Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát díky opravám D1 ušetřil 118 milionů za vlaky z Prahy do Brna

Ztrátovost většiny dálkových vlaků na české železnici objednávaných státem loni rostla, v některých případech už stát platí Českým drahám 355 korun za každý ujetý kilometr. O jednu z mála výjimek se postarala oprava D1, která nahnala lidi do vlaků na trase mezi dvěma největšími českými městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D89a90v55i80d 29Z74a21j46d59á54k 8515422130391

Nebyl by ten seznam kratsi,kdyby uvedl trate bez ztraty?Nebo zadne takove nejsou?To se to jezdi a nakupuje,kdyz se da hospodarit do minusu bez rizika bankrotu.

+1/−6
18.6.2015 21:09

M76i67l49o56s50l81a39v 89U51r27b89a76n 4458489470133

To zase budou na ředitelství Českých drah tučné odměny řízené heslem odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných.

0/−2
18.6.2015 13:33

J28a14n 13F26r76o58l55í67k 6716410645624

Vypadá to tak, že kdyby Ťok tu D1 zavřel úplně bude ráj na zemi. Jen ty fronty kamionů u nádraží by měly být kratší.;-D

0/0
18.6.2015 14:46

P35a11v63e38l 11Ř31a12p32e65k 7762106699685

Automobilismus už je technicky i morálně zastaralý a do budoucna neperspektivní způsob přepravy, s obrovským negativním dopadem na všechny okolo. Za současným absurdním objemem automobilismu je jeho násilná státní výstavba v kombinaci se státem podporovanou neschopností lidí uspořádat si život důstojným způsobem.

+2/−1
18.6.2015 12:42

V98i48k37t89o52r 39N71á98r55o36ž46n38ý 3869612278

;-D

+2/0
18.6.2015 12:51
Foto

T22o80m83á18š 26Z76e64l50e63n61k74a 4244466240476

Vase kometare Narozny jsou vice nez obdivuhodne. Jak to delate, ze vlastne nedokazete napsat jedinny smysluplny nazor a jste pozadu tak o 30 let za Evropou??

+2/−1
18.6.2015 13:43

V50i14k43t57o77r 19N28á77r29o12ž92n63ý 3789732268

Hele , Zelenka , zvedni zadek a dojeď se do té Evropy podívat a pak něco piš.... Psát o technicky a morálně zastaralém automobilismu ...to může fakt jen idiot...

+1/−2
18.6.2015 13:52
Foto

T10o24m68á83š 20Z83e91l90e52n91k44a 4974726380766

Tak my uz si i tykame....tak hele, podivej se Naroznej na technicky vykres motoru pred 100 lety a nyni. Kolik rozdilu najdes??

+5/−1
18.6.2015 14:00

M24i35c83h18a84l 42P94a39v83l18á92t 9133643164339

Moralne zastaraly? :o)

Jen vice takovych mentalne zastydlych prispevku, jinak bude diskuse nudna!

+1/−2
18.6.2015 14:34

V23i84k76t46o60r 59N54á61r14o63ž57n22ý 3899642428

Ono by bylo zajímavé se zeptat i logistika nějaké velké fabriky , jakou dopravu vnímá perspektivněji. Myslím , že odpověď by byla jasná...

0/−1
18.6.2015 15:09

J21a54n 48F51r86o67l78í70k 6876830155844

Když se dívám na ty prázdné vagony co nám tahají po kolejích mám pocit, že železnice je morálně zastaralá a neperspektivní. Nevím co ty lidi vede k tomu aby místo vlakem cestovali neperspektivním autem. ;-D

+1/−7
18.6.2015 14:43

O84l74d26ř79i37c84h 29J77a59n31e36č76e26k 8699726783531

v první řadě zabedněnost neperspektivních politiků, kteří se nechávají uplácet a vydírat betonářskou a železářskou lobby.

mimochodem, když píšete o prázdných vagonech - průměrná obsazenost auta a vlaku (v % kapacity) jsou podobné :-P

+5/0
18.6.2015 15:47

V36i30k14t73o51r 96N48á63r22o28ž64n43ý 3249872628

To myslíte tu lobby , která mimo jiné staví a opravuje železniční tratě ?

+1/−1
18.6.2015 15:55
Foto

B55r74o69n85i86s82l30a37v 69G85a82b88r27y71š 2342279941

Autíčkáři jsou socky, které nemají na jízdenku. ;-D Takže když jezdím vlakem, jsem vlastně bohatý. ;-D

+1/0
18.6.2015 22:36

R10o26m61a62n 10J21e42s77c76h25k24e 9658645447455

U nás jezdí vlaky plné. A rychlost srovnatelná a mnohdy rychlejší než  autem i u osobních vlaků. Frekvence celý den po hodině a ve špičce půl hodiny.

0/0
20.6.2015 6:29

J43i73ř31í 51K98o85c90u69r16e92k 6445864675178

Ano, pro jízdu z Humpolce do Benešova jedině vlak! Bude vždy klimatizovaný a rozhodně se Vám nestane, že byste trčeli v zácpě kvůli rekonstrukci. Vždyť i ta lidová 810 má kllimatizaci a pohodlné sedačky, narozdíl od morálně zastaralé Oktavie Combi. Také není problém do 810 naložit kočárek pro dvojčata a pokud potřebujete dovéz nový plynový kotel, tak jedině vlakem v nákladovém oddílu.

+2/0
18.6.2015 16:16

R30o91m86a11n 69J43e96s35c98h54k63e 9368185207675

Nemáte to nějak popletené Vaši 810 ? Ta nemá ani klima a má tvrdé sedačky.

Okna, která se nedají otevřít jenom vyklopit ?? Ač fandím a jezdím vlakem, Váš uvedený spoj Humpolec - Benešov je lepší jet autem.

Kočárek pro dvojčata do 810 nevím, tam nejsou široké dveře. Možná jste si spletl RegioNovu ??

+2/0
20.6.2015 6:34

M15i70r15o51s47l55a53v 50Z82i27k18m18u55n55d 7699653334743

Vy jste nepochopil ironii toho příspěvku ... kolik lidí jede z Humpolce do Benešova vlakem ...

0/0
29.6.2015 12:22

J70a56n 33J36e64m93e10l47k17a 1745750

Vlkm toho moc neříká, chybí tam počet přepravených cestujících a tedy cena na sedačku / jízdenku. Ale podle mě naopak docela dobře fungují motorové rychlíky, třeba 842 843. Jsou většinou čisté, pohodlné.

Naopak špatně fungují vagonové rychlíky. (Jsou modernější stroje)

Třeba na trase Ostrava Krnov, kde byly čd kritizovány (dále Jeseník, Bruntál, Praděd) nevím, co bych tam ČD vytknul. Navíc se opraví Opava Krnov ze 75 na 120 km/h bude to konkurenceschopné. Ještě by to chtělo, aby jízdenka Ostrava Bruntál byla u vlaku kompenzovaná pro zajížďku vlaku stejně jako u jízdenky Praha Brno (proti autobusu) a aby mhd Ostrava přestalo cenou jednotlivých jízdenek a přístupem podkopávat vlakovou dopravu.

Samozřejmě úroveň osobních vlaků na trase s vozem 810 i horším úklidem je jinde - což jsme ovšem už zase u kraje.

 Byl bych velmi nerad, aby nějakou špatně nastavenou soutěží (třeba podmínkou nových souprav) zmizely vozy 842, 843 z těchto tras.

+1/0
18.6.2015 11:34

V86i72k77t80o12r 10N32á39r45o30ž60n76ý 3509142828

Myslím , že by stát měl přehodnotit kompletně svoji strategii v rámci objednávek dálkové dopravy...na síti se objevuje poměrně velké množství zbytečných vlaků , které by se daly zajistit efektivněji jiným způsobem...viz například linka Praha-Písek-České Budějovice...

+1/−10
18.6.2015 11:22

J61o35s50e79f 38T88r40ö61g47l 8629432776156

Zrovna Praha-Písek-ČB je dobrou ukázkou toho, jak by se objednávat nemělo. Jízdní řád se tváří jako pravidelný, ale většina vlaků má nějaké jiné omezení (jen pracovní dny, jen pondělí, jen sobota a neděle, jen pátek, sobota a neděle atd.). Přitom počet souprav pro tento cirkus potřebný je srovnatelný s kompletním dvouhodinovým taktem, který tu byl na začátku zavádění této linky. Výsledkem jsou pochopitelně vysoké fixní náklady, protože vlaky více stojí než jezdí, a s tím spojená vysoká úhrada.

+3/0
18.6.2015 12:27

V21i50k98t48o78r 74N94á54r40o36ž52n54ý 3479352878

Tato linka je nahraditelná úplně jednoduše autobusy...vzhledem k počtu zdejších cestujících a vzhledem ke kvalitě silniční sítě v této oblasti. Proč jezdit z Prahy do Příbrami či Písku jezdit vlaky , když budem je to mnohem jednušší a za menší peníze...

+2/−7
18.6.2015 12:55
Foto

T54o19m79á81š 32Z81e42l74e95n36k45a 4854566210406

Jasne, vsude v EU se provozuje zelenice misto autobusu, kde to jde a naopak na vychode se vse rusi a nahrazuje autobusy a marsrutkami. Bezte na Ukrajinu, tam na Vas mozna daji.

+6/−2
18.6.2015 13:40

V27i67k31t26o28r 93N30á22r96o75ž19n38ý 3319972968

No tak ve Francii se jeden čas rušily i dvoukolejné tratě , v Německu to tak daleko nedošlo , ale že se rušily tratě podobné důležitosti jako u nás např. Česká Lípa -Liberec to ano...a nikde v západních zemích by lokálku pro dvacet penzistů neprovozovali.... projděte si kilometrické sítě tratí mimo rychlodrah v západních zemí a u nás...zajistíte , že dynamika rušení tratí je zde jedna z nejpomalejších v Evropě...

Holt tím , čím si prošla západní Evropa si musíme projít také...

0/−4
18.6.2015 13:58
Foto

T35o90m62á51š 17Z37e82l61e55n32k77a 4744126210436

A proto je naroznej znova Evropa stavi? ty lokalky...viz Nemci? Zjistili, ze neuvazene ruseni byla chyba. Podobne jako to zjistili Americani, kdyz v 50. letech zrusili tramvajove provozy. Jsi mimo Naroznej, uplne mimo....nejsi ekonom ci podnikatel? Ti byvaji dost mimo a nerozumi vlastne nicemu.

+3/0
18.6.2015 14:03

V87i47k43t98o18r 84N33á30r17o92ž33n96ý 3819152228

Staví -obnovují tak maximálně 10% dříve zrušených tratí...hele a čemu rozumíš ty ? Podívej se na železniční mapu Bavorska v roce 45 a dnes.

+1/−2
18.6.2015 14:06
Foto

T53o20m76á98š 11Z54e33l15e14n12k44a 4164746920496

Ruseni trati byla obrovska chyba a myslim, ze i Nemcum to je jasne. Bohuzel postavit nove trate je dnes narocnejsi nez drive. Hlavne kvuli tobe a podonym co zacnete rvat o "sve penize"

+4/0
18.6.2015 14:10

V28i27k10t63o87r 70N93á31r88o22ž11n69ý 3559582828

I ty Němci ještě dnes sem tak nějakou trať zruší...a jsou narozdíl od Čechů hospodáři ...žádnou lokálku pro 100 cestujících nestaví....

0/−3
18.6.2015 14:16
Foto

T40o10m55á42š 78Z67e97l13e19n87k64a 4424396950736

Nemas byt v praci naroznej? Ci mas free jak ja? Me tato ekonomicko-hloupa debata vcelku unavuje a hlavne mi dva se neshodneme. Coz tak nekdy proste chodi. Tedy se s Tebou (S Vámi) loučím.

+2/−1
18.6.2015 14:21

R77o57m37a67n 73J16e95s28c27h51k58e 9888865857985

Bohužel v Německu mnoho lokálek zrušily. To samé u nás. Škoda tisíců vleček zrušených. Novostavby jsou dnes moc drahé, proto vyhrává náklaďák. pokud jde o tramvaje, také u nás v asi 10 městech zrušily. Jihlava, Opava, České Budějovice, Mariánské Lázně, Jablonec, Ústí n.L, Most, Opava, Bohumín, Karviná, Těšín.

0/0
20.6.2015 6:40

P84e76t55r 30N71o43v59o41t24n81y 3309232909742

Řekl bych, že ta linka není dělaná na to, aby s ní jezdili lidi z Prahy do Budějic.

+2/0
18.6.2015 13:21

V33i38k64t34o25r 43N53á41r86o83ž75n44ý 3819372908

A odkud kam ? Protože všude jinde ten vlak autobusu konkurovat nemůže.

Maximálně tak ještě na trase Beroun-Příbram...ale to je tak malý proud , že nestojí za řeč

0/−2
18.6.2015 14:04

A30l77a21n 26Ř20e13p86k85a 4185346

Zdá se mi to, nebo v článku chybí vyjádření Jančury? Zvlášť, když se tam píše o ztrátách, proto bych očekával řeči jak jsou dráhy drahé a že ON pan žlutý to dokáže provozovat bez ztrát a možná i bez dotací ;-D ;-D

+14/−1
18.6.2015 10:58

M40a27r25e23k 85H53r91u15b53y 6937222921638

Porovnejte cenu jizdenky Zlutaka a vlaku CD :-P

0/−7
18.6.2015 11:12
Foto

M70i52c55h52a88l 70S53m37í61t32k50a 8934134183966

A?

+4/0
18.6.2015 11:13

M80a70r45e51k 56H10r84u25b38y 6287112401838

jako nahodny cestujici za stejnou cenu dostanu ve Zlutaku vic - je tedy vyhodnejsi.

+1/−7
18.6.2015 11:17

M38a38r42e77k 36H24r49u73b63y 6607962241638

...a bez dotaci :-P

0/−6
18.6.2015 11:19

M96a78r94t74i28n 82N44o94v34o81t58n69ý 3466636851364

Na trase z Ostravy do Prahy nikdo nedostává dotace (ani ČD).

+3/0
18.6.2015 11:51

I26v33a87n 40H69o97l32a88s 5717667878677

Je ale třeba říci i b), totiž že dokud na této trase jezdily jen ČD, tak tu dotaci bez uzardění braly (a přitom měli těch cestujících víc, než teď).

0/0
25.6.2015 22:38
Foto

M32i26c20h48a37l 92S12m15í29t63k98a 8284954873146

A za jednotnou cenu můžete jet kdykoliv a nemusíte řešit kdy pojedete za jakou cenu. Pouze u několika vlaků se u ČD můžete setkat s povinnou rezervací a stane se, že je vlak vyprodán, ale u běžných mít rezervaci nemusíte a prostě jedete (někdy bohužel nesedíte - máte ale možnost si koupit místenku)

+4/0
18.6.2015 11:27

B55o83h18u89m59i63l 46S47t37e19j83s92k97a55l 5163124611933

Bohužel místenka je v běžných vlacích někdy těžko vymahatelná, sedí tam rodinka, vypasenej fotřík na místenku kouká jak tele a nezvednou se, ještě se hádají. Proto jezdím Brno-Praha busem SA, kam si koupím lístek tam mám jistotu že sedím. To, že člověk měl ve vlaku více místa než v busu u nových souprav bez kupé taky není vždy pravda.

+1/−4
18.6.2015 11:48

R76a72d18e71k 20J42a53n60a79t16a 9625336684442

Pokud stále mluvíme o linkách Praha-Ostrava, tak tam většina cestujících už existenci místenek zaregistrovala a co jsou v e-shopu zadarmo, tak si je i kupují.

0/0
18.6.2015 12:00

L80i92b76o14r 63Z76a37v14ř84e77l 8829386531982

ČD levnější a kvalitnější a pohodlnější.!!

0/0
18.6.2015 11:49

T13o59m 23J60u47r34e28č25k95a 6835732745455

Dívam se na ceny na dnešní odpoledne a RJ Praha - Ostrava minimálně 325 Kč, v tu dobu jedoucí EC ČD stojí 295.

+5/0
18.6.2015 11:19

J98i82ř40í 83K13o49c49u22r15e78k 6125484835658

A pobírá snad nějaké dotace od státu? Jezdí v závazku ZDO? Nejezdí. Ale to vás asi nezajímá.

0/0
18.6.2015 16:19

A71l86a39n 88Ř80e88p53k56a 4295926

Vlastní pobírá- peníze za studentské slevy a ne zrovna malé R^

+1/0
19.6.2015 7:46

P12e84t44r 25F64e96i92g39l 5878403380302

Jezdím vlakem pravidelně trasu UL-BNO a můžu s klidným svědomím napsat, že kvalita cestování na železnici se zvedá každý rok...od kupování jízdenek až po vybavenost vlaků...Railjet je opravdu parádní vlak...

+19/0
18.6.2015 10:55
Foto

J54i93ř78í 88Š13r86á97m80e21k 3218627679561

Jezdím pravidelně trasu Liberec - Ml. Boleslav s přestupem v Turnově a můžu s klidným svědomím konstatovat, že za posledních mnoho lete se nezměnilo nic. Snad jen nové nástupiště v Turnově.

+4/−2
18.6.2015 11:09

O38l66d94ř92i85c91h 51J63a47n80e27č14e33k 8569176843711

oba máte pravdu...

+7/0
18.6.2015 11:11

V60i53k36t51o42r 44N19á90r84o66ž57n48ý 3809892318

Něco se přece jenom změnilo , i když by se mohlo změnit určitě více...

+2/0
18.6.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.