Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expresy do Žiliny zůstanou asi Českým drahám. Ministr RegioJet nechce

Dálkové spoje mezi Prahou a Žilinou bude nejspíše ministerstvo dopravy dál objednávat za 386 milionů korun ročně u Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok nechce přistoupit na nabídku RegioJetu, aby od prosince 2016 stát ukončil objednávku vlaků na trasách Ex1 a Ex2, které zahrnují vlaky do Žiliny a na Slovácko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i65r39o82s82l80a89v 58K87a50š34p76a49r 7370581607556

Na jednu stranu mě těší, že by jezdil RJ přes Vsetín, na druhou stranu mám neblahé tušení, že jakmile by z našeho regionu Vančura vytlačil ČD, tak hodně rychle omezí spoje, tudíž se to v konečném důsledku obrátí proti cestujícím z valašska... ale třeba se mýlím...

Dalším problémem, jak už někdo zmiňoval níže, je návaznost spojů...

+2/0
15.7.2015 14:07

M11i47r67o92s84l35a69v 70Z67i79k53m43u73n22d 7849943724473

Až Jančura bude poskytovat cestujícím stejné služby jako ČD = možnost rezervace místa ze zahraničí (zapracování vlaků do mezistátního rezervačního systému  není zadarmo), akceptace mezistátních jízdenek vydaných v zahraničí, akceptace jízdenek InterRail One Country neo InterRail Global Pass a vlaky s odlišnou 1. a 2. třídou, jízdenky vydané jiným dopravcem za "nelomené" jízdné, pak může něco nabízet ...

+6/0
29.6.2015 18:08

M65a24r22e76k 38V12e90s92e23l91ý 1227108760564

Podivejte se jak to funguje v Italii. Tam je dopravcu na draze nekolik.

0/0
15.7.2015 13:50

V77a33c52l83a92v 67H62a79j13e22k 3226239199

Tok si to jděte zkusit na nějaký osobák z Masaryčky do Lysé n/L nebo Milovic. Jak zkontroluje všechny načtením čárového kódu. Nesmíte věřit všemu co žlutý klan ústy pana Sůry sděluje neznalé veřejnosti.

+3/0
29.6.2015 15:09

V15e53r76o21n90i54k63a 20Š94k41v88á70r38o89v93á 5411550776556

Jen to ne, aby tu jezdil jen soukromník. Pro cestující, kteří nejedou jen do jedné ze stanic, na které vlak staví, ale přestupují na návazné spoje ČD, je soukromník spíše pohromou. Zruší se spoje ČD, protože je nahradí soukromník, ale ČD na zpožděné vlaky soukromníka nepočkají. A ještě to složité kupování jízdenek, každý vlak, jiná jízdenka, při přestupu si ještě stačit doběhnout do pokladny si ji koupit, jinak ve vlaku s velkým příplatkem. Dokud se toto nevyřeší, tak mi nepřijde, že by RJ byl konkurencí ČD. A hlavně ČD mají jednu výhodu, i když to tak nevypadá, dá se jimi cestovat i na stání. V určitých situacích je toto výhoda k neocenění. Možnost, že by na hlavní trati napříč ČR jezdil jen soukromník s povinně místenkovými vozy mi nahání husí kůži.

+5/0
29.6.2015 9:13
Foto

T79o76m85á94š 88Z42e21l79e79n12k43a 4184636260886

Jančuru nebrat. Já chci jistoty a taky požaduji aby vlaky jezdily v taktu a to znamená i v sedlech. Jančurovi a jeho vozům registrovanými pod Rakouským drážním úřadem nevěřím.

+6/−3
28.6.2015 16:18

M80i86r68o25s10l19a31v 92Z67i38k21m93u31n38d 7729853714663

Pak musíte nevěřit i Českým drahám majícím v provozu desítky vozů registrovaným týmž "rakouským úřadem" ...

To, kde jsou vozy registrovány je celkem lhostejné ... odpovědnost za technický stav má dopravce, jehož "značka" je na voze uvedena ...

+2/0
29.6.2015 18:04

P43e66t39r 38F67o80l32t58y43s 7835391910968

Nyní nelze jen tak změnit registrující stát, musela by na voze být provedena zásadní rekonstrukce (vyšla na to nějaká směrnice)... Nicméně dokud to šlo, tak tu část vozů si Jančura nepřeregistroval k nám a navíc si švýcarské vozy přeregistroval na rakouské...

0/0
15.7.2015 15:34

J80o17s22e10f 22H53o85n62e54š 7691542920373

Já bych očesal dotaci,ale monopol bych Jančurovi nedával.Pokud bude mít výhradní postavení zdraží-to je známá věc

+4/0
28.6.2015 12:47

J59a30n 26K57o51v38á57ř 8464951819317

Konkrétně ty, kteří každého půlroku změní jízdní řády na důležitých tratích. Osobně si myslím, že se mění jízdní řády jen proto, aby někdo vykázal činnost.

+1/−4
28.6.2015 12:36

J51a58n 11K43o77v60á87ř 8184371459247

Nějak se to blbě zařadilo. A zase.

0/0
28.6.2015 12:38

R23a24d26e71k 72J27a79n80a22t68a 9835746534712

Kde se co mění každých půl roku? Jízdní řád se mění vždy jednou ročně v prosinci. Navíc v poslednícj letech jen kosmeticky - ony v integrálním taktovém grafikonu ani radikální změny dělat nejdou, musel byste překopat půlku republiky.

+1/0
28.6.2015 16:54

D37u26š35a87n 62D49i44t20r39i78c70h 3948846283759

Problém je jinde. ČD jsou ztrátové jako celek, aby mohli vůbec fungovat, tak potřebují dotace. Když přijdou o  tuto, prostě se bude muset navýšit jinde. Takže se nic neušetří. Ministr to ví, Jančura to ví a chce toho využít.

To je jako s poštou, výhodná je pouze přeprava zásilek ve velkých městech. Na dráze jsou výhodné pouze dálkové a některé regionální spoje. Problém je co s tím zbytkem.

0/−4
28.6.2015 11:50

M19a65r83t98i24n 16N13o43v34o66t83n28ý 3266116191814

ČD ale žádné dotace nedostávají. Ani je dostávat nesmí.

+1/0
28.6.2015 12:05

D74u36š89a16n 32D71i82t48r81i74c78h 3148866923129

A co to  je?

0/0
28.6.2015 12:56

M32a94r61t45i58n 27N89o53v57o30t22n90ý 3636956641254

Platba za objednanou dopravu. Vy, když přijdete třeba do holičství, tak platbě za ostříhání říkáte dotace?

0/0
28.6.2015 18:40

B93l37a68h87o29m57í38r 69S85k93o10u60p41ý 8417340398471

Jasný Martine, já když přijdu do holičství, tak si objednám a zaplatím službu a holič dostane od Ministerstva práce další prachy za to, že jsem měl kam zajít nechat se ostříhat/oholit...

A vedle je jiné holičství, s mnohem větším komfortem, které od ministerstva prachy nedostane... Koukám - důvod k panice.

+1/0
29.6.2015 9:35

J72i81n95d30ř49i72c33h 56M45o46r57á12v58e91k 84M 3855193625206

Mě zas nepřijde, že má RJ nějaký větši komfort na trati PH-OV..A když už, tak si připlatíte, stejně jako u ostatních dopravců..Lepší kvalitu RJ vidím jen v občerstvení a fukční WIFI..A na kratších meziměstských spojích RJ nejezdí¨, tak nelze srovnat..

0/0
30.6.2015 7:26

J58a33n 23J12e46m32e75l71k33a 1885910

Tak problém je i v infrastruktuře. Severovýchodní Čechy navíc některé tratě mají opravdu divný směr, minou města atd. Pokud se neudělá rychlá trať z Prahy na sever, severovýchod ,východočeský diametr (Hradec Turnov) a buď tunely ze severu na jih nebo návaznosti na autobusy, tak stejně ty tratě nebudou mít nikdy nějaké lepší výsledky a budou zajimavé jen pro blízké okolí do 30 - 60 km. 

Můžeme pokračovat na západ od Kladna atd. Jižní Čechy - Brno.. Buď se bude retrasovat a stavět nové části regionálních tratí nebo ty výsledky někde nebudou. Ale pokud vyžere 200 mld vrt na 350 km/h a 40 mld brněnské nádraží, asi moc peněz na zbytek nezbude.

+1/0
28.6.2015 12:16
Foto

Z26d87e87n61ě25k 33V82r29b72a 6869958640728

Reálný rozpočet na VRT Praha Brno, včetně plánovaného nakradení je 110 mld. A to je nám do roku 2020 na to ochotná EU poslat celých 85 %. Dokážete si představit lepší investici pro ČR? Vliv na HDP + 5 %, vliv na mobilitu obyvatelstva + 30 %. Vlastní investice ze zdrojů ČR srovnatelná s plánovaným navýšením důchodů na příští rok.  Je někteří z minulého století s tím pořád mají problém.

0/0
27.7.2015 19:18

J22o91s21e83f 44H18o75n55e32š 7701292870483

Jančura by byl také ztrátový pokud by jezdil na ostatních tratích.A také není moc přístupný náhodným cestujícím

+1/0
28.6.2015 12:51

J67a92n 83V26a95l60o33u55c53h 6412237698390

To jste trefil hřebíček na hlavičku. Dotace nebo-li "dorovnání prokazatelné ztráty" se má proplácet (ideálně) na konkrétní spoj, resp. na trať. Pokud ČD prodávají jízdenky na den a ty pak "štípnou" bez evidence počtu a neznají, zda na "měsíční" jelo ten den 10% nebo 100% abonentů (obé by šlo "ohlídat" třeba čárovým kódem, ale "nikdy se to tak nedělalo"), jinak než na trať to vyplácet nejde. Ale pokud "najednou" jde jezdit na "morem konkurence postižených tratích" za mnohem nižší jízdné (a bez "dotací"), je asi někde chyba - to je totiž to "zvednou dotace jinde". Připadá Vám fér, že cestujícího na " trati s konkurencí", jedoucího za mnohem nižší kilometrické jízdné v plyši a s klimatizací, zadotuje ze "standartního" jízdného někdo ve 30 let starém zahumuseném motoráčku (a navíc si "připlatí" z daní dotaci), třeba z kraje, kudy ten "hypersupernajednouvýdělečnývlak" ani neprojíždí? 

Zde konkrétně proplácíme z "eráru" ztrátu vlaků, které jedou 301km (Praha-Hranice) ze 436km (Praha-Žilina přes Púchov) trasou, kde jiné vlaky (i stejného dopravce) vydělávají... Prostě státní správa "žere" ČD jakákoli čísla a argumenty, protože z eráru krev neteče (zde konkrétně cca milion denně).

0/0
29.6.2015 14:35

F68i61l36i43p 46N71e37s58p39o34r 6407637878872

Bylo by zajimave sledovat kdyby se vedeni Ceskych drah a RJ vymenilo. RJ by totiz krachlo hned po par mesicich, a Drahy by propustily 79% procent lidi protoze nejsou potreba... Ale to jsou jen domnenky.

0/−6
28.6.2015 9:02

A80l26a69n 65Ř26e42p36k83a 4245356

Ano, jsou to jen domněnky které se nezakládají vůbec na pravdě ;-D

+3/0
28.6.2015 10:55

P88e69t98r 14N49o65v48o78t69n73y 3779162929942

A které lidi byste konkretne vyhodil?

0/0
28.6.2015 12:05

V37l81a26d21i19m63í58r 85F41i72b44i74g36e71r 5574521961414

Možná strojvůdce aby si RJ mohl doplnit stavy;-)

0/0
28.6.2015 18:14

T77o21m18a57s 11A37u53g89u67s91t84y27n 6237126201760

Proč je článek psaný jako by ten špatný bylo ministerstvo a ten dobrý RJ, když je to naopak? RJ nehodlá akceptovat logické podmínky ministerstva, aby na té trati nepřestali jezdit, když se jim nebude dařit..., ale podle pana Sůry je zase vina jinde, jen ne u RJ

+12/−2
27.6.2015 22:29

R69a88d59e20k 72J14a70n39a83t67a 9415146894212

Přesně tak, Jančura zde v podstatě požaduje aby mu stát pro jeho pokusy přidělil všechny současné expresní trasy na té trati. Ale význam prvního slova v termínu "závazek veřejné služby" si přitom moc neuvědomuje a chtěl by mít možnost kdykoliv zdrhnout.

Takový monopol bez závazků.

+10/−2
27.6.2015 23:39

F17i22l31i80p 73N25e82s29p33o25r 6837647738902

Stat muze zacit platit vzdycky. Protoze za prachy umi jezdit kazdy trouba. Takze to ma zkusit s RJ ktery bude jezdit zadarmo, a kdyz se zjisti za 5 let ze to neni vydelecny, tak si stat objedna prepravu za penize. Ale i tak tech 5 roku usetri.... Ja nechapu co je na tom nejasnyho. Nebo vy doma vyhazujete penize za sluzby oknem, kdyz vam nekdo jiny nabizi stejne sluzby zdarma? Lidi probudte se!

+2/−7
28.6.2015 9:06

R92a56d54e30k 72J25a94n86a63t46a 9315146174462

Za prvé, železniční doprava je kapitálově náročná. Nelze objednat celou linku ze dne na den. Pokud by zde ČD přestaly jezdit, rezervu si držet nebudou, protože je to drahé.

Za druhé, jak vysvětluju níže, nejedná se o stejné služby. Služba ČD je kvalitnější a univerzálnější.

Za třetí, jak také vysvětluju níže, nabídka Regiojetu je nedůvěryhodná a nereálná. Pokud by někdo slíbil ministerstvu 100 služebních vozů za korunu, taky by mu nedůvěřovali. Navíc kdyby ten někdo byl v oboru znám nedodržováním závazků.

+7/−1
28.6.2015 9:42

F28i27l68i22p 84N76e79s76p15o91r 6317457608862

Sluzba CD kvalitnejsi? Od kdy? Klima nefunguje, cestujici stoji na chodbe, o zpozdeni ani nemluvim, jidlo predrazene, vagony zastaraly. 2) pokud vam nekdo slibi neco zadarma ci za korunu tak to zkusim, ne? A az po tom se divam po placene sluzbe 3) neduveriva urcite neni, vzdyt uz je na tomto trhu nejaky ten patek...

+1/−1
28.6.2015 19:50

R69a36d94e87k 49J95a48n89a20t85a 9835276954222

Klima u ČD funguje častěji než u Regiojetu, průměrné zpoždění mají menší. Jídlo a pití se u ČD prodává za normální ceny, jako v jiné restauraci nebo kavárně. U Regiojetu jsou ceny z marketingových dlvodů pod náklady, tj je nesmysl po někom požadovat stejné.

Dopravní obslužnost není o "zkoušeni". Uvědomte si, že podle dopravního spojení si lidi vybírají práci, bydliště, apod. Proto by mělo vykazovat určitou stabilitu.

Představte si, že by Jančura přišel na pražský magistrát a řekl by, že se mu líbí třeba linka 205, že si myslí, že ji zvládne jezdit zadarmo, ovšem taky by požadoval aby proto magistrát zakázal tu linku jezdit DPP a navíc nedal žádnou záruku, jak dlouho tam vydrží. To je podobně absurdní. V moderních státech si u politiků nepodávají podnikatelé dveře s podobnými nabídkami, ale hlásí se do výběrových řízení.

0/0
28.6.2015 23:03

B35l66a43h52o20m75í81r 15S96k24o51u88p23ý 8237780488371

Radku, a kde máš to výběrové řízení, do kterého by se Jančura mohl přihlásit??

+1/−1
29.6.2015 9:37

J51a79n 43K98o92b20ě36r26s66k49ý 1790376581353

Třeba Šumavské lokálky, peážní trať na Liberecku, rychlíky Plzeň-Most ? Všechny proběhly a Jančura se ani do jedné i přes své velké řeči nepřihlásil !!

+1/−1
29.6.2015 15:20

J59a83n 64S79ů34r86a 4925503203862

Text popisuje názory a stanoviska obou stran. Na rozdíl od jiných diskutujicich nevím, jaká varianta je lepší.

+1/−3
28.6.2015 12:08

J31a96n 73J96e17m34e75l40k46a 1555750

386 mil. je sice hodně, ale ty vlaky tam jezdí asi delší a na sedačku a km to bude méně než jinde.

Podle mě jdeme nějak špatně.  Místo toho, aby se našel nějaký model, aby státní dopravce a soukromí nějak koexistovali.. tak jdeme od extrému k extrému.

Ministerstvo údajně uvažuje o nějakých koncesích. Tedy nějaká anglická verze, že dopravce zaplatí aby mohl jezdit. Bude jezdit jeden a následně bude mít na trase monopol. Podle mě úplně špatně. To povede k jedinému. Zvýšení cen pro zákazníka.

Někde rozhodně není nutné z kapacitních důvodů konkurenci omezovat - třeba na České Budějovice, když bude 2 kolejná. 

Státní dopravce investoval do šíře.. Tedy oprav mnoha vozidel místo nákupů méně nových. A všechny jihočeské lokálky, všechny časy najednou bude jezdit někdo jiný. A co tedy těch 36 miliard do investic státního podniku. Nejde vygooglit zadání, nabídky - nic ze soutěže. Ani se vlastně neví čím se bude jezdit a za kolik pro zákazníka. Mě se na tom nelíbí, že zcela padá možnost národního dopravce, takže zákazník nemá možnost výběru a 15 let s tím nikdo nic neudělá - Na rozdíl od změny managementu ČD. Jestli se navíc boudou soutěžit rychlíky..

Padá síťovost, tedy s přestupem v ČR vás následně jízda vyjde dráž. Padá rozumná sleva na více lidí, která motivuje aspoň trochu jezdit ve více lidech jinak než autem.

Dále ježdění za 0.7 kč na km s in 50 atd. 

Místo toho - aby někdo donutil naopak dotované autobusy a mhd prodávat lístky na jeden doklad bez přirážek za novou jízdenku. 

Zkuste si objednat lístek přes web nějakého dotovaného autobusového dopravce nebo třeba lístek na vlak v Anglii. Super přehledné. A v Anglii super drahé.

+4/−1
27.6.2015 17:51

M26a78r35e73k 32D26e93m18č41á34k 9695644256885

Provozování veřejné dopravy jako business na všech tratích dělat nejde, a i na těch hlavních vyzobává Leo a Regiojet jen ty nejméně problematické cestující. Třeba já potřebuju v úterý přepravit z Prahy na Moravu kolo, a i když bych fakt rád jel Leo Expressem nebo i Regiojetem, tak mám smůlu, protože s kolem mě pošlou leda tak do háje. Přitom právě možnost přepravy větších zavazadel je všude ve světě brána jako jedna z největších výhod vlaku... A není to problém pouze s koly, i přeprava zvířat je u soukromníků problematičtější, nemluvě o větších kočárcích. V RJ mají tuším pořád problém i vozíčkáři... Když můžu, tak se se soukromníky rád svezu, ale současně chci, aby zůstala i státem dotovaná možnost přepravy s ČD.

+23/0
27.6.2015 16:47

R62o39m24a68n 12L63i85p92s88k15ý 2889383529

S kolem můžeš jet žlutým autobusem.

+1/−1
27.6.2015 20:04

R69a42d54e60k 27J88a53n83a67t85a 9535606644752

Jo, ale limit je 2 kola na bus a pouze rozebrané a složené ve speciální tašce, jako v letadle. Tomu fakt neříkám plnohodnotná přeprava kol.

+11/0
27.6.2015 23:43

P55e11t55r 95N36e18c80h27a70n46i26c77k53ý 7213396848450

Ještě k tomu přidejte první a poslední spoje, neatraktivni dny jako je středa a výsledek je, že železniční doprava je spíš služba veřejnosti než business. Všude, kde se z toho business stal se hrstka radovala a většina utřela a naskakala do aut

+3/0
28.6.2015 13:09

P67e42t86r 51B48r98o78ž 8192474366444

To je diskuze jak v blázinci... dovedete si představit, že kromě soukromých pekařů jsou státní pekárny, které dostanou dotaci 2 koruny na každý rohlík, 20 korun na každý chleba? Nezdá se Vám to absurdní? Taky byste kritizovali ty zlotřilé soukromé pekaře, že se jim to nelíbí?

+3/−12
27.6.2015 15:46

M78a70r38e25k 51D98e20m46č87á59k 9915114446875

Srovnáváte nesrovnatelné.

+9/−2
27.6.2015 16:48

J24a83n 23J11e21m10e71l38k10a 1175920

Jenže to že dáte na 15 let firmě v některých případech až monopol, Vám taky nemusí přinést nic dobrého (soutěže). Zajimavé, že ve Švýcarsku dopravní systém funguje a i dobře placení lidi nechtějí, nepotřebují auta. A Anglii jsou soukromníci - přesto to bylo tématem voleb. Ceny neuvěřitelné. Nakonec jsme taky zjistili oklikou, že státní rozhlas a tv je mnohdy lepší než soukromé stanice. Teplárny, vodárny vs Čez. A železnice na krátké vzdálenosti toho moc nechce - dobrou soupravu, rychlost, čistotu, přesnost. A dobrou infrastrukturu. Je to o managementu.

+4/0
27.6.2015 18:02

M31a87r14t61i55n 27N27o70v53o82t91n74ý 3866616111224

Píšete nesmysly. Pokud by měla být vaše analogie přesná, tak byste musel doplnit, že pokud je ale ve městě soukromý pekař, tak ten státní dotaci nedostává.

0/0
27.6.2015 20:00

P28e48t57r 17B49r85o16ž 8592834946954

Přesně to píšu. Státní pekárna dostane dotaci, soukromník ne. Tak, jako na dráze. Přitom oba mají pro zákazníka srovnatelné ceny. Jako na dráze.

0/−1
27.6.2015 20:28

P45e25t44r 17B42r37o17ž 8572764316414

Dotované vlak ať jezdí jen z Horní Dolní do Zadní Přední, kde lidi nemají jak se dostat do města. Na hlavních tratích je to naprostý nesmysl a dotování něčeho, co se uživí samo. Ovšem to se ČD nelíbí... Já bych taky provozoval dopravu a jezdil klidně prázdný, kdyby mi stát pokryl veškerou ztrátu, to by bylo podnikání...

+4/−14
27.6.2015 13:59
Foto

J35a13n 74V82a73l43a41l91í47k 6246589970586

no a to je podnikání si vzít jen hlavní trat a ty ostatní prodělečné nechat čd to jančura umí ale NIKDY umět nebude jezdtit na tratích které jsou prodělečné ale z hlediska dopravní obslužnosti přínosné to by také bral dotace :-P

+8/−7
27.6.2015 14:45

P19e61t59r 85B80r12o96ž 8112714316314

Když nechci dotace, tak můžu jezdit kde chci, jako si můžu otevřít obchod kde chci. To je stejné, jako vyčítat taxikářům, že stojí na štaflu v Praze a ne ve Zlámané Lhotě.

+3/−2
27.6.2015 15:37

M34a38r48t83i42n 59N54o53v44o96t16n32ý 7133745120425

Neexistují prodělečné tratě! ČD dostávají za všechny tratě peníze od provozovatelů, kterými jsou většinou kraje.

+2/−1
27.6.2015 15:42

P25a52v13e57l 31M66o45r57a33v74e57c 3712959282448

Jančura chtěl vzít i lokálky, s dotací za dopr. obslužnost (kterou berou ČD dnes) si myslel že se to vyplatí. Kraje ale podepsaly smlouvu jen s ČD..

+2/−2
27.6.2015 18:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.