/0
16.6.2015 12:08

M79a96r28t70i93n 83K91ř38í92ž 9253542670897

rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje..kromě toho, to byla data za loňský rok, ne?

0/0
16.6.2015 12:31

K82a59r25e76l 78B83a56m68b58u14l40a 4253189287939

mohl by jste prosím blíže vysvětlit..."rekordní prodej se nevylučuje se zastavením růstu prodeje"....nejsem tak ekonomicky erudovaný. děkuji

+1/0
16.6.2015 12:52

R61o32m31a81n 38K19r70a49t46o64c62h34v85í92l 6726847436544

Máte to podobné jako já.

0/0
16.6.2015 12:58

J22i31ř90í 91E93r24b31e66n 1853304926867

Rekord znamená nejvyšší hodnotu, ne? Tedy už není nutné nebo možné růst někam dál. Zeměkoule není nafukovací a její zdroje už vůbec ne.

0/0
16.6.2015 13:13
Foto

M54a84r64t96i76n 70P93i72š39t79o22r20a 8778218256599

"Prodej" si představte jako "rychlost" a "růst prodeje" jako "zrychlení". V okamžiku maximální rychlosti je zrychlení nulové.

+1/0
16.6.2015 15:07

J69i74ř85í 28K95u70b94í96č12e68k 3381160597705

No já si hlavně říkám, kde je chyba v ekonomickém systému, když tržby v automobilovém průmyslu rosty o desítky procent za poslední měsíce, ale platy nerostly ani o dvojciferné číslo.

+1/0
16.6.2015 12:05

B32e49n 56P58a19v77k68a 1877263127901

Akumuluje se kapitál.

0/0
16.6.2015 12:13

V70l24a41s18t80i23m82i98l 71S96v21o44b73o89d83a 7883678945174

Mzdy neporostou kvůli nějaké jedné bublině, kterou podporuje stát.

+3/0
16.6.2015 12:14

M42o86n22i68k57a 71K62o29n11e47c90n80a 7573831371354

A proc by meli rust platy? Kdyz se neprodavalo, tak zamestnanci plat dostavali stale, nikde jsem necetla, ze by se jim plat snizil. Takze ted se musi zaplatit dluhy, ktere vznikly behem pustu. Ale to mene inteligentnim lidem stejne nikdy nedojde.

+1/−1
16.6.2015 12:36

J55i62ř87í 30E55r55b17e87n 1723214156817

Když se neprodávalo, tak se lidi propouštěli, Moničko!

+2/0
16.6.2015 13:14

M68a34r87t10i92n 19K69a13r57á55s83e46k 9278933808608

No na tu vetsi vyrobu se spis najima vice lidi, mzdy zpravidla rostou opozdene az ve chvili kdy zacne byt lidi vetsi nedostatek...

+1/0
16.6.2015 14:19

V80l25a62d60i46s64l38a36v 78A73d60a86m79e33c 2945458661808

Všichni z automobilek ví, ale nikdo nechce Černého Petra, že zkrachuje. A tak se maká a doufá, že konkurence to neustojí.

Měli by rychle vymyslet nějaký nový výrobek co by chtělo mraky lidí. Třeba malou ponorku a tam přesměrovat část výroby. ;-D

+3/0
16.6.2015 12:04

D60a75v58i89d 87S48u23c33h76ý 1986770518138

vzdyt je to tak jednoduchy...miliony uprchliku, kazdymu pridelite jednu karu, €U to zacvaka...a zase se kolecka roztocej

+3/0
16.6.2015 12:03

A61l73a55n 17Ř57e58p54k45a 4135956

Nojo, nic nemůže růst donekonečna ;-) A český trh bude mít sakra problémy až to dojde i k nám, protože tady spousta lidí pracuje pro automobilový průmysl :-/

+7/0
16.6.2015 11:56

M61o31n28i58k82a 33K34o59n48e79c46n43a 7143111901364

Vsak vlada to vi moc dobre, ale nemuze to priznat nahlas.

+2/0
16.6.2015 12:38

E24m46a23n86u38e57l 37N70o97v22a33k 6263468864228

zadny strachy. kdo nema auto, tak si ho bude muset koupit, jinak dostane pokutu. plus povinne kazde 3 roky kupovat nove, jinak opet, pokuta. bude se to nazyvat vselijak, solidarni dan, ekologicka dan nebo co si automobilky protlacej...

+4/−1
16.6.2015 11:50

B44e56n 79P96a68v68k88a 1407983527491

Pamatuji, že před rokem 2008 panoval jakýsi konsensus mezi analytiky, že tolik automobilek se zde nemůže uživit a budou zániky. A dneska se někdo diví, že se dále neroste.

Trocha pokory by neuškodila. A možná nemít housera.

+5/0
16.6.2015 11:46

J39i71ř65í 28E68r53b26e30n 1433174326267

Nic nového pod Sluncem. Počty automobilek klesají už šedesát let. Pamatujete na Saviem, LIAZ, Moskviče, Waltera, Berliett, Wartburga, Talbot, TAZ, Austin, Zetku, Morris, Alpine, Pragu, Simcu, DKW, Aero, Stutz, NSU, Avii, ...?

+1/0
16.6.2015 13:19

V66i13k92t57o59r 69N98á18r22o61ž67n12ý 3859342148

Kdo si myslí , že automotive trh bude růst do nekonečna je naiva.

Jestliže v takřka každé rodině na západě má každý člen rodiny své auto , proč by tato rodina měla chtít pro každého člena dvě auta ?

Potenciál je ještě v zemích , kde automobilismus není moc rozvinutý , ale v západní a střední Evropě to bude spíše o tom , že se automobilky budou rvát mezi sebou , než že budou všechny navyšovat produkci.

+10/0
16.6.2015 11:44

P31a67v34e15l 23S43o88b27o65t14k78a 5520794

Dokud se nepostaví širší silnice a větší parkovací plochy tak není kam růst ani v Česku.

A to nevím jak se na to bude například Praha koukat když řekneme že po každé straně silnice budeme bourat 10m pruh baráků.

+4/0
16.6.2015 11:52

J98á26n 52K14o22t39ú22č 2926744208386

A presne preto naozaj jediné rozumné riešenie je budovať záchytné parkoviská na okrajoch miest a vnútri mesta podporovať MHD a cyklodopravu :)

0/−1
16.6.2015 12:40

J70á10n 44K36o77t14ú63č 2416444498936

Samozrejme, keby ľuďom rástli reálne príjmy, tak by čoraz viac ľudí uvažovalo o tom, že si kúpi viac aút. To je normálne. Lenže sa ukazuje, že až tak rýchlo reálne príjmy nerastú...

+1/0
16.6.2015 12:36

A62n18t12o18n82í76n 85P37o53l80i26c29k18ý 9950182621887

Uvazoval jste o pojmu "prista obmena". Proste, kazde auto jednou doslouzi.

+1/0
16.6.2015 13:21
Foto

Z56b21y20n56ě56k 94Č43e23s98á62k 9497618492466

Strach utrácet zažehná stopadesátka na vybraných úsecích dálnic, daň na stará auta a šestisetkorunový příspěvek důchodcům.

+1/0
16.6.2015 11:41

V18í39ť15a 63K43r11u13t56i44š 1170474665577

A není třeba tím, že spousta značek prakticky "nemá co prodávat" a čekačky jsou běžně půl roku a výroba momentálně nestíhá?  Tzn. že ve výrobě a prodejích se narazilo na současný krátkodobý kapacitní strop?

+2/0
16.6.2015 11:31

M53a79r35t39i69n 50K73r84t32e39k 3479155223

Klid... Čeká se na Superba ;-)

+1/−1
16.6.2015 11:30

J67a94r82o24s46l75a13v 43S18z88p13a42k 6732613858100

.článek níže ,,,,12.června,,,;-)

Rekordní rok českého autolandu. Tržby dosáhly téměř bilionu korun

0/0
16.6.2015 11:23

J75i12ř18í 88E47r89b42e72n 1323794216747

No, a jestli se tento rekord příští rok opět nepřekoná, začnou blbci v médiích kvílet něco o krizi :-(

0/0
16.6.2015 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.