Diskuze

Dopravci dostanou zdarma nové vlaky. Zaplatí to EU a stát

České dráhy i soukromí dopravci budou mít nevídanou možnost. Dostanou vozidla zdarma. Ministerstvo dopravy plánuje, že jim v příštích letech zaplatí až sto procent kupní ceny nových vozidel jezdících pro stát. Dopravci budou muset po skončení smlouvy předat vlaky svému nástupci na trase.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tunel, nepotrebujeme lokomotivy, kdyz neni po cem rychle jezdit. Pendolino se taky jenom trapne plazi.

0 5
možnosti

blbost

Máme dvě možnosti:

1) nechat peníze propadnout (protože stavební projekty nejsou připravené)

nebo

2) peníze utratit za vlaky

5 0
možnosti

J60a23n 31J64e36m61e23l28k56a

19. 6. 2015 21:17

Na jednu stranu je to dobře, že snad někdo donutí ČD koupit nové pružné soupravy s pneumatickým podvozkem. A jedna z těch nejsmysluplnějších EU investic.

Na druhou stranu ovšem je to stále stejný dotační eurokomunismus. Jen ty peníze jdou jinou cestou. Tak doufejme, že nám min o 20 % klesne jízdné :-)

Jednotný vlak - třeba leo jasně ukázalo od státních dopravců, že lze mít sklopné sedačky, více tříd, větší poměr vyšších tříd s zcela jiným standardem. A že na to jsou zákazníci. Zatímco u ČD jsou první třídy prázdné, u LE plné.

Když porovnáme s interpanterem, regiopanterem, jak je tam udělaná první třída..

Dalším příkladem bylo pendolíno, kde si měl klient připlatit 50% za to samé.

Jančura si se stejnou dotací místo 810ky dokázal pronajmout nový vlak a financovat ho z růstu zákazníků. Dobrý vagon na 200 bez dotací zdá se dokáže sehnat za 10 milionů.

K čemu tam vlastně ta soutěž bude, čím se budou lišit.. Není lepší si u čd ohlídat úklid a mít jeden systém, síť, kontrolu?

A to že není co stavět. S tím bych nesouhlasil.  Jsou rovné tratě, kde zbytečně jezdíme 60, 70, 80. Kolín Nymburk 70, Nymburk Boleslav 80. Místo min 120. Rožnov, po opravě 60 na relativně rovné trati, vedle rychlé cesty.

Proč neelektrifikujeme příměstské. Praha, Neratovice, rychlostní průměr 33, rychlík 41 na Boleslav(v úseku do Neratovic). Je to normální v 21 století?

Přitom městské a příměstské mají největší poměr návratnosti. Protože se jimi jezdí každý den. Ne jednou za týden v pátek. Pendolíno 1 mil. cestujících. Jančura, Komárno 2,3 milionů, 10 motorákům malých motoráků, 80ková trať investice 300 mil.

2 2
možnosti

Moc, strašně moc bych si přál, až se budu vracet ze služebky, aby byla jednička u ČD prázdná. A podotýkám, že jezdím proti přepravnímu proudu...

2 0
možnosti

P51e13t84r 21Š48í46p64e29k

19. 6. 2015 17:57

Když to má zaplatit EU a stát a vlaky by se měly "dědit" z dopravce na dopravce, asi by nemělo smysl, aby se při každé změně společnosti přemalovávaly, nejlepší by asi bylo nadesignovat je podle těch, kteří to zaplatili, tedy vozy např. s vlajkou ČR a Eu vedle sebe.

1 0
možnosti

pokud se budou "dědit" jednou za 15 let, budou nový nátěr a kompletní renovace interiéru potřeba tak jako tak.

a to si piště, že na nich budou muset být nápisy "financováno z programu EU xxx ve výši yyy"!

0 0
možnosti

EU ani stát nic nezaplatí, jelikož nic nemají. Zaplatí to produktivní vrstva občanů lhostejno, zda nějakými vlaky jezdí, či nikoliv. Vivat komunistický socialismus. Řecký osud do roka. Můj tip.

3 3
možnosti

když to budeš brát takhle, tak by stát neměl investovat do ničeho

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 4
možnosti

Nemáte pravdu. Třeba teď nedávno se konalo výběrové řízení na šumavské tratě - a ČD ho prohrály, kvůi ceně (cena je dnes hlavní kritérium téměř u všech VŘ, protože ostatní jsou snadno napadnutelné).

7 0
možnosti

Jen jestli to trochu nepřipomníná situaci s vodovody. Stát vybuduje infrastrukturu, koupí vlaky a pak to předá soukromým společnostem. No a pak tu všichni budou nadávat, že soukromé společnosti vyvádí zisk, který by mohl zůstat státu. :-)

2 0
možnosti

Tak zisk je v objednávané veřejné dorpavě omezen na tzv. "přiměřený zisk" (3%  - 5%).

Výhoda soukromníka je především v tom, že dokáže lépe honit zaměstnance a uspořit některé náklady.

0 0
možnosti
Foto

A zase tu kazdy nadava na dotace (ackoli je sam jiste cerpal/cerpa a neprijde mu to divne). No a pak zase kazdy nadava, ze CD nemaji vozy se zlatou klikou a s Miss Universe jako pruvodci.

9 3
možnosti

Provoz CD maji platit zakaznici, ne danovy poplatnik, natoz evropsky danovy poplatnik! (Dotace neprijimam, nejsem ZLODEJ.)

2 7
možnosti
Foto

Taky by se mi hodil novy vuz.

0 7
možnosti

zalozte si firmu na dopravu ve verejne sluzbe a muzete o dotace na nove vozy pro tuto firmu zazadat ;-)

2 0
možnosti

když už jsme jednou v EU... (jak jste hlasoval v referendu?)

0 0
možnosti

Komu, že to zaplatíme vlaky ČD. Mají asi dost peněz anebo zvednou daně.

0 3
možnosti

čerpání dotací z EU nám zvedne daně ? Jak jsi na ten blábol přišel ??

2 0
možnosti