Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvě ze tří největších nádraží zůstanou Českým drahám. Kvůli smlouvám

Na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) nakonec nepřejdou všechna nádraží v zemi, jak se původně slibovalo. Z převodu za miliardy korun je nakonec vyjmuto celkem 18 stanic včetně dvou ze tří nejpoužívanějších. Čeká se buď na dořešení dlouhodobých smluv, nebo je správci železnice nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44l17a89n 78Ř56e47p12k27a 4705826

Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze? ;-D

+8/−2
29.6.2015 10:46

L91u87m87í94r 34V21i74t51h34a 2247217196892

To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.

+1/−10
29.6.2015 10:52

R61o49b89e90r92t 78P16r96a41ž91á73k 4818356985200

Důvod se jmenuje zákon. Dráhy jsou a.s. a nemůžou někomu něco zadarmo převádět. To by tam mohl vletět Ištván.

+7/0
29.6.2015 17:07

J49i33n59d66ř48i32c58h 54Š98k19o50p66e36k 4765161930125

takže když ČD majetek mají, tak ho prodat nesmí ?

Tipuji, že bys byl první, kdo by křičel o neřádném hospodáři pod prvním článkem, který by popisoval bezplatný převody nemovitostí z ČD

+1/−1
30.6.2015 8:12

I35v26a37n 39H65o55l19a48s 5637857598957

Při přípravě transformačních zákonů se s tím, že by ČD vlastnily i nádražní budovy nepočítalo - vyřvaly si to hlavně odbory s představou, že vlastníctvím budov dokáží dostatečně efektivně komplikovat život konkurenci, po necelých 20 letech zase řvou, že jsou kvůli vlastnictví nádražních budov vůči konkurenci v nevýhodě. Dtto živá dopravní cesta.

0/0
9.7.2015 8:18

M23a23r98t22i64n 12K10o64p54ř69i67v12a 2934900810518

Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?

0/0
29.6.2015 9:50

J21a79n 30S35ů96r70a 4565183703802

Ano,mají být součástí převodu

0/0
29.6.2015 13:08

J83a77n 49J27e83m46e97l58k84a 1945510

http://www.bezkorupce.cz/rubrika/kauzy-oziveni/masarykovo-nadrazi-kauzy-oziveni/

opravdu nehezké čtení..

+1/0
29.6.2015 9:32

J54a71n 74J15e39m57e64l57k34a 1445740

Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.

+2/0
29.6.2015 8:10

M73i67r37o83s64l34a97v 51Z66i89k50m82u27n32d 7249373844313

Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....

Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou  dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...

Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...

+7/−11
29.6.2015 7:55

M14a45r15t85i98n 66K17u55ř29í67t23k90a 6597456468195

Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)

+10/−6
29.6.2015 7:59

J14a80n 89M10a80n73d59í42k 2388613131877

V některých zemích (Rakousko, Německo a další) je infrastruktura a jeden dopravce pod jednou státní společností a přesto tam existuje konkurenční prostředí.

+7/−3
29.6.2015 10:07

L56u82m24í30r 78V36i30t97h69a 2867687696752

To není argument. V jiných zemích je to jinak, a taky to funguje. Oddělení dopravní cesty je jednodušší, přehlednější a čistší.

+7/−1
29.6.2015 11:07

L19u15m40í38r 74V39i15t46h18a 2287427466842

Pokud vím, před rozdělením měly ČD generálního ředitele + sekretariát, a k tomu jednoho ředitele pro dopravu a jednoho pro správu dopravní cesty. Opět včetně sekretariátu. Teď ted jeden generál ubyl. To je pozitivní.

A že se oddělila správa dopravní cesty, je jen dobře. Logicky by měla následovat privatizace ČD a ČD Cargo. Stát by si měl ponechat jen správu dopravní cesty. Nevidím jediný důvod, aby stát provozoval železniční (a jakoukoliv jinou) dopravu.

+2/−4
29.6.2015 11:04

M49a39t85ú71š 57B47e63n28a97k 9458524922223

sakra, to plus som dal omylom;-O

+1/0
29.6.2015 18:24
Foto

J33a24n 47V49a26l22a29l33í71k 6686299140626

Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti tak to dělá stat… a jak jeden dopravce neustále vykrikuje ze by jezdil bez dotaci tak by pak nejezdilo nic nebo by to bylo tak drahé ze by nikdo jezdit nemohl

+2/−2
30.6.2015 7:22

I31v96a51n 47H63o81l82a92s 5857897228967

>Jelikož soukromým dopravcum nezalezi na dopravní obsluznosti

A ČD na ní záleží?? A jak?? NEbude spíš tím, u koho (a proč) si tu ZDO stát objedná a ZAPLATÍ?

+1/0
9.7.2015 8:20

J39i30ř16í 56M20a68c86e44k 3625165894971

Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?

+7/−2
29.6.2015 7:42

R68a12d30o27s61l77a70v 65M66o93l25á65k 6768593814706

Kypr.

+3/0
29.6.2015 15:54

J20a28n 46J33e35m51e86l90k23a 1755600

Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé  firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst.  Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v  centrech na parkovací automat.

+1/−1
29.6.2015 7:20

R98a41d68e10k 24J17a53n78a61t60a 9645416174292

V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.

+7/0
29.6.2015 8:05

Z55d40e45n15ě50k 79W59e85r26n34h43a68r65t 6727275242388

No, ona tam má nevhodnou polohu spíš nová budova nádraží. A nejen polohu, ono je to celé nevhodné.

+4/−4
29.6.2015 8:21

L14u84m27í70r 34V96i92t11h58a 2327807296192

Nevhodné? A proč?

+2/0
29.6.2015 10:56

I54v85a39n 14H78o21l50a85s 5717947108227

Pán je zjevně železniční projektant, tak to musí vědět ;-D

0/0
9.7.2015 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.