Diskuze

Konec jízdy automobilek? Růst prodejů nových aut výrazně zpomalil

Jednadvacet měsíců rostou prodeje nových aut v Evropě. Pozitivní čísla, která se výrazně projevují i na české ekonomice, ale mohou být brzy minulostí. Růst zpomaluje a dva největší evropské trhy už začaly klesat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak vysoká závislost na výrobě aut je sebevražedná, porodnost v Evropě stagnuje nebo klesá tak proč bychom měli vyrábět nová a nová auta. V Africe a části Asie porodnost sice roste ale není tam kupní síla ani odpovídající infrastruktura, navíc individuální auto doprava škodí životnímu prostředí, do toho leze nesmyslná podpora biopaliv, takže kam spěje tento svět, asi do prd....

0 0
možnosti

K85a24r38e83l 97L12i61š51k15a

16. 6. 2015 22:18

Nerozumím, proč vlády již dávno "neregulují" tuto ekonomickou sebevraždu. Jako správný investor musí rozdělit portfolio na co nejmenší odvětví, aby v případě kolabsu jednoho celek zůstal co nejméně negativně ovlivněn.

Navíc, auto je ohledně poptávky docela elastické, tj. při změně sentimentu je jedno z posledních, co si lidé koupí pro výměnu (nedá se mluvit o novém autě, všichni už auto mají).

Není pak divu, že dopady na ekonomiku ČR jsou v případě jakékoliv krize hmatatelnější, než na ostatní státy kolem.

1 0
možnosti

ekonomickou sebevraždou je rovněž snaha stavět ekonomiku na službách (z větší části zbytných), přičemž výroba se tlumí a řeší se dovozem (včetně potravin). Taky nikdo neřeší, že když by přišla krize, v první řadě lidi omezí výdaje na služby, ale potraviny se budou muset vyrábět furt

1 0
možnosti

Nebojte se, pristehovalci to zachrani. Tedy mohla by se vymyslet pro ne socialni davka - autovne, aby se mohli jezdit bez nejakych problemu navstevovat.

1 0
možnosti

Tak každému je jasné, že nic nemůže růst neustále. Už jen z toho důvodu, že peněz mají lidé omezené množství

0 0
možnosti

P12a69v45e35l 59Ř50a20p22e27k

16. 6. 2015 19:42

Tak hlavně automobilismus od určitého objemu už nic pozitivního negeneruje, pouze spotřebovává zdroje, což jsou náklady lidské neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem. Současný objem automobilismu je ekonomická Potěmkinova vesnice, je to bublina, která musí splasknout. A bude to hodně bolet, vzhledem k tomu, že automobilismem je prošpikována celá naše ekonomika. Problém automobilismu je v tom, že z ryze podpůrného odvětví se stalo odvětví hlavní. Vyrábíme auta, aby bylo čím jezdit do továren na auta.

3 0
možnosti

Já bych si rád koupil nový vůz. Ale žádný vůz pro mě s potřebnými užitnými vlastnostmi a solidním poměrem cena/výkon zatím neexistuje.;-D;-D;-D

1 0
možnosti

P15a80v97e11l 83Ř62a72p34e70k

16. 6. 2015 15:31

Český Detroit už se začíná hroutit?

2 1
možnosti

L92a18d67a 61N11o62v87a88k

16. 6. 2015 15:00

chudáci škodováčtí odboráři.... ;-(

0 0
možnosti

Nebojte, to oni nectou.

0 0
možnosti

P53e25t54r 69F21r20a43n61c

16. 6. 2015 13:53

Zadny strom neroste do nebe.

1 0
možnosti

To se přece dalo čekat, nemůže to růst donekonečna. Hlavně jsem zvědavej na to, jak všichni ti budoucí absolventi technických škol, které se dneska u nás stále skloňují horempádem, seženou práci. Vždyť tady všichni vyrábí pro automobilový průmysl...

3 0
možnosti
Foto

J46i65ř14í 38E66r63b23e25n

16. 6. 2015 13:11

"Zpomalení růstu" není žádná tragédie. Vono nejde růst donekonečna.

Navíc hodně záleží na výchozí hodnotě. Jestliže jeden rok prodám 100 jednotek a druhý rok 150 jednotek, hopsa hejsa, růst 50 %, bombáá!

Třetí rok prodám 200 jednotek, hm, tak růst klesl na 33 %, ale furt dobrý.

Čtvrtý rok prodám 250 jednotek a už začnou salónní ekonomičtí rozumprdové mluvit o tom, že se blíží krize, protože už rostu "jenom" o 25 % a kdoví, jak to bude dál. Přitom v absolutních číslech je ten přírůstek každý rok stejný. Jenže mediální neználkovští masážníci slyší jenom na procenta :-/

3 0
možnosti