- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem si vzpomněl na nadávné "Oprázki s českí hystoryje" : firma Sudet Aňemcy
To by mě zajímalo za jak dlouho bude žalovat Radim Spolkovou republiku Německo, že mu nevyšel byznys plán.
No tak to rozhodně nehrozí.... Němci nejsou ČR ty by s ním okamžitě zametli. Může být vůbec rád, že si ho tam na kousíček pustili mezi sebe. A to že jezdí pro DB je něco jiného.
Naopak, budou populární a je to pro ně konkurenční výhoda. Obdobnou výhodu má (měla) značka ETA v Baskicku.
Dobrá zpráva pro Jančuru. Jsou to ale v Německu plánovači.. tržní ekonomika:-)
Autobusem jezdite v urcite fazi zivota vetsinou jako chudy student nebo opatrny senior. V Cesku stat takovou jizdenku velkoryse dotuje a vubec se nepta jestli student jede skutecne do skoly. A to je ten zisk.
Pro Čecha, který chce vidět obě města to bude zajímavá možnost, ale jinak bych si od toho moc nesliboval. V Německu díky dlouholetému monopolu DB (který by patrně vydržel, kdyby ceny nešly do nereálných výšin) vznikly hlavní skupiny obyvatel. Ti co jezdí výhradně autem (a dlouho na to auto pracovat nemusí) a ti co jezdí často vlakem a ti mají BahnCard 50, případně BahnCard 100, kterou často pořídí i zaměstnavatel. S těmi kartami pak cena/kvalita vychází opravdu jinak a taková BahnCard 50 se zaplatí při pár cestách tam a zpět. Ve výsledku v tomhle systému tu pro dálkový autobus příliš místa nezbývá. Využijí jej hlavně cizinci a gastarbeitři, studenti (opět spíš ti zahraniční a z východní části Evropy) a ti, kteří zrovna železniční ekvivalent nemají (autobus projíždí místem kam se vlakem dostává těžko) a auto použít nechtějí.
Inu, kdo ví, jestli Němci sami tuší, na jaké jsou rozděleni skupiny díky nějakému monopolu DB... nicméně, když na trase Berlín Drážďany nasazují jen tři největší dopravci celkem 42 spojů denně, tak ti chudáčci gastarbeitři a otrhaní východní studenti, představují celkem slušnou kupní sílu.
kam vedou koleje nevim proc jezdit busem :-(
Žádný konkurenční boj nebude. Autobusy jezdí mezi Drážďany a Berlínem poloprázdné i když si koupíte jízdenku třeba za 9 eur. Nevím co si od toho Jančura slibuje....Časově to vyjde nastejno jako když jedete vlakem. Ano cena jízdenky v buse je o dost levnější jak ve vlaku, ale ty davy lidí se tam opravdu nekonají.
On když si člověk koupí jízdenku na vlak s předstihem na německém vyhledávači, je dost nízká i cena za vlak, hlavně ve více lidech, nemluvě o komfortu. V trase Drážďany - Berlín mohou autobusoví dopravci těžit ze dvou faktorů:
1) Trať zatím není kompletně rekonstruována na standardní německou rychlost na běžných tratích (obvykle 160 km/h). Na tom se ale pracuje, možná i na vyšší rychlost.
2) Ve směru na Berlín doplácejí cestující za zpoždění EC vlaků přijíždějících z ČR, hlavně těch od Budapešti. Na tom se bohužel zatím příliš nepracuje.
Nebudou mít problémy kvůli zkratce (SA - Strumabteilung)?