Diskuze

Dvě ze tří největších nádraží zůstanou Českým drahám. Kvůli smlouvám

Na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) nakonec nepřejdou všechna nádraží v zemi, jak se původně slibovalo. Z převodu za miliardy korun je nakonec vyjmuto celkem 18 stanic včetně dvou ze tří nejpoužívanějších. Čeká se buď na dořešení dlouhodobých smluv, nebo je správci železnice nechtějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A14l48a94n 81Ř11e97p19k22a

29. 6. 2015 10:46

Chybí mi tam přílepek Jančury, nebo už to zkousl, že dráhy za nádraží dostanou peníze? ;-D

8 2
možnosti

To se dost dobře zkousnout nedá. Je to zase forma dotace, stát přelije peníze z jedné kapsy do druhé. Není důvod, aby ČD měly jakýkoliv nemovitý majetek, natož aby ho prodávaly, a to dokonce těm, kteří ho mají poskytovat všem dopravcům za stejných podmínek.

1 10
možnosti

Pane Súra, jistě to budete, Praha hl.n. a Mariánské lázně se prodávají ?

0 0
možnosti

J27a82n 81S51ů38r22a

29. 6. 2015 13:08

Ano,mají být součástí převodu

0 0
možnosti

Předpokládám, že všechny výhodné smlouvy jsou určitě s mlčenlivostí, jak to u dobrých hospodářů bývá.

2 0
možnosti

Trpké ovoce nesmyslného oddělování provozu od dopravní cesty, které zatím nikomu nic, kromě starostí a problémů a více finančních výdajů nic dobrého nepřineslo ....

Dřív byl jeden generální ředitel ČD, nyní jsou  dva - ČD + SŽDC s platem součtově vyšším než toho jednoho a z toho plynoucí nabalený administrativní personál ...

Přitom cestujícímu je jedno, zda existuje jeden podnik ČD nebo podniky dva - ČD + SŽDC ...

7 11
možnosti

Kdyby zde byl pouze jeden dopravce, tak to má význam, ale pokud zde chceme konkurenční prostředí, tak je třeba oddělit infrastrukturu (SŽDC) a dopravce (ČD, Railjet, Leoexpress, ČD Cargo, Viamont, atd.)

10 6
možnosti

J12i96ř47í 10M10a64c89e26k

29. 6. 2015 7:42

Brno New Station Development? To jsou Angličani, nebo Češi, kteří se stydí za češtinu?

7 2
možnosti

Hmm. super. Brněnské nádraží má společnost na 40 let a nevypadá, že by tam udělala nějaký zásadní přínos a investici. A že se chystají převést soukromé  firmě (asi prodat či pronajmout) Masarykovo nádraží (asi včetně budovy), to je taky novinka. I tak je otázkou zda prodej pozemků kolejí je dobrý, když příměstská doprava bude růst.  Ústí nad Orlicí, že postavili druhé nádraží, přestože 2 roky ví že je chráněné je taky veselá historka. A doufejme, že ČD nestačí zašantročit a prodat všechny nepoužívané Cargo plochy, které se v Itálii používají pro parkování zdarma, v  centrech na parkovací automat.

1 1
možnosti

V Ústí nad Orlicí má stará budova nevhodnou polohu. Chráněná je, ale to neznamená, že se musí používat jako nádraží - příkladů najdete ve světě dost.

7 0
možnosti