Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice do Krkonoš zrychlí. Modernizace bude dražší, než stát čekal

Boom železničních zakázek se začíná projevovat i na cenách stavebních prací. Za úpravy trati z Hradce Králové do Trutnova zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) o 55 milionů korun více, než čekala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63u46c16i42a96n 92P48a27p21a30z57i33a87n 5984697641455

Ještě postavit ten železniční tunel do Polska a bude spokojenost.

0/0
1.7.2015 13:10

M65i41r90o87s51l90a33v 79Z98i45k82m31u78n95d 7219703954163

Zkrácení jízdních dob by prospěla elektrifikace ... elektrické vozidlo má přece jen větší zrychlení než motorové vozidlo ...

+1/0
30.6.2015 20:28

F31r76a38n97t73i17š15e97k 95S58t38u76r35m 4662410320866

Nejlepší by bylo udělat železnici do Trutnova přibližně v trase plánované dálnice, tj. přes Dvůr úplně nový úsek a ne se držet tratě navržené v roce 1850, která odbočuje do malých vesnic a kousek před Náchodem se stáčí zpět. Jenže to by stálo o hodně víc.

A pak to prodloužit do Polska směr Wroclaw.

Ale pokud se nepletu, tak podobná trasa je v plánu vysokorychlostních železnic. Jenže to jsme někde v roce 2050 (optimisticky ;-D)

+5/0
26.6.2015 19:30

F45r86a28n71t22i35š43e61k 19K26u47l24d18a85n 5376817774924

No jestli to " vylepší " jako žst. Dvůr Králové nad Labem tak pámbůh s náma. Tohle nemohl naprojektovat střízlívý člověk. A nebo byl architekt a projektant po něčem sjetej ????

+1/0
26.6.2015 15:56

M35i46r90o33s84l88a54v 42Z93i13k73m77u50n98d 7909603344523

Modernizovaný "Dvůr" jsem neviděl, bohužel ten, kdo to projektuje je mnohdy svázán rozumově nesmyslnými předpisy (normami), které sice mají rozumnou alternativu, ale s tou předpis / norma nepočítá nebo - a to je mnohdy největší překážka - je to moc drahé ... nebo se to tak nikdy nedělalo ...

0/0
2.7.2015 10:18

P33e92t94r 42B76e87z56s69t90a88r20o31s56t97i 2419406943401

Říkám si, zda toto řešení má vůbec cenu? Nebylo by lepší se soustředit na reko HK-Broumov, která je významnější ve stálých přepravních proudech, Trutnov dovážet do Dvoraa současnou trať v úseku Starkoč-Trutnov nechat jak je... Trutnov - Hk je lepší přímým busem nebo přes Dvůr , Trutnov- Praha vlakem je to samé co Praha - Liberec, akorát , že zde i jde jet durch... Co by mělo asi jediný význam, ale to by se muselo maknout více je rameno HK-Broumov a k němu do kříže Trutnov - Choceň...

+1/−3
26.6.2015 12:38

J62a59n 96S73l38o27v31í69k 3829687260558

Nejvíce by prospělo, kdyby se konečně upravila trať u Starkoče tak, aby vlak do Trutnova i Náchoda mohl jezdit přímo - bez václavické úvratě.

+6/0
26.6.2015 13:16

R63a82d43e13k 87J81a59n58a58t44a 9635936104442

Podívejte se na cenu - pří vzdálonosti 70 km je tohle jen kosmetická uprava, ani pozemky se nevykupují, železnice vede ve staré stopě.

Vylepšit spojení do Náchoda a Broumova by znamenalo mj. tunel pod Vysokovem. Což je poněkud dražší (to by dnes problém nebyl, fondy EU pravidleně nedočepáváme) a především náročnější na přípravu stavby.

http://hradec.idnes.cz/ucpanou-silnici-v-nachode-by-mohl-uvolnit-tunel-pro-vlaky-pod-vysokovem-1oj-/hradec-zpravy.aspx?c=A101026_1472682_hradec-zpravy_meb

+1/0
26.6.2015 13:47

M21i47c14h41a46l 55J68a38n10k37o 7785949746734

Náchodsko bude víc profitovat z toho, když bude trať 032 rychlejší a budou k ní mít pravidelné přípoje co hodinu. Kdyby jezdily z Hradce přímé vlaky jak do Trutnova, tak do menšího Náchoda nebo ještě menšího Broumova, vrátili bychom se o několik let zpět, kdy zde neexistovala taktová doprava a lidé si nepamatovali odjezdy vlaků ani jejich trasy a jedinými rychlejšími spoji byly jednou denně Ex Krakonoš a Náchodský primátor.

0/0
26.6.2015 14:59

M72i92c29h39a23l 37J15a76n27k68o 7265809816464

TU--HK že je lepší přímým busem nebo přestupem ve Dvoře? Tak to ani omylem. Denně jezdí mezi Trutnovem a Hradcem 14 přímých vlaků, to představuje kapacitu 60 autobusů (těch jezdí jedn 10 denně). TU--HK je nejvýznamnější, páteřní železnice kraje, spojuje 2 jeho největší města, navíc většinu republiky s Krkonošemi a okresy Náchod a Trutnov s prakticky celým zbytkem republiky. V uplynulých letech zde konstantně rostla poptávka, proto dnes jezdí vlak každou hodinu.

Oproti tomu žádná trať HK--Broumov neexistuje. Do Broumova se dá dostat jen po 3 tratích (a dvou úvratí) přes Starkoč a Václavice, nebo po 2 tratích (a opět úvrati) přes Týniště. Při vší úctě k Broumovu, jeho význam coby cílového místa i přestupního uzlu je ve srovnání s Trutnovem nepatrný.

Relace Trutnov--Praha vlakem je mnohonásobně konkurenceschopnější než relace Liberec--Praha: 1) Do Liberce je 100 % dálnice, 2) v úseku Jaroměř--D11 vznikají zejména v pátek a v neděli kolony, 3) vlak jede až do centra (tím se smazává pomyslný náskok busu) = cesta vlakem je jen nevýznamně pomalejší než cesta busem či autem, v pátek či neděli může být při cestě z centra Prahy i rychlejší. K tomu je třeba připočíst výhody vlaku proti busu (zavazadla, prostor, WC, ekologie, bezpečnost, pravidelný jízdní řád, síťovost) a uvědomit si, že vlak z Trutnova do Hradce slouží i jako spojnice na vlaky z Pardobic do Brna, Ostravy i do zahraničí.

Resumé: Trať Trutnov--HK měla být zrekonstruována na vyšší rychlost již dávno. Tahle trať by měla být dvoukolejná a elektrifikovaná, ne upozaděná!

+12/−2
26.6.2015 14:51

P95e98t64r 96B39e27z79s27t38a46r22o57s27t62i 2559646183221

Sotousek nebo rezimkar? Asi jste se v uplynulém roce nikdy nepochyboval mezi Prahou a Trutnovem, jinak by jste neplacal takové blbosti jako autobus v Jaroměři nebo bez WC, jen tak mimochodem, kolik vlaků má funkční vaku WC, také to není 100% spoleh... Kolik vlaků má klimatizaci... Žádný... Dokonce mimo festivalu, což je většina roku preveze bus na relaci více lidí jak vlak..

A operovat kapacitou 4 autobusů, když úsek Trutnov - Starkoč by krom neděle stačila sólo 810... Proto se spíš přikláním k tomu relaci Hk-Trutnov ukončit a  do Trutnova vést SP z Chocně, jediný směr, kam je vlak konkurenceschopný a z HK opravdu radši preferovat Broumov , přestupní vazby Na, Hronov, Police... Přeci jen pro nesotouse je klima bus do HK lepší nebo přestup ve Dvoře je pořad časově přijatelný... Další věc, ten šrot, co tu jezdí, to je kapitola sama pro sebe, nic není mladšího než ten nejstarší bus... 

Tudíž za těchto podmínek dvoukolejka je utopie, elektrika, no to by asi konkurovalo Lichkovu v kategorii efektivní stavba, přeci jen je potřeba odložit brýle pana Duška, režimku a jít se na to podívat v reálu... V úseku NA- Broumov se přeci jen ve špičce užije vlak a 3-4 busy za hodinu, mimo špičku 2 + vlak, a časově přijatelné, tudíž i bez tunelu je logictejsi rozvíjet tento směr, kde se dojíždí... Trutnov je na tom spíše tak, že do Trutnova se dojíždí z okolí, ale z Trutnova dále už to je slabší...

+3/−11
26.6.2015 16:57

M18a86r65e38k 14V49y66m93a66z92a78l 5878596632190

Nevím, ale Váš příspěvěk nemá ani hlavu, ani patu. O co se vlastně ve Vašem příspěvku snažíte pane Petr Bezstarosti?

+6/−2
26.6.2015 20:04

P72e38t44r 40B49e76z94s55t44a55r17o81s95t73i 2599226193551

Snažím se jen o to, že mi přijde nevhodné opravovat to takto, když vedení na Náchodsko by bylo logictejsi

0/−4
26.6.2015 20:31

P17e92t26r 17N90o58v97o12t71n33y 3119392779822

Vždyť to na Náchodsko vede.

0/0
26.6.2015 20:47

M12a83r87e27k 24V24y40m27a62z52a19l 5318316532920

Vy na tom Náchodsku bydlíte, že ano ? ;-D

0/0
29.6.2015 18:09

M43i54c83h32a79l 65J47a11n80k79o 7465379766534

Namísto smysluplných argumentů hloupoučké nálepkování nositele jiného názoru... No, k tomu se nesnížím, omezím se jen na pár čísel:

Náchod 20 400 + Hronov 6 200 + Police 4 200 + Teplice 1 700 + Meziměstí 2 500 + Broumov 7 700 = 42 700. V Broumově pak navazují autobusy do několika málo okolních vesnic. Prakticky polovina přepravního potenciálu leží v Náchodě, tedy na začátku trati, což snižuje vytížení zbytku trati. Jízdní doba 75 minut, průměrná rychlost 40 km/h. Provoz delších vlaků komplikují dvě úvratě, krátké kolejiště ve Václavicích a malé poloměry oblouků v úseku Hronov--Broumov. Rekonstrukce by byla o poznání nákladnější.

vs.

Červený Kostelec 8 500 + Rtyně 3 000 + Úpice 5 700 + Trutnov 31 000 = 48 200. V Trutnově pak navazují 4 vlakové tratě, MHD a desítky místních i dálkových autobusových linek nejen do okolních vesnic a měst, ale také do turisticky atraktivních Krkonoš. Většina přepravního potenciálu leží v Trutnově, tedy na konci trati, což zvyšuje její vytížení.

Jízdní doba 40 minut, průměrná rychlost 50 km/h.

P. S.: Úpici připočítávám stejně jako Polici - v obou případech je tam vlak závislý na navazující autobusové lince.

+2/0
27.6.2015 11:33

P92e25t65r 72B14e96z17s55t45a96r77o37s54t50i 2169856693141

Dobře, řeknu to takto, opsat čísla bez souvislosti je fajn, ten Broumov, tam vše co jede, jede po linii nebo se rozutece v blízkém okoli, tudíž zde to i cenu má a dojíždění na HK zde funguje, což o Trutnově se říct nedá, zkuste si aspoň 10x projet úsek Starkoč-Trutnov a přijdete na to, že výstupy jsou v Kostelci a ve Svatoňovicích, cestujících v co jedou úsek něco- Jaroměř- Trutnov je minimum... Krkonoše do Prahy jezdí holt busem, na který já z daní platím jen minimum, to samé busy do HK, také se uživí, kdežto kvůli lidem, kterých je stejně jako v buse platit zbytečně velkou soupravu... Snad i z Rychnova do Častolovic jede za hodinu více lidí jak z Trutnova směr Jaroměř...

Prostě řešení Trutnova vidím následovně jako nejlepší, vlak Hradec - Starkoc - Broumov a pendl Regionova Starkoč-Trutnov v pohodě dostačuje a k tomu bus interval 60 ve špičce 30 HK- Jaro- Dvůr Trutnov s jízdní dobou 60 minut, jenže v našem bordelu, kde podporujeme tahání velké soupravy pro desítky lidí nebo 810 pro jednotky... Vidím to v HK pravidelně bus směr Trutnov odpoledne vždy plný a vždy klima... Jede bez dotace...

0/−1
27.6.2015 13:14

M15i68c26h48a77l 59J21a44n10k12o 7185809866474

Danou relaci jsem projel více než 450x (a v naprosté většině případů by se osazenstvo vlaku do malého motoráku nevešlo, nehledě na to, že by při takovém snížení komfortu zvolilo jiný způsob přepravy), ale subjektivní dojmologie a zážitkologie jsou pro takovouto diskusi nepodstatné. 

Uvítám, pokud někde dohledáte srovnávací statistiku mohutnosti přepravních proudů v této oblasti, jinak nebudeme mít nic lepšího než ta čísla a výše uvedené argumenty. V dokumentech OREDO nicméně trať 032 figuruje jako páteř celého kraje.

Pozor na to srovnávání vlaků s dálkovými busy. Při důsledné aplikaci logiky bezprostředních přímých nákladů vám totiž vyjde, že v ČR má smysl provozovat jen 2 železniční tratě a ostatní by měly být zrušeny a nahrazeny autobusy. Akorát by pak z těch 2 tratí nebylo kam přestoupit...

+1/0
27.6.2015 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.