Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří autobusová zakázka. Icom shání autobusy za tři čtvrtě miliardy

Největší zakázku v Česku za posledních šest let na dodávku autobusů vypsal jihlavský dopravce Icom Transport. Až dosud u něj převažují v Turecku vyráběné autobusy Mercedes Benz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i84ř48í 21J55o40z98a 3488613760701

Jezdim ICOMem na lince 501 z Litvinova do Chlumce u UL. A jsem moc spokojeny bo na ni jezdi klimatizovane nizkopodlazni autobusy Mercedes zakoupene v roce 2014. Je super ze tento dopravce nakupuje Mercedesy. V Nemecku standard, u nas pro mnohe dopravce luxus!

0/0
25.6.2015 5:34

J77i37ř72í 49E14r94b72e35n 1463564256167

Pchá, KAD jezdí s pět až deset let starými SORkami a taky s klimou, stejně jako u Busline mají patnáctileté devítistovkové Karosy též klimatizované.

0/0
25.6.2015 5:56

M84a83r66t77i58n 76V53e71j21m88o20l75a 1533981163188

Že ve výběrovém řízení není položka provozní náklady? Kolik to žere je nezajímá?

0/0
24.6.2015 13:00

J84i34n75d41ř70i82c75h 10Š52k34o48p78e61k 4515281860675

ta se definuje už v technick´ých podmínách. To by si mohl mít 100 hodnotících kritérií včetně měkkosti a barevného provedení sedaček

+2/0
24.6.2015 13:56

P68e41t36r 70B72e31z88s83t33a97r65o48s62t73i 2609956663261

Doufám, že ICOMu dá již někdo "na budku", autobusy bez výbavy v holobytu, sedačky vhodné na linky maximálně do 20 km, dálková doprava radši no comment... Ano, je fajn, že to je nové,ale chtělo by to brát více než základ, ve voze například není ani 24V zásuvka na dobití telefonu... Další snad už legenda je spotřeba nafty, také docela kruté podmínky... Ve výsledku to aspoň na Rychnovsku dopadlo tak, že zůstavají jen blbci, které by nikdo nikde nezaměstal,ale s kterýma nechce dost cestujících jezdit a lidé, kteří už to mají do důchodu za pár... Proto se i těším na Vř, které v tomto kraji nastane již brzy...

+3/0
24.6.2015 12:03

J61i32ř49í 73E24r11b90e76n 1163514146927

Chybí mi jedna podstatná informace: zda a kolik na ty autobusy bude ICOM požadovat dotací z veřejných rozpočtů :-)

+1/0
24.6.2015 10:51

J59i47ř91í 87H85o39v73o81r23k60a 8547526852595

Icomu je to jedno - zaplatí objednavatelé dopravy tak jako tak. Je totiž jedno, zda to bude přímá dotace, nebo jako uznatelný náklad, který je součástí ZVS

+1/0
24.6.2015 10:57

J76i44ř14í 71E74r28b65e83n 1113354446297

Samozřejmě, ale pokud totéž stane u ČD, tak je tady na diskusích spousta řevu o dotacích pro komunistický moloch ;-D

+2/0
24.6.2015 11:19

J67i22n69d81ř53i82c41h 28Š15k16o10p70e84k 4745661910445

no vzhledem k tomu, že vypisuje výběrové řízení (info je ve věstníku), tak tam nějaká dotace bude. Protože pokud by kupovali čistě za svý, nic by soutěžit nemuseli

0/0
24.6.2015 16:13

J47a71n 93S31ů37r50a 4235423113792

Podle věstníku není

0/0
24.6.2015 19:21

J39i73n92d62ř89i62c50h 20Š16k68o52p77e11k 4685531400715

no dobrovolně by výběrové řízení s možností napadání núspěšnými uchazeči přes ÚOHS nedělali

0/0
25.6.2015 8:21

J37a13n 10S89ů52r98a 4915653873722

Možná je to příprava na možnou dotaci, aby to pak nemuseli soutěžit znovu.

0/0
25.6.2015 8:46

M35a45r83e29k 68H20r80u61b88y 6407222471798

Nojo, Icom to s lokalnimi politiky umi ;-)

+1/0
24.6.2015 10:42

L32u34k55á85š 74Š93m92a92h61e83l 2197504142974

Kde takovou pálku vezmou?8-o Budou žádat na kraji zvýšení dotace na km, nebo zvýší jízdné cestujícím?

0/0
24.6.2015 9:58

J79i48ř30í 93E70r33b73e76n 1843694846337

8-o Slyšel jste pojem obnova základních výrobních prostředků? Na tohle prostě musí rozpočet pamatovat od počátku. Nebo by snad podle Vás měli jezdit s autobusy, dokud se jim úplně nerozpadnou a pak si možná koupit nové?

+3/0
24.6.2015 10:53

L19u89c87i91a50n 40P25a65p29a66z28i52a16n 5904927791415

Hlavně, aby nevybrali čínské šunty.

0/0
24.6.2015 9:55

J83i98ř19í 27R15a82m80p49á19č27e76k 5551571563700

Ve výroční zprávě za rok 2011 je vyplacení odměn vrcholovému managmentu firmy , cca 17 lidí ve výši 77 mio. při obdobném hodnocení.

Firma, která žije ve většině případů z dotací, by si měla vyplácet odměny dle zisku a né je odepsat jako náklady, jinak to není možné.

A to chtěli řidičům sebrat 5 tisíc ze 17 ky hrubého.

+3/0
24.6.2015 8:57

J25i88ř70í 83R12a73m91p67á19č88e41k 5591801113510

Firma  měla obrat 1200 mio , z toho zisk 60 mio -,5%!!!!! 

A to se vyplatí pane Sůra!

0/0
24.6.2015 8:15

A64l42e80x96a52n85d85r 24K91o84s14t20k11a 8312978886724

V podstatě nevypověditelné smlouvy s krajem, jistota že budou mít stejný zisk i za rok, dva, pět.. Ano, vyplatí. Velmi slušně.

+1/0
24.6.2015 8:38
Foto

J19a71r80o89s11l32a94v 39D19o16u50š17a 3262504314686

tohle je úděl bohužel většiny velkých firem. Velký obrat, ale díky režijním nákladům, které jsou o mnoho vyšší, než u malé firmičky, ten zisk jde do kopru. Velká firma musí živit mnoho pro malou firmu zbytečných profesí, například odbory, ředitele poboček s ansáblem, ...

0/−1
24.6.2015 8:41

M17a74r22t23i75n 59Š28t38r13o55s 4909267690818

To je nesmysl. Mají naopak mnohem větší úspory z rozsahu.

0/0
24.6.2015 8:46
Foto

J66a87r89o52s86l71a39v 70D73o41u58š11a 3222764784726

pracuji v obratově rostoucí firmě. Nicméně zisk (a platy :-( ) máme stejný, ale lidí přibývá. Rozsah výroby se za posledních 5 let ztrojnásobil, zdvojnásobil se počet dělníků, ale i režijních pracovníků. Hrubá marže na výrobku je cca 30%, z které se platí personál. Nějak nevidím pořád ty úspory z rozsahu. Jo, museli jsme zavést ISO9001, podnikové stravování a další zybtečnosti. Odbory naštěstí nemáme

0/0
24.6.2015 9:23

J84i67ř62í 88E42r23b32e75n 1593424226617

Pokud vlastníci/manažeři zvyšují počty jednicových i režijních lidí 1:1 vůči objemu výroby, pak je cosi shnilého v managementu.

Odbory nemáte? Takže s každým z několika set zaměstnanců vyjednáváte mzdové a sociální podmínky zvlášť? Chudák personalistka. A bezpečnost práce si taky děláte na koleně, protože všechno víte nejlíp a nějaká ficka od vyvrtávačky nemá právo do ničeho kecat?

0/0
24.6.2015 11:26
Foto

J61a96r75o13s22l49a34v 82D28o35u97š44a 3952774134476

je nás 58 z původních 17lidí. Bezpečnost se dělá outsourcingem. Původně byly tři režijní pracovníci, teď je nás 8. Mzdy si dohadují zaměstnanci s vedením sami, sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi.

Díky rozšíření výroby jsme museli do větších hal, museli jsme nakoupit stroje (i nevýrobní), zvětšit sklad. Narostly nám náklady na energie. Přibyly i delší cesty za klienty, účast na výstavách...

Jinak management asi není ideální, ale je to family firma, takže změna je nereálná

0/0
24.6.2015 12:10

J80i27ř57í 15E61r33b82e16n 1573164926347

8-o "sdělení mzdy třetí osobě se rovná výpovědi" 8-o

Čili drž hubu a krok, zaměstnanče - jsi nesvéprávná osoba. A firma nepřímo přiznává, že zaměstnancům nedává mzdu, ale ksichtovné podle toho, jak se zrovna pan majitel vyspí před uzavřením pracovní smlouvy. Každý zaměstnanec má při práci stejné hodnoty jinou mzdu.

Jak já jsem rád, že v naší firmě mi nikdo nezakazuje mluvit o své práci a mzdě s manželkou, kolegy či kamarády!

+1/0
24.6.2015 13:31
Foto

J73a67r75o36s38l27a18v 22D43o81u96š98a 3372534894656

patřím k těm na které se šéf blbě vyspal při přijímání :-(

Další zákazy budou časem u nás následovat.

P.S. Hledám si lepšího šéfa

0/0
24.6.2015 13:45

J42i64ř53í 45E45r28b37e77n 1243634556987

Nesmysl. Čím větší firma, tím menší jsou režijní náklady v poměru k výnosům.

0/0
24.6.2015 10:54

T72o92m96á63š 42K41n57a53i67f31l 6173660597940

a co ma být?

vůbec nevíš, nakolik ta firma ziísk (legálně) optimalizuje, kolik investuje a utrácí za další aktivity....

a na rozdíl od spousty firem ... ten zisk aspoň má.

+1/0
24.6.2015 8:51

K35a47r44e60l 16H34a79g91e50r 2252509481886

Jasně, z dotací krajů. To se to podniká. Já vím, mohl jsem si tu autobusovou dopravu taky založit. Ale pokud si vzpomínám, založení ICOMU byl docela slušnej podvod, nebo ne ?

+2/0
24.6.2015 9:25

J38i48ř48í 58E24r62b62e22n 1693884106447

Poučte mě, prosím, rád se dozvím něco nového.

0/0
24.6.2015 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.