Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence v praxi: do Berlína za 250, Vídeň za 190 korun

Tvrdý konkurenční boj autobusových dopravců o cestující na trase Berlín - Praha - Vídeň přinesl další výrazné zlevnění jízdenek na této trase. Za týden spadly ceny o polovinu na nejnižší hodnotu v historii. Ceny jízdenek z Prahy do Berlína tak klesly na 250 korun, do Vídně dokonce jen na 190 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e72t67r 26H12r82a28b51á84k 6670837722100

Klid Sůro...ono se to nějak zvládne;-D

0/0
1.7.2015 0:23

J81i27ř71í 30M48a50c90e51k 3495445914291

Když si člověk u ČD koupí jízdenku Praha-Brno a Brno-Vídeň, tak tu cenu 530 Kč srazí asi o stovku. Inu, Kocourkov.

+2/−1
30.6.2015 15:21

P50e19t93r 39M95a12r91š35o93u73n 5365628556296

Protože mezinárodně jedete až z Brna

+2/0
30.6.2015 15:23

R27a63d98e65k 57J67a81n92a93t43a 9265846274312

No, je to míň jak stovka, asi 70 Kč. Ovšem ztrácíte tím část práva z mezinárodní přepravní smlouvy na celou cestu (hotel či náhradní přeprava v případě mimořádnosti). Např. když pojedete posledním vlakem, u Třebové přdete sebevraha, vlak tak opožděn, že na úseku Brno-Wien za něj vypraven náhradní spoj ve správném čase, tak vás ČD musí dopravit jen do Brna ...

+4/0
30.6.2015 17:18

P20e73t75r 37V75i96n61a72ř 6343223883657

Český dráhy prostě budou vždycky nejdražší a nejméně kvalitní a spolehlivé, ale oni už to asi mají jakou součát image... ;-D

+4/−20
30.6.2015 11:28

M91i47r15e18k 89Z18á73v28o32d37n52ý 7822857330468

Řekl bych, že jet téměř jakýmkoliv vlakem je pohodlnější, než autobusem (když ještě dodám, že ten vlak je RailJet, tak se ostatní mohou jít zahrabat). Spolehlivost je daná kvalitou dopravních cest (za které neodpovídají ČD). Myslím, že v současné chvíli je železnice spolehlivější, než dálnice/silnice. A že jsou dražší, než autobus, je pochopitelné. Vlak je prostě dražší :)

+12/−5
30.6.2015 11:50

M56i25c59h23a20l 83P70a24s30t96o97r85e58k 4674530398858

ČD jsou spolehlivější dopravce než třeba RJ. Co se týká kvality tak určitě lepší 10 let staré pendolino než 30 let staré vlaky RJ. Co se ceny týká tak RJ si vybírá. ČD vozí každého. Příklad omezení počtu míst OVA OL u RJ. S ČD není problém. RJ nechce invalidy, kola atd. S ČD není problém. Pořád ještě někteří nepochopili, že RJ to dělá pouze pro zisk a je jim jedno co bude. ČD jsou služba občanům placená z našich daní. Viz například prodloužené víkendy jako byl před velikonocemi. RJ si odveze svých 5 vlaků po 10 vozech a je jim naprosto jedno co bude s lidmi. ČD které pod tlakem jezdí normálně se 4-5 vagony v takové dny jezdí s 12-13 a jsou naprosto natřískané a snaží se převézt lidi na které RJ kašle.

+13/−6
30.6.2015 11:54

S76t91a75n44i86s84l52a17v20a 97K97r82ý30s91l50o52v59á 3146561735984

Musím s Vámi souhlasit. Po delší době jsem teď jela vlakem RegioJet a teda zlaté pendolino...klid, pohoda, klimatizace puštěna tak, aby nebyla ani zima ani teplo. A RegioJet? Tam si člověk připadá jen trošku komfortně, ale ty vagony je znát, že jsou staré a klimatizace na plné kule, že i teď v mikině mi byla zima...Opravdu, že ČD šli hodně dopředu. A RailJet je taky super, jen tam chybí kupíčka...když nás pak jede více a chceme si povídat, je to pro ostatní cestující nepříjemné, že jsme slyšet. Ale jinak svezení super :-)

+7/−4
30.6.2015 12:10

M77a80r30e32k 83H20r91u31b24y 6607772961658

Akorat ze zminovanou kvalitu ma 100% vlaku RJ, zatimco u CD tvori Pendolino jenom promile vozoveho parku ;-)

+6/−7
30.6.2015 13:37

T16o93m 56J12u68r40e17č15k10a 6845712405985

Railjety, stovky kvalitních vozů pro 160-200 km/h (mladších než má RJ), stovky nových regionálních a příměstských vlaků....

+6/−1
30.6.2015 13:57

J15o56s43e98f 62T96r64ö86g97l 8209542216126

To už také neplatí, na většině rychlíků už jezdí alespoň modernizované vozy, v příměstské dopravě nové. U nás "na chudém severu" mezi Teplicemi a Ústím potkáte starý vlak jen na několika spojích ve špičce, jinak modernizované (na rychlících do Prahy) nebo nové (na osobácích).

+1/0
2.7.2015 7:58

V74i59k84t94o47r 30N84á64r85o56ž94n56ý 3449262658

Já jsem jel pendolinem a již nikdy....stísněný prostor , malé okénko jak na záchod..když klopí , je to nepříjemné....

Dle mého názoru nejpohdlnější co může být je klasický vagón

+2/−3
30.6.2015 14:19

R92a77d94e58k 91J84a15n44a87t25a 9965806424772

Jel jste na těch tratích někdy? Na relaci Praha-Berlín (moderní klasické vozy od Siemense, rok výroby 1999, v roce 2011 rekonstrukce) a Praha-Wien (zbrusu nové Railjety) jsou vlaky kvalitní a spolehlivé a počet cestujících na nich trvale roste.

+7/−1
30.6.2015 12:00

M17a82r11e90k 65H64r57u29b14y 6477512541448

Az na to, ze cena v e-shopu je 1700-2700 Kc, oproti 270 Kc SA. Opravdu je vlak 10x kvalitnejsi? ;-):-P

+4/−3
30.6.2015 13:38

T28o10m 47J51u27r79e98č93k30a 6255942295275

Nevím jak hledáte, já jedu do Berlína v pátek. SA za 520, vlakem za 809, takže jsem neváhal ani vteřinu a beru vlak.

+4/0
30.6.2015 14:00

R68a25d96e79k 49J48a52n85a77t72a 9925656774602

Stačí dát v e-shopu datum za tři dny a uvidíte jinou cenu.

+2/0
30.6.2015 14:19

T18o72m 73J57u17r46e49č85k44a 6495732785115

A proto jsou třeba railjety Praha - Vídeň permanentně vyprodané.... vy byste v takové situaci snižoval ceny? Mimochodem ty ceny jsou dostupně většinou i před odjezdem, na rozdíl od těch cen za bus, kde jak je uvedeno v článku je musíte shánět často více než měsíc předem.

+4/−2
30.6.2015 12:18

J42a83n 86S67ů15r71a 4485953413322

Proč se tedy provoz railjetů dotuje ze státního rozpočtu, když jsou permanentně vyprodané?

+3/−4
30.6.2015 14:50

P33e96t12r 11M58a50r37š53o84u49n 5285898306556

pán mluvil o ceně jízdenky. a ta opravdu není třeba snižovat. Ano můžeme ji navýšit a snížit dotaci, pokud za tu cenu tím někdo pojede. a můžeme vymyslet dalších bočních myšlenek miliony.

Ale celkem nechápu proč sem pan Sůra do tohoto vlákna motá nějaké dotace, když se tu porovnává cena jízdenky bus/vlak (a ten bud má dotaci na studenty také)

+4/−1
30.6.2015 15:16

T66o87m 81J77u82r79e57č16k70a 6475202115905

Tak, tak. Někdo umí pochopit psaný text a kontext v jakém byl napsán a někdo prostě jen motá páté přes deváté. R^

+1/−1
30.6.2015 19:01

J14a87n 93S39ů64r75a 4505493593152

Pán mluví o tom, že jsou railjety permanentně vyprodané, což je pochopitelně hloupost a lež, ale pan Jurečka to nikdy nepřizná.

0/−4
30.6.2015 22:20

L44i89b45o16r 94Z87a39v82ř52e62l 8409106271882

Vážený pane Sůro,

již několik měsíců sleduji Vaše odpovědi na některé příspěvky v rubrikách. Věřte nebo ne,je mi to fuk,ale vy jste tak zažraný do soukromníků,že se divím,proč nemáte vlastní OSVČ noviny. Pokud ale máte snahu psát dál pro všechny ostatní čtenáře nechte si svoje pocity a přání pro sebe a informujte objektivně a vyváženě. Přeji Vám pěkný slunečný den.

+3/0
1.7.2015 8:43

J69a22n 61S74ů27r36a 4645903563592

Uvádění informací na pravou míru není vyjadřování pocitů. Hezký den a pěkné sledování

0/−3
1.7.2015 9:03
Foto

M32i65c90h19a62l 23S78m16í17t82k46a 8864464733616

Pozor, uvádění informací na pravou míru dle podání pana Sůry :-)

+4/0
1.7.2015 9:59

T27o40m 64J66u47r59e13č69k14a 6695512245755

Ano, máte pravdu. Permanentně vyprodané do posledního místa jsou jen vlaky RegioJetu. A přesto že jsou zcela plné a povinně místenkové, tak jejich obsazenost i nadále stále stoupá. ;-D;-D;-DR^R^R^

Aneb jak nám to někteří pisálci psali.... prostě kdo chce, pochopil, kdo nechce pochopit, tak slovíčkaří dle hesla "tonoucí se stébla chytá." ;-)

0/0
1.7.2015 20:28

J31a33n 49S53ů43r85a 4825393953302

Permanentně vyprodané znamená podle pana Jurečky konkrétně kolik % obsazenost?

0/0
1.7.2015 21:10

P29e38t83r 34M92a44r51š81o75u86n 5225108946106

a jinak, vaše otázka vůbec nemá logiku. Vyprodaný spoj nesouvisí s dotací.

U SkyEurope bylo také za 1korunu vyprodané letadlo a jaksi rentabilní nebylo, že ;-).

+2/0
30.6.2015 15:22

J33o18s98e29f 94T85r49ö20g98l 8139832826426

Nejsou pochopitelně vyprodané všechny, mimošpičkové a okrajové spoje se nenaplní. Nedotování by vedlo k jejich zrušení, jako už se to děje na Ostravské relaci. Zjednodušeně hlavním smyslem podnikání (Jančura) je zisk (mimo špičky se jezdí omezeně, ve špičce s nedostatečnou kapacitou), hlavním smyslem veřejné dopravy je vozit lidi. Je to služba a jsem rád, že stát na její fungování přispívá.

0/0
2.7.2015 8:02

M92i53c60h89a31l 31P20a44v38l63á34t 9203353624869

Jezis to nemuzete, psat tady nehativne o CD. Mistni sbor sotousu a zaslouzilych odboraru Vas utluce cepicema..

+3/−1
30.6.2015 15:46

M75i36r62o31s38l49a29v 34Z85i63k43m19u80n18d 7399793504203

Porovnáváte podle čeho ? Až se bude v Česku "vrážet" do železniční dopravy tolik, co "na západ od Šumavy a Krušných hor", zejména v zemi "helvetského kříže", tak budou i ČD vypadat poněkud jinak ... zkrátka "za málo peněz je málo muziky" ...

a taky to chce odpovídající politický přístup - pokud někde cpete výhybky na 50 km/h místo výhybky minimálně na 100 spíše na 120 km/h, protože ty rychlejší "jsou drahé", tak můžete po kvalitě "západoevropských" železnic jen slintat ...

V tuzemsku se více jak 20 let žvaní o pseudorychlodráze na letiště v Praze Ruzyni (rychlost 80 km/h), v Číně za mnohem méně času postavili vysokohorskou trat do Tibetu ... ÚV Komunistické strany rozhodl ...

+1/0
1.7.2015 12:23

J11o57s38e25f 96T90r78ö84g64l 8949532736196

Pokud se bavíme o několikahodinovém sezení, tak i starý šrot od ČD (který tady ale nejezdí) je lepší než moderní autobus. Autobus je prostředek na příměstskou dopravu ne na dálku, to je jen nouzovka.

0/0
2.7.2015 7:52

J69i33ř61í 44Z71á49h61o54r92a 5733295732369

Pražáci mají kvůli vzálenostem do civilizace trochu nevýhodu, špatné služby a nevýhodné nákupy bez možnosti si vybrat jsou asi jen vrcholkem pyramidy. Je dobře, že přibyla další možnost, jak si jet nakoupit, nebo odjet na zájezd do teplých krajin.

0/0
30.6.2015 11:21

M87a21r39e35k 98H83r83u98b34y 6147582601398

Viden ani Berlin pokud vim nejsou typicti zastupci "teplych krajin" ;-):-P

0/0
30.6.2015 13:40

M71i52c52h83a34l 79P22a54v72l85á28t 9733663404879

No ony jsou v Berline ctvrti, kde.. ;o)

0/0
30.6.2015 15:48

L65u17b83o18m50í70r 12Z66o55u38h95a69r 3885195456298

Já bych to řekl takhle. Nevím to úplně přesně, ale Eurolines je jen nějaké sdružení nebo tak nějak a jezdí pro něj více dopravců. Jezdil nebo možná pro ně jezdí i jeden z dopravců u kterého jsem jezdil. A než abych jel za možná levnější jízdné o dár desítek korun busem který není v nejlepším tech. stavu , udržovanej jen aby jel a s řidičema kteří musí být pořád na cestách protože firmě chybí šoféři ( protože ji opuští ) tak to si radši připlatím a pojedu bezpečněji s jiným dopravcem. Cena nikdy není všechno !

+1/0
30.6.2015 11:13

J13a82n 41S76ů18r11a 4185493493602

Současnost je dost odlišná, všechno nové Setry

0/0
30.6.2015 11:18

L80u24b34o21m61í41r 52Z95o43u26h29a49r 3195685696848

Nemáte pravdu. Dobravce u kterého jsem jezdil , měl MANY KAROSY apod. Jezdil linky pro Eurolines , na některých vozech měl pouze malou samolepku eurolines a na některých vůbec nic.

0/0
30.6.2015 11:59

J96a55n 37S19ů32r44a 4375663243892

Píšu o lince do Berlína a Vídně

+2/0
30.6.2015 12:02

M35i62c79h63a98l 44F68o89l88t86á42n 5443767639266

To jste ale hodně zaspal dobu vážený pane.

0/0
30.6.2015 13:25

M92a75r28e98k 62H73r72u17b32y 6147622211398

to bylo nekdy v v 90. letech, hadam?

0/0
30.6.2015 13:39

M38a46r85i67a95n70a 16K89r25á78s26n84á 7800297797811

A viděl jste, jaké busy se dnes vyrábějí ve Vysokém Mýtě? Kam se na ně žlutý hrabe:-)

+1/0
30.6.2015 13:41

J52a62n 77S73ů91r38a 4685193673602

Ve Vysokém Myte se vyrábí autobusy především pro příměstskou dopravu,nikoliv dálkovou.

0/0
30.6.2015 14:51

T26o62m 55J56u59r46e33č38k60a 6525102745475

Třeba Magelys je pro příměsto? Neřekl bych...

0/0
30.6.2015 18:58

J16a57n 36S76ů95r12a 4245813543912

Magelys se nedělá v ČR

0/0
30.6.2015 19:50

T34o79m 50J83u46r46e98č76k76a 6985452535525

Ale dělá...

0/0
1.7.2015 21:00

J44a68n 29S79ů60r51a 4675373803772

Tak určitě:)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Irisbus_Magelys

0/0
1.7.2015 21:13

T25o71m 25J65u60r72e17č52k77a 6715692305755

Ano, wikipedia je zcela 100% zdroj bez jakékoliv chybičky, že? ;-)

Třeba dle tohoto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671

se vložáky druhé série nikdy nemontovaly na Slovensku, protože to naní napsáno na wiki že? ;-)

0/0
2.7.2015 18:10

J18a61n 85S91ů60r74a 4335743113612

Tak prosím jakýkoliv důkaz, že se Magelysy dělají ve Vysokém Myte.

0/0
2.7.2015 18:15

T14o91m 18J75u31r62e39č85k64a 6535122355225

Proč bych to dělal, když Sůra má vždy svoji pravdu? A na wiki píšou že se nedělá, tak to musí být pravda. ;-D

Stejně tak tam píšou, že 671 a Panteři se dělají v Ostravě, takže určitě není pravda že se podle podle potřeby a množství zakázek využívají jiné závody koncernu. Takže určitě to tak nedělá ani Iveco. ;-D;-D;-D

0/0
5.7.2015 15:22

J31a80n 47S14ů69r55a 4665813823232

Třeba proto, abyste ukázal, že nejste jen troll, který v diskuzích uvádí nepravdivé údaje a nesmysly. Tak pěkné lhaní.

0/0
5.7.2015 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.