Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok chce zrychlit opravy silnic. Když je firma stihne dřív, dostane odměnu

Ministr dopravy Dan Ťok chce stavebním firmám dávat bonusy za to, že zvládnou práce na silnicích před termínem. Důvodem jsou četné uzavírky na silnicích a potíže, které to způsobuje motoristům. Zároveň úřad zvažuje, že kvůli posledním mírným zimám zkrátí zimní technologickou přestávku, během níž se práce na silnicích přerušují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i10r29i 38Z67u72z39a62ň57á43k 4168200233586

A co,tak se zaměřit na kvalitu!!To je velká neznámá ministrů;-O

0/0
7.7.2015 16:01

J71i36r81k30a 66Z86a83c92e63k 3940725939576

stavějte 24 hodin denně a nebude problém...jsou místa kde to určitě jde...

0/0
17.6.2015 11:41

M51a86r30e95k 54M49a22r71t90i17n 8669594926240

Však to také Ťok při příchodu do funkce sliboval... A jeho sliby jsou kde? Všichni víme.

0/0
17.6.2015 16:30

A96n70t53o58n23í48n 71K91a32t29z55e54r 8922823946170

Tak to mi přijde uhozené,vždyť už mají odměny nasmlouvané v tendru!!! Spíše by se měl s.Ťok zamyslet,jak skontrolovat kvalitu prací,než nad odměnama.!!

+1/0
17.6.2015 10:14

L64u43d94v78í80k 21G70a23j20d65o73š46í10k 2445743624162

Ach bože... Budete odměněni, když budete dělat co máte

.

Ono by pane Ťoku úplně stačilo, kdyby firma co nedodrží termín nedostala zaplaceno.

0/0
17.6.2015 10:01

V92i68l94é92m 50B24a79r19á78k 4936967759976

Dopravní omezení nás všechny okrádají o čas, jsou výrazným celospolečenským nákladem, který snižuje naši prosperitu. Chybí jakákoliv kontrola, vyhodnocení, zda a v jakém rozsahu bylo omezení oprávněné či naopak zbytečné. Politici a úředníci jsou v těchto případech absolutními pány. Jako bychom jim měli být vděční, držet hubu a krok za to, že se stát milostivě uvolil za naše peníze opravit silnice.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-drzte-hubu-a-krok.html

0/0
17.6.2015 9:45

L93a28d88i94s98l11a26v 97K44a25l58o82u44s 7125826961540

Já nevím. Mě se zdá, že naši silničáři silnice stavět/opravovat neumí. CHtělo by to spíš nějakou německou firmu. Tuhle jsem jel ve středočeském kraji, na tachometru 30 km/h a měl jsem pocit, že mi volant vyskočí z ruky. Vymačkané díry, napojování asfaltu s takovými výškovými rozdíly, že auto jen poskakuje. To, že silnice nemají krajnice, na to jsem si už zvykl.

0/0
17.6.2015 9:18

J32a83k80u90b 85F88e35i21f71a91r 7809979716429

Typický ANOŤokův populismus. Termín opravy má být reálný a zároveň má být tvrdě výmáhán formou sankcí za zpoždění. Nějaké odměny za předčasné ukončení povedou jen k nedodržování technologických postupů, prací při nevhodném počasí apod.Rv

+1/0
17.6.2015 9:14

P75e25t43r 66K79r27e20j48č74í61ř 4894948342780

No, v prrincipu dobrý nápad, jen aby se to nezvrhlo do poučky: "Práce kvapná ho.no platná" a na opravách "rychle" postavených úseků se nevyplácelo 3x víc než byla cena výstavby...

0/0
17.6.2015 8:47

A43l66e78š 76J36a80n48á74č90e27k 3123424986683

Technologická přestávka má byt dána počasím a né datumem. Místo odměn, důsledně vymáhat pokuty za prodlení a hlavně důsledně reklamovat kvalitu odvedené práce a dělat smlouvy tak aby termíny a kvalita práce šla vymoci!

+5/0
17.6.2015 0:08

J87i38n34d26ř46i53c26h 17Š29k68o25p27e36k 4225451150385

technologická přestávka je dána použitou technologií. Protože pokud betonuješ konstrukci mostu, musíš prostě počkat až to vytvrdne, aby mohl pokračovat. Těžko budou hamtat v mokrým betonu

0/0
17.6.2015 6:52

F95r93a11n41t38i35š12e30k 44N60o36v49o51t49n76ý 3844205788851

Ťuk je dle mne stejný jako Bureš. Ten mu schválil odklon 100 milionů korun

0/0
16.6.2015 22:03

T33o64m77á86š 35K26u58c58h18a20ř 3627221628551

Moc nechápu, jak je u nás možné běžně opravovat silnice stylem dva místní strejci lážo plážo s kýblem a lopatou ve tři  padla a dopravní omezení na několi týdnů.

Působí to, že spíš jde o to na co nejdelší dobu někoho zaměstnat, než rychle a efektivně vykonat práci.

Nebo budování kanalizace v obci, kdy se na rok či dva uzavře průjezd obcí?? (Viz třeba Bosonohy, tam to na mě působilo, že jim vlastně vyhovuje že tam nic nejezdí a natahují to co to jde. No a až to ¨konečně otevřeli, tak řidičům na truc tam udělali nesmyslné nebezpečné kličkovací retardéry - obrubníky zasahující do vozovky. Nechápu, kdo jim takovu věc schváli.)

 Nebo "synchronizce" oprav tak, že objízná! trasa je vedena přes obec, kde se kope kanalizace, je tam semafor a tvoří se půlhodinové fronty.

Tímto způsobem by si nikdo soudný ve vlastní domácnosti nic opravovat/budovat nenechal, ale na silnici na to koukáme v kolonách stále.:-/

+4/0
16.6.2015 20:34

J21i72ř45í 15E67r56b10e98n 1243254186647

Je to bohužel přesně tak, jak umožňuje smlouva. Pokud Ťok prosadí klauzule o nepřetržitém průběhu provádění prací, bude to jeho ohromné plus.

+2/0
16.6.2015 21:06

V80l78a26d74i50m50í11r 65F29i15b40i25g23e16r 5214751521224

Když to bude rychle a kvalitně, tak mě osobně to vadit nebude ale pokud to bude stejná kvalita jako je dnes tak to je k ničemu. Za posledních 6 let je jen jeden opravdu kvalitní úsek který se opravoval a drží. Je tam 4 roky hlavní tah přes 20000 aut denně a stále drží žádná vlna, vyjetá kolej nic. Zato to co opravovali před a za tímto úsekem to je peklo.:-(

0/0
16.6.2015 19:34

J33a96r24m86i94l37a 13S49t15ř21e39l33b65o63v71á 9262604770781

a co kvalita oprav?

+1/0
16.6.2015 18:47

V90l45a22d70i61m89í91r 67F15i88b53i50g87e32r 5704131831674

Ta je tragická, sice u nás přestali zaplácavát díry napřímo a vyžezávají obdelníky ale ten nový povrch to je des. Je to jako vlnitý plech a silničáře jsem tam po 14 hodine neviděl. Hlavně že jsou tam všude nasázené 30.

0/0
16.6.2015 19:29

R66a91d31e46k 46F11a94k54t88o81r 7734617511887

reálná zkušenost před deseti roky ze zámoří, kde opravili silnici a železniční přejezd na dvoukolejce při uzavírce přes noc ! To jen my v ČR stále vymýšlíme a zdokonalujeme .... stačí se kouknout za humna a to správné a fungující okopírovat. Tady se z komárů dělají velbloudi. Hlavně, že se cestou "nakapsuje" spousta lidiček a když obstrukci nevymyslí zelenej dodá ji oranžovej či modrej.

+5/0
16.6.2015 17:26

J59i96r73i 30R87u83s53n35o15k 4455452447253

V ceskych "specifickych" podminkach to vidim na ojebavani prace, jen aby to bvylo driv a dostali jsme odmeny.

+3/0
16.6.2015 17:18

M66a88r44t42i91n 67N41ě92m21e86c 1698978758681

No tak hlavně abychom ty urychlené silnice za pár let znova zrychleně neopravovali.

+4/0
16.6.2015 16:57

L65u45k12á84š 40B37r12a60n37d35e96j82s 2953825221661

Proč ne, takhle amíci stavěli i Hooverovu přehradu. Hlavně, aby se to týkalo jak oprav, tak i nových staveb, jinak se té r35 do důchodu nedočkám (čtyřicítka klepe na dveře).

+5/0
16.6.2015 16:54

L25u11d10ě66k 78Š86t10í46p40a69l 2829571663842

Jůů to je jako u RWE, tam každý taky dostane odměnu... Zaplatí své Skansce 3 x víc než by stála dálnice v Německu a ještě odměnu navíc!

+2/0
16.6.2015 16:33

P85ř60e89m18y83s68l 69Č42u60l13í87k 8640383172170

A co třeba vysoutěžit stavbu, kde bude podmínkou datum dokončení a naopak mít ve smlouvě vysoké penále za zpoždění?

+17/0
16.6.2015 15:55

R93o84s45t20i97s29l54a95v 74C12a86h57a 6123477987661

znate to - objektivni potize - pocasi, ono se to nejak da udelat vzdy, aby se to prodlouzilo...

+6/0
16.6.2015 17:04

V28l12a69d49i20m32í15r 73F38i96b54i68g49e62r 5904311701394

Kdyby to tak šlo tak má Praha Blanku zdarma:-)

0/0
16.6.2015 19:31

P33ř75e97m22y55s86l 66Č15u92l43í81k 8810213392220

Ono to tak jinde jde, jen by u toho nesměl být Mr. Bém a spol. Praha mohla mít zdarma nejen Blanku, ale i tramvaje.

Mimochodem, Škoda DIZ postavila takto ve světě téměř zdarma nějaké elektrárny, ani to nebylo zpožděné jako ta slavná Blanka.:-/

+2/0
16.6.2015 21:08
Foto

A14l30e46š 35K46l66o82n 7620391451699

Spatne sem sa vyjadril, myslel sem to tak ze jedenkrat vysoutezena cena je cenou konecnou a ne jen odrazovym mustkem k x procentnimu nekonecnemu narustu cen.

+2/0
16.6.2015 15:44

D32a98v37i35d 49P94e35š40e18k 3753901308880

Spis tim mysli, uzaverku silnice omezenou na urcity pocet dni. 

U nas se ve ctvrtek uzavrel most a osazela se objizdka znackami. Az  pondeli se u mostu ojevilo prvnich par pracovniku. 

Tak by firma kvuli hloupemu uzavreni prisla o 4 dny, kdy byl uzavreny a skutecne prace se nikdo ani nedotkl. A pokud to stihnou driv, tak by nejaka odmena prijit mohla, protoze to spouste lidem / firem usetri vicenaklady za objizdku a cas.

+1/0
16.6.2015 15:31

J24i62ř53í 26E21r40b56e25n 1423384366587

Most ve Vrchlabí na průtahu I/14? Znám :-) Osázeli značky, udělali půlkilometrové jednosměrné objížďky a po čtyři další dny se tam nikdo neukázal...

0/0
16.6.2015 21:08

P69e84t45r 91R65i91h44a82k 7191278438166

Myslite pane ministre driv, s tim, ze se po prvni zime ty silnice rozpadnou??

0/0
16.6.2015 15:18

J65i17ř42í 85P84a98u14l 3376385267452

Hlavně, aby se nezvlnily.

+1/0
16.6.2015 15:16
Foto

P32a14t38r46i27k 15H22e17r65i97n97g 6899350500949

Raději at dodržují termíny, když ne miliony deně

+2/0
16.6.2015 14:51

J25i20ř98í 84P16r14k44n20a 8191554326247

achjo, další prostor pro možnou korupci

Úředník na stavební firmu, tak co za jak dlouho to stihnete? No bez stresu  asi do 20.4.2018. Ok píšu do smlouvy 25.6.2019. O prémie za rychlé dokončení se podělíme 50 na 50.

+18/0
16.6.2015 14:37

J38i56n39d32ř30i40c68h 98Š69k60o63p97e64k 4145141360495

až na to, že termín ve smlouvě musí souhlasit s termínem ve výběrovém řízení, takže takhle dohoda moc nepůjde

+1/0
16.6.2015 19:03
Foto

J66i19ř51í 59K44a13r88e27š 7398401399289

Nejvyšší čas prodat auto :))

0/0
16.6.2015 14:35

A68l28e36š 70J81a97n77á19č68e75k 3693934806953

a koupit offroad, ten dává český tankodromv pohodě a uzavírka jde objet po polňačce.

0/0
17.6.2015 0:14

J55o58s44e86f 50L98a40n82z 8685871234728

Jaký odměny???? Úplně jednoduše-tady je zakázka a sjednaná cena , za den uzavírky ti budeme účtovat tolik a tolik a započtem proti ceně zakázky-když už tedy. A HLAVNĚ: nejen provedení v termínu , ale i důkladní kontrola provedené práce vč. odběru vzorků ( ne všechno co je černý je asfalt) a záruční podmínky vč.zádržného po dobu záruky !!

+11/0
16.6.2015 14:30

R77o22s35t43i13s10l37a69v 51C90a45h70a 6933317157581

jo, dobra idea - uctovat prachy za kazdy den omezeni. To by bylo celkem objektivni.

+1/0
16.6.2015 17:06
Foto

A40l97e42š 80K64l62o17n 7420671941539

Jak jako odměnu za to že stihne práci dřív?? Snad pokutu za každý den zpoždění prací a žádný nárok na všemožné vícepráce apd. ;-€

+20/0
16.6.2015 14:21

R87o28m38a44n 67S82t68o35n98e96k 1429423659931

zakázat vícepráce? to by jste stvořil paskvil světového formátu!

+3/0
16.6.2015 15:24
Foto

K53a36t14e66ř98i25n56a 76M34a34r38t89í79n90k22o58v28á 8107447151839

Jen neslibovat peníze, tedy "bonusy"... Ke kvalitě silnic to jistě nepřispěje.

+1/0
16.6.2015 14:18

Z80d32e62n10e13k 20B62e79d58n43a65r 7107256707199

Objevujeme, objevené. Mně se třeba líbí systém v New Yorku kde, si firmy zábor platí ikdyž jde o práci pro město. Motivační to je, protože se prostě vyplatí být rychlejší. 

Kvalita je další věc a ta by měla být ne přejímateli a kontrole. To jde zajistit, tím, že firmy v soutěži musejí mít majetek a historii odpovidající zakázce a ne být jednoučelovím sdružením co po dostavění akce zanikne a nenese záruku. No a stavební dozor by měl ručit za záruku stavitelů. Pak bude mít nezanedbatelnou motivaci.

+4/0
16.6.2015 14:13

P79e38t10r 94N37o40v50á13k 1206385921870

Jaký z toho plyne výsledek? Všechny nové stavby budou dokončeny daleko před plánovaným termínem, ale za cenu, že budou ještě víc nekvalitní a za pár měsíců si může jít firma vydělat znovu....

+7/0
16.6.2015 14:04

V44l86a47d23i42m30í87r 68F54i80b14i97g22e45r 5244541741944

Záruka bývá u silnic několik let, bude nutné zajistit aby byly reklamace rychle vyřizovány.

+1/0
16.6.2015 19:35

P34e79t75r 50F49e47i70g44l 5208553490802

Nemám s tím problém, když se zajistí kvalitní výstavba...což je podle mě hlavní otázkou toho všeho...

0/0
16.6.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.