Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency získala licenci na vnitrostátní dopravu v Německu

Společnost Student Agency může začít vozit cestující i mezi německými městy, což dosud na svých mezinárodních linkách mezi Prahou a Německem nemohla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R48a22d87k76o 26K82ř85i69v72á86n65e98k 7320413645330

Jsem si vzpomněl na nadávné "Oprázki s českí hystoryje" : firma Sudet Aňemcy :-)

+1/0
25.6.2015 14:03

F28r83a44n87t18i86š44e72k 98V88a25n11ě37k 1277464557607

To by mě zajímalo za jak dlouho bude žalovat Radim Spolkovou republiku Německo, že mu nevyšel byznys plán.:-)

+6/−5
24.6.2015 13:59

V21i59k97t55o34r 11K75o25š14k25a 4852970147699

No tak to rozhodně nehrozí.... Němci nejsou ČR ty by s ním okamžitě zametli. Může být vůbec rád, že si ho tam na kousíček pustili mezi sebe. A to že jezdí pro DB je něco jiného.

0/−1
24.6.2015 14:04

K98a19r43l 86W46e76k 9714229605763

Naopak, budou populární a je to pro ně konkurenční výhoda. Obdobnou výhodu má (měla) značka ETA v Baskicku.

+1/0
24.6.2015 13:28

J77a36n 66J83e41m54e49l19k47a 1205800

Dobrá zpráva pro Jančuru. Jsou to ale v Německu plánovači..  tržní ekonomika:-)

+1/0
24.6.2015 12:53
Foto

J65i76ř93í 81I68n71c14z71é57d74y 2934295261919

Autobusem jezdite v urcite fazi zivota vetsinou jako chudy student nebo opatrny senior. V Cesku stat takovou jizdenku velkoryse dotuje a vubec se nepta jestli student jede skutecne do skoly. A to je ten zisk.;-D

0/−10
24.6.2015 12:22

P92e39t10r 78N87e98c98h31a40n56i73c18k41ý 7713696468880

Pro Čecha, který chce vidět obě města to bude zajímavá možnost, ale jinak bych si od toho moc nesliboval. V Německu díky dlouholetému monopolu DB  (který by patrně vydržel, kdyby ceny nešly do nereálných výšin) vznikly hlavní skupiny obyvatel. Ti co jezdí výhradně autem (a dlouho na to auto pracovat nemusí) a ti co jezdí často vlakem a ti mají BahnCard 50, případně BahnCard 100, kterou často pořídí i zaměstnavatel. S těmi kartami pak cena/kvalita vychází opravdu jinak a taková BahnCard 50 se zaplatí při pár cestách tam a zpět. Ve výsledku v tomhle systému tu pro dálkový autobus příliš místa nezbývá. Využijí jej hlavně cizinci a gastarbeitři, studenti (opět spíš ti zahraniční a z východní části Evropy) a ti, kteří zrovna železniční ekvivalent nemají (autobus projíždí místem kam se vlakem dostává těžko) a auto použít nechtějí.

+8/0
24.6.2015 12:09

E65r58i27k 53Ž66l92u63v17a 3986183889287

Inu, kdo ví, jestli Němci sami tuší, na jaké jsou rozděleni skupiny díky nějakému monopolu DB... nicméně, když na trase Berlín Drážďany nasazují jen tři největší dopravci celkem 42 spojů denně, tak ti chudáčci gastarbeitři a otrhaní východní studenti, představují celkem slušnou kupní sílu.

0/0
30.7.2015 19:12

P50e82t16r 50N91e47c25h49a39n59i21c81k44ý 7463466188600

Tak to představují, Německo země zaslibená , ale s cenou moc hýbat nemůžou, jejich velkou konkurencí je spolujizda, která tam má mnohem větší rozměr než u nás s levnou dopravou.

0/0
30.7.2015 19:40

A40n41t11o21n84í37n 70D97o47u36b46e45k 3710879899

kam vedou koleje nevim proc jezdit busem :-(

+16/−8
24.6.2015 11:11

A19l12a88n 72Ř66e67p48k34a 4545956

Hodně lidí preferuje nižší cenu.

+8/0
24.6.2015 11:12

P58a16v46e45l 18M29a55t55o55u68š76e87k 5170647558454

Když chci jet po Německu za nízkou cenu, koupím si regionální jízdenku. Sice jedu regionálními vlaky, ale i ty jsou obvykle rychlejší než autobus.

+3/−1
24.6.2015 11:33

R51a53d21e78k 13J66a70n30a71t42a 9565726504912

ano, Schönes-Wochenende-Ticket je nepřekonatelný (odkudkoliv kamkoliv za 56 euro za 5 lidí).

+2/0
24.6.2015 11:55

P90a16v55e24l 36M31a33t62o39u17š89e89k 5250297238314

Vždyť jsou tam takových nabídek snad desítky, od čistě regionálních (příměstských, meziměstských) až po ty, které jsou platné v celé jedné spolkové zemi nebo v celém Německu. Jen Berlín a okolí je jedna samostatná kapitola. Když se v nich vyznám já, vyzná se v nich jistě i průměrný občan Německa.

0/0
24.6.2015 13:29

P93e34t27r 31B25e94z23s75t92a91r45o26s72t75i 2719826143621

To sice ano, ale je to pro sotouse... Normální člověk si priplati a pojede EC, IC nebo busem... Jako jet do Berlína regionalkou je asi ta samá blbost jako jet vlakem do Liberce...

+2/0
24.6.2015 14:02

P76e69t41r 91N38e33c21h88a23n14i88c22k50ý 7503166498470

Ale jet regionálkou z Liberce do Berlína je naprosto normální a rychlé ;-)

+1/0
24.6.2015 14:14

P32e55t29r 76B95e92z79s31t44a84r17o88s63t44i 2169856613521

To ano, ale je to dáno tím, že nic jiného na výběr není...

0/0
24.6.2015 14:40

P53a89v12e95l 92M19a36t80o19u86š79e50k 5930197338374

Pominu-li úsek Liberec - Žitava, pak se obávám, že byste tam nebyl rychleji ani autem.

+1/0
24.6.2015 15:01

P49a36v84e85l 80M75a61t69o93u48š14e98k 5590697818364

Představte si, že jsou i tratě, kde žádné EC ani nic podobného nejezdí, nebo jich tam jede minimum, a přesto se tam vlaky, samozřejmě regionálními, hojně jezdí. Jestli vám přijde např. jízdní doba Cottbus - Berlin 1 h 24 minut dlouhá, tam by mne zajímalo, za jak dlouho si představujete, že byste to ujel autobusem. Takových relací jsou v Německu stovky a opravdu je nelze srovnávat s jízdní dobou vlaku Praha - Liberec. Možná tak s pendolinem Praha - Ostrava.

+2/0
24.6.2015 14:59

J88a97n 61L59a44k35o61m19ý 7491245835914

Třeba ten Berlín - Drážďany ten vlak o moc rychleji nejede, jen o dost dráž...

+4/0
24.6.2015 11:59

L51u92k89á96š 65Š35m93a79h11e74l 2707774372424

Vlak jede z Berlína Hbf do Drážďan Hbf 2 hodiny, autobusem se sockostylem kodrcáte nejméně 3... bez možnosti se protáhnout, číst si, najíst se... Jako autobusy na velké vzdálenosti jsou fakt naprostá nouzovka.

+2/−1
24.6.2015 15:48

J12a54n 15V37a31l49o15u53c61h 6952567728910

Třeba proto, že když máte poptávku 50 lidí za hodinu, jezdíte efektivně busem po hodině; vlakem po nějakých třech, ale takový interval už zase dost lidí není ochotno akceptovat.

+1/0
24.6.2015 12:01

J74a74n 46B66e90d68n28á10ř 1572168434339

Hrozně rád jezdím vlakem,ale s Jančurou jezdím taky hodně rád. Jinak vlak je zatím u mě jednička.

0/0
24.6.2015 13:01

A74d12a35m 23K36a83r31a12b33a 9161147215918

zvlášť v případě kdy tam vede takový koridor...

0/0
24.6.2015 13:33

D44a86n97i41e93l 49D91r43n79e14c 6351389146852

Protože by vlak dost možná nenaplnil, navíc by to znamenalo koupi dalších vozů a lokomotiv (popř. pronájem). Na vlaky možná dojde později, poté, co se trochu zavede. Jeden dálkový autobus je 10x levnější než lokomotiva (nová), plus k tomou musíte připočítat ještě cenu vozů. Samozřejmě, že vlak má zase větší životnost, ale než se zavede, tak jsou poněkud jistější nižší investice.

0/0
24.6.2015 21:52

J68i24ř12í 96K98o93c96u73r13e27k 6485694725518

Třeba taková trasa Jemnice-Dačice. Nebo Brno-Zlín. V druhém případě je to jenom jeden přestup.

0/0
25.6.2015 0:12

V88i89k67t70o34r 73K56o80š29k67a 4632650507899

Žádný konkurenční boj nebude. Autobusy jezdí mezi Drážďany a Berlínem poloprázdné i když si koupíte jízdenku třeba za 9 eur. Nevím co si od toho Jančura slibuje....Časově to vyjde nastejno jako když jedete vlakem. Ano cena jízdenky v buse je o dost levnější jak ve vlaku, ale ty davy lidí se tam opravdu nekonají.

+1/−2
24.6.2015 10:44

P94a96v98e83l 31M96a62t87o31u19š14e27k 5930707838794

On když si člověk koupí jízdenku na vlak s předstihem na německém vyhledávači, je dost nízká i cena za vlak, hlavně ve více lidech, nemluvě o komfortu. V trase Drážďany - Berlín mohou autobusoví dopravci těžit ze dvou faktorů:

1) Trať zatím není kompletně rekonstruována na standardní německou rychlost na běžných tratích (obvykle 160 km/h). Na tom se ale pracuje, možná i na vyšší rychlost.

2) Ve směru na Berlín doplácejí cestující za zpoždění EC vlaků přijíždějících z ČR, hlavně těch od Budapešti. Na tom se bohužel zatím příliš nepracuje.

+3/0
24.6.2015 11:31

V92i33k76t50o53r 88K46o64š13k40a 4392860937439

Jo v předstihem se dají sehnat levné jízdenky, ale pořád na ten bus je to levnější. A některých akcích koupíte jízdenky do 10 eur přes celé Německo a přesto ty autobusy jezdí poloprázdné.

Ano trať není kompletně rekonstruována, ale dle vyjádření německé strany na ní mají dost času, není pro ně prioritní a bude se zvyšovat jen na 200km/h. I když se tam dá jezdit daleko více, protože je to rovina. Ale není to prioritní trat. 

Zpožděná EC od nás většinou končí v Dráždanech, Německá strana často vystavuje náhradní soupravy, aby alespoň jezdila na jejich straně na čas. O tom se moc neví.

0/0
24.6.2015 12:10

P42a42v52e17l 77M15a28t63o47u75š87e11k 5680577658164

O náhradních soupravách opravdu nevím, ačkoli jsem to tušil.

0/0
24.6.2015 13:31

P78e85t96r 49N73e39c88h98a45n15i60c43k80ý 7903676748930

Skupinovou slevu nenabízí, nabízí jen skupinové síťovky na regionální vlaky, ale to pro nahodilého neznalého cestujícího opravdu není

Ad 2) Už to není tak strašné jako to bývalo

0/0
24.6.2015 12:11

P86a75v71e74l 86M91a77t60o39u84š10e61k 5520307878984

Mají slevy pro skupiny i v dálkové dopravě. Příklad standardní nabídky "Sparangebote", např. v relaci Dresden - Berlin: 1 osoba: 19 Euro, 2 osoby: 29 Euro, 3 osoby: 39 Euro, 4 osoby: 49 Euro, 5 osob: 59 Euro.

+1/0
24.6.2015 13:39

P95a60v52e89l 54K69e13l53n52a70r 7719540840

k bodu 2) ne hlavně od Budapešti ale JEN, relace Vídeň - Praha - Berlín nejezdí

0/0
25.6.2015 7:31

V81o56j17t23ě16c80h 80R93ů41ž91e92k 1287872444542

Nebudou mít problémy kvůli zkratce (SA - Strumabteilung)?

+4/−2
24.6.2015 10:37

M87i47c92h84a72l 44P83a40v24l83á49t 9273723274319

Pro mnohe zavan nostalgie.

0/0
24.6.2015 14:35

J56i38ř92í 48K45o48c16u15r64e67k 6595714655348

Jím spíš vadí South Stream. Navíc je to plynovod....

0/0
25.6.2015 0:18

V57o64j15t77ě86c81h 50R97ů26ž92e39k 1667632184752

Každému vadí něco, třeba rakušákům Temelím, nepochopitelné.

0/0
25.6.2015 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.